- Podcasty
- Sám sobě marketérem
Poslechněte si podcast: Kdo je to SEO specialista? Rozhovor s Michalem Binkou
Online marketing je velmi široký pojem a zahrnuje spoustu oborů a činností.
Rozhodl jsem se pozvat si sem do studia několik hostů, kteří se živí online marketingem na volné noze, aby o své práci povídali.
Můžete se tak těšit na povídání s copywriterem, grafikem, specialistou na internetovou reklamu, nebo dneska se seo specialistou.
Mým dnešním hostem je Michal Binka, přední český specialista na optimalizaci stránek pro vyhledávače, autor 3 knih o SEO a majitel brněnské agentury SEO PRAKTICKY.
V minulosti pracoval jako marketingový manažer a ředitel marketingu ve velkých firmách, pak se rozhodl přejít na volnou nohu a začal se věnovat optimalizaci stránek pro vyhledávače. Velmi rychle si vybudoval v tomto oboru prvenství a založil agenturu. Současně také provozuje několik vlastních, úspěšných e-shopů.
📚 Michalovy knihy a kurzy:
SEO knihy: https://www.seoprakticky.cz/seo-ebook/
SEO video školení: https://www.seoprakticky.cz/seo-video-kurzy-skoleni/
🧭 Některé nástroje, které v rozhovoru zmiňujeme:
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách https://www.samsobemarketerem.cz Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Sám sobě marketérem
Toužíš po vlastním podnikání a chceš proniknout do tajů online marketingu? Podcast pro všechny, kdo mají chuť učit se a zkoušet věci na vlastní kůži. Pomůžu ti s orientací v záplavě odborných informací na internetu. Naučím tě základy, se kterými nastartuješ své podnikání na internetu. Čeká tě srozumitelné propojení businessu a marketingu, podané jednoduše a prakticky. Čerpám ze své mnohaleté praxe marketéra na volné noze.
Pro více tipů se přihlas k odběru newsletteru na www.samsobemarketerem.cz
Jak udělat web jednoduše, rychle a dobře?
Jedna z hlavních věcí, které dělám poslední skoro dvě desítky let, jsou weby. Dneska bych se s tebou chtěl podělit o svůj přístup k tvorbě. Za ty roky jsem si ho zjednodušil a zautomatizoval tak, že i když je potřeba udělat web s nízkým rozpočtem, výsledek bude co nejlepší.
Konec konců jako marketér nebo podnikatel se dřív nebo později dostaneš do situace, kdy budeš potřebovat (další) nový web. Ať už půjde o microsite pro kampaň nebo nové firemní stránky. A ne vždy máš k dispozici tým specialistů a velkorysý rozpočet.
Naštěstí žijeme v době, kdy existuje spousta nástrojů, které ti práci usnadní. Tvorba webu už není otázkou programování, ale zejména skládání obsahu.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/jak-udelat-web-jednoduse-rychle-a
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Nezapomínej, že marketing stále funguje i venku, mimo internet
Máme za sebou Black Friday víkend - hon na zákazníky v plném proudu. Každému z nás přistálo víc prodejních e-mailů ve schránce, než by se nám líbilo. A je čím dál naivnější počítat s tím, že zrovna tvůj e-mail v té záplavě vynikne. 📨
Uživatelé internetu jsou v těchto dnech jak lovná zvěř při honu. Bombardovaní reklamami ze všech stran. A upřímně - nejen teď. Čím víc peněz se v online marketingu protáčí, tím těžší je se k zákazníkům dostat. Vytrácí se lidskost a osobní přístup. 🤷♂️
Je tak snadné pustit reklamu a čekat prodeje. Ale když to dělá každý, je to jako křičet v davu - nikdo tě neuslyší. Proto jsem se dneska rozhodl připomenout, že existuje i svět mimo internet. A že bychom na něj neměli zapomínat.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/nezapominej-ze-marketing-stale-funguje
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Co lze v marketingu snadno automatizovat?
Automatizace není jen pro velké firmy! I jako malý podnikatel můžeš využívat chytré nástroje, které ti ušetří čas a pomohou s marketingem, komunikací i s prodejem.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/co-lze-v-marketingu-snadno-automatizovat
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách https://www.samsobemarketerem.cz/. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Co furt na ty sítě dávat? 🤯
K tématu dnešního příspěvku mě inspirovala konzultace s jednou klientkou. Manažerkou. Nastoupila nedávno do firmy na svou pozici a rozkoukává se tam. Přebírá pod sebe také starost o online marketing. A v rámci toho si reviduje, co všechno vlastně dělají a v jakém je to stavu. Přišli jsme jednak na zmatky v přístupech, ale taky na problém s Facebookem.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/co-furt-na-ty-site-davat
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
ROI v marketingu - čísla i smysl investic
ROI v marketingu není jen o financích. Je o energii, kterou vkládáš do práce, spokojenosti klientů a tvém růstu. Jak hodnotit úspěšnost marketingu za hranicemi čísel?
