- Podcasty
- Headliner CZ

Poslechněte si podcast: 32 BAR TALK: Čím lepší muzikanty má člověk k dispozici, tím míň by je měl omezovat (Jiří Slavík) (101)
Jiří Slavík je renomovaný multiinstrumentalista a ikona české jazzové scény. Kroky tohoto „hudebního cestovatele“ vedly od havířovského folklorního souboru přes římskou konzervatoř, londýnskou Royal Academy a mnohé další destinace, až k opětovnému návratu do Česka v roce 2014. Tam jeho skladatelský a interpretační um začal aktivně čeřit vody hudební scény, za což byl dva roky na to oceněn Cenou Anděl v kategorii World Music za projekt Mateřština, v němž se mísí prvky jazzu, klasické hudby a folkloru. Mimo spolupráci s VUS Ondráš a vlastní kapelu Survivors je aktivním v mnoha hudebních projektech. V letošním roce Slavík vydal u vydavatelství Bivak Records ryze jazzový počin Nostalgia. „Je to určitá nostalgie za časem, který už nebude.“ O tomto a dalším se baví s Jakubem Gaťkem v sedmé edici 32 Bar Talk.
Headliner CZ
O hudbě zevnitř i zvenku. Rozhovory, komentáře, názory a souvislosti od Honzy Vedrala a tvůrců hudebního časopisu Headliner.
NOTY VOLE: Dolly Parton není Dolly Buster. A pubertální vášně nad Blink-182 (13/114)
Podcastová revue časopisu Headliner ve třináctém vydání konečně dostála názvu revue. Zavítáme na Verandu Danyho Stejskala, zhodnotíme nový singl Blink-182 i egománii Davida Kollera, které sluší černobílá. A dopustíme se úvahy, zda už jsme na konci éry Yzomandiase. Co je obsahem třináctého vydání? * Blink-182: Má cenu se těšit na jejich album? * David Koller: Velkolepé uzavření projektu * Vypsaná fixa - Na Sedmičce je to punk! * Dolly Parton má jiné přednosti než Dolly Buster * Yzomandias a jeho repetice, repetice, repetice * Ponor do trendů: Vydá Škwor velkou rockovou desku? Bavič nebo písničkář Michal Horák. A Mikolas kopírka Josef. * Tipy: Sto zvířat naposled, Krajina Ró a chvála kytar, Emily Ann Roberts a trochu popu do toho country. * A samozřejmě taky ušní červ... Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k třináctéčásti podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.
Karin Ann: V den koncertu s Imagine Dragons jsem maturovala (113)
Na tuzemské hudební scéně působí jako úkaz. Česko-slovenská zpěvačka Karin Ann na ní vstoupila teprve před třemi lety. Duhovou vlajkou způsobila poprask v Polsku. Má za sebou evropské koncerty s Imagine Dragons, My Chemical Romance, LP nebo Yungbludem, cenu za klip v Los Angeles a písničky natáčí s Grammy oceněnými producenty. „Nevím jestli jsem někdy byla vůbec byla šťastná. Tedy od té doby, kdy mi bylo pět,“ říká ale v podcastovém rozhovoru Honzy Vedrala.
