- Podcasty
- Remoted

Poslechněte si podcast: Data jako klíč k úspěšnému marketingu
🎙️ Podcast o online marketingu a podnikání V dnešním díle se budeme bavit o tématu, které není moc sexy, ale je důležité. A podceňované. Alespoň v mém okolí. Mnoho lidí se věnuje rozvoji stránek, práci se sociálními sítěmi, mají spuštěné reklamy a vymýšlí další a další aktivity na internetu i mimo něj, ale nijak je nevyhodnocují. Dělají to zkrátka jen intuitivně. A mnohdy tak zbytečně plýtvají kapacitami na činnosti, které nemají žádný přínos. I já si umím představit zábavnější činnosti, než si hrát s Excelem, ale bez práce s daty je marketing střílení kulovnicí do hejna vrabců. * Definujte cíle a ukazatele výkonu * Měřte a sledujte data * Vyhodnocujte data * Nebojte se experimentovat * Ptejte se i skutečných lidí ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [http://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu https://www.devenio.cz [https://www.devenio.cz] 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu [https://www.linkedin.com/in/janbarborik/] nebo na podcast@janbarborik.cz [podcast@janbarborik.cz].
Remoted
Online marketing, tvorba webů, budování eshopů a podnikání na volné noze - to jsou hlavní témata tohoto podcastu. Jmenuji se Honza Barbořík, jsem marketér s duší grafika. Tvorbou webů, grafikou a online marketingem se živím od roku 2006. Prošel jsem si prostředí agentur, nadnárodní korporace a od roku 2010 podnikám na volné noze. Díky spolupráci se stovkami klientů a z vlastního podnikání vím, co funguje a co ne. Chci i vám pomoct předcházet zbytečným chybám a stát se důvěryhodnými a dohledatelnými na internetu pro vaše zákazníky.
Online chaos: Jak udržet aktuálnost a přehlednost webu a dalších komunikačních kanálů
🎙️ Podcast o online marketingu a podnikání Často se setkávám s tím, že když mě zákazníci přizvou jako externího markeťáka, abych jim pomohl sjednotit jejich aktivity na internetu, celá vnější prezentace firmy už neodpovídá tomu, co aktuálně dělají. Prostě se jim to všechno časem nějak vymklo z ruky a to, co jde o jejich firmě na internetu najít už není pravda. Někdy to jen zestárne, že na to neměli čas a jindy je to důsledek chaotické správy obsahu v průběhu mnoha let. Publikovalo a doplňovalo se jen nárazově, když bylo něco nového a zapomínali vše vnímat jako celek. A mají chaotický pelmel neaktuálních a zbytečných informací, ve kterém je těžké se vyznat. V tomto díle se dozvíte mimo jiné, že: ✅ řešením chaotického webu nemusí být nutně nové stránky, ✅ jak je důležitý pravidelný pohled zvenčí, ✅ jak si můžete sami jednou za čas zkontrolovat, zda je vše aktuální, ✅ že je střídmost vhodná také u používaných nástrojů, ✅ a že i vyhodnocování vašich aktivit na internetu by mělo být jednoduché. Správa webu a online marketing obecně je proces. Práce s informacemi je stálá, ať už přidáváte, upravujete, nebo odebíráte obsah. Zlepšování a úpravy jsou totiž běžnou součástí tohoto procesu. ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [http://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu https://www.devenio.cz 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu nebo na podcast@janbarborik.cz.
Kdo je vašim zákazníkem? Rozdíl mezi B2B a B2C (a co to znamená).
🎙️ Podcast o online marketingu a podnikání Když začínám spolupráci s novým klientem, zajímám se o to, jak má postavené své podnikání, jaké produkty nebo služby nabízí a hlavně komu. Kdo je jeho zákazník. Ono totiž při plánování marketingu - a to nejen na internetu - hraje důležitou roli, jestli cílíte na firemního zákazníka nebo na koncového spotřebitele. V dnešním díle se pokusím co nejpřehledněji popsat, v čem se to liší. A co je naopak stejné pro oba typy zákazníků. Dozvíte se: ✅ Co to je B2C a kdo to je koncový zákazník ✅ Co to je B2B a kdo to je firemní zákazník ✅ Co mají společného ✅ V čem se liší ✅ Příklady z praxe B2B a B2C prodeje (a marketingu) ✅ Komunikační kanály pro jednotlivé skupiny ✅ A že je to pokaždé vlastně úplně jiné a nic není jasně dané. "Vždy poskytujte hodnotu. Hodnota buduje důvěru. Jakmile tuto důvěru získáte, máte možnost něco prodat." - Mike Volpe ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [https://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu www.devenio.cz [https://www.devenio.cz] 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu nebo na podcast@janbarborik.cz [podcast@janbarborik.cz].
