Digichef Podcast
Epizoda 4226. září 2022

Poslechněte si podcast: 🎤 Marketing Brothers #PerformanceMax | Digichef Podcast

Performance Max – jedna kampaň, která vládne všem. Novinka od Googlu představena na konci roku 2021 kombinuje inzerci ve všech kanálech Googlu, tedy v obsahové síti, YouTube, vyhledávací síti, Gmailu, Mapách či kanálu objevit. Vyplatí se Performance max zapínat? Jaké signály využít či jaký je rozdíl mezi Performance Max a „smartkou"? To společně rozebrala bratrská dvojice David a Honza Janouškovi. Poslechněte si náš rozhovor. 𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz    👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz  🙏🏻 Napište nám! 

43:47

Digichef Podcast

Vydává: Digichef

👨‍🍳 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz

Web

Epizoda 55Před dvěma dny 16:45

🎤 Gabriela Fialová a Zbyněk Římal | „Projektový manažer nemůže být jen přeposílač e-mailů.” | Digichef Podcast

Co očekávají manažeři od svých marketingových agentur a jak se to mění v čase? Přesně na tyto otázky hledali odpovědi projekťáci z agentury Taste. A šli pro ně rovnou k těm nejpovolanějším – vyzpovídali celkem 20 marketingových ředitelů velkých značek.  Vznikl z toho rozvojový projekt, ve kterém se dozvíte nejen to, co klienti očekávají od agentur, ale také například co hodnotí negativně na spolupráci s agenturami nebo co vyžadují od projektových manažerů. Více si poslechněte v rozhovoru s projekťáky z agentury Taste Gabrielou Fialovou a Zbyňkem Římalem. Zbyněk Římal se marketingu věnuje už od roku 2013. Prošel si několika pozicemi od zaměření na vývoj webových aplikací a SEO až po specialistu výkonnostního marketingu. Nejvíce ho to ale táhlo k projektovému řízení, kterému se aktuálně věnuje v agentuře Taste. Gabriela Fialová se po třech letech v influencer marketingu rozhodla přesedlat na pozici projektového manažera. V agentuře Taste je zatím krátce, ale rozhodně jí nechybí nadšení a chuť se učit. 𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz    👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz 🙏🏻 Napište nám!

Epizoda 54Před týdnem 38:45

🎤 Eliška Vyhnánková | „Nepotřebujete hacknout algoritmy, potřebujete hacknout lidi.” | Digichef Podcast

Jsou sociální sítě bezpečné? „Ne,” odpovídá konzultantka v oboru sociálních sítí Eliška Vyhnánková, „technologie jdou tak dopředu, že je nestíháme zabezpečovat,” vysvětluje Eliška. Proč tomu tak je a proč jsou tradiční influenceři naštvaní? Jaká je vlastně budoucnost sociálních sítí, bude pokračování knížky Jak na sítě a co Eliška říká na TikTok? To vše se dozvíte v našem podcastu. Na rozhovor o sociálních sítí jsme si pozvali tu nejpovolanější. Eliška Vyhnánková je spoluautorka knižního bestselleru Jak na sítě, zakladatelka Social Media Akademie a konzultantka v oboru sociálních sítí. Už více než 10 let učí firmy i jednotlivce používat Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i TikTok. Má za sebou přes 800 firemních i veřejných seminářů pro téměř 11 000 spokojených posluchačů. Potkávat ji můžete mimo jiné také v podcastu Jak na sítě. 𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz    👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz 🙏🏻 Napište nám! 

Epizoda 53Před týdnem 16:42

🎤 Nálož PPC novinek #listopad22 | Digichef Podcast

V digitálním světě nezůstává kámen na kameni déle než pár dnů. Proto přinášíme pravidelnou nálož novinek ze světa PPC. Přemýšlíte, co si pustit do sluchátek? Jste na správném místě! Poslechněte si rozhovor bratrské dvojice Davida a Honzy Janouška. A podívejte se na zajímavé odkazy, které v podcastu společně rozebírají. Článek od Search Engine Land o tom, jak nastavit Performance Max na svátky. Návod - Nově je možnost promovat mimo klasického příspěvku a storiečka i Reel. Funguje to stejně jako jakýkoliv jiný příspěvek a samozřejmě i zde lze pracovat s IDs. Článek - Čtyři nové funkce Performance Max. Příspěvek - Způsob jak si prohlédnout všechny Google Ads reklamy konkurentů. Musí se ale jednat o ověřeného inzerenta. Článek - 4 nové umístění v Apple Search Ad - pouze pro propagaci aplikací. Case study - Srovnání Google Analytics vs. Google Ads konverzního kódu. Příspěvek - Nově můžeme v Google Ads vidět insigty na úrovni produktů. Článek - Přidání Business name a loga do Google Ads. Příspěvek - V Account settings můžeme nově odstranit klíčová slova pro Performance Max. Článek - Google audio Ads - nově lze cílit i na posluchače podcastů. Článek - Jak optimalizovat na konverzní poměr. Článek - Další vrstva dvojité hrozby - proč algoritmy prioritizují velké firmy. Článek - 5 způsobů jak sladit PPC a SEO. Článek - Clare Janet - proč bychom měli používat automatické strategie. Článek - Jaký byl Data Restart 2022? Podcast - klasický přísun novinek od Ládi Vitouše Nestihli jste shrnutí PPC novinek za minulý měsíc? Nevadí. Poslechněte si novinky ze světa PPC a marketingu teď.𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz    👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz 🙏🏻 Napište nám!

