- Podcasty
- Headliner CZ

Poslechněte si podcast: Pražská hudba II: Nová éra Malostranské besedy začne brzy (73)
Mohou ještě dnes existovat domovské klubové scény pro mladé kapely? I o tom si Honza Vedral povídal s dramaturgem Malostranské besedy Martinem "Wóďou" Vodehnalem v dalším pokračování volného podcastového cyklu Pražská hudba II. Řeč byla i o jeho zkušenostech tourmanažera Vypsané fixy a akustických koncertech, za které Wóďa vyměnil hraní s půlpunkovou kapelou Špuntkvaně. "Chodí míň lidí. Víc si rozmýšlí, než na něco přijdou. I u stálic, které měly vyprodáno dopředu, trvá, než se koncert vyprodá. Nalákat lidi, aby přišli, nám dá mnohem větší práci," popisuje Vodehnal realitu pražských hudebních klubů po covidu. "Je těžký lákat lidi někam, kam se jim nechce. Pojďme se na to ale podívat tak, že nějaká zábava být musí, nebo se z toho zblázníme," dívá se ale do budoucnosti pozitivně. V roce 2023 by rád konečně naplnil svoji vizi, aby se z Malostranské besedy stal klub nejen pro generaci rodičů dnešních teenagerů, ale svůj domov tu našly i mladé kapely a scény kolem nich. Bude se do Besedy jednou chodit i na hip hop? I o tom byla řeč v novém vydání podcastu Headliner CZ. O podcastové sérii Pražská hudba II Naplnily se vize během krize? V druhé sérii podcastů Pražská hudba se hudební časopis Headliner vrací k reálným dopadům koronavirové krize na hudební branži a dění v Praze. Jak se pražská hudební scéna, její podoba i vnitřní chod proměnily? To se dozvídáme prostřednictvím konkrétních příběhů umělců, promotérů, provozovatelů klubů, zástupců technických profesí či producentů. Projekt je realizován s finanční podporou hlavního města Prahy.
Headliner CZ
O hudbě zevnitř i zvenku. Rozhovory, komentáře, názory a souvislosti od Honzy Vedrala a tvůrců hudebního časopisu Headliner.
Ewa Farna: Dětství v šoubyznysu, O2 aréna i kluci, co řvali: „Ukaž kozy!“ (88)
"Zpívat jsem vždycky chtěla. Nikdo mě do toho netlačil. Moji rodiče se mě na to ptali každý den, než podepsali smlouvu s Leškem Wronkou. A ta smlouva se chystala strašně dlouho, snad rok. Objevil mě v jedenácti letech a když mi byl dvanáct, zkoušeli mi vysvětlit, co to znamená závazek," popisuje Ewa Farna v rozhovoru s Honzou Vedralem svoje začátky. Řeč byla o mnoha tématech: Jak prožívala první vystoupení na diskotékách, proč si ze všeho nejvíc přála jezdit kapelní dodávkou, o hodnotících poradách po koncertech, o tom jak z pódia vyhlásila "dovolenou v Terezíně" i o Ewině cestě k tvůrčí samostatnosti, kořenech její paličatosti, nejlepším hudebním zážitku a udržování balancu mezi světy Slavíků a Andělů. Před oslavou třicetin, které chystá 14. října v O2 aréně, jsme s Ewou Farnou prozkoumali kořeny současného českého popu i to, jak ho vnímá holka, která v něm prožila dětství, vyrostla, složila maturitu a dospěla.
32 Bar Talk: Talent jménem Daniel Bulatkin. Proč studovat jazz v zahraničí? (87)
Pianista Daniel Bulatkin je považován za jeden z největších talentů české jazzové scény. Narodil se roku 1999 v Praze a už ve svých patnácti letech získal třetí místo v prestižní soutěži Pianista roku pořádané firmou PETROF, které se účastnil jako nejmladší soutěžící v historii. Záhy začal hrát v kapelách se zkušenými jazzmany. V dnešní době je k slyšení jako sideman ve formacích od straight-ahead a moderního jazzu až k prog-rocku, neo-soulu, či world music. Zároveň pilně pracuje na vlastních projektech a druhým rokem získává zkušenosti při studiu v Rotterdamu. V podcastu 32 Bar Talk, který společně s magazínem Headliner připravuje festival JazzFestBrno, se rozpovídal také o své lásce k hammondkám či o tom, že ne všechno v Nizozemsku je zase úplně růžové. Moderátorem podcastu je trumpetista Jakub Gatěk.
Headliner slaví 9. narozeniny! Proč za námi přijít ve čtvrtek do Besedy? (86)
Honza Vedral a Dany Stejskal vás v nové epizodě zvou na 9. narozeniny časopisu Headliner, které se konají 9.3. v pražské Malostranské Besedě. Jak zní píseň, kterou nám složil Circus Ponorka k narozeninám? Proč spolu s ním letos zahrají právě James Harries, November 2nd a The Atavists? A co právě řešíme za redakčními dveřmi Headlineru? Poslechněte si podcast Headliner CZ a přijďte to s námi oslavit do Malostranské Besedy. Vstup je jako vždy zdarma.
