- Podcasty
- Kavky
Poslechněte si podcast: DYKOVÁ: Otevřený rozhovor o StarDance tour, herecké rivalitě a dětech
Když Tatiana Dyková tančila téměř před dvaceti lety poprvé ve StarDance, byla těhotná – a nikdo to nevěděl. Letos se na parket vrátila, tentokrát na velkolepé StarDance tour, která zaplnila i pražskou O2 arénu. Jaké to je být znovu pod drobnohledem, kdy se místo tance řeší vlasy, šaty a věk? A proč se o Tatianě pořád píše, že je arogantní – když je možná jen upřímná? V otevřeném rozhovoru pro Kavky 2.0 mluví o tom, jak zvládá tlak bulváru, o vztahu s manželem Vojtěchem Dykem, o dětech, herecké rivalitě i o tom, proč si z branže dělá legraci, aby ji přežila. Dozvíte se, jak vypadá StarDance za oponou, co ji nejvíc štve na mediálním obrazu žen, proč by všem ezoterikům doporučila pořídit si děti – a jak se utírá realita, když člověk hraje, tančí a zároveň vychovává tři syny.
Tatiana Dyková bez filtru. O Stardance, slávě, mateřství i o tom, proč občas není špatné být za mrchu.
Kavky
Rozhovorový formát České televize s herci, tvůrci a odborníky je nabitý zajímavostmi o filmové a seriálové tvorbě. Zákulisím natáčení, ale i seriózními tématy veřejnoprávní instituce, vás provedou moderátoři Kavek Jana Peroutková a Kateřina Pantovič.
PODZIMEK & PŠENIČKA: Drogy, šikana a sexuální identita. Ratolesti se nebojí zasahovat citlivá místa
Seriál Ratolesti ukazuje, že o svých dětech toho často víme míň, než si myslíme. V podcastu Kavky se scenárista Matěj Podzimek a herec Tomáš Sean Pšenička s moderátorkami Janou Peroutkovou a Kateřinou Pantovič pouštějí do otevřené debaty o rodičích, dětech a tajemstvích, která se doma raději neříkají nahlas. Řeč přijde na drogy, tlak na výkon i identity dnešní generace – ale i na odlehčený rodičovsko-dětský kvíz. Co s dítětem, které začne fandit Slávii? A kdo si vyzkoušel marihuanu? Čeká vás upřímný, místy hodně odvážný rozhovor, po kterém možná budete mít chuť se svých dětí víc ptát… a trochu míň je soudit.
Franz Kafka a jeho strach z konečnosti a žen. O novém velkofilmu Agniezsky Holland FRANZ - Marek Epstein
Říká se, že bez dobrého scénáře není dobrý film. A když se v Česku mluví o těch nejlepších scénářích, jedno jméno se objevuje pořád – Marek Epstein. Jeden z nejoceňovanějších a pravděpodobně i nejlepší český scenárista současnosti. Muž, který dokáže z příběhu vytěžit jak intimní lidské drama, tak velký společenský obraz. Teď přichází s filmem Franz – silným a odvážným dílem, které vznikalo pod vedením Agniezsky Holland. O tom, jak se píše pravda pro velké plátno a proč Franzův příběh zasahuje i naši dobu, jsme si povídali dnes.
Brno je město zločinu! O novém seriálu České televize Zločin na dobré cestě - Vendelín Urban a Martin Pechlát
Zločin už je na dobré cestě… a to do Brna! Detektivky se u nás točí už desítky let. Ale Zločin na Dobré cestě je v mnohém jiný. Brněnské prostředí, které si nehraje na kulisy, ale stává se součástí příběhu. A v jeho centru – dvojice, jakou v českých kriminálkách jen tak nenajdete. Otec a syn. Jeden zkušený kriminalista, druhý začínající vyšetřovatel. Jeden už ví, že spravedlnost má mnoho podob, ten druhý ji ještě hledá. I o tomhle zvláštním poutu a nové netradiční detektivce z Brna jsou tyto Kavky.
Jaromír Meduna nejen jako hlas Hercula Poirota. O dabingu a originálním znění - Jaromír Meduna
Dabing, nebo titulky, nebo snad umělá inteligence? Neuplyne ani týden, aby se neprobírala nějaká novinka ze světa takzvané umělé inteligence, zkráceně AI. V poslední době se objevily také programy, které dokáží předabovat celá videa do cizích jazyků jedním kliknutím. Blíží se konec klasického dabingu? Bylo by to však škoda, o tom se přesvědčíme v našem dnešním rozhovoru.
Mýty, fakta a zábava. Jak vzniká oceňovaný pořad WTF? - David Čech a Pavel Borovička
Digitalizace, streamovací služby a only-digital tvorba. Fenomén dnešní doby, který je na vzestupu. V dnešní době vše podléhá potřebám internetu a to včetně filmové a seriálové tvorby samotné. Dneska si posvítíme na to, jak se v České televizi dělá digitální tvorba. Konkrétně se podíváme na animovanou sérii WTF – What the Fact?, která vychází na iVysílání a která si dává za cíl vysvětlovat komplikovaná témata způsobem, který baví nejen dospívající, ale i jejich rodiče.
Gaming v České televizi. Jak se tvoří zábava s přesahem na Déčku? - Kristina Volná a Jan Macháček
Dětské hry, které nejsou jen zábavou, ale zároveň i nenápadným nástrojem učení? To není sci-fi, ale realita na webu Déčka. Jak vznikají interaktivní hry pro děti? Jak se kombinuje herní design, psychologie a vzdělávání? A proč by nás – i rodiče – měly takové hry zajímat?
Je novinařina riziková profese? O nových publicistických pořadech České televize - Aneta Snopová a Lukáš Landa
Co je posláním žurnalistiky? Hledání pravdy! A co dál? Hledání zajímavých příběhů nebo nahlížení na témata, která jsou pro náš svět běžná, ale májí hlubší podstatu jinde. Tato témata poskytujeme čtenářům, divákům i posluchačům. Právě takové příběhy přinášejí nové publicistické pořady České televize. Jak vznikají portréty osobností v Galerii Selfie? Co nám přináší Fenomén doby? A jak Reportéři+ rozšiřují pořad Reportéři ČT, který v lednu oslavil dvacáté výročí?
Kauza Bambini di Praga nebo první český viet film. O karlovarském filmovém festivalu - Ondřej Provazník, Lukáš Kokeš a Helena Uldrichová
Už dnes začíná Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech. Největší svátek filmu ve střední Evropě, který kromě zahraničních celebrit a bujarých večírků nabídne řadu mezinárodních premiér a dlouho očekávaných filmů. A Česká televize u toho ani letos nebude chybět. V Hlavní soutěži se v boji o Křišťálový glóbus utká například snímek Sbormistr inspirovaný skutečnými událostmi okolo Bohumil Kulínského, Zvláštního uvedení se pak dočkal první český viet film Letní škola, 2001.
Hlas Maxipsa Fíka vzniknul v kocovině. Večerníček slaví šedesát let a bilancuje - Jiří Lábus a Miloš Zvěřina
Ponocuje, rozhazuje papíry, při řízení nekouká na cestu, přesto tu je již šedesát let. Řeč není o nikom jiném než Večerníčku. Ten se letos před šesti dekádami začal pravidelně vysílat ještě tehdy v Československé televizi. Na pohádku před spaním si zvykly celé generace malých diváků a své místo našla i v srdcích dětí, které jsou dnes zvyklé trávit čas spíš na internetu.