Epizoda 52Před 3 týdny 10:28

🎤 Nálož SEO novinek #listopad22 | Digichef Podcast

Novinky ze světa SEO, které vás dostanou na vyšší pozice. Jaké zajímavosti a vychytávky přinesl uplynulý měsíc? Dozvíte se například novinky z Google Search Central Blogu, něco málo o tzv. Spam Update nebo několik poznatků z diskuzí s Johnem Muellerem. To a mnohem více uslyšíte od Richarda Klačka v našem novinkovém podcastu. Zajímá vás, co se děje ve světě SEO a tento podcast vás baví? Podívejte se na předchozí díl SEO novinek #říjen22. Richard již několik let vede oddělení SEO v agentuře Taste. Kromě péče o celé oddělení řeší se svým týmem také odbornou publikační činnost, vzdělávání, inovaci a automatizaci.𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz    👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz 🙏🏻 Napište nám! 

Epizoda 51Před 3 týdny 26:44

🎤 Anna Mejsnarová | „Značky dost ztratily koule.” | Digichef Podcast

Agentura Lovebrand, která se zabývá strategií značek, si za posledních 5 let prošla velkými změnami. Změnila svoji vizi, stala se součástí Tastu a zároveň s ní se redefinovala i celá značka Taste. Jakou má Lovebrand misi nyní? Poslechněte si povídání nejen o Lovebrandu, ale také o tom, jakým způsobem se propisují data do strategie značek, jak moc je u nich důležitá odlišitelnost a co je největší výzvou pro každého stratéga. Anna Mejsnarová vede v Tastu oddělení Strategy a zároveň šéfuje Lovebrandu. Jejím cílem je, aby byli spokojeni jak klienti, tak i lidi v týmu. Aktuálně má na starost celodenní konferenci Brand Restart, která je určena pro všechny, kteří hledají inspiraci pro řešení vlastních značek v roce 2023.𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz    👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz  🙏🏻 Napište nám!

Epizoda 504. listopad 2022 10:01

🎤 Nálož marketingových novinek #listopad22 | Digichef Podcast

Ve světě marketingu se neustále něco děje a stíhat všechny novinky může dát pořádně zabrat. Proto jsme si pro vás připravili výběr toho nejzajímavějšího, co se za poslední měsíc v marketingu událo. Jak stanovit správný budget, jak proběhlo letošní EffWorks a proč je ROAS nebezpečnou metrikou? To vše a mnoho dalších zajímavostí si poslechněte v dalším marketingovém podcastu. A abyste si nemuseli všechno googlit, sepsali jsme pro vás novinky i do přehledného seznamu: Článek – Ritsonův recept na správný budget. Článek – Ritson na jeho oblíbené téma bothism. Článek – shrnutí EffWorks 2022 společně se čtyřmi reporty zdarma. Článek – Les Binet varuje před „nesmyslným" využíváním slev v době hrozící recese. Článek – Tom Roach na téma nebezpečí ROASu. Článek – Adidas ukončil spolupráci s Kanye Westem z důvodu antisemitických narážek. Článek – Contagious – rozhovor s globálním ředitelem pro strategii a parterem společnosti GUT Fernandem Ribeirem na téma vzdělání. Článek – Contagious – výzkum na téma šíře sortimentu. Článek – Contagious –  studie Journal of Advertising, která zkoumala vliv funkčních, emocionální a metaforických reklam. Podcast – On Strategy Showcase s Markem Ritsonem na téma definování cílů v rámci marketingu. Podcast – dva podcasty od BrandHunters - první na téma Brand Safety s Petrou Jankovičovou a druhý na téma značky a kreativy s Josefem Havelkou. Nestihli jste shrnutí marketingových novinek za minulý měsíc? Nevadí. Poslechněte si novinky ze světa PPC a marketingu teď.𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz    👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz  🙏🏻 Napište nám! 

