- Podcasty
- Sám sobě marketérem

Poslechněte si podcast: Kdo je to SEO specialista? Rozhovor s Michalem Binkou
Online marketing je velmi široký pojem a zahrnuje spoustu oborů a činností.
Rozhodl jsem se pozvat si sem do studia několik hostů, kteří se živí online marketingem na volné noze, aby o své práci povídali.
Můžete se tak těšit na povídání s copywriterem, grafikem, specialistou na internetovou reklamu, nebo dneska se seo specialistou.
Mým dnešním hostem je Michal Binka, přední český specialista na optimalizaci stránek pro vyhledávače, autor 3 knih o SEO a majitel brněnské agentury SEO PRAKTICKY.
V minulosti pracoval jako marketingový manažer a ředitel marketingu ve velkých firmách, pak se rozhodl přejít na volnou nohu a začal se věnovat optimalizaci stránek pro vyhledávače. Velmi rychle si vybudoval v tomto oboru prvenství a založil agenturu. Současně také provozuje několik vlastních, úspěšných e-shopů.
📚 Michalovy knihy a kurzy:
SEO knihy: https://www.seoprakticky.cz/seo-ebook/
SEO video školení: https://www.seoprakticky.cz/seo-video-kurzy-skoleni/
🧭 Některé nástroje, které v rozhovoru zmiňujeme:
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách https://www.samsobemarketerem.cz Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Sám sobě marketérem
Toužíš po vlastním podnikání a chceš proniknout do tajů online marketingu? Podcast pro všechny, kdo mají chuť učit se a zkoušet věci na vlastní kůži. Pomůžu ti s orientací v záplavě odborných informací na internetu. Naučím tě základy, se kterými nastartuješ své podnikání na internetu. Čeká tě srozumitelné propojení businessu a marketingu, podané jednoduše a prakticky. Čerpám ze své mnohaleté praxe marketéra na volné noze.
Pro více tipů se přihlas k odběru newsletteru na www.samsobemarketerem.cz
Spouštíš nový web? Na tohle nezapomeň!
Často se nejrůznější články a rady točí hlavně kolem tvorby webu. Méně už kolem procesu jeho zveřejnění. Přitom spouštění stránek není jen o tom kliknout na tlačítko "publikovat". Je to proces, kde je potřeba zkontrolovat celkem dost věcí. A pokud to neděláš často, může se stát, že na něco zapomeneš. Proto jsem připravil přehled toho nejdůležitějšího, co je potřeba ohlídat, když pouštíš do světa nové stránky. Nebo děláš jejich zásadnější změnu. Projděme si to společně a na konci najdeš i jednoduchý checklist, abys na nic nezapomněl.👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/spoustis-novy-web-na-tohle-nezapomen✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz . Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Marketing profesionálů na volné noze
Dnešní díl je o tom, jak na online marketing freelancerů. Tedy profesionálů pracujících “na sebe” ve službách - který má svá specifika. Jejich zákazníci nenakupují nějaký produkt, ale předmětem obchodu je vlastně člověk. Jeho znalosti, zkušenosti a přístup k práci.
Stačí se podívat, jak si na internetu vybíráš trenéra ve fitku nebo kadeřníka. Nejdřív ho nějakou dobu sleduješ na sociálních sítích, že? Chceš vidět, jak přemýšlí, jaký má přístup ke klientům, co už má za sebou. Potřebuješ zjistit, jestli si budete rozumět, jestli ti sedí jeho styl práce. A teprve potom ho oslovíš. Proč by to mělo být jinak u grafika, programátora, terapeuta, realiťáka, finančního poradce, copywritera, konzultanta nebo marketéra?
👉🏻 Celý článek najdeš na:https://www.samsobemarketerem.cz/p/marketing-profesionalu-na-volne-noze
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkáchwww.samsobemarketerem.cz . Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Síla spolupráce v marketingu
Dneska se pojďme podívat na téma, které se aktuálně objevuje nejen v marketingu, ale i v podnikání obecně - na sílu spolupráce. Mnoho podnikatelů i marketérů má tendenci brát ostatní především jako konkurenci. Přitom ve spolupráci může být obrovský potenciál.
Když se podíváš na velké značky, najdeš spoustu příkladů úspěšných spoluprací - třeba Apple s Nike nebo BMW s Louis Vuitton. A pokud takové propojení funguje velkým značkám, může být ještě přínosnější pro menší projekty a podnikatele. Právě těm nejmenším hráčům může spolupráce výrazně pomoct - spojením sil mohou lépe konkurovat, efektivněji využít své omezené rozpočty a získat silnější hlas.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/sila-spoluprace-v-marketingu
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz . Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Jak prodávat drahé produkty na webu?