NOTY VOLE: Jak Rolling Stones zase zachránili rokenrol (12/112)
Podcastová revue časopisu Headliner ve dvanáctém vydání oblékla dres nesmrtelné kapely a vyplázla jazyk. Tentokrát se pánové Honza Vedral, Dany Stejskal a wlado zaměřili na fenomén Rolling Stones. Singl Angry, kterým klasici britského rokenrolu oznámili album s novým materiálem po osmnácti letech, totiž pořádně provětral redakci. „Pro řadu lidí je to kapela dědků, co to měli dávno zabalit. Jenže oni vydali tuhle písničku,“ začíná povídání Honza Vedral. „Nejdřív jsem byl skeptickej, když jsem jí doposlouchal, byl jsem naprosto šokovanej,“ popisuje nadšeně svoje dojmy wlado. „Mladý kapely se x desítek let snaží vrátit kytary…“ „…až přijdou Rolling Stones a znova zachrání rokenrol,“ doplňuje ho Honza. A zároveň tím vyjadřuje, proč je album Hackney Diamonds jedním z nejočekávanějších alb letošního října. „Do teď jsem se z toho konsternovanej,“ podotýká Wlado ještě před tím, než se naše trojice společně ponoří do probírání historie a nejlepších nahrávek slavné kapely. Dojde na tipy na oblíbená alba i bujaré historky z natáčení, během něhož třeba zloději kradli až příliš uvolněným Stounům nástroje i vybavení za bílého dne přímo předními dveřmi studia. „Mick je rock a já jsem roll,“ uzavírá hlavní téma slavný citát Keitha Richardse. A Dany se neudrží a opět vyhlásí pro naše posluchače soutěž. Po oblíbené sekci citací z tiskových zpráv z redakčního mailu už potom následuje neopatrný ponor do trendů a s ním i nějaká kontroverze. Na prvním místě trendující píseň Andrey Kalousové osazenstvo podcastu opravdu nepotěšila. „Mě to uráží vizuálně i zvukově. Do trendů se to asi dostalo jenom kvůli Kazmovi,“ povzdechne si Dany. „Dle mého názoru ostatní věci, které na profilu má zdaleka nejsou tak příšerný jako tohle. Urvi mi uši, vydloubni mi oči, vyřízni mi jazyk.“ Nadšený nebyl ani wlado. „Palačinky jí jdou jako zpívání,“ shrnuje svoje pocity do úderné věty. A Honza přidal vhled karlínského starousedlíka: „V tom klipu chodí na různá místa, která asi mají vypadat romanticky. Ale na Karlínském náměstí leze pod stromy, kde obyčejně nesbírám ani hovna po psovi, jak to tam smrdí. A to je normálně sbírám všude.“ Co se trendů týče, mnohem větší nadšení vzbudili noví Maneskin, kteří ukazují, že proklínaná Eurovize nemusí vždycky zplodit jenom hrůzu. Pak do toho ovšem přijeli Harlej a umístili se do bedny na pole. A tím se všechno rozbilo. Hudební chuť jsme si v podcastu NOTY VOLE naštěstí jako vždy spravili u tipů. Honza má velká očekávání od blížícího se vydání alba Jakuba Königa v produkci Petra Ostrouchova, wlado nás seznámil s příběhem fred again.. A Dany i ke svému překvapení objevil fenomenální kanadskou zpěvačku Alison Russel, kterou si určitě poslechněte. A samozřejmě nechyběl ani oblíbený Ušní červ, jímž jsme se tentokrát definitivně rozloučili s létem. Co je obsahem dvanáctého vydání? * Rolling Stones: Jak znovu zachránili rokenrol * Jaké byly jejich začátky? * Jaký je příběh vyplazeného loga? * A jaká jsou naše oblíbená alba a proč? * Perly z tiskových zpráv, aneb jak vykročit z komfortní zóny * Ponor do trendů: Co dělá Andrea Kalousová pod stromy, kam chodí kálet psi? Fenomén Maneskin, aneb Eurovize může být k něčemu. A proč nejezdit Harlejem na pole. * Tipy: Jakub König a jeho zářící Hvězdy, jak nahrává Fred Again.. a kde se sakra zjevila Alison Russel * A samozřejmě taky ušní červ... Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k poslechu dvanácté části podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.
Tereza Balonová: Už jako malá jsem si hrála na Anguse Younga (111)
O jejím talentu se mluví tak dlouho, až málem spadla do kategorie věčná naděje. Skvěle zpívá, skvěle hraje na kytaru, umí složit písničku. Přesto její debut Půlnoc prošuměl. Teď se ale Tereza Balonová vrací s albem Lampiony, které může být domácí hudební událostí podzimu. Budova vydavatelství Universal v pražských Dejvicích ještě voní novotou. Po rekonstrukci se tu ledacos změnilo, ale kancelář značky SinglTon, domovské stáje Davida Stypky, Jelenů nebo Kateřiny Marie Tiché, zůstala na svém místě. Sedíme v ní s Terezou Balonovou, v jejímž světě se toho taky dost změnilo, i když základy zůstaly stejné. Je tu s námi i producent Martin Ledvina – ne snad proto, že by Tereza o své hudbě neuměla mluvit sama. Ale protože Martin byl do desky, která vyšla 1. září, ponořený stejně hluboko. A se svými zkušenostmi dovede dobře popsat ten dlouhý proces, jak se z talentované holky může stát skutečná hvězda. S tak silným albem, jakým jsou Lampiony, se přesně to může stát takřka v přímém přenosu. V podcastu Headliner CZ si tentokrát můžete poslechnout rozhovor Honzy Vedrala, který doprovází aktuální titulní článek zářijového Headlineru.