Epizoda 491. listopad 2022 24:09

🎤 Kája Kováčová | „Společnost je online akcemi přehlcená.” | Digichef Podcast

Zajímá vás zákulisí pořádání eventů? Nás také. Do dalšího dílu našeho podcastu jsme si proto pozvali evenťačky Káju Kováčovou z CzechCrunch a Andreu Vyhnalovou z Taste. Jak Kája, tak Andrea za sebou mají organizaci větších i menších akcí. Chcete vědět, jak poskládat kvalitní event? Jsou důležitější řečníci nebo networking? Jaký největší fuck-up zažily a jaké akce plánují v blízké době? To vše a mnohem více se dozvíte v rozhovoru. CzechCrunch pravidelně pořádá online i offline akce, které nabízí možnost neformálně si poslechnout názory zajímavých osobností z české byznysové, startupové, vzdělávací a technologické scény.  Taste pravidelně pořádá oborové konference – Restarty a Daty. Daty jsou komunitní setkání, na kterých se potkávají specialisté z oboru marketingu a sdílejí své know-how. Restarty jsou velké oborové konference pro zhruba 350 lidí, které jsou zaměřené na jedno téma z oblasti marketingu. Na jaké akce se můžete v nejbližší době těšit? Taste Data Restart 2022 – 3. 11. Brand Restart 2023 – 16. 2. CzechCrunch Jak zvládnout logistiku a expanzi do zahraničí – 1. 11.  Money Maker – 29. 11.𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz    👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz  🙏🏻 Napište nám! 

Epizoda 4825. říjen 2022 31:48

🎤 Kde získat pevný základ vzdělání v PPC marketingu? | Digichef Podcast

Digitální marketing se neustále mění a vyvíjí, proto je důležité se neustále vzdělávat. Můžete být klidně student, provozovatel e-shopu nebo marketingový manažer. Ať už jste na úplném začátku, nebo se jen chcete přiučit něčemu novému, poslechněte si naše tipy na knihy, blogy a podcasty, které se věnují PPC marketingu. Seznam inspirace najdete i níže v článku, abyste se k němu mohli snadno vracet.  Knížky PPC Join or Die: Digital Advertising in the Age of Automation (Patrick Gilbert) Join or Die od Patricka Gilberta je knihou zaměřující se na automatizaci a vysvětlení strojového učení v rámci kampaní Google Ads. Spíše než kuchařkou pro bezchybné nastavení systémů se jedná návod na to, jak změnit myšlení v rámci reklamních systémů. Ponderings of a PPC Professional (Kirk Williams) Kirk se v této knize věnuje různým aspektům témat, jako je atribuce, cílení na publikum, automatizovaný bidding či cenotvorba. Stejně jako v případě Join or Die se nejedná o přesný návod, ale spíše o předání znalostí, jež Kirk za deset let nastřádal. Marketing  How Brands Grow 1/2 (Byron Sharp, Jenni Romaniuk) Práce sepsané Byronem Sharpem a Jenni Romaniuk společně s jejich kolegy z Ehrenberg-Bass Institute, University of South Australia, kteří navázali na marketingový výzkum Ehrenberga a Goodharta. Kniha probírá koncepty jako mentální a fyzická dostupnost či důležitost distinktivnosti vs diferenciace. Building Distinctive Brand Assets (Jenni Romaniuk) Práce od Jenni Romaniuk, která navazuje na poznatky Ehrenberg-Bass Institute o důležitosti Brand Assets či chcete-li symbolů značek. Marketing: Theory, Evidence, Practice (Byron Sharp) Kniha, která shrnuje poznatky Ehrenberg-Bass Institute. Pokud se vám líbilo How Brands Grow a hledáte něco delšího, tak je tahle kniha přesně pro vás. Influence (Robert B. Cialdini) Kniha Influence se zabývá šesti základními principy přesvědčování, které ovlivňují naše rozhodování. Ať už je to reciprocita, sympatie či autorita. Thinking, Fast and Slow (Daniel Kahneman) Bestseller Daniela Kahnemana popisuje složitý systém lidského rozhodování, které je primárně založeno na emočním nikoliv racionálním uvažování. Noise (Daniel Kahneman, Olivier Sibony, cass R. Sunstein) Nejnovější kniha Daniela Kahnemana popisující základní nesrovnalosti a chyby v lidském uvažování. How not to plan (Sarah Carter, Les Binet) Pokud hledáte jednu knihu, kterou si přečíst, tak je to právě tato. Kniha shrnuje většinu marketingových otázek a dává na ně odpovědi. Autoři v ní vysvětlují jednoduchým způsobem, pomocí argumentů založených na důkazech a zajímavých příkladech, jak nad marketingem přemýšlet. The Long and the Short of it (Les Binet, Peter Field) Kniha, která hodnotí krátkodobé a dlouhodobé dopady různorodých marketingových aktivit je must pro všechny markeťáky. Media in Focus: Marketing Effectiveness in the Digital Era (Les Binet, Peter Field) Kniha se zaměřuje na měnící se mediální prostředí a zabývá se mimo jiné těmito otázkami: Funguje ještě masový marketing? Je nyní nejefektivnějším přístupem úzké zacílení? Stávají se neplacená média zbytečnými? Effectiveness in Context (Les Binet, Peter Field) Třetí kniha této dynamické dvojice je příručkou pro budování značky, která propojuje teorii s praxí a vychází z toho, jak si lidé vybírají a kupují značky. Staví na obecných pravidlech stanovených v knize Media in Focus a ukazuje, jak je aplikovat podle kategorie trhu, obchodního modelu, životní fáze a velikosti značky.  Choice Factory (Richard Shotton) Kniha popisující 25 biasů, které ovlivňují naše rozhodování. Lidé PPC Yoan ferrand – PPC specialista, který vydává každý týden nový newsletter. Cory Lindholm – PPC specialista, jehož feed se vyplatí sledovat. Kasim Aslam – CEO a zakladatel Solutions 8. Kirk Williams – Top 25 PPCčkař podle PPCHero. Marketing Les Binet – Spoluautor The Long and the Short of it, Media in Focus či Effectiveness in Context. Petr Field –  Druhý Spoluautor The Long and the Short of it, Media in Focus či Effect

