- Podcasty
- Quest
Poslechněte si podcast: Herní legenda Lara Croft se už zase vrací. Jak dnes obstojí remastery klasických Tomb Raiderů?
Tomb Raider, série, která z Lary Croft udělala ikonu videoher, se vrací v dalším remasteru. Po znovuzrození prvních tří dílů přichází na řadu The Last Revelation, Chronicles a Angel of Darkness, které si nově můžete užít v modernější podobě. A protože se Tomb Raider od roku 1996 podstatně změnil, přišel čas si celou sérii chronologicky připomenout.
Quest
Hrajete hry? Nebo jste je třeba kdysi hráli, a teď nevíte, kde s nimi znovu začít? Ať už spadáte do jakékoliv kategorie, pořad Quest si dal za cíl vás jejich světem provést.
Kdo letos vyhrává válku stříleček? Bojuje Call of Duty, Battlefield i nečekaný nový vyzyvatel
V nejnovějším Questu se Jarda, Šárka a Lukáš vrhají rovnou do zákopů jedné z nejdéle trvajících herních rivalit. Boj mezi střílečkovými sériemi Call of Duty a Battlefield se vede už přes dvacet let, letos do něj ale zkouší vstoupit třetí frakce: ARC Raiders. Nová značka, spousta ambic, ještě víc otázek. A taky verdikty, které tentokrát vůbec nejsou milosrdné.
Řím jako nikdy předtím: Anno 117 míří do antiky a přináší logistické optimalizační nebe
V nejnovějším Questu se Šárka, Jarda a Lukáš vydávají do doby, kdy se po fóru procházeli senátoři, nad hlavami se tyčily akvadukty a města řídila pevnou rukou administrativa. Ano, Anno 117: Pax Romana se skutečně pouští do Říma, a to rovnou ve dvou provinciích, klasickém, echt římském Latiu a v okupovaném keltském Albionu.
Po roce zpět u ohně. Jaké české hry jsou nejlepší a proč odpověď není vůbec jednoznačná?
Po roce se Jarda a Šárka vrátili na pódium Bonfire Prague – tentokrát s úkolem, který se může snadno změnit v past: vybrat desítku svých nejoblíbenějších českých her. Že to publikum, složené zejména z českých herních vývojářů a vývojářek, nenechá jen tak, bylo jasné.
V Seattlu poteče krev. Jak dopadl návrat upírské legendy Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2?
V nejnovějším Questu se Šárka, Jarda a Lukáš noří do temnoty Seattlu, kde se mezi neony a sněhovou vánicí znovu odehrává boj o moc, krev a tajemství. Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 mělo být triumfálním návratem jednoho z nejkultovnějších RPG herní historie. Místo toho vyvolává zmatek, rozpaky i pořádně vroucí debatu i mezi samotnými moderátory.
Návrat do mlhy, kde se sny mění v noční můru. Silent Hill f se zamýšlí o ženskosti i kráse v utrpení
Tentokrát se Quest noří do husté mlhy a temnoty plné šeptajících přízraků a evokativních monster. Šárka strávila několik neklidných nocí v Silent Hill f od hongkongského studia NeoBards a přináší své dojmy ze hry, která se nebojí úplně změnit styl ani prostředí.
Pokémoni mění pravidla hry: Výsostně tahová série v Legends Z-A zkouší odvážně experimentovat
V novém Questu se nevydáváme nejdřív za velkou recenzí nebo žebříčkem, ale rovnou do Šárčina herního víkendu. Protože když vyjde nový díl Pokémonů, ignorovat ho by byl skoro zločin vůči herní kultuře. Moderátorská trojice se proto hned v úvodu ptá: co je Legends: Z-A zač a proč budí takový rozruch i mezi veterány série?
Staré dobré „hýrousy“ jsou zpátky! V HoMaM: Olden Era se vrací éra hradů, draků a tahových bitev
Trvalo to celou dekádu, ale čekání se zřejmě vyplatilo. Demo Heroes of Might and Magic: Olden Era přináší návrat jedné z nejlegendárnějších herních sérií devadesátých let – a trojice moderátorů Questu se do ní ponořila s patřičnou nostalgií.
Volání pomsty: Ghost of Yotei povědomým otevřeným světem a západní představou o Japonsku neuhrane
Zasněžené svahy, čest, krev a horké prameny. Do severního Japonska se v nejnovějším Questu vydává Jarda v závěsu se Šárkou a Lukášem. Hlavním tématem je Ghost of Yotei, novinka, která se nebojí srovnání s legendárními hrdinskými eposy, ale také hry z Japonska, které na rozdíl od ní opravdu vytvořily japonské týmy.
Metroidvanie pod lupou: Čím internet uhranul Hollow Knight Silksong?
Šárka a Jarda si do studia pozvali Tomáše Urbánka, který metroidvanie sleduje dlouhodobě a s nadšením vysvětluje, odkud se vzal jejich název, jaké principy definují jejich hratelnost a čím se zásadně liší od klasických plošinovek.
Odkaz kovárny mění Kingdom Come: Deliverance 2 v poklidný simulátor domácnosti
Šárka, Jarda a Lukáš se tentokrát zaměřili na čerstvou ukázku toho, jak dodatky dokážou proměnit už zaběhlou hru. V kovářském rozšíření pro Kingdom Come 2 zkoumají, co všechno Warhorse ukuli, od možnosti zvelebovat si zděděnou kovárnu až po drobné příběhové linky.