- Podcasty
- Blízká setkání

Poslechněte si podcast: Jiří Bubeníček: Standardní tance neumím, ale breakdance? Ten jsme se s bráchou učili z videa
„Tanec patří do divadla a divadlo je příběh. A k příběhu patří duše a srdce,“ říká s jistotou Jiří Bubeníček, světově uznávaný tanečník, choreograf a umělec, který o své profesi mluví s pokorou i vášní. „Člověk se musí vžít do role a v ní poslouchat intuici, duši a srdce. A když je tanečník na jevišti upřímný, pak vzniká nezapomenutelné představení.“ Vzpomíná na své první vystoupení? Má v klasickém baletu místo improvizace? Co nabídne Bubeníček International Ballet Gala?
Blízká setkání
Tereza Kostková a Adéla Gondíková vedou rozhovory s hosty, které znáte, anebo které stojí za to poznat. Blízká setkání vysíláme každý všední den po jedenácté na Dvojce.
Kristina Höschlová: Nikdy jsem nezažila paralyzující strach. Kdybych nezasáhla, pacient by zemřel
Působila s Lékaři bez hranic v Afghánistánu, Jemenu nebo na Ukrajině. Sloužila v Alpách jako letecká záchranářka. Založila institut Mehana zaměřený na neinvazivní léčbu a napsala tři knihy. Kdy se Kristina Höschlová rozhodla pro povolání lékařky urgentní medicíny? Proč ve své práci nikdy necítí strach? A co ji naučil tatínek Cyril Höschl?
Herec Adrian Jastraban: Jde o to, aby herce tréma nezlikvidovala
Ztvárnil Alexandra Dubčeka i Gustáva Husáka. „Baví mě hrát skutečné postavy – hlavně když mám k dispozici obrazový materiál. Sleduju, jak se třeba tváří, když jsou nervózní. Z toho se dá poskládat psychologický profil,“ prozradil herec Adrian Jastraban v pořadu Blízká setkání s Michaelou Maurerovou. Cítí se dnes být víc Čechem či Slovákem? Proč tvrdí, že se potloukal po školách? Jak ze sebe „svléká“ postavu? Odmítá některé role hrát?
Petr Čtvrtníček o Krmítku: Vezu si krosnu a kupuju od farmářů. Mám vždycky plné auto
„Když otevřeš krabici s jeho kmínem, tak uletí střecha,“ popisuje známý herec zkušenost s jedním z farmářů, se kterými se potkává v pořadu Krmítko. Za regionálními potravinami v něm jezdí spolu s historikem gastronomie Martinem Franzem. „Když jedeme v autě, mluví normálně. Ale jak se zapne mikrofon, tak on to musí vykřičet. A ty jeho znalosti? To je radost.“ Jak se mu hraje pod režií Petra Zelenky v představení Amatéři? Proč se začal věnovat psychicky nemocným dětem a vězňům?
Ivan Lupták z krimi seriálu Bora: Málokdy hned vím, jak mám postavu hrát. Herectví je štrapáce
„Bylo mi osmnáct a šli jsme s třídou do divadla. Hynek Čermák hrál Richarda III. Představení se nedohrálo, protože spolužáci dělali strašný binec. Ale ve mně se tenkrát něco zlomilo,“ vzpomíná herec v Blízkých setkáních. S Vasilem Fridrichem mluvil o herectví, o Shakespearovských slavnostech, o Anně Slováčkové, o seriálech Zlatá labuť, Chlap, Ordinace v růžové zahradě a pro Krimi léto na Dvojce o sérii Bora, ale i o plavání anebo o své knize Pan Bůh a paní Bohová mají krizi…
Tereza Bartošová: Když píšu o vraždách a smrti, potřebuju metal. Pomáhá mi budovat temnotu
Do Blízkých setkání přišla laskavá máma tří dětí, pečující lékařka a taky autorka syrových detektivek z Příbramska, v nichž je cesta ke spravedlnosti dlážděná mrtvolami. Jak se vyrovnává se životem ve dvou světech? Co ji táhne k hrůzostrašným tématům? A proč je pro ni fantazie i formou terapie? „Ráda se šťourám v postavách, ale i sama v sobě. Osud, který připravuji svým hrdinům, mě nutí přemýšlet, jak bych se v podobné situaci chovala já,“ svěřuje se pro Krimi léto na Dvojce.
Architekt Osamu Okamura: Město by mělo být příjemné a bezpečné pro desetileté dítě
Může být město pro každého? „Říkám, že je to něco, o co bychom měli usilovat, přestože toho není možné dosáhnout. Druhý pohled je ten, že už existuje, jen je v drobných příkladech rozptýlené po celém světě,“ vysvětluje urbanista a pedagog v Blízkých setkáních Vasila Fridricha. „Snažím se vždy upřít pozornost na ohrožené skupiny, jako jsou děti a senioři.“ Jak by měla vypadat ideální ulice? O čem je jeho kniha Město pro každého a komu je určena?
Marta Dancingerová o účinkování na Pražském hradě: Ve větším divadelním prostoru se můžu vyřádit
„Už jsem si zvykla upravit herectví na jiný prostor, protože s Činoherním klubem jsme začali vyjíždět i mimo Prahu,“ vysvětluje ke svému účinkování na Nejvyšším purkrabství. „Ráda zahraju na větším jevišti, protože pak nemám pocit, že mi divák až tak moc vidí do kuchyně,“ přiznává Vasilu Fridrichovi. Co prozradila o své nové seriálové postavě kriminalistky? Klube se jí v hlavě nová kniha? Jaké byly její dojmy ze zkoušky Heda Gabler – naostro?
Castingová režisérka Metody Markovič Gabriela Dorantová: Talent u dítěte poznáte, jak vejde do dveří
„Sny a ambice rodičů převažují. Jen jedno dítě z padesáti se skutečně chce stát hercem. A poznáte to ve chvíli, kdy vejde do dveří,“ popisuje castingová režisérka v Blízkých setkáních Michaely Maurerové. „Překvapuje mě, když děti, které tak touží po herectví a hlásí se do castingových agentur, často ani nechodí do dramatického kroužku.“ Lze se stát hercem i v pozdějším věku? Záleží na prvním dojmu? Hledá talenty na ulici?
Zpěvačka Kateřina Marie Tichá: To, co si zpíváme, si přitahujeme do života. Písně jsou jako modlitba
„Neustálé opakování slov a příběhů nás může změnit. Často se mi stalo, že jsem něco napsala a později jsem to i zažila. Jako kdybych si to vymodlila,“ popisuje zpěvačka v Blízkých setkáních. „V písních se taky snažím vyhnout patosu, i když se to dělá blbě.“ Neomrzely ji už některé písně? Co si odnesla ze spolupráce se skupinou Jelen? Nesestříhaný záznam rozhovoru Michaely Maurerové z Radiocafé Vinohradská 12 včetně písniček najdete jako podcast v aplikaci mujRozhlas.