Dnes se podíváme na téma, o kterém se v marketingu mluví často, ale málokdy v širších souvislostech. Na návratnost investic. Můžeš se s ní setkat pod zkratkou ROI (Return on Investment). Většina lidí si pod tím představí jednoduché číslo - kolik peněz nám přinesla každá koruna vložená do reklamy. Ale co kdybychom se na ROI podívali taky trochu jinak?
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://open.substack.com/pub/samsobemarketerem/p/roi-v-marketingu-cisla-i-smysl-investic
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Jak na lokální marketing?
V kontextu marketingu na internetu se může zdát, že e-shopy nebo weby mají širokou oblast působení. Že chtějí prodávat po celé republice, nebo dokonce i do zahraničí. Mnoho článků se věnuje neustálému růstu a expanzi… Ale co když se jedná o nabídku určenou jen pro jednu lokalitu? Takové kadeřnictví nebo e-shop se zákusky chtějí být na internetu dohledatelní, ale stačí jim dobře obsloužit svůj region. Tady přichází na řadu lokální marketing.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/jak-na-lokalni-marketing
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Nákup a prodej e-shopu z pohledu marketéra
Přemýšlíš o koupi e-shopu, nebo se právě chystáš jeden převzít? Pokud jsem se trefil a zrovna ano, tenhle díl je právě pro tebe. Pokud ne, i tak si ho poslechni - třeba pro ujištění se, jestli máš na svém e-shopu všechno správně nastaveno z pohledu vlastnictví.
Než se pustíš do přebírání nového projektu, je tu pár věcí, na které bys rozhodně neměl zapomenout. Převod e-shopu není jen o technických záležitostech, jako je změna domény nebo hosting. Ale taky o tom, abys měl pod kontrolou všechny marketingové účty, sociální sítě a právní dokumenty.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/nakup-a-prodej-e-shopu-z-pohledu
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Nezaspi dobu a dělej grafiku chytře
Dneska se podíváme na zoubek jednomu vousatému marketingovému mýtu. Znáš to - "Pořádnou grafiku umí udělat jen profík s Photoshopem." Ač se to spoustě grafiků nebude líbit, tohle už neplatí. Jsme v roce 2024 a svět se dávno změnil! 🤷🏻♂️
Dříve bylo potřeba s každým bannerem nebo grafikou na sociální sítě běžet za profíkem. Nebo to zkusit zbastlit svépomocí a výsledek vypadal, no, řekněme kreativně. 😅 Ale teď? Existují nástroje, pomocí kterých si toho lze spoustu udělat svépomocí. Z těch dostupných vyniká hlavně Canva, která v tichosti změnila pravidla hry.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/nezaspi-dobu-a-delej-grafiku-chytre
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Konfirmační zkreslení: Tvůj tajný nepřítel v marketingu
Už ses někdy přistihl, že hledáš důkazy pro to, čemu už stejně věříš? Třeba jsi pokukoval po novém telefonu a “zvažoval” jestli má cenu si ho koupit. Vlastně jsi byl rozhodnutý to udělat a jen sis hledal argumenty pro podporu toho, že je to fakt dobrá koupě. Našel jsi jich spoustu a telefon sis koupil. Všichni to děláme.
Říká se tomu konfirmační zkreslení. Je to takový ten zákeřný mozkový trik, kdy si vybíráme a pamatujeme především ty informace, které podporují naše názory. A ignorujeme ty, co jim odporují.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/konfirmacni-zkresleni-tvuj-tajny
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.
Jak na SEO jednoduše?
Nejde se věnovat online marketingu a nenarazit na SEO (a neřešit ho). Co to teda je a jak na něj? SEO je zkratkou anglických slov Search Engine Optimization. Prostě optimalizace stránek pro vyhledávače. Tedy aby se tvůj web ukazoval na předních pozicích v Googlu nebo na Seznamu na co nejvíc dotazů, které jsou pro tebe důležité.
👉🏻 Celý článek najdeš na: https://www.samsobemarketerem.cz/p/jak-na-seo-jednoduse
✉️ Pokud chceš dostávat pravidelné tipy, jak dělat online marketing svépomocí, přihlas se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz. Jednou za dva týdny ti pak pošlu e-mail s praktickými tipy, které můžeš hned aplikovat do praxe.
🗂️ Navíc tam najdeš i archiv všech předchozích e-mailů, tento podcast i další bonusový obsah.