- Podcasty
- Filmové premiéry Pavla Sladkého

Poslechněte si podcast: Film S láskou, Vaše Hilde stojí na silných scénách. Čerstvým rodičům ho nedoporučuji, říká Sladký
Německý režisér Andreas Dresen zfilmoval příběh levicové odbojářky Hilde Coppiové popravené v srpnu 1943 nacisty za špionáž a velezradu. Pojmenoval ho slovy, kterými žena uzavřela dopis své matce a synovi – S láskou, Vaše Hilde. „Je to film, který se snaží bez heroizace nahlédnout jak hlavní postavu, tak všechno okolo. Chybí v něm červené vlajky s hákovým křížem a další symboly a gesta pevně spojená s filmy o druhé světové válce,“ popisuje filmový kritik Pavel Sladký.
Filmové premiéry Pavla Sladkého
Filmový kritik Radiožurnálu představuje nejnovější snímky, které vstupují do českých kin.
Vyšehrad Dvje připomíná špinavé dresy naházené na jednu hromadu. Jeho příběh se rozpadá, říká Sladký
Jakub Štáfek a jeho spolupracovníci přicházejí s filmem Vyšehrad Dvje. Navazují na divácký úspěch Vyšehradu Fylm, který vidělo bezmála 700 tisíc lidí, i předcházející seriál. Fotbalová primadona lokálního formátu Julius Lavický je znovu hlavním hrdinou všeho dění. „Humor Vyšehradu je založený na tom, že jsou to sexistické, rasistické narážky hlavní postavy, že to je hodně fekální humor. Čili to, co bychom asi souhrnnně označili jako humor přízemní,“ říká kritik Pavel Sladký.
Tiché drama z prostředí vrcholového sportu. Julie mlčí jazykem artového filmu, popisuje kritik
V belgickém tenisovém klubu dojde k tragické události. Patnáctiletá tenistka Julie ale nechce vypovídat proti svému trenérovi, na kterého padl stín viny za sebevraždu její spoluhráčky. Režisér nového filmu Julie mlčí o tenise netočil poprvé. „Tenis je hra, kde vazba mezi koučem a hráčkou nebo hráčem bývá hodně úzká. Je to jako druhé otcovství,“ přibližuje kritik Pavel Sladký dilema hrdinky, jejíž počínání vzdor tlakům vrcholového sportu publikum sleduje z drobných detailů.
Zvrhnuvší se vykrádačka auta vykrádá předlohu. Thriller V Pasti láká jen známými herci, míní kritik
Hvězdní herci Bill Skarsgard a Anthony Hopkins zdobí svou přítomností akční thriller, který produkoval mimo jiné Petr Jákl. „Zápletku objevili v argentinském filmu 4x4, který má stejný výchozí bod: zloděj vleze do auta a zjistí, že auto patří někomu, kdo má už dlouho pifku na pouliční zlodějíčky a chce je ztrestat,“ popisuje léčbu šokem v zamčeném voze kritik Pavel Sladký. „Exploatuje výchozí zápletku, ačkoliv se tváří, že by chtěl být o něčem víc,“ soudí o filmu V Pasti.
Sněhurka: Negativní reakce přišly ještě předtím, než padla první klapka natáčení, říká redaktor
Původní animovaný film Sněhurka a sedm trpaslíků vznikl v roce 1937. Ocenila jej tehdy oscarová porota celkem osmi zlatými soškami. Do kin vstoupila letos nová filmová verze klasického příběhu. Kritická obec i publikum o ní však mluví jako o propadáku. „Někteří kritizovali hned od začátku, že se filmaři do rolí trapaslíků rozhodli obsadit lidi s poruchou růstu.“
Dokument o skleněných dětech Ta druhá vyniká empatií. Otevírá podstatné téma, myslí si kritik
Obchod s chudobou a život tzv. skleněných dětí, tedy sourozenců lidí s handicapem. To jsou dokumenty, které můžete aktuálně vidět v českých kinech. Jmenují se Dům bez východu a Ta druhá. „První z filmů zachycuje situaci, o které bychom chtěli věřit, že už v Česku není vůbec možná,“ říká o Domu bez východu filmový kritik Radiožurnálu Pavel Sladký. „Oba filmy jsou zásadními výpověďmi o svých tématech, jakkoliv jsou pojaté úplně jinak. Oba stojí za zhlédnutí,“ dodává.
Útěk vznikl z úcty k původnímu snímku. V dnešních podmínkách nefunguje, hodnotí Sladký
Česká kina začínají uvádět remake československého filmu Útěk z roku 1967. Režisér a scenárista David Laňka se v něm vrátil k námětu Oty Hofmana. „Přesun do nových, současných podmínek vůbec nefunguje. Ten film jednak musí opodstatňovat, proč postavy nemají mobilní telefony a proč se nemůžou spojit, ale hlavně problémy dnešních dětí nebo dospívajících už vypadají skutečně úplně jinak. Ten film tím přichází o věrohodnost,“ poznamenává filmový kritik Radiožurnálu Pavel Sladký.
Queer je stylisticky výrazný, ale nevyrovnaný počin. Craig měl být nominovaný na Oscara, míní Sladký
Italský režisér Luca Guadagnino připravil filmovou adaptaci známého románu Williama Burroughse Queer. Hlavní roli amerického spisovatele, který v Mexiko City osaměle zabíjí čas, ironicky glosuje sebe sama a opíjí se do němoty, obsadil někdejší James Bond Daniel Craig. „Co předvádí třeba v barových scénách, kde má vyjádřit touhu a chtíč, je podle mě skvělé. A je jednou z nespravedlností uplynulého roku, že Daniel Craig nebyl nominovaný na Oscara,“ míní kritik Pavel Sladký.
Sonda do současné Sibiře, která nabízí konkrétní lidskou tvář podporovatele Putina, shrnuje kritik
Dokumentární film Štěstí a dobro všem natáčel režisér Filip Remunda od roku 2014. Zachycuje v něm život Vitalije, bývalého fyzika, jehož život se namísto akademické dráhy dostal na hranici chudoby. Vitalij je velký nacionalista a příznivec Vladimira Putina, důležitou součástí jeho identity je i otužilectví a videoblog, ve kterém ukazuje život v Novosibirsku. „Snímek nám ukazuje další z tváří Ruska na jednom konkrétním lidském osudu,“ vystihuje kritik.
Kontinental '25 je hořce vtipný film o kapitalismu, říká Sladký. Co dalšího uvede letošní Berlinale?
Sarkastický film o současné východní Evropě natočený za deset dní na mobil, dokumentární film o novinářkách v Rusku, filmy o první lásce, žánrové experimenty a taky české snímky. To všechno nabízí filmový festival Berlinale. „Radu Jude potvrzuje, že je jeden z nejvtipnějších a nejsarkastičtějších režisérů současnosti. A zároveň je to režisér, který si dovolí čím dál tím víc co do svévole ve filmové formě,“ komentuje snímek Kontinental '25 filmový kritik Pavel Sladký.