David Urban: Legendární party na Hradě aneb 25 let od Jeleního příkopu (85)
Letos uplyne 25 let od legendárního festivalu Jelení příkop. Na to, jak The Orb demolovali prezidentskou vilu a catering se podával v Míčovně Pražského Hradu vzpomíná v rozhovoru s Honzou Vedralem David Urban z agentury D Smack U Promotion. Řeč byla i o domlouvání koncertů v devadesátých letech a řadě akcí, jakými byly koncerty Franz Ferdinand nebo Marilyna Mansona, o nichž se dnes vyprávějí legendy. I o tom, jak je to s promotérskou branží dnes a jak se u nás z neznámé zahraniční kapely může stát koncertní trhák jako třeba v případě Yungbluda. Pokud úsudku Davida Urbana věříte, určitě nevynechejte Algiers, nebo Kid Kapichi, nebo jakýkoliv dalí z jeho koncertů. Díky za všechny komentáře, sdílení a hodnocení podcastu Headliner CZ. Nic není za paywallem, všechno si můžete poslechnout zdarma. Více na www.headliner.cz [//www.headliner.cz]
Našli jsme největšího koncertního fanouška v Česku? (84)
„Pearl Jam poprvé v Praze? Mám nahrávku!“ směje se speciální host Honzy Vedrala v podcastu Headliner CZ Marek Johnny Větrovec. Je opravdu největším žijícím koncertním fanouškem v Praze a možná i v republice?
32 Bar Talk: David Dorůžka o tom, co je skryto za notami (83)
Jazzový kytarista David Dorůžka byl dalším hostem podcastu 32 Bar Talk, který společně připravují magazín Headliner a festival JazzFestBrno. David Dorůžka prožil léta na přelomu milénia na proslulé Berklee College of Music v Bostonu. Škola udělila Dorůžkovi vedle plného stipendia také několik ocenění, např. Wayne Shorter Award a Jimi Hendrix Award. Tehdy se zúčastnil také mistrovského kurzu pro mladé hudebníky v Coloradu, kde jeho lektory byli mimo jiné Herbie Hancock, Brian Blade, Joshua Redman a Christian McBride. Dnes je Dorůžka nejen úspěšným skladatelem a hudebníkem, ale sám se stal také pedagogem. „Jakákoliv institucionalizace umění může při špatném přístupu uměleckému vyjádření ublížit, na druhou stranu si ale myslím, že školství plní i mnoho pozitivních rolí. Dnes to mají muzikanti daleko snazší, mají informace, spoustu učitelů, nejsou tam žádná rizika,“ prozradil moderátorovi, hudebníkovi a svému bývalému žákovi Martinovi Konvičkovi.
Objev jménem Rozálie: Rozladěná držka, hra tří rukou a postelové pravdy (82)
S debutovým albem se zjevila koncem loňského roku. Nesleduje na něm žádné trendy ani nehledá novou formu. Prostě tahá držky a zpívá leckdy obhroublé, ale pravdivé texty ze života mladé holky. Tedy z toho svého. Stane se Rozálie objevem letošního roku, nebo je na to už „stará“? Poslechněte si rozhovor Honzy Vedrala, který doplňuje titulní článek [https://www.headliner.cz/2023-1/rozladena-drzka] lednového Headlineru.
Hraboš z Našrot: Historky problémové mládeže, co si čuchla k undergroundu (81)
Aneb začalo to Křečovýma žilama a Gumovým knedlíkem. Jednoho dne se u nás v redakci zjevil nečekaně Petr „Hraboš“ Hrabalik a přinesl s sebou dva poklady. Honza Vedral si s ním hned domluvil natáčení podcastu o Hrabošově kapele Našrot. Jeden z prvních českých hardcorových spolků totiž oslaví 28. ledna v pražském klubu Vagon 35 let na scéně.
32 Bar Talk: Nikol Bóková o sběhnutí od klasiky k jazzu (80)
Klavíristka Nikol Bóková byla dalším hostem podcastu 32 Bar Talk, který společně připravují magazín Headliner a festival JazzFestBrno. Mladá talentovaná umělkyně vystudovala klasický klavír, zároveň však propadla jazzu a toto její okouzlení vedlo v roce 2019 k nominaci a v roce 2021 k zisku Ceny Anděl v jazzové kategorii. „Ze začátku jsem se cítila v jazzu trochu nemístně, jako jazzová umělkyně jsem si nepřipadala, říkala jsem, že je nonsens se takto zařazovat. Ale teď už se v něm cítím jako ryba ve vodě, protože dokáže nabídnout absolutní svobodu,“ prozradila moderátorovi, svému kamarádovi a nástrojovému kolegovi v jedné osobě Martinovi Konvičkovi.
Rok v české hudbě: Žbirkův odkaz, Ztraceného triumf a Nohavicovy provokace (79)
Vlček, Konáš a Vedral se ohlížejí za rokem 2022 (nejen) v české hudbě.