NOTY VOLE: Festivalová sezóna a mistrovství Brna ve vokodéru (11/110)
Podcastová revue časopisu Headliner je to po jedenácté. Tentokrát se pánové Honza Vedral, Dany Stejskal a Wlado zaměřili na hodnocení festivalové sezóny. Došlo ale i na drum'n'bass a vokodéry. Vítejte ve žvanírně o hudebních festivalech. Čeká vás zamyšlení nad úlohou headlinerů, o prospěšnosti popularizace opery, hudební samocitování, vypečené trendy a ještě vypečenější tipy. Tohle všechno najdete v nekonečné epizodě číslo 11 podcastové revue NOTY VOLE, která je jenom díky nůžkám pana Šéfíka, jen o málo kratší, než Tour de France. I přes vykročení z komfortní zóny, kde dojde na Antonína Dvořáka, se v tipech vracíme ke country a ušní červ dnes není za trest. Co je obsahem jedenáctého vydání? * Ohlédnutí za festivaly * Ponor do trendů: Vojtěch Dyk, STEIN 27, Miley Cyrus * Tipy: Killers, Nivva, Takacs Quartet a Ashley McBryde * A lahodný ušní červ v podání Simonová / Chladil Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k poslechu jedenácté části podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.
Kašpárek v rohlíku: Když řvou maminky „čůrej“, Kefír a pravda o Maxim Turbulenc (109)
„Všechno, co řeknu, je pravda. A jestli ne, tak se to musí pravdou prohlásit. Jinak to nejde,“ vysvětluje Kašpárek v rohlíku v neplánovaném dílu podcastu Headliner CZ. V rozhovoru s Honzou Vedralem mluví o šestnácti letech bejbypanku, největších hitech, řevnivosti mezi českými kapelami pro děti a festivalu Kefír, který se koná už 2. září v Hradci Králové.
NOTY VOLE: Naštvaný pán s vidličkou ve světě polévek Adama Mišíka (108)
Podcastová revue časopisu Headliner slaví desáté vydání. Tentokrát se pánové Honza Vedral, Dany Stejskal a Wlado Sejk zaměřili na fenomén Oasis. Hlavní téma nese podtitul "bratři jak se patří" a sleduje vzestup a pád bratří Gallagherů i celého britpopu. Nechybí paní hrající na nůžky, legendární hlášky ("přeju ti, abys chytnul AIDS a chcípnul") ani hádka Honzy s Wladem o to, jestli je Wonderwall geniální písnička nebo sračka. Ohlédnutí za fenoménem Knebworthu, polemika, jaký má smysl se vracet k tomu, co bylo. Přinášíme také konečnou odpověď na otázku, kdo je nejlepší britpopová kapela a těšit se můžete i na Danyho novou nepravidelnou rubriku nejlepších hlášek z tiskových zpráv, které nám plní emailové schránky. K opravdovým emocím ale došlo zejména při hodnocení aktuálních trendů. Během hodnocení společné písně Adama Mišíka a Simy, které se rozlezlo na takřka čtvrt hodiny, nám málem pod návalem negace spadlo studio. "Ty jsi jako muž s vidličkou ve světě polévek Adama Mišíka," snažil se Wlado klidnit Honzu, kterého píseň Bez tebe vytočila do ruda. Zklidnění však přišlo až s novou Olivií Rodrigo a Renne Dangem. Samozřejmě nechybí ani hudební tipy, ve kterých Dany zkusil vykročit mimo svou komfortní zónu, ale u ostatních členů spolku s tím příliš nepochodil. Neshody panovaly i ohledně Skindred, kteří sice v Británii skončili druzí v závodech o čelo hitparády, ale cestu do Wladovy duše si nenašli. Jediným skutečným pohlazením tak zůstala zpráva o comebacku The Kills a jejich skladba New York. Protože ta opravdu stojí za poslech. Samozřejmě nechyběl ani oblíbený Ušní červ, který si tentokrát v osazenstvu podcastu NOTY VOLE našel svého fanouška. Co je obsahem desátého vydání? * Oasis: Bratři, jak se patří * Co přinesl britpop hudební scéně? * Perly z tiskových zpráv, aneb co se chystá v Olomouci * Ponor do trendů: Adam Mišík mrhající talentem, špičková Olivia Rodrigo a zajímavý obrat Renneho Danga * Tipy: Návrat The Kills, Skindred vs. britská hitparáda a James Bay bez klobouku * A samozřejmě taky ušní červ... Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k poslechu desáté části podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.
