- Podcasty
- Totalfilm Podcast
Poslechněte si podcast: O průšvihu na place Stranger Things a dalším návratu Godzilly a Mumie | Total Week #45/25
Filmový svět má za sebou týden plný paradoxů – zatímco se na place Stranger Things řeší obvinění z obtěžování a Netflix se ocitá v nepříjemné pozici, jiná studia oznámila návraty slavných značek. Mumie se znovu vrací pod taktovkou režiséra Smrtelného zla a Godzilla Minus One se dočká ambiciózního pokračování s názvem Minus Zero. Do toho přichází i zpráva, že Steven Spielberg a John Williams po letech opět spojí síly na novém sci-fi projektu, a Keanu Reeves se chystá zpátky do žánru, který mu kdysi vynesl status ikony.
Totalfilm Podcast
Novinky, rozhovory s filmaři, pohledy do zákulisí, analýzy filmového byznysu. Nejsledovanější trailerový kanál českého YouTube do vašich uší.
Predátor: Nebezpečné území je efektní akční béčko s áčkovým leskem | Recenze do uší
Predátor se znovu vydává na lov. Režisér Dan Trachtenberg, který sérii úspěšně oživil filmem Kořist, přivádí na scénu mladého bojovníka, který se snaží dokázat svou cenu ve společnosti androidky Elle Fanning. Výlet na tohle Nebezpečné území přináší vizuálně opulentní, přímočarou sci-fi akci, které tuhle ikonickou značku posouvá, přitom ale nezapomíná, odkud vyšla.
Dokumentární blockbuster Virtuální přítelkyně chápe ženy z OnlyFans a směje se jejich partnerům | Recenze do uší
Barbora Chalupová se doposud zapsala hlavně vedle Víta Klusáka jako režisérka kontroverzního, ale enormně úspěšného dokumentárního blockbusteru V síti. Dorovnat tenhle stín, nebo se z něj dostat, nebude snadné. V sólovém reportážním Zákonu lásky režisérka už naznačila větší cit pro nuance, i když nešlo o stejně strhující podívanou. „Dokument o OnlyFans“ Virtuální přítelkyně by v tomto ohledu mohl spojit příjemné s užitečným.
O zničení Tronu, netflixovce plné dynamitu, Černém telefonu 2 a unavených auteurech | Filmové Martini #8/25
Nejde ani tak o to, že by byl TRON: Ares třeskutě špatný film, to vůbec ne. Přesto nás mate, proč vůbec existuje. Mileji nás překvapila adaptace videohry Exit 8. Liminální horor minimalistického příběhu uvězněného v jediné chodbě možná maličko zápolí s tím, jak správně odvyprávět děj nedějové hry, ale my mu fandíme. S odvyprávěním příběhu bojuje i Černý telefon 2, což je jediný problém jinak špičkového hororového řemesla, které se svou filmařinou rovná nejlepším titulům letošní nabité sezóny. Dále jsme se střetli s dvěma artisty, kteří po svých aktuálních výkonech avizují pauzu. A když jsou ze sebe unavení oni, co teprve my? Ne že bychom Guadagninovo Obvinění a Lanthimosovu Bugonii nesnesli, naopak se obojího zastáváme, ale přesto chápeme, proč se dva nejvýraznější režiséři festivalového mainstreamu cítí maličko opotřebovaně. Největší porci pravidelné antikapitalistické satiry nám oproti očekávání nadělila pohádka (ano, pohádka!) Cukrkandl, kde Tereza Ramba zlikviduje čokoládový kartel a redistribuuje prostředky výroby. Na druhé straně spektra najdeme českou kriminálku Stvůry, kde se z vás Kryštof Hádek pokusí vymlátit duši. Obojí potěší... svým způsobem. Ohledně Velké odvážné nádherné cesty se shodujeme na tom, že existuje, stejně jako v případě životopisu Bruce Springsteena Vysvoboď mě z neznáma, který trochu odvážně a trochu nedomyšleně sází na intenzivní vykreslení hrdinovy depky. Asi největší nesoulad tenhle měsíc nastává u netflixovského Domu plném dynamitu, kde se nemůžeme dohodnout, jestli je správným filmem ve správnou dobu upozorňujícím na správné věci, nebo trochu vyšeptalou repeticí otázek, které lépe položili (a někdy i zodpověděli) jiní.
