9. červenec 2022

Poslechněte si podcast: Tým astrofyziků objevil hvězdu, která nečekaně rychle obíhá kolem černé díry ve středu Mléčné dráhy

Před pěti dny 10:48

Projekt CRYSA hledá materiály pro rentgenové teleskopy, které by odolávaly extrémně nízkým teplotám

Noční oblohu brázdí tzv. „Neandertálská“ kometa. Na jasné obloze ji můžete spatřit i pouhým okem

Zdící robot má sice jen jednu ruku, totiž rameno, ale přesto zastane práci hned několika lidí

Digitalizace českých archivů by mohla být jednodušší. Vědci na tom spolupracují s americkými experty

7. leden 2023 10:47

Parkinsonovu nemoc by v budoucnu mohli lékaři odhalit díky výtěru z nosu. Pracují na tom čeští vědci

31. prosinec 2022 11:17

Webbův teleskop nahlíží do hlubin historie vesmíru a pátrá po známkách života mimo Sluneční soustavu

17. prosinec 2022 10:23

Vědci hlásí průlom v oblasti jaderné fúze. Lidstvo je opět o krok blíž na cestě k „čisté elektrárně“

10. prosinec 2022 08:43

Vědci našli v Grónsku nejstarší DNA, která odhaluje dva miliony let starý svět. V Arktidě bylo teplo

3. prosinec 2022 10:29

Kanadští vědci objevili při zkoumání meteoritu dva nové nerosty. Nazvali je elaliit a elkinstantonit

26. listopad 2022 11:23

Až si umělá inteligence začne vymýšlet, začnu se trošku bát, usmívá se vývojář virtuálních asistentů