- Podcasty
- Hovory z kabinetu

Poslechněte si podcast: #40 - Slávek Hora - „Ulevilo se mi, když jsem zjistil, že všechny všechno nenaučím.“
Jak si zafixovat úspěch? Proč je důležité stanovovat si realistické cíle a jak na to? Čím se vyznačuje dobrá škola pro učitele a jak ji poznat, když se ucházím o místo?
Poslouchejte čtyřicáté Hovory z kabinetu se Slávkem Horou, zástupcem ředitelky na ZŠ Bystřice, okres Benešov.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
Inspirace z tohoto dílu:
Hovory z kabinetu
Co se děje za dveřmi kabinetů? Co si říkají učitelé jenom mezi sebou? Jak vypadá pohled na české vzdělávání zevnitř škol?
V Hovorech z kabinetu se s Danielem Pražákem podíváte za dveře kabinetů a seznámíte se s inspirativními učitelkami a učiteli.
#45 - Jana Kratochvílová - „Co bývá hodnoceno, bývá zpravidla ceněno.“
Jak se měnilo školství v devadesátých letech?
Proč je důležité co a jak hodnotíme?
Jaké inovace se šíří z Brna a proč by vás měly zajímat?
Poslouchejte čtyřicáté páté Hovory z kabinetu s doc. Janou Kratochvílovou, vedoucí katedry pedagogiky na Pedagogické fakultě Masarykovy Univerzity a také zakladatelkou projektu Vysvědčení jinak.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#44 - Irena Smetáčková - „Není povinností vyučujících zvládat všechno sami.“
Jak se mění pedagogické fakulty a co pro sebe mohou udělat studující a vyučující?
Proč je práce ve školství jako řízení tiráku?
Jak nemít stereotypní představu o genderových stereotypech?
Poslouchejte čtyřicáté čtvrté Hovory z kabinetu s doc. Irenou Smetáčkovou, vedoucí katedry psychologie na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#43 - Tomáš Kasper - „Už v 18. století lidé věděli, že bez důrazu na problematiku vzdělávání učitelstva, podpory a profesního růstu, nejde mít moderní školství.“
Máme školství jako za Marie Terezie? A jaké tehdy vlastně bylo?
Jaké inspirace přináší historie českého vzdělávání?
Jak může vypadat státnice v roce 2024?
Co studujícím a vyučujícím přináší menší univerzity?
Poslouchejte čtyřicáté třetí Hovory z kabinetu s Tomášem Kasperem, vyučujícím na Technické Univerzitě v Liberci a Univerzitě Karlově.
Tento díl patří do série připravené ve spolupráci s Hnutím Otevřeno a Nadačním fondem Abakus. Věnujeme se v ní inspiracím z přípravy učitelů, které vznikly v rámci projektu Otevřená výzva. Další informace o jednotlivých projektech, včetně materiálů a praktických příkladů, najdete na webu Atlas inspirativní přípravy učitelů.
#42 - Gabriela Hrušková - „Naše škola je pro mnoho dětí místem bezpečí - někdy jediným, které mají.“
Jak zařídit, aby byla škola centrem komunity?
Proč je důležité mít školní vrby a co přináší?
Co jsou největší výzvy pro zkušené vedení škol i začínající učitele
Kudy na sdílení dobré praxe mezi učiteli?
Poslouchejte čtyřicáté druhé Hovory z kabinetu s Gabrielou Hruškovou, ředitelkou na ZŠ T. G. Masaryka ve Štětí.
Zdroje z tohoto dílu:
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#41 - Renata Vordová - „Škola by měla být nositelem vztahů, ne jen informací.“
Jak pracovat s tím, když se nám dítě svěří s citlivým problémem?
Jaké jsou fáze šikany, jak je rozpoznat a kdy si říct o pomoc?
Proč je důležité zahrnout rodiče do procesu řešení krizových situací u dětí?
Co mohu udělat pro podporu studujících?
Poslouchejte čtyřicáté první Hovory z kabinetu s Renatou Vordovou, školní koučkou, učitelkou a lektorkou programu Minimalizace šikany na Gymnáziu Františka Křížka v Plzni.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
Zdroje z tohoto dílu:
#39 - Adéla Kundrátová - „Nejde o dílčí změnu na jedné škole, ale o posun celého systému odspodu.“
Škola nemůže existovat bez těch, o které jde nejvíc - bez žáků. A proto přichází rozhovor s členkou vedení České středoškolské unie.
Proč má smysl více zapojit žáky? Jak dát hlas mladým? Jak se liší přístup ve vzdělávací politice a participace mladých doma a v zahraničí?
Poslouchejte třicáté deváté Hovory z kabinetu s Adélou Kundrátovou z České středoškolské unie.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
Speciál: Je smrt školou povinná?
Je tady po dlouhé době speciální díl, tentokrát se jedná o záznam besedy neziskové organizace Cesta domů, na téma Je smrt školou povinná?
Jak mluvit s žáky o nemoci a smrti?
Co by vyučující rozhodně nikdy neměli dělat?
A proč může být v tématu prospěšný humor?
Diskutovaly: Sylvie Stretti z poradny pro pozůstalé Vigvam, Martina Tesařová z Cesty domů a Tereza Gafna Váňová z Lauderových škol.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#38 - Michal Koch - „Učíme se všichni celej život. A pokud se já nebudu učit, tak to prostě nemá smysl.“
Jak nadchnout žáky pro řemeslo? Co jste nevěděli o přípravě budoucích kuchařů a nenapadlo vás se na to zeptat? Jak vypadala taková výuka v době covidu?
Poslouchejte třicáté osmé Hovory z kabinetu s Michalem Kochem, učitelem odborného výcviku.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#37 - Tereza Bočanová - „Jakákoliv příležitost strávit s dětmi čas jinak, než v lavicích, je strašně důležitá."
Proč jsou důležité přespávačky ve škole? Co potřebuje ředitelka gymnázia od ministerstva? Jak začít s tandemovou výukou, hodnocením pedagogů a čímkoliv dalším? Jakou radu by měl slyšet každý začínající učitel?
Poslouchejte třicáté sedmé Hovory z kabinetu s Terezou Bočanovou, ředitelkou Pražského humanitního gymnázia.
Díl vznikl jako záznam z živého natáčení na konferenci Nakopněte svoji školu, za fotku děkujeme fotografce @lenkavanickova.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu. Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz