- Podcasty
- 30 Minut Lajfu
![30 Minut Lajfu](https://d13-a.sdn.cz/d_13/c_img_QN_b/iSwXj.jpeg?fl=res,600,600,3|jpg,70)
Poslechněte si podcast: ClaimCloud: Zpožděný nebo zrušený let? Bez páky vám aerolinky dobrovolně peníze nevrátí!
Za zpožděný nebo zrušený let máte nárok na kompenzaci až 600 eur. A to i v případě, že jde o služební cestu nebo letíte s cestovní kanceláři. O kompenzaci však musíte zabojovat. Aerolinky dobrovolně peníze nepošlou
30 Minut Lajfu
Třicet minut života. Co to je? Častokrát je promrháme nudnějšími a zbytečnějšími aktivitami, než je poslouchání nějakého podcastu. Věříme ale, že ten náš vás nudit nebude. Proč? Nabídneme v něm totiž rozhovory, v nichž se budou setkávat silné příběhy s nekonečnou inspirací…
Robert Imling: Postavili jsme největší autocentrum s ojetými vozy v Evropě. Stálo miliardu
Nedaleko Poděbrad otevřela společnost Louda Auto největší autocentrum pro ojeté, předváděcí a zánovní vozy v Evropě. Má celkovou plochu šesti fotbalových hřišť, mezi patry se jezdí eskalátory, k navigaci dostanete na recepci tablet a vybírat budete mezi tisícovkami aut.
Václav Petr (Lime): Při našem vstupu na český trh neuměli lidé na koloběžkách jezdit. Potýkali jsme se s nehodovostí
Při vstupu sdílených koloběžek do Prahy, obyvatelé metropole zrovna nejásali. Dnes už jsou zelené koloběžky Lime běžnou součástí městské mikromobility, i když s jejich parkováním jsou tu a tam stále problémy. Firma tak začíná hříšníky pokutovat
Tomáš Chrudimský: Bez kytary mám na pódiu více prostoru pro řádění
Five O´clock Tea je česká crossoverová kapela, která vznikla už v roce 2005. V roce 2020 svoji činnost pozastavila, ale o tři roky později zahájila novou éru v čele s Tomášem Chrudimským. Mají skvěle našlápnuto, a i když zatím neuvažují o žádném zahraničním turné, vzhledem k Tomášově lásce k cestování to třeba do budoucna není vyloučeno. Kluci makají na tvorbě, aktuálně mají materiálu na 4 cédéčka a s prvními novinkami se vytasí už na letních festivalech.
Pěstounka Tereza: Netušila jsem do čeho jdu, miminko v sobě mělo metamfetamin a abstinenční příznaky
Ze dne na den se musela rozhodnout, zda si vezme do péče novorozeně, které se narodilo drogově závislým rodičům. „Chtěla jsem, aby měla domov a hezký život,“ říká Tereza, pro kterou to bylo nejtěžší životní rozhodnutí. V rozhovoru mimo jiné zaznělo i to, jakými administrativními peripetiemi musela projít, jak se vyvíjí vztah s jejím drogově závislým bratrem, tatínkem miminka, a také třeba to, jak se stát na pěstounství finančně podílí.
Martin Pajer: Podvodníci dokážou na ojeté oktávce vydělat do dvou minut až 50 tisíc
Bouračka z Albánie, opravená v Polsku, na den přihlášená v Německu. I takhle může podle Martina Pajera ze společnosti Cebia vypadat „nebouraná ojetina po prvním majiteli z Německa“.
„Pacienty učíme chodit na rozbitých chodníčcích a máme pro ně i funkční eskalátor“, říká Josef Hendrych, ředitel rehabilitačního ústavu v Kladrubech
Naším cílem je pomáhat, vaším bojovat. Tímhle mottem se řídí pracovníci rehabilitačního ústavu v Kladrubech, kteří mají za cíl dostat pacienty do určité nezávislosti, soběstačnosti a připravit je na zdravý a nezávislý životní styl. „Naděje a víra je ohromná síla a ohromná věc, která člověka podporuje v tom, aby bojoval,“ říká v rozhovoru ředitel ústavu Josef Hendrych
Luděk Hubáček: Měl jsem strašný stres a říkal jsem si, že práci redaktora nezvládnu
Jak se dnešní způsob práce motoristického novináře liší od toho, jak se pracovalo před deseti lety? Bojí se novináři, že jim umělá inteligence sebere práci? Budou mít motorističtí novináři v příštích letech ještě vůbec o čem psát? A kde berou inspiraci pro svoje reportáže? O tom všem jsme si povídali s Luďkem Hubáčkem, redaktorem domácího zpravodajství Českého rozhlasu - Radiožurnál
Josef Maršálek: Můj plán byl odejít z vesnice do světa a dělat cukrařinu
Je vyznavačem filozofie Carpe diem a život si dokáže užívat skutečně plnými doušky. V mládí vyučoval hudbu na akordeon, ale po roce z učitelství odešel, aby se už nastálo věnoval cukrařině. Pracoval v nejluxusnějším obchodním domě Harrods v Londýně a v rozhovoru také vysvětlil tolikrát omílaný důvod odchodu z práce v Buckinghamském paláci, kde měl na starosti „odpolední čaje“. Před pár lety se ze zahraničních angažmá vrátil do Česka, kde ze svého domova v jižních Čechách řídí svoje, tedy Marš...
První souprava metra jela na Florenc a byla plná vládních činitelů,“ říká jeden z prvních strojvedoucích Jiří Beneš
Jiří Beneš byl mezi prvními strojvedoucími, kteří 9. května 1974 zahajovali provoz pražského metra. V unikátním rozhovoru nám mimo jiné prozradil, jak probíhalo školení v Moskvě, proč první vlaky měly pouze 3 vagóny, proč jezdili v kabině ve dvou nebo třeba to, proč metro neřídí ženy.