- Podcasty
- Studovna
Poslechněte si podcast: Jak na předsevzetí? Klíčová je dlouhodobá motivace a vize, radí Denisa Dědičová
Blíží se Vánoce, nový rok a s ním i další semestr, čas bilancování a nových předsevzetí. Ať už si slibujete, že se budete líp učit nebo něco jiného, s lektorkou Denisou Dědičovou jsme ve Studovně probrali, jak si předsevzetí správně formulovat, udržet si motivaci a zvládnout prokrastinaci.
Studovna
Studovna je podcast o vzdělávání, studentském životě a všem, co k němu patří.
Jak se studuje zahraničním studentům v Česku? Potýkají se s předsudky i složitostí českého jazyka
Jaká je zkušenost studujících se zahraničním původem na školách v Česku? O své zkušenosti se v rámci debaty na festivalu Voices of Migration v prostorách Archy+ podělila Sofie Riabushkina, Farhana Uktamova a Domen Šuman. Jak to měli s češtinou, s jakými předsudky se setkali a co je naopak mile překvapilo?
Mám o tebe starost. Jak reagovat na sebepoškozování jako spolužák nebo vyučující?
„Sebepoškozování je nezdravý způsob, jak se vyrovnávat s náročnými pocity jako třeba vztek, bezmoc, strach, úzkost nebo silný pocit prázdnoty,“ vysvětluje psycholožka Zuzana Karásková Ulbertová. Podle odhadů se v Česku sebepoškozuje zhruba 17 % adolescentů. Jak reagovat na sebepoškozování z pozice učitele, spolužáka, případně rodiče?
Dějiny vnímáme skrze emoci, říká historik Michal Stehlík. Jak je učit zajímavě?
Blíží se 17. listopad, kdy budeme slavit 35 let od výročí Sametové revoluce, proto jsme díl Studovny tematicky zaměřili na výuku moderních dějin. Jak předávat témata z dějin poutavě nám přiblíží historik a profesor Michal Stehlík, kterého můžete znát také z podcastu Přepište dějiny.
K dobrému učiteli mají děti pozitivní vztah, říká Štěkánka ke knize Aby škola neškodila
Jak může vypadat průvodce pro žáky, studující a dobré učitele? Aby škola neškodila je nová kniha pedagoga Roberta Čapka a Štěpánky Cimlové alias Štěkánky, která se věnuje častým problémům českého školství.
Kritizovat školství je jednoduché, smyslem Reparátu je ukázat nové cesty
Jak vznikl podcast Reparát a jaké nedostatky i přednosti má české školství? „Reparát je o inovativní praxi v českém školství,“ říkají jeho autorky Markéta Vozková a Daniela Vrbová.
Praxe dělá nejvíc. Jak vypadá studium budoucího učitele?
Jak vypadá studium budoucího učitele dějepisu? „Měli jsme celkem dost praxe,“ říká Martin Zdráhal, který studuje na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a vede úspěšný instagramový profil, kde sdílí historické zajímavosti.
Jak se studuje v zahraničí? Jste sami, ale životní zkušenosti jsou to k nezaplacení
Se Studovnou jsme se tentokrát vydali na Edufestival, kde se o své zážitky a tipy ke studiu v zahraničí podělila absolventka univerzity na Floridě Hana Williams Musilová, absolvent tchajwanské univerzity Ondřej Zeman a absolvent univerzity v Amsterdamu Jiří Svoboda.
Najít práci v oboru je těžké. Musíte být aktivní už na škole, radí Kunsthistoričky
„Kunsthistoričky je projekt, který jsme začaly před dvěma lety,” říká Klára Heřmánková a Adéla Šatalíková, které jsou zároveň studentkami dějin umění na Katolické teologické fakultě UK. „Současné umění a aktuální výstavy nejsou úplně šťastně komunikované pro laického diváka,” říkají o důvodu, proč se rozhodly přibližovat umění skrze podcast a instagramový profil.
Záleží na tom mít osobitý hlas a potenciál, říká o studiu na AVU Karel Vladyka
„Studuju obor výtvarné umění, původně jsem začínal v malířském ateliéru, ale věnuju se spíš dragu, performance, videotvorbě, takže jsem během druháku přešel do ateliéru Nová média 2,“ říká moderátor hotcastu Pot a student AVU Karel Vladyka, který se nedávno vrátil ze studijního pobytu v New Yorku.