• Podcasty
  • Filmové premiéry Pavla Sladkého
Filmové premiéry Pavla Sladkého
11. květen 2023

Poslechněte si podcast: Noc 12.: Brutální vražda poukazuje na komplikované vztahy a příběhy dalších postav, říká kritik

O noci 12. října je brutálně zavražděna mladá dívka. Vraždu řeší nový velitel, pro kterého se případ stane noční můrou, na kterou se naplétají stále další nejasnosti a otázky. Nejen kdo zabíjel, ale třeba i to, jaké jsou vztahy mezi muži a ženami. Jak by se na případ nahlíželo, kdyby šlo o mrtvého chlapce? „Film má silnou atmosféru a utahuje šrouby,“ doplňuje kritik Pavel Sladký. Jak film hodnotí a k tvorbě kterého populárního režiséra jej přirovnává?

03:12

Filmové premiéry Pavla Sladkého

Vydává: Český rozhlas

Filmový kritik Radiožurnálu představuje nejnovější snímky, které vstupují do českých kin.

Web

Včera 02:32

Pětkrát Dalí v absurdní smyčce. „Film, u kterého přemýšlíte, jaké drogy režisér bere,“ líčí Sladký

Slavného surrealistického výtvarníka ve filmu Daaaaaalí! navštíví novinářka a pokouší se s ním vést rozhovor. „Ocitne se v tolika podivných situacích, které se opakují, že se snímek stává takovou absurdní komedií bez konce,“ popisuje Pavel Sladký nízkorozpočtový film režiséra Quentina Dupieux, který proslul i příběhem vraždící pneumatiky Guma. „Diváci a divačky se často mohou držet za hlavu a říkat si, co za drogy asi režisér a scenárista užívají,“ líčí Sladký s nadsázkou.

Před týdnem 03:03

Havlovskému sentimentu mladší generace neporozumí, hodnotí kritik dokument Tady Havel, slyšíte mě?

Za vstřícný portrét od lidí, kterým chybí osobně, považuje dokument Tady Havel, slyšíte mě? filmový kritik Pavel Sladký. „Předkládá osobnost Václava Havla, jeho náturu a jeho postoje k různým situacím spíš než nějaký intelektuální nebo politický odkaz,“ komentuje střih a vyprávění snímku, který promlouvá spíše k pamětníkům. „Já se obávám, že dokument Petra Jančárka nemá ten havlovský sentiment úplně přenositelný pro mladší generace, lidi, kterým je méně než 35 let,“ míní.

Před 2 týdny 03:44

Film o migraci z pohledu dvou teenagerů je o dospívání, vypichuje Pavel Sladký film Já Kapitán

Já Kapitán je příběh o dvou chlapcích, kteří se rozhodnou přeplout z Afriky do Evropy. Migraci zobrazuje jako jednu velkou odyseu přes dakarské pouště, jednou z nejnebezpečnějších tras. Na rozdíl od jiných snímků o migraci, které se zaměřují na integraci, se režisér Matteo Garrone dívá na cestu samotnou. „Film doporučuji lidem, kteří by si chtěli udělat přesnější představu o tom, jak se tužby lidí z takzvaného třetího světa sráží s realitou,“ popisuje kritik Pavel Sladký.

Před 3 týdny 03:37

Dokonalé dny jsou příjemnou evropskou představou o japonské lehkosti života, popisuje kritik

Novinka neměckého režiséra Wima Wenderse Dokonalé dny je jeho návratem do formy. Poetický film získal ocenění za hlavní mužský herecký výkon na festivalu v Cannes. Hrdinou celého filmu je sympatický, skromný a pracovitý uklízeč veřejných záchodků. Důsledně uklízí veřejné tokijské toalety, které jsou architektonicky i technologicky zajímavé. Hlavní hrdina žije stereotypně, ale spokojeně v jakési formě zenu. „Jedná se o film příjemný na sledování,“ shrnuje kritik Sladký.