NOTY VOLE: Rammstein u soudu, homosexuální líbačka 1975 a odvar z makovice Rogera Waterse (107)
Podcastová revue časopisu Headliner pokračuje. Tentokrát se pánové Honza Vedral, Dany Stejskal a Wlado Sejk rozhodli projít neuvěřitelnými hudebními událostmi posledních dní a týdnů. Znásilňovali Rammstein, nebo naopak média znásilnili je? Jak to bylo s Anti-Flag? Proč se rozhodnul Matt Healy z The 1975 líbat svého basáka v Malajsii, kde by za to mohl jít na dvacet let do vězení? Poslechli jsme si novou verzi Money od Rogera Waterse, zavzpomínali na Tonyho Benneta i ten největší odkaz Sinéad O’Connor. A k tomu ještě pár vjemů z největšího koncertu, který u nás odehráli Depeche Mode. Samozřejmě nechybí ani vaše oblíbené rubriky Trendy, Tipy a Ušní červ. Co je obsahem devátého vydání? * Kazua Rammstein. Znásilňující nebo znásilňovaní? * 1975 v Malajsii. Proč jsou v hudbě občas důležitá gesta? * Roger Waters a jeho nová verze klasiky od Pink Floyd. * Odkaz Sinéad O’Connor. A její slavné vystoupení na koncertě pro Boba Dylana * Danyho recenze koncert Depeche Mode v Praze * Ponor do trendů: zpívající Rytmus s Janem Bendigem, Post Malone a ledová kostka a pičující Vojtaano. * Tipy: Velká hádka o Berlin Manson, The Last Dinner Party a Chris Stapleton * A samozřejmě taky ušní červ... Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k poslechu osmé části podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.
NOTY VOLE: Britpop versus hyperpop. Rockové televarieté Škwor a Barbie Eilish (106)
Podcastová revue časopisu Headliner pokračuje. Tentokrát se pánové Honza Vedral, Dany Stejskal a Wlado Sejk vrátili z dovolených, aby probrali novinky, české trendy a přidali dvojitou porci hudebních tipů. Britpop slaví třicet let. Jak se lze na ten žánr dívat po letech? A co všechno je s ním spojeno? Morální panika kolem Mat213 pomalu utichá. Má cenu si pustit jeho nové album? A kdo všechno může hrát v osmdesáti tisícovém městě? V tomto díle dojde i na Wladův coming out, Danyho zpěv a Honzův humor. A samozřejmě nechybí ani vaše oblíbené rubriky Trendy, Tipy a Ušní červ. Co je obsahem osmého vydání? * Co jste nevěděli o britpopu (a možná jste ani nechtěli) * Je Mat213 hudba, nebo ho trmufli kluci z Kumštu? * Wladův comingout a rockové televarieté Škwor * Jsou texty Bena Cristovaa debilní nebo geniální? * A jak zní nová Barbie Eilish? * Dvojité tipy: Od The Streets, přes Sigur Rós, až po Terezu Balonovou. * Danyho country speciality. * A bohužel také dvojitý ušní červ... Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k poslechu osmé části podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.
Bára Poláková: Začalo to rozchodem. Ale proč u pramene Labe? (105)
Třetí album On/Off, které nedávno vydala Bára Poláková, patří mezi nejlepší české popové nahrávky první poloviny roku. Nejen, že na něm jsou krásné písničky a silné melodie, ale taky velmi osobní témata, která Bára do skladeb umí dostat s humorem sobě vlastním. "Nikdo z nás nechce být s někým, kdo ho nemiluje," říká v rozhovoru s Honzou Vedralem v podcastu Headliner CZ, v němž nahrávku společně a do detailu rozpitvali skladbu po skladbě.