Epizoda 4718. říjen 2022 22:23

🎤 Klára Lošková | „Reakce na světové dění jsou důležitá část brandingu.“ | Digichef Podcast

Real-time marketing je ošemetná disciplína. Rychlou reakcí na aktuální události si může značka budovat lepší vztah se zákazníkem, ale také si trhnout pořádnou ostudu, pokud není reakce dostatečně rychlá a dobrá. Proč se tedy do tohoto rizika pouštět? „Pro zákazníky je důležité, aby byla značka aktuální a autentická. Spotřebitelé totiž vyhledávají a mají mnohem raději brandy, které umí vyjádřit své hodnoty,” vysvětluje Klára.  Toto téma ji zaujalo natolik, že si ho zvolila jako předmět své case study: Jak dělají reakční marketing velké značky? V ní rozebírá, proč je dobré dělat reakční marketing a jak nastavit strategii komunikace brandu. Vše navíc popisuje na kampaních českých i světových značek. Které značky umí s real-time marketingem zazářit? Kde je rozdíl mezi brandem, co využívá situace pro svůj prospěch, a tím, který opravdu pomáhá? Více se o publikaci a reakčním marketingu můžete dozvědět v našem rozhovoru. Klára Lošková působí v Taste jako specialista na sociální sítě. Co původně začalo jako osobní koníček, přerostlo v práci, která ji baví. Klára se snaží být neustále kreativní a nacházet nové způsoby, jak zaujmout i ty nejznuděnější uživatele sociálních sítí.𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz 👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz  🙏🏻 Napište nám! 

Epizoda 4610. říjen 2022 07:32

🎤 Nálož SEO novinek #říjen22 | Digichef Podcast

Novinky ze světa SEO, které vás dostanou na vyšší pozice. Jaké zajímavosti a vychytávky přinesl uplynulý měsíc? To a mnohem více uslyšíte od Richarda Klačka v našem novinkovém podcastu. Zajímá vás, co se děje ve světě SEO a tento podcast vás baví? Podívejte se na předchozí díl SEO novinek #září22. Richard již několik let vede oddělení SEO v agentuře Taste. Kromě péče o celé oddělení řeší se svým týmem také odbornou publikační činnost, vzdělávání, inovaci a automatizaci.𝗪𝗘𝗕 ➡ https://www.digichef.cz 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗔𝗟 ➡ @digichefcz    👉 Digichef je internetový magazín ze světa digitálního marketingu. Přináší obsah jak pro úplné začátečníky, tak experty napříč odvětvími digitálního marketingu. Snaží se inspirovat i učit specialisty, pracovníky marketingových oddělení firem, studenty, veřejnost. Zkrátka všechny, koho zajímá digitální marketing a touží zjistit, jak se co dělá. 📧 Na vaše feedbacky, připomínky, názory a komentáře se těšíme na: redakce@digichef.cz 🙏🏻 Napište nám!