- Podcasty
- Quest
Poslechněte si podcast: Nejdražší hra všech dob, nebo největší podvod? Jak se hraje Star Citizen po 10 letech vývoje
Jarda, Šárka a Lukáš otevřeli okna kosmu dokořán a vydali se vyzkoušet aktuální nabídku vesmírných simulátorů. Lukáš se pustil do rozpracovaného Star Citizen, který ani po deseti letech vývoje a 432 milionech vybraných dolarů stále není hotový. V čem všem je zatím horší než Elite Dangerous nebo EVE Online a má šanci být někdy tím nejlepším?
Quest
Hrajete hry? Nebo jste je třeba kdysi hráli, a teď nevíte, kde s nimi znovu začít? Ať už spadáte do jakékoliv kategorie, pořad Quest si dal za cíl vás jejich světem provést.
Země tisíců her a jezer. Finská herní scéna je bohatší, než se zdá
Jarda se vrátil z Finska a aby toho nebylo málo, dohrál Alan Wake Remastered od finského studia Remedy Entertainment. Šárka s Lukášem za sebou čerstvou výpravu do Skandinávie sice nemají, ochotně se ale zapojili do debaty o hrách z nejsevernějšího státu a rozlouskli záhadu finského štěstí – zřejmě stačí vyvíjet hodně videoher.
Vraždící školačky, cestující žabák nebo karetní únikovka. Které hry nejlíp prolamují čtvrtou stěnu?
Zdánlivě standardní karetní hra Inscryption posbírala loni hromadu ocenění za nejlepší titul roku. Pod nenápadným zevnějškem se totiž vedle relativně obyčejných sběratelských karet se zvířátky schovává mnohovrstevnatá, chytrá satira, která dokáže být psychologickým hororem i trefnou kritikou vývojářského procesu. A jak Lukáš se Šárkou poukazují, ve své uvědomělosti není mezi hrami sama.
Série Polda je inventářem českého hraní, říká herní publicista Dan Krásný
Polda se po osmi letech vrací a má políčeno na všechny příznivce nostalgie a nemístného, místy košilatého humoru. Jestli má Pankrác s dabingem Luďka Soboty a parodie mnohdy neaktuálních celebrit v roce 2022 ještě co nabídnout, nebo už by měli zůstat za zenitem, řeší Jarda s hostem Questu, redaktorem časopisu Score Danem Krásným.
Vzhůru na divný Divoký západ s Weird West. Herní westerny nejsou jen stereotypní příběhy o kovbojích
Jarda, Lukáš a Šárka si moc nepotrpí na romantizované historky o kovbojích a indiánech, herní produkce se ale s líbivou tematikou Divokého západu pere daleko zajímavěji než rodokapsy. Důkazem je i nedávný příběhový sandbox Weird West, který mezi pistolníky a šerify míchá nadpřirozené postavy, honbu za nesmrtelností a spoustu mystiky.
40 let, 40 her, 40 minut. Novinář Lukáš Grygar vybírá hry, které mu nastavily zrcadlo
Lukáš nedávno oslavil 40. narozeniny a kdy jindy než při významném jubileu je čas na rekapitulaci dosavadního herního života. Jarda se Šárkou nastavili stopky a dali Lukášovi čtyřicet minut na to, aby představil svou herní čtyřicítku. Navrch si pro něj, ale především pro posluchače připravili taky bingo s Lukášovými oblíbenými frázemi, které v průběhu své rozpravy zaručeně použije.
Snad až příliš dobrá na to, aby byla opravdová. Bude A Perilous Road in Luxembourg hrou roku?
Šárka a Lukáš se vyznají v nezávislých hrách, za což se jim Jarda milující vysokorozpočtovou produkci občas směje. Proto nevycházejí z údivu, když je to právě on, kdo objevil dost možná nejlepší indie kousek letošního roku. A Perilous Road in Luxembourg si půjčuje z legendární motocyklové závodní série Road Rash, ještě víc ale sází na magický realismus a na shoegaze.
Ať žijí duchové. Ghostwire: Tokyo fascinuje japonskou mytologií, ale jako hra hlavně nudí
Jarda, Šárka a Lukáš se tentokrát sešli ve studiu, aby probrali nejnovější počin herního hororového mistra Šindžiho Mikamiho, který víc než strašení tentokrát akcentuje spiritualitu, tajemno a nadpřirozeno. Ghostwire: Tokyo od Tango Gameworks nicméně funguje víc jako encyklopedie mýtů Země vycházejícího slunce, mezi akčními adventurami v otevřeném světě jde o nanejvýš průměrného zástupce.
Největší z přísných světů. Elden Ring předvádí, jak se žánr Souls her stal mainstreamem
Jarda s Lukášem si do virtuálního studia tentokrát pozvali zapáleného hráče Davida Vávru, aby společně probrali nejnovější počin japonského týmu FromSoftware. Jejich hry prosluly náročnou obtížností, která nepromíjí chyby, přičemž čerstvý Elden Ring není žádnou výjimkou. Zároveň se ale otvírá širšímu publiku a nebojí se inovovat, přestože v mnohém zůstává tradiční.
Robozvířata a silná ženská hrdinka. Horizon Forbidden West maluje méně depresivní postapokalypsu
Jarda, Šárka a Lukáš se tentokrát vydávají do pravěku, kam se v Horizonu po apokalypse technologicky dostalo celé lidstvo. Kmenová kultura stojící na pozůstatcích memů v troskách sportovních stadionů i souboje s majestátními robodinosaury hráčkám a hráčům učarovaly už před pěti lety, trojice moderátorů tak řeší, jestli tenhle recept funguje i napodruhé. A kromě toho řeší také své oblíbené hry s nerobotickými dinosaury.
Studená válka ve hrách: Když si Západ virtuálně nerozumí s Ruskem
Jarda, Šárka a Lukáš se z bezpečí svých virtuálních studií rozhodli tematicky utéct od aktuálního dění – ale ne moc daleko. Tentokrát totiž vzpomínají na hry, kde bezprostředně hrozí nebo probíhá „ta velká válka“ a mezi Západem a Ruskem panuje nevraživost.