- Podcasty
- Quest

Poslechněte si podcast: Hry z olympiády se od devadesátek moc nezměnily. Ke zlatu se dá promačkat jedním tlačítkem
Jarda, Lukáš a Šárka se u příležitosti probíhající olympiády rozhodli zavzpomínat na svá oblíbená ztvárnění virtuálních olympijských her. Všechny je spojují nostalgické vzpomínky na Winter a Summer Challenge, s politováním ale konstatují, že se od těch dob olympijské videohry moc neposunuly.
Quest
Hrajete hry? Nebo jste je třeba kdysi hráli, a teď nevíte, kde s nimi znovu začít? Ať už spadáte do jakékoliv kategorie, pořad Quest si dal za cíl vás jejich světem provést.
Shodan vládne videoherním umělým inteligencím. Ale co zbytek AI panteonu?
Kdyby existoval žebříček největších herních padouchů (nebo rovnou panovnic celých světů), Shodan by na něm trůnila s přehledem. Kybernetická bestie z kultovní série System Shock je bez debat ikonická. Nejen kvůli svému znepokojivému hlasu Terri Brosius a fascinující komplexnosti, ale taky proto, že už od devadesátek definuje, co všechno může AI ve hrách znamenat. Ale co zbytek robotů, androidů a superpočítačů s vlastním vědomím?
Opičí běs a zombie parkour. Netradiční herní dvojboj s Donkey Kong Bananza a Dying Light: The Beast
Banány, zombíci a spousta otázek. Šárka, Jarda a Lukáš servírují dva herní světy, které nemají prakticky nic společného, a přesto fungují překvapivě dobře vedle sebe. Donkey Kong Bananza je návratem ke kořenům 3D plošinovek s hravou fyzikou a přemírou energie, zatímco Dying Light: The Beast slibuje temnotu, parkour a filozofování nad monstry v nás.
Kickflip mezi realitou a pixely. Se skejťákem Maxem Habancem o virtuálním návratu Tonyho Hawka
Série Tony Hawk’s Pro Skater vrátila do módy virtuální skejtování už před pár lety povedeným remasterem jedničky a dvojky. Teď se k nim přidává i trojka a čtyřka, kde nostalgie pořád funguje překvapivě dobře – i na hosta Questu Maxe Habance, který může bohatě srovnávat s realitou.
Neřeš, nepřepínej! Switch 2 je tu – a skoro nikdo si toho v Česku nevšiml
Když Nintendo vydá novou konzoli, obvykle se o tom mluví celé měsíce. Jenže u Switche 2 se jinde fanfárová událost v tuzemsku odehrála spíš potichu. Ačkoliv jde o nejrychleji prodávané zařízení japonské herní legendy, v Česku se Switch 2 nedočkal ani vlastní předváděčky a s dvojicí exkluzivních her zatím moc pozornosti nebudí.
AI ve hrách: chytrý pomocník, nebo problém? The Alters s využitím narazili
Co se stane, když necháte umělou inteligenci generovat texty do hry, která se sama zabývá krizí identity? Dost možná něco podobného jako The Alters, novinka od polského studia 11 Bit, která nečekaně rozvířila vody etiky herního vývoje.
Norman Reedus se vrací jako postapokalyptický kurýr. Death Stranding 2 je přístupnější, ale bizarní
Death Stranding 2: On the Beach. Už ten podtitul zní jako něco mezi artovým filmem z Cannes a reklamou na opalovací krém. Ale Hideo Kodžima nikdy nehrál podle pravidel herního průmyslu a druhý díl jeho kuriózního postapokalyptického putování je toho dalším důkazem.
Helma, peří i skejťácký trapas. Quest se v Plzni ponořil do cosplaye i do virtuálních skříní
Jaká je nejlepší herní výbava? Záleží, jestli se chystáte na bosse, nebo na stage plzeňského festivalu Co.Con, kde měl pořad Quest tentokrát čestné místo. Speciální díl totiž vznikl přímo na místě. Tématem bylo cosplayování, tedy převlékání za (nejen) herní postavy, ale také nejvymazlenější virtuální šatníky.
Z Quakea do džungle. S šéfem studia Madfinger o mobilní kocovině i realismu v Gray Zone Warfare
Začalo to Quakem 2, totálními konverzemi a ambicemi, které se do jednoho módu nevejdou. Marek Rabas, zakladatel a šéf brněnského studia Madfinger Games, přišel do Questu popovídat o cestě od módování a Hidden & Dangerous 2 až po úspěch online střílečky Gray Zone Warfare, která v předběžném přístupu prodala přes milion kopií.
Doom s řemdihy a drakem. The Dark Ages se snaží o brutální koncert pod středověkou taktovkou
Zpátky ke kořenům. Ale jiným. Místo industriálních pekel teď Doom Slayer obléká kožešinu, mlátí démony řemdihem a sem tam naskočí na draka. Nový Doom: The Dark Ages mění peklo za hradní sklepení a frenetické tempo za vyšší nároky na přemýšlení. O což legendární střílečkovou sérii ne všichni prosili.
Věk 33 jako ortel. Francouzské JRPG Clair Obscur: Expedition 33 čaruje s emocemi i secesí
Když se řekne JRPG, většina lidí si vybaví Japonsko. Když se řekne Clair Obscur: Expedition 33, většina lidí si zatím nevybaví nic – což je chyba, kterou Quest hodlá s novým francouzským tahovým RPG od Sandfall Interactive napravit.