Základní nástroje pro online marketing svépomocí
🎙️ Podcast o online marketingu a podnikání V dnešním povídání bych se rád zaměřil na to nadčasové nejužitečnější potřebné minimum nástrojů a aplikací pro online marketing v začátcích podnikání. Na nástroje, bez kterých byste se těžko obešli a je rovnou fajn se s nimi seznámit. A které si zvládnete v základu nastavit i sami. Tady je jejich přehled: Základní medailonky - Seznam Firmy - https://www.firmy.cz/ [https://www.firmy.cz/] - Google Business - https://business.google.com/ [https://business.google.com/] Sociální sítě - Facebook - https://www.facebook.com/ [https://www.facebook.com/] Jednoduchý web - Webnode - https://www.webnode.com/ [https://www.webnode.com/] Reklamy a propagace - Seznam Sklik - https://www.sklik.cz/ [https://www.sklik.cz/] - Google Ads (dříve AdWords) - https://ads.google.com/ [https://ads.google.com/] - Meta Business Suite - https://business.facebook.com/ [https://business.facebook.com/] Statistiky a analytika - Google Search Console - https://search.google.com/ [https://search.google.com/] - Google Analytics - https://analytics.google.com/ [https://analytics.google.com/] Zákazníkům blíž - SmartSupp - https://www.smartsupp.com/ [https://www.smartsupp.com/] - SmartLook - https://www.smartlook.com/ [https://www.smartlook.com/] Estetika a grafika svépomocí - Canva - https://www.canva.com/ [https://www.canva.com/] ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [https://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu www.devenio.cz [https://www.devenio.cz] 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu [https://www.linkedin.com/in/janbarborik/] nebo na podcast@janbarborik.cz [podcast@janbarborik.cz].
Udržujte spojení se svými zákazníky - vyplatí se vám to
🎙️ Podcast o online marketingu a podnikání V tomto díle si budem povídat o tom ✅ proč je výhodné opětovně oslovovat lidi, kteří už u vás někdy nakoupili, ✅ představíme si některé nástroje, které můžete snadno začít používat a otestovat si, jak vám to funguje, ✅ a povím vám také, proč je lepší zákazníkům posílat emaily než spoléhat na sociální sítě. ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [https://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu www.devenio.cz [https://www.devenio.cz] 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu [https://www.linkedin.com/in/janbarborik/] nebo na podcast@janbarborik.cz [podcast@janbarborik.cz].
Lze dělat online marketing dobře i svépomocí?
🎙️ Podcast o online marketingu a podnikání V záplavě informací na internetu se zdá, že pro úspěch v online světě je nutné si najít schopnou agenturu nebo freelancera, kteří vám pomohou v té digitální džungli uspět. Že k úspěchu vede cesta pouze zapojením profesionálů v nejrůznějších nových oborech, jako je SEO konzultant, UX designer, PPC specialista, webový analytik a další. Jak to tedy je? Je vůbec v silách obyčejného smrtelníka to vše vzít do vlastních rukou a bez pomoci externistů dosahovat cílů na internetu? O tom bude dnešní díl. ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [https://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu www.devenio.cz [https://www.devenio.cz] 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu [https://www.linkedin.com/in/janbarborik/] nebo na podcast@janbarborik.cz [podcast@janbarborik.cz].
Na umění se chodí do galerie. Ne k vám na web.