Narnie v IMAXu, rušení Chucka Norrise a hororové Vánoce | Total Week #44/25
Netflix točí pro IMAX, hororový talent chystá vánoční film a Chuck Norris... nepřijede. Domácím kinům mezitím kraluje pohádka, zatímco světová kina ovládli démoni. A aby toho nebylo málo, Emma Stone je z jiné planety.
Cancelnutí Kyla Rena, horor o kouli a Mortal Kombat III | Total Week #42/25
Disney zařízl spin-off o Kylu Renovi, M. Night Shyamalan chystá horor inspirovaný obyčejnou hračkou, Mortal Kombat se rozroste na trilogii a Bruce Springsteen se dočkal filmového portrétu. Dozvíte se ale i to, kdo dá druhou šanci Rachel Zegler po fiasku se Sněhurkou, jak si vede nešťastná komorní meditace Jareda Leta nebo co chystá Zendaya s Robertem Pattinsonem.
Tržební královna Taylor, Rock na dně, návrat Kill Billa a Parťáků a filmový Exit 8 | Total Week #41/25
Hollywood se nadechl k velkému návratu ikon. Tento týden ovládly filmové novinky projekty, které se vracejí po spoustě dlouhých let. Posvítíme si ale i na další tržební nadvládu Taylor Swift, další Rockovo fiasko, návrat do Západozemí nebo adaptaci herního hororu Exit 8. Příští týden výjimečně naše shrnutí vyjde pouze v textové podobě, hned 24. 10. jsme ale zpět i v podcastové podobě.
Z Teplic na Arrakis | Sabina Rojková o divadle, filmu i dabingu
Sabina Rojková patří mezi nejvýraznější herečky své generace. Ve svých osmadvaceti má rodilá Tepličanka za sebou desítky rolí na jevišti i před kamerou. Už v dětství se objevila v Městských divadlech pražských a od té doby prošla cestu až po dramatické hrdinky na prknech Divadla na Vinohradech. Vidět jste ji mohli také ve filmech Tři bratři, Poslední cyklista, Colette či nejnověji v hororu Uzel zla. Navíc jde o zkušenou dabérku, kterou jste slyšeli třeba jako Zendayu v Duně. V rozhovoru s teplickým soukmenovcem Martinem Mažárim mluví o tom, proč se už dnes na jevišti nenechá úplně zničit, jak se liší hraní pro kameru a pro publikum, jak vypadá „šeptání nahlas“ v dabingovém studiu i o tom, co jí chybí v české kinematografii.
O nových Simpsonových ve filmu a digitálních herečkách | Total Week #40/25
V dnešním přehledu se toho sešlo víc než dost – od návratu legendárních Simpsonových na velké plátno, přes bizarní nástup umělé inteligence v podobě digitální herečky, až po jejího kolegu, primadonu Jareda Leta, který se na place nového Tronu taky proměnil v počítačový program. A povíme si i čerstvé updaty o Pixaru, Star Wars nebo herním Wolverinovi.
Kafka je Vetřelec, Světozor je Imax a Jedna bitva za druhou je radost | Filmové Martini #7/25
Září přineslo hned tři pětihvězdičkové zážitky - Jednu bitvu za druhou, Otce a pouštní rave Sirat. Povídali jsme si ale i o spotřebnějších kouscích, jako o vrcholu mainstreamového hororu, čtvrtém díle hlavní série V zajetí démonů, které po všech těch elevated strašeních posledních měsíců působí jako návštěva u pratety, kde je trochu vydýcháno, ale je vám u ní pohodlně a fajn. Pohodlná a fajn je i italská komedie Bláznivě, hraný twist na pixarovské V hlavě, kde se na jednom rande překřikují emoce ústředního páru. Mile naivní je i kingovský Dlouhý pochod, adaptace post-apokaliptické prvotiny slovutného spisovatele, u které je potřeba vypnout mozek, jako koncept je ale dostatečně zábavná, abyste si ji jako jednohubku užili. Postapokalypticky působí i výjevy z působivého, syrového, autentického thrilleru 13 dní, 13 nocí, který vypráví o tálibánském převratu v Aghánistánu z roku 2021. Nejapokalyptičtější pocity v jednom z nás nicméně vyvolal seriálový Vetřelec: Země, u nějž si druhý z tandemu (hádejte kdo) nekriticky vrní. O verbální sparing tak tahle epizoda měla postaráno. Relativně chladnými nás naopak nechal životopisný Franz. Dozvíte se, co mají tyhle dvě titulní postavy společného a proč i malý sál Světozoru občas může být IMAXem.