- Podcasty
- Host Radiožurnálu

Poslechněte si podcast: Režísér Bebjak: Mladou generaci Duchoň oslovuje emotivním hlasem. Oproti Gottovi neměl disciplínu
Popstar sedmdesátých let Karol Duchoň žil intenzivně a zemřel velmi mladý v 35 letech. V čase obnoveného zájmu o slovenského zpěváka uvádí karlovarský festival jeho nový portrét. „Chtěl být někdo, ale nevyužil svůj talent naplno. Protože nejdůležitější, aby se talent mohl rozvíjet, je disciplína a mít lidi, kteří vědí, jak vás nasměrovat,“ říká režisér Peter Bebjak. Jak si hledal k normalizační hvězdě cestu? A jak se Duchoňovu zpěvu přiblížil herec Vladislav Plevčík?
Host Radiožurnálu
Pravidelné dopolední a večerní rozhovory s hosty, které nikde jinde neuslyšíte. Každý všední a sobotní večer přivítají moderátoři zajímavé hosty napříč profesemi i obory. Své dotazy pokládejte přes formulář.
Talkshow Jana Pokorného: Geislerová, Šteindler a Sokol o režii i filmech s hvězdičkou
Zakázané večerní projekce, studené pleny i dokument o vlastním otci... Do své festivalové talkshow v Karlových Varech pozval Jan Pokorný umělkyni Ester Geislerovou, režiséra Milana Šteindlera a herce Ondřeje Sokola, aby probrali, jaké to je režírovat, co je k tomu pudí, proč se někdy projekty vlečou a jak vzpomínají na své dětství.
Desku za týden otci natočil jako Dárek. „Skřípalo to,“ připouští bubeník Filip Zangi z Akva Congas
Proslulý perkusista Imran Zangi se na karlovarském festivalu představuje v uskupení Akva Congas se svým synem. Ten mu pomohl natočit první sólovou desku a z hektického natáčení sestříhal film. „Během jednoho nebo dvou dnů jsme dali dohromady nějaká dema a pak jsme písničky víceméně dodělávali, když se zkoušelo,“ popisuje Filip Zangi, jak oba hudební dokumenty během jediného týdne vznikaly. Jak dokázali dát Dárek dohromady?
Nejen Skarsgard ocení dobrou roli. Herci málokdy dostanou, co by sami chtěli, říká režisér Marhoul
Před kamerou vedl hlavní hvězdu karlovarského festivalu Stellana Skarsgarda či Harvey Keitela. Jaký rozdíl nachází v režírování českých a hollywoodských herců? Rozhodující slovo mají peníze. „Říkám, Harvey, poslouchej mě, teď s tebou nemluvím jako režisér, ale jako producent filmu. Já jsem člověk, který tě platí a ty budeš poslouchat,“ vypráví historky zpoza natáčení režisér Václav Marhoul. Nakolik nechává hercům volnost? A jaké rady do profesního života dává studentům režie?
Aňa Geislerová: Film Karavan má speciální místo v mém životě. Mám k němu nezrušitelné pouto
„Celý ten příběh a i Zuzana Kirchnerová je takové setkání, které jsem si vždycky přála v herecké profesi zažít. Setkání s někým, kdo je takto neústupný a zároveň otevřený nebo upřímný. Je to speciální věc,“ říká představitelka jedné z hlavních rolí v road movie Karavan Aňa Geislerová. Na čem aktuálně pracuje se svou sestrou? A jak vzpomíná na setkání s Cate Blanchettovou v Cannes? Poslechněte si rozhovor z karlovarského festivalu.
Co s Péťou? Dokáže ublížit, ale jeho klid mi dodává sílu, říká otec autistického chlapce z dokumentu
Chvíle agrese se střídají s momenty spokojenosti, popisuje Petr Jochec starší výchovu osmnáctiletého syna s autismem. „Pak se zničehonic uklidní, dívá se mi do očí, vidím jeho nádherný oči a vidím, že není zlý,“ líčí otec, který během natáčení filmu Co s Péťou? ovdověl. Co o autismu a péči nakonec dokument vypovídá? „Spousta otců se nedokáže postavit ke svým povinnostem, natož u dětí, které mají handicap. Myslím si, že to je vzor,“ říká ošetřovatel a režisér Martin Trabalík.
Režisér Duong: Když táta není doma, schází klukům vzor. Misí vietnamských rodin bylo vydělat peníze
Snímek Letní škola, 2001 ukazuje komplikovaný vztah synů k tátovi v jedné tržnici na přelomu tisíciletí. Mezi českými Vietnamci je podle režiséra nepřítomnost otce běžný problém. „Během natáčení jsme zjistili, že jevy, které popisujeme ve filmu, jsou pro vietnamskou komunitu univerzální. Je až neuvěřitelné, jak moc lidí to má stejně,“ říká režisér Dužan Duong, který při premiéře filmu před karlovarským Thermalem jeden typický stánek otevřel. Jak nachází vztah se svým otcem?
Jiří Mádl: Boj o Oscara? Myslím, že jako země na to nejsme připravení. Je prostor pro zlepšení
Herec, režisér, scenárista a spisovatel Jiří Mádl letos na festivalu v Karlových Varech usedl mezi filmové porotce. Jaká kritéria by podle jeho názoru měl splňovat dobrý film? „Myslím, že to je o tom, jestli nad tím přemýšlím potom, když jdu domů, jestli nad tím přemýšlím, když druhý den vstanu... Kolik otázek to téma vznese. Jak se říká, film nejlíp prověří čas. Myslím, že to platí v dlouhodobém horizontu i v tom kratším, třeba v rámci festivalu,“ zamýšlí se Jiří Mádl.
Neporazitelní parahokejisté sehrávají ve filmu sami sebe. „Fakt tvrdí kluci,“ říká herec Havlínek
Říkají si „kraťasové“ a než na domácím šampionátu čeští parahokejisté porazili všechny soupeře, bojovali s horšími nesnázemi. Kam až pustili herce, kteří s nimi znovu sehráli jejich triumf? „Jsou to fakt tvrdí kluci, kteří se s tím nemažou, hlavně k nám nehandicapovaným. Když jsem poprvé přišel na tréninky, tak jsem to vůbec neměl zadarmo,“ vypráví herec Tomáš Havlínek z natáčení filmu Neporazitelní. Jak se spolu s herečkou Natáliou Germáni s týmem parahokejistů sžívali?
Herečka Plodková: Karlovarský festival je na světové úrovni, jen koberec v Cannes je červenější
Menší role ve snímku Karavan dovezla Janu Plodkovou na slavnostní premiéru do Cannes. Na nejprestižnější světovou filmovou přehlídku se český film podíval po třiceti letech. „Koberec je tam červenější, mnohem širší a mnohem víc obsypaný fotografy. Měli jsme delegáta, který nás kobercem provázel,“ líčí Jana Plodková dojmy z Cannes před premiérou v karlovarském Thermalu. Jak tamní ceremonie probíhá? A jak si rozumí s protagonistkou filmu Aňou Geislerovou?