🎙️ Podcast o online marketingu a podnikání Dneska opráším takzvaný „content first“ přístup. Tedy to, že obsah má být na webu a e-shopu na prvním místě. Jak s oblibou často říkám - dobře udělaný web nebo e-shop musí fungovat i když by byl černobílý, ale s dobře vytvořenou strukturou, texty, fotkami a s informacemi, které lidé hledají. I tak ale stále mnoho lidí řeší více grafiku i v situaci, kdy ještě nemají připravený obsah. ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [https://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu www.devenio.cz [https://www.devenio.cz] 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu [https://www.linkedin.com/in/janbarborik/] nebo na podcast@janbarborik.cz [podcast@janbarborik.cz].
Jak si zvýšit důvěryhodnost na internetu a neodradit zákazníky?
Dnes se budu věnovat tématu, které bývá podceňované, přehlížené a přitom je velmi důležité. Je jím důvěryhodnost na internetu. Jste pro své zákazníky důvěryhodní? Zkoušeli jste se na sebe podívat jejich očima? Co se o vás na internetu mohou dozvědět a jak to na ně může působit? Příběhy z praxe a praktické tipy které vám pomohou, abyste na internetu zaujali zákazníky hned, jak na vás narazí. Vyvarujte se zbytečných chyb. Dozvíte se mimo jiné: * jak popisovat nabídku svých služeb, * proč být transparentní, * jak pracovat s kontakty na webu, * proč je důležité hlídat si aktuálnost všech medailonků, * jak zásadní jsou reference a co dělat, když je nemůžete použít, * nebo proč si hlídat i své soukromé profily. ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [https://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu www.devenio.cz [https://www.devenio.cz] 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu [https://www.linkedin.com/in/janbarborik/] nebo na podcast@janbarborik.cz [podcast@janbarborik.cz].
Růst, nebo nerůst?
Růst, nebo nerůst? Být spokojený s tím, co mám, nebo tlačit na pilu? Zůstat napořád freelancerem, nebo vyrůst v agenturu? Živnosťák, nebo firma? Tahle má dilemata otevřu v dnešním povídání. * Růst, nebo nerůst? Více než tlačit na zvyšování zisku každý rok mi dává smysl řešit efektivitu práce. Jak si vydělat potřebné peníze efektivněji, abych získal více volného času. A prostor pro budování vlastních dlouhodobých projektů, které mi mohou přinášet průběžný užitek. * Zůstat napořád freelancerem, nebo vyrůst v agenturu? Dilema, zda je pro mě lepší zůstat sólo nebo budovat in-house tým. Výhody a nevýhody. * Živnosťák, nebo firma? Jakou formou podnikat. Hraje to roli? ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [https://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu www.devenio.cz [https://www.devenio.cz] 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu [https://www.linkedin.com/in/janbarborik/] nebo na podcast@janbarborik.cz [podcast@janbarborik.cz]. Těším se u prvního dílu druhé série za dva týdny.
Motivace k práci
Dneska to bude o tématu, které je a asi bude aktuální pořád. O motivaci k práci. O tom, proč vstávám a pouštím se do práce. O tom, co mi pomáhá sebrat sílu v náročnějších chvílích, když to dře. Dlouhodobě dělám několik věcí, díky nimž mně práce stále baví a dělám ji rád: 1. Průběžně ladím viditelnou tvář mého podnikání 2. Občas pootočím kormidlem do jiných vod 3. Snažím se o živý kontakt s lidmi 4. Publikuji a tvořím obsah 5. Věnuji se taky dobročinným aktivitám a nevýdělečným projektům 6. Čistím si hlavu u mimopracovních aktivit 7. Snažím se mít co nejvíc věcí pod kontrolou, abych byl méně ve stresu 8. Mentální a fyzická kondice = nadšení do práce ⚠️ Pokud byste chtěli dostávat pravidelné tipy a rady o tom, jak začít s online marketingem svépomocí, přihlaste se k jejich odběru na stránkách www.samsobemarketerem.cz [https://www.samsobemarketerem.cz]. Jednou za dva týdny vám pošlu email s praktickými tipy, které budete schopni sami hned aplikovat do praxe. 💻 Více se o mně dozvíte na mém webu www.devenio.cz [https://www.devenio.cz] 📨 Jestli máte chuť, můžete mi napsat zpětnou vazbu třeba na LinkedInu [https://www.linkedin.com/in/janbarborik/] nebo na podcast@janbarborik.cz [podcast@janbarborik.cz].