21. březen 2024 03:52

Festival Jeden svět: Pavel Sladký přibližuje filmy Pozemské verše, Útěk z Utopie a Hranice Evropy

V téměř padesátce českých měst se koná festival Jeden svět. Letos kromě dokumentárních filmů o lidských právech nabízí i hrané snímky. Poslechněte si tři tipy z festivalového programu filmového kritika Radiožurnálu Pavla Sladkého.

14. březen 2024 03:27

Sladký život. Nejhorší je, když si film myslí, že prolamuje předsudky, ale utvrzuje je, říká kritik

Sladký život je nová česká romantická komedie o namyšleném hokejistovi, šovinistovi a promiskuitním milovníkovi, který musí podstoupit operaci srdce. A navíc se ocitne na mizině. V hlavní roli nové komedie se představuje Vladimír Polívka a Petra Hřebíčková. „Když se na ten film budeme snažit dívat aspoň trochu pozitivně, je to příběh o životní změně a o nalezení lásky v nějakém novém rozpoložení,“ přibližuje kritik Pavel Sladký.

7. březen 2024 03:15

Film nejen o wrestlingu. Zajímavá témata v rozvleklé podobě, hodnotí film Železní bratři kritik

Novinku režiséra Seana Durkina Železní bratři je možné popsat jako sportovní a rodinné drama. Vypráví příběh otce a synů Von Erichových, kteří jsou profesionální wrestleři. Patriarchální otec vede své čtyři syny pevnou, až toxickou rukou a právě vymaňování se z jeho vlivu je podstatné téma filmu. „Snímek vypráví o hledání vlastního svobodného prostoru navzdory tomu, co pro nás chtějí naši milovaní,“ shrnuje Pavel Sladký s tím, že film i přes rozvleklost stojí za vidění.

29. únor 2024 04:06

Druhý díl Duny přináší intenzivní vyprávění. Dějová linka na mě udělala silný dojem, chválí kritik

Pokračování sci-fi o osudu Paula Atreidese, který je jediným přeživší svého rodu. Do českých kin vstupuje film Duna: Část druhá. Paul si vybírá z možných variant budoucnosti – stane se prorokem nebo nový uchvatitelem moci? Snímek s působivými vizuálními efekty otevírá témata fundamentalismu, terorismu nebo konfliktů paralelních s osudy impérií a rodů. „Pár hluchých míst je dovedně zakryto působivou scénou a hudbou,“ komentuje více než dvouhodinový film kritik Pavel Sladký.

22. únor 2024 03:37

Zimní prázdniny si oscarové nominace zaslouží, i když je nejspíš nepromění, tipuje filmový kritik

Zatrpklý učitel dějepisu, problémový student, kuchařka, které zemřel syn. Snímek Zimní prázdniny při svém uvedení loni na podzim v USA dostal pověst alternativního vánočního snímku. Příběh se točí kolem tří hlavních postav, které spolu z donucení tráví vánoční svátky, protože nemají kam jinam jít. „Komedie pracující s hořkostí života o tom, jak v sobě najít schopnost soucítit s lidmi se kterými nesouhlasíme,“ shrnuje kritik.

15. únor 2024 03:29

Zásadní film 21. století. Zóna zájmu přesahuje téma holocaustu, cílí na schopnost člověka k násilí

Britský režisér Jonathan Glazer natočil mrazivý snímek o holocaustu, aniž by ho v něm bezprostředně ukázal. Hlavní hrdinkou Zóny zájmu je Hedwiga Hösse, manželka Rudolfa Hösse. Idylka rodinného prostředí působí skoro normálně, je však narušená občasnými výkřiky, střelbou zbraní a dýmem z osvětimského vyhlazovacího tábora – rodina totiž žije hned vedle něj. „Chtěl jsem ukázat naši podobnost s pachateli holocaustu,“ popisuje nový přístup k tématu režisér Glazer.