- Podcasty
- Quest
Poslechněte si podcast: World of Warcraft slaví 20 let. Jak legendární MMORPG změnilo jednu generaci i popkulturu
Online hra World of Warcraft, která oslovila desítky milionů hráčů a hráček po celém světě, slaví tento týden 20 let od spuštění. Co stojí za jejím fenomenálním úspěchem a proč její vliv dalece přesahuje hranice herního světa? O tom si moderátoři Questu povídají s Radkem Friedrichem, bývalým herním novinářem, který se do „WoW“ dostal ještě před oficiálním startem a posléze do něj vkládal prakticky veškerý volný čas.
Quest
Hrajete hry? Nebo jste je třeba kdysi hráli, a teď nevíte, kde s nimi znovu začít? Ať už spadáte do jakékoliv kategorie, pořad Quest si dal za cíl vás jejich světem provést.
Fantasy RPG Dragon Age se vrací po deseti letech. Jen zapomíná, že jeho publikum vyrostlo s ním
Skoro celou dekádu si fanoušci a fanynky Dragon Age: Inquisition museli počkat na pokračování příběhu, kde se z nenápadného elfského společníka vyklubalo pradávné božstvo. Nový díl s podtitulem The Veilguard ale zdaleka nesbírá nadšené ovace, a ačkoliv zlí jazykové tvrdí, že za to může jeho příklon k inkluzi, pravý důvod leží úplně jinde.
Všechny díly Call of Duty nejsou stejné. Letošní Black Ops 6 je ale jedním z těch průměrnějších
Na světě existuje pořád méně jistot, ale jednou z těch neochvějných zůstává i po víc než dvaceti letech fakt, že na podzim přijde nový díl střílečkové série Call of Duty. Ten letošní s podtitulem Black Ops 6 slibuje všechny obvyklé režimy s lehkou dávkou inovace, má ale „CoDko“ pro rok 2024 i něco navíc?
Zmatek v inventáři i nepřeskočitelné cutscény. Jakými vrtochy nás videohry rozčilují pořád dokola?
Jarda, Šárka a Lukáš se historicky poprvé rozhodli jít s kůží na trh a natočit epizodu Questu přímo před zraky svých posluchaček a posluchačů. Společně probrali, co je ve videohrách dlouhodobě nejvíc rozčiluje – od upovídaných postav po důvody, proč je kvůli trofejím po letech hrají jinak. A došlo samozřejmě i na zvídavé otázky z publika.
Říjen, měsíc hororu. Silent Hill 2 zhmotňuje staré noční můry, Until Dawn pořád čeká na úsvit
Neexistuje moc vhodnějších měsíců, kdy přispět do hororového žánru, než je říjen. S blížícím se Halloweenem vyšly hned dvě moderní předělávky herních hororů, Silent Hill 2 a Until Dawn. Zatímco první z nich se navzdory nízkým očekáváním nadmíru vydařila, ta druhá nenabízí moc důvodů, proč nedat přednost původní verzi.
Shattered Space pro Starfield z něj pořád nedělá dobré sci-fi RPG. Dobývání vesmíru umí jiné hry líp
Loňské sci-fi RPG Starfield nedávno obdrželo příběhové rozšíření Shattered Space, které slibuje hororovější zážitek na jediné planetě obývané civilizací, která se straní všech ostatních. Jardovy dojmy se ale s oficiálním popiskem poněkud rozcházejí, a tak si s Lukášem a Šárkou posvítili na hry, které zvládají lépe jak vesmírnou odyseu, tak hororové zážitky v jinak nestrašidelných hrách.
Když je dáma v nesnázích hrdinkou. Zelda: Echoes of Wisdom dává poprvé prostor titulní princezně
Sérii akčních adventur The Legend of Zelda táhne už na čtyřicet let, jejím protagonistou byl ale vždy princeznin ochránce Link. Nový díl Echoes of Wisdom zavedené pořádky obrací naruby – hlavní hrdinkou je tak skutečně Zelda, která zároveň propojuje tradiční prvky s těmi moderními.
Všechno je špatně a líp už bylo. Warhammer 40,000: Space Marine 2 maluje depresivní budoucnost
Warhammer 40,000 nejsou jen stolní bitvy s vlastnoručně nabarvenými figurkami, ale i stovky knih a desítky videoher. Jednou z nich je i nedávná střílečka Space Marine 2 a právě kvůli ní pozvání do Questu přijal Aleš Smutný, herní novinář a zároveň moderátor podcastu Raptor Imperialis věnovanému právě košatému světu Warhammeru.
3D plošinovky odmítají zemřít. Astro Bot je poctou hravosti i polozapomenutému žánru
Mario, Sonic, Croc, Spyro, nebo někdo úplně jiný? Kdo neměl a nemá oblíbeného skákačkového maskota, zřejmě nevyrůstal v devadesátkách. Čerstvý Astro Bot sice vyšel až letos, představuje ale nejhravější oslavu tehdy populárního žánru 3D plošinovek, potažmo celé 30leté historie konzolí PlayStation.
Kingdom Come: Deliverance 2 v únoru potáhne do Kutné Hory a na Trosky. Okouzlí nejen českými lesy
Šárka měla v létě příležitost si vyzkoušet očekávaný druhý díl českého RPG Kingdom Come: Deliverance. Posázaví pokračování vymění za oblasti Kutnohorska a Trosecka, esence první hry pražského studia Warhorse v něm ale jinak zůstává bez větších změn. Co se moderátorce Questu povedlo při čtyřhodinové ochutnávce rozbít a jak věrná bude herní Kutná Hora té reálné?