Nedávno jsem řešil zajímavý případ, který skvěle ilustruje, jak důležité je na webu budovat důvěru. Představ si, že sháníš luxusní bazén a hodláš za něj utratit statisíce korun. Rád bys koupil nějaký opravdu kvalitní a nechtěl bys s tím mít žádné starosti. Vlastně úplně moc neřešíš peníze, jen chceš spolehlivého dodavatele, co to udělá kompletně od píky a co nejlépe. Narazíš na web prodejce, ale nacházíš jen strohý katalog. Jen fotky bazénových van a stručné parametry. Nic o praktické dodávce bazénu, žádné bližší informace o firmě, žádné reference, nic o zkušenostech. Dokážeš si představit, že by ses na ně chtěl obrátit s poptávkou? 🤔
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/jak-prodavat-drahe-produkty-na-webu
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Neprodávej. Alespoň chvíli.
Na Štědrý den ve 13:50 mi přistál mail s předmětem: 'Povánoční výprodej je tady!'.
Bohužel většina vánočních i narozeninových přání dnes obsahuje odkaz na web, slevový kód nebo tlačítko 'Kup teď'. Vytratilo se to prosté, upřímné přání bez skrytého záměru něco prodat.
Přitom právě autentické přání bez snahy o prodej buduje se zákazníky mnohem silnější vztah než prvoplánové zobchodování každého kontaktu. To je podle mně i budoucnost marketingu. Osobní přístup značek, které dokážou někdy prostě jen popřát a být lidské.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/neprodavej-alespon-chvili
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Jak udělat web jednoduše, rychle a dobře?
Jedna z hlavních věcí, které dělám poslední skoro dvě desítky let, jsou weby. Dneska bych se s tebou chtěl podělit o svůj přístup k tvorbě. Za ty roky jsem si ho zjednodušil a zautomatizoval tak, že i když je potřeba udělat web s nízkým rozpočtem, výsledek bude co nejlepší.
Konec konců jako marketér nebo podnikatel se dřív nebo později dostaneš do situace, kdy budeš potřebovat (další) nový web. Ať už půjde o microsite pro kampaň nebo nové firemní stránky. A ne vždy máš k dispozici tým specialistů a velkorysý rozpočet.
Naštěstí žijeme v době, kdy existuje spousta nástrojů, které ti práci usnadní. Tvorba webu už není otázkou programování, ale zejména skládání obsahu.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/jak-udelat-web-jednoduse-rychle-a
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Nezapomínej, že marketing stále funguje i venku, mimo internet
Máme za sebou Black Friday víkend - hon na zákazníky v plném proudu. Každému z nás přistálo víc prodejních e-mailů ve schránce, než by se nám líbilo. A je čím dál naivnější počítat s tím, že zrovna tvůj e-mail v té záplavě vynikne. 📨
Uživatelé internetu jsou v těchto dnech jak lovná zvěř při honu. Bombardovaní reklamami ze všech stran. A upřímně - nejen teď. Čím víc peněz se v online marketingu protáčí, tím těžší je se k zákazníkům dostat. Vytrácí se lidskost a osobní přístup. 🤷♂️
Je tak snadné pustit reklamu a čekat prodeje. Ale když to dělá každý, je to jako křičet v davu - nikdo tě neuslyší. Proto jsem se dneska rozhodl připomenout, že existuje i svět mimo internet. A že bychom na něj neměli zapomínat.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/nezapominej-ze-marketing-stale-funguje
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Co lze v marketingu snadno automatizovat?
Automatizace není jen pro velké firmy! I jako malý podnikatel můžeš využívat chytré nástroje, které ti ušetří čas a pomohou s marketingem, komunikací i s prodejem.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/co-lze-v-marketingu-snadno-automatizovat
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách https://www.samsobemarketerem.cz/. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Co furt na ty sítě dávat? 🤯
K tématu dnešního příspěvku mě inspirovala konzultace s jednou klientkou. Manažerkou. Nastoupila nedávno do firmy na svou pozici a rozkoukává se tam. Přebírá pod sebe také starost o online marketing. A v rámci toho si reviduje, co všechno vlastně dělají a v jakém je to stavu. Přišli jsme jednak na zmatky v přístupech, ale taky na problém s Facebookem.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/co-furt-na-ty-site-davat
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
ROI v marketingu - čísla i smysl investic
ROI v marketingu není jen o financích. Je o energii, kterou vkládáš do práce, spokojenosti klientů a tvém růstu. Jak hodnotit úspěšnost marketingu za hranicemi čísel?
Dnes se podíváme na téma, o kterém se v marketingu mluví často, ale málokdy v širších souvislostech. Na návratnost investic. Můžeš se s ní setkat pod zkratkou ROI (Return on Investment). Většina lidí si pod tím představí jednoduché číslo - kolik peněz nám přinesla každá koruna vložená do reklamy. Ale co kdybychom se na ROI podívali taky trochu jinak?
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://open.substack.com/pub/samsobemarketerem/p/roi-v-marketingu-cisla-i-smysl-investic
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.