- Podcasty
- Quest

Poslechněte si podcast: Staré dobré „hýrousy“ jsou zpátky! V HoMaM: Olden Era se vrací éra hradů, draků a tahových bitev
Trvalo to celou dekádu, ale čekání se zřejmě vyplatilo. Demo Heroes of Might and Magic: Olden Era přináší návrat jedné z nejlegendárnějších herních sérií devadesátých let – a trojice moderátorů Questu se do ní ponořila s patřičnou nostalgií.
Quest
Hrajete hry? Nebo jste je třeba kdysi hráli, a teď nevíte, kde s nimi znovu začít? Ať už spadáte do jakékoliv kategorie, pořad Quest si dal za cíl vás jejich světem provést.
Volání pomsty: Ghost of Yotei povědomým otevřeným světem a západní představou o Japonsku neuhrane
Zasněžené svahy, čest, krev a horké prameny. Do severního Japonska se v nejnovějším Questu vydává Jarda v závěsu se Šárkou a Lukášem. Hlavním tématem je Ghost of Yotei, novinka, která se nebojí srovnání s legendárními hrdinskými eposy, ale také hry z Japonska, které na rozdíl od ní opravdu vytvořily japonské týmy.
Metroidvanie pod lupou: Čím internet uhranul Hollow Knight Silksong?
Šárka a Jarda si do studia pozvali Tomáše Urbánka, který metroidvanie sleduje dlouhodobě a s nadšením vysvětluje, odkud se vzal jejich název, jaké principy definují jejich hratelnost a čím se zásadně liší od klasických plošinovek.
Odkaz kovárny mění Kingdom Come: Deliverance 2 v poklidný simulátor domácnosti
Šárka, Jarda a Lukáš se tentokrát zaměřili na čerstvou ukázku toho, jak dodatky dokážou proměnit už zaběhlou hru. V kovářském rozšíření pro Kingdom Come 2 zkoumají, co všechno Warhorse ukuli, od možnosti zvelebovat si zděděnou kovárnu až po drobné příběhové linky.
Metal Gear Solid položil základy špionážním hrám, remake Snake Eater ale v džungli tápe
Třetí díl slavné série Metal Gear Solid se vrací a moderátoři Questu u toho samozřejmě nemohli chybět. Šárka, Jarda a Lukáš se nejdřív ponoří do recenze, aby zjistili, jestli hadí kousnutí pořád bolí stejně jako před lety a jestli remake dokáže udržet tempo s dnešní konkurencí.
Gamescom pořád roste. Letos naděloval Bloodlines 2, spoustu hororů i přemíru soulsovek
Německý Gamescom je největší evropská herní výstava a letos na ní nechyběla ani Šárka. Do Questu se vrací se zážitky, které nekončí jen u dlouhých front a načinčaných stánků. V centru pozornosti je samozřejmě Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, na které nejen ona s Lukášem čekají už celou věčnost. Jak působí naživo? A dokáže navázat na kultovní jedničku?
Krochny ‘97, Rovnost pro gobliny, nebo Fakt progresivní strana?
Quest vyrazil na Letní podcastovou scénu v pražské Troji, aby v živém díle nerozsekl odvěkou otázku, jestli jsou hry politické. Zatímco své reálné volební preference moderátoři prezentovat nesmí, s moderátorem Janem Špačkem rozjeli kampaně rovnou tří fiktivních herních stran. Pro horké úchopy, závažná obvinění ani bizarní metafory se tentokrát nikdy nešlo daleko.
Mafia: Domovina vrací českou herní sérii tam, kde to všechno začalo
Když vychází nová Mafia, není to v Česku jen další herní premiéra, ale událost, které si povšimnou i lidé, kteří si na ovladač jinak sáhnou jen výjimečně. Nová Mafia: Domovina svou pozici rozhodně chápe - tentokrát vrací příběh zpátky v čase na Sicílii, kde se začínaly psát první kapitoly mafiánské legendy.
Shodan vládne videoherním umělým inteligencím. Ale co zbytek AI panteonu?
Kdyby existoval žebříček největších herních padouchů (nebo rovnou panovnic celých světů), Shodan by na něm trůnila s přehledem. Kybernetická bestie z kultovní série System Shock je bez debat ikonická. Nejen kvůli svému znepokojivému hlasu Terri Brosius a fascinující komplexnosti, ale taky proto, že už od devadesátek definuje, co všechno může AI ve hrách znamenat. Ale co zbytek robotů, androidů a superpočítačů s vlastním vědomím?
Opičí běs a zombie parkour. Netradiční herní dvojboj s Donkey Kong Bananza a Dying Light: The Beast
Banány, zombíci a spousta otázek. Šárka, Jarda a Lukáš servírují dva herní světy, které nemají prakticky nic společného, a přesto fungují překvapivě dobře vedle sebe. Donkey Kong Bananza je návratem ke kořenům 3D plošinovek s hravou fyzikou a přemírou energie, zatímco Dying Light: The Beast slibuje temnotu, parkour a filozofování nad monstry v nás.
Kickflip mezi realitou a pixely. Se skejťákem Maxem Habancem o virtuálním návratu Tonyho Hawka
Série Tony Hawk’s Pro Skater vrátila do módy virtuální skejtování už před pár lety povedeným remasterem jedničky a dvojky. Teď se k nim přidává i trojka a čtyřka, kde nostalgie pořád funguje překvapivě dobře – i na hosta Questu Maxe Habance, který může bohatě srovnávat s realitou.