- Podcasty
- Quest
Poslechněte si podcast: Superhrdinské Marvel’s Midnight Suns jsou napůl randící simulátor, napůl taktická tahová strategie
Jarda, Lukáš a Šárka si tentokrát vzali na paškál taktické RPG z komiksového univerza, Marvel’s Midnight Suns. Jak se studiu Firaxis povedlo zkombinovat simulátor běžného života superhrdinů s komplexním soubojovým systémem, který do klasické formulky netradičně zamíchal karty?
Quest
Hrajete hry? Nebo jste je třeba kdysi hráli, a teď nevíte, kde s nimi znovu začít? Ať už spadáte do jakékoliv kategorie, pořad Quest si dal za cíl vás jejich světem provést.
Předělávka od podlahy: Final Fantasy VII Rebirth mění příběh jedné z nejlepších her všech dob
Fanoušci a fanynky RPG východní provenience letos zažívají nebývale silnou sezónu - leden jim dopřál Like a Dragon: Infinite Wealth, březen přináší Dragon’s Dogma 2 a na konci února vyšla druhá část remaku legendárního JRPG z roku 1997: Final Fantasy VII Rebirth. Jak se prostřední díl plánované trilogie vydařil a jak moc se odklání od originálu, rozebírá Šárka Tmějová s Jardou Möwaldem.
Herní pelmel: Deskovka Dune Imperium funguje líp digitálně, Stalker překvapivě baví i na konzolích
Jarda s Lukášem se tentokrát rozhodli Quest zasvětit ne jedné, ne dvěma, ale rovnou desítce her. Dojde mezi nimi na digitální adaptace deskových her, auto-battler s roboty na nově kolonizované planetě, ale i na pokračování pramatky všech moderních akčních adventur s otevřenými světy.
Helldivers 2 ukazují, jak se má dělat hra jako služba. Skull and Bones jsou odstrašujícím příkladem
Trend her s dlouholetou podporou, novým obsahem a nejrůznějšími sezónami pozorujeme několik posledních let. Jardovi, Šárce a Lukášovi se teď na discích sešly hned dvě novinky - kooperativní střílečka Helldivers 2 inspirovaná Hvězdnou pěchotou, ale také dlouho vyvíjené pirátské dobrodružství Skull and Bones.
Propouštění v herním průmyslu je trend i honba za růstem, říká herní designérka Eva Grillová
Ačkoliv herní průmysl rok od roku roste, v posledních měsících prakticky neuběhl týden, kdy některé z prominentních studií či vydavatelství neoznámilo, že se chystá snižovat stavy, ruší rozpracovaný projekt či že rovnou zavírá. Jarda, Lukáš a Šárka si o nepříjemném trendu a jeho důvodech popovídali s herní vývojářkou Evou Grillovou.
Fenomén Palworld si půjčuje nejen z Pokémonů, na rozdíl od nich se ale nebojí zbraní ani otroctví
Jarda s Lukášem tentokrát ve studiu přivítali vášnivého hráče Tomáše Urbánka, se kterým probrali aktuální herní trendy, třeba free-to-play střílečku The Finals, ale také hru Palworld, která si hned po svém představení vysloužila přezdívku „Pokémoni se zbraněmi“. Čím tahle dvojice uhranula miliony hráčů?
Jak zahnat zimní chmury u her? Pomáhá nostalgie i nekonfliktní rutina
Únor je nejdepresivnějším měsícem v roce, kdy nedostatek slunečního svitu často začíná doléhat i na ty, kteří sezónními depresemi netrpí. Quest se zimní období rozhodl přečkat v teple domova, jak jinak než hraním. Které tituly Jardovi, Lukášovi a Šárce pomáhají vytrvat do jara?
Japonské RPG Like a Dragon: Infinite Wealth sází na mix vážného dramatu a bizarní nadsázky
Série Yakuza se nedávno přejmenovala na Like a Dragon a pomalu se vzdaluje svým téměř dvacet let starým kořenům. Souboje inspirované reálným bojovým uměním vyměnila za hybridní tahový systém, stejně jako vystřídala hlavní hrdiny. Určitou původní DNA si ale uchovává i v osmém díle Like a Dragon: Infinite Wealth.
Nepříliš nadějné vyhlídky: První The Last of Us je plné světlých zítřků, druhé může traumatizovat
Tři roky staré The Last of Us: Part II se v těchto dnech dočkává remasteru s novým herním režimem, stejně jako o sobě dalo vědět čerstvé herecké obsazení chystané druhé řady seriálové adaptace. Quest u té příležitosti ve studiu přivítal Filipa Brouka, filmového produkčního a především velkého fanouška celé série.
Prince of Persia: The Lost Crown je důstojným pokračováním dlouho pohřbené série
Návraty ke kořenům se ve hrách v posledních letech skloňují prakticky neustále. Jedním z nich je i čerstvý Prince of Persia: The Lost Crown, který místo 3D akčních adventur kráčí hlavně v šlépějích vyšlapaných úplně prvním dílem z roku 1989, přidává k nim ale i spoustu vlastních nápadů. Jak změna žánru perskému princi sedla?
Čeká nás další herně nabitý rok? 2024 může být jen těžko lepší než 2023
Moderátoři Questu do roku 2024 vykročili pravou nohou a hlavně tradičně - se svou porcí vrcholně nepravděpodobných předpovědí pro světový i tuzemský herní průmysl. Kdo se loni nejvíc trefil, kdo byl úplně vedle a kdo koho odposlouchává?