- Podcasty
- Quest

Poslechněte si podcast: Z boha války otcem puberťáka. God of War Ragnarök je opět nabitý severskou mytologií, emocemi i akcí
Když se po letité pauze v roce 2018 vrátila série God of War, stala se okamžitým příkladem toho, jak lze obnovit zašlý lesk herních značek. Čerstvý God of War Ragnarök už sice podobnou revoluci neslibuje, ale pokračuje v nastaveném trendu, což minimálně fanouškům a fanynkám předchozího dílu k dosažení pomyslné laťky nejspíš bude stačit.
Quest
Hrajete hry? Nebo jste je třeba kdysi hráli, a teď nevíte, kde s nimi znovu začít? Ať už spadáte do jakékoliv kategorie, pořad Quest si dal za cíl vás jejich světem provést.
300: Rozjímání o hrách. Quest slaví společně s bývalými moderátory
Nejen Český rozhlas v těchto dnech slaví významné jubileum. Quest sice na vlnách Radia Wave neběží 100 let, ale má s tímto dílem na kontě už 300 epizod. Jarda se Šárkou a Lukášem Grygarem si proto do studia pozvali bývalé moderátory, Lukáše Kunceho a Vojtu Dřevíkovského, s nimiž zavzpomínají na nejpamátnější momenty v sedmileté historii herního pořadu.
Je o hře roku rozhodnuto už v květnu? The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom nezklamala
Herní konzole od japonského Nintenda v tuzemsku kvůli železné oponě nemají dlouholetou tradici, stejně jako se k nám se zpožděním dostaly i jejich ikonické série. K těm mimo jiné patří i The Legend of Zelda, jejíž čerstvý přírůstek Tears of the Kingdom má rozhodně potenciál prolomit kletbu a přilákat třeba i skeptiky, pro které je Switch pořád jen dětskou hračkou.
Laserová revoluce? Star Wars Jedi: Survivor vás nechá poskládat světelný meč snů
Jarda, Šárka i Lukáš mají všichni rádi Star Wars, a tak si samozřejmě vzali na paškál nejnovější přírůstek do jejich herního univerza. Star Wars Jedi: Survivor přímo navazuje na čtyři roky starou hru s podtitulem Fallen Order a jak to tak s pokračováními bývá, nedělá toho mnoho jinak.
Upírská střílečka Redfall pije krev po litrech. Místo strachu šíří hlavně nudu
Jarda, Lukáš i Šárka se velmi těšili do virtuálního massachusettského městečka Redfall obsazeného upírským božstvem v metafoře na elitní jedno procento. Namísto sociální kritiky ale nová hra studia Arkane servíruje takovou porci chyb, nedodělků a přešlapů, až terč maluje na čelo spíš sama sobě.
Sbohem vážným apokalypsám. V Dead Island 2 je se zombíky po letech zase zábava
Trvalo to skoro deset let od prvotního oznámení, ale postapokalyptická akce Dead Island 2 pod taktovkou studia Dambuster konečně vyšla. Jak se liší od ostatních titulů přetékajících bývalými lidmi lačnícími po mase i mozcích a jak si hraje s klasickými klišé? Oproti vážně pojatým zombie apokalypsám vlastně s až překvapivou grácií.
Super Mario Bros. ve filmu adaptacím her ostudu nedělá. Je ale hlavně přehlídkou easter eggů
Česká kina momentálně promítají hned dva filmy úzce spjaté s herními světy. Hraný Dungeons & Dragons: Čest zlodějů, inspirovaný populárním stolním RPG, a animovaný Super Mario Bros. ve filmu. Zejména kvůli druhému jmenovanému si Quest na pomoc povolal herní vývojářku a „nintedoložku“ Karolinu Komárkovou. Jak zvládl Mario svůj přechod z herních konzolí na plátna kin?
Střílečka Atomic Heart je ruská skrznaskrz. Na kvality svých vzorů ale jen aspiruje
Vydání střílečky Atomic Heart provázela řada kontroverzí. Od financování vývoje z fondu GEM Capital bývalého vrchního představitele ruské energetické společnosti Gazprom, přes vyhýbavý postoj autorského studia Mundfish k vyjádření stanoviska ohledně invaze na Ukrajinu, po rasistický klip, který šlo ve hře nalézt. Může být navzdory okolnostem Atomic Heart skvělá hra?
Která herní série by měla skončit a jaké studio je nejlepší? Quest odpovídá na dotazy posluchačů
Pořad Quest, který se na vlnách Radia Wave už skoro sedm let věnuje počítačovým hrám, až doposud nikdy neměl dotazovou sekci. Jarda, Šárka a Lukáš skoro tři sta dílů neodbavili otázky vás, věrných posluchačů a posluchaček, ale čas odpovědí konečně nadešel.
Herní jaro ve znamení temné pestrosti. Redfall posílá na lov upírů, Diablo IV je zase návratem domů
Šárka se vrátila z Varšavy s čerstvými dojmy z upírské střílečky Redfall od studia Arkane. Ona i Jarda si navíc vyzkoušeli uzavřenou betu Diabla IV, které se v červnu chystá znovu rozpoutat klikací peklo na počítačích i konzolích. Jak se podle nich rýsuje letošní hráčské jaro?
Příšera, potvora, enemák. Proč je zabíjení ve hrách zábavné a co to vypovídá o hráčích?
Jarda, Lukáš a Šárka ve studiu tentokrát přivítali herního vědce Jaroslava Švelcha. Společně probrali jeho novou knihu Player vs. Monster, která mapuje historii herních protivníků za uplynulé půlstoletí, nejoblíbenější příšery, které se jim vryly do paměti, ale i co obnáší výzkum videoher jako takových.