- Podcasty
- Headliner CZ

Poslechněte si podcast: Kateřina Marie Tichá: Byl to druhý nejdramatičtější rok v mém životě… (52)
Zpěvačka Kateřina Marie Tichá o natáčení posledního alba Davida Stypky, sbližování s Bandjeez, cenách Anděl, Jelenech, potřebě hudby i chození po horách. „Nikdo z nás, kdo jsme byli Davidovi poblíž, nevěřil, že to takhle dopadne. On byl naprosto přesvědčenej, že to zvládne,“ ohlíží se Kateřina Marie Tichá v podcastu Headliner CZ za divokým rokem 2021, který převrátil její život vzhůru nohama. Všechno tehdy začalo lednovým úmrtím Davida Stypky. „Zastihlo nás to nepřipravený,“ shrnuje opatrně k pocity, které prožívali i jeho nejbližší spolupracovníci. Sama se s Davidem a Bandjeez přátelila dlouho, vokály natáčela už na jejich průlomovou desku Neboj. A bez jejího hlasu by stejně neznělo ani aktuální album Dýchej, za které je Stypka posmrtně nominovaný na tři ceny Anděl. „Řekli jsme si, že to album musíme dokončit. Byla to pro nás částečně berlička, abychom to celý zvládli,“ popisuje Tichá začátek roku 2021. „Zároveň jsme věděli, že to bude náročný a těžký. Poslouchat ty písničky a dělat na nich, ze všech úhlů je zkoumat a snažit se přijít na to, jak by to David chtěl.“ Po takovém začátku se jí ale rok 2021 přeci jen trochu projasnil. Na Andělech se s deskou Sami stala Objevem roku. A natáčení posledního alba Davida Stypky nakonec Kateřinu s Bandjeez natolik sblížilo, že se rozhodli spojit svou budoucnost a vystupovat společně. Získala tím hodně. První pražský koncert odehráli loni na Headliner (ne)Pontonu. A od té chvíle bylo jasné, že se stanou i hlavním hostem narozenin Headlineru leots 17. března v Malostranské Besedě. A zdaleka nejen protože na těch posledních, zrušených před dvěma lety, měl na pódiu stát právě David Stypka. „Ani nevím, jak to popsat navenek. Bandjeez jsou pro mě pocit jistoty, kterou jsem nikdy neměla. Ani na pódiu ani v životě. Z těch kluků se stala rodina,“ říká Kateřina Marie Tichá v rozhovoru s Honzou Vedralem. Vzpomíná v něm i na své začátky, které byly spojené s kapelou Jelen, s níž stále vystupuje jako speciální host. A hlavně s dlouhým obdobím hledání vlastního hudebního výrazu. „Jsem ráda, že jsem debutovou desku tak odkládala. Když jsem v roce 2014 vydala EP, byla to sbírka prvních písniček, které jsem napsala mezi patnácti a osmnácti. Ale nebyla jsem s tím spokojená. Prostě mi to nepřišlo dost dobrý. Neuměla jsem tu desku položit před sebe a říct: Tohle to jsem já a tohle chci dělat,“ líčí Kateřina, jak období hledání vypadalo. Od jedné skladby byla schopna připravit 50 verzí s různými muzikanty a nikdy je nevypustit ven. „Musím cítit, že to dává smysl, že tam nejsou vaty a výplně, že to není sentimentální nebo hloupý. Musím o tom být přesvědčená, že je to to, co chci zrovna říct. Nechci dělat věci, aby byly. Chci je dělat, aby měly smysl,“ vysvětluje.
Headliner CZ
O hudbě zevnitř i zvenku. Rozhovory, komentáře, názory a souvislosti od Honzy Vedrala a tvůrců hudebního časopisu Headliner.
LUCIE: Vona říká jó? My jsme byli v době MeToo ještě U2! (123)
Skupina Lucie je právě na turné Černý kočky mokrý žáby k oslavě 30 let stejnojmenné desky, kterou v podcastu Headliner CZ s Honzou Vedralem podrobně „pitvá“ celá kapela. „V tý době jsme si naplno užívali. Byl to teprve třetí rok života bez cenzury. Ty písničky jsou sakra autentický a je to tak dobře,“ vzpomíná Robert Kodym. „Ty písničky jsou o sexu, chlastu, drogách a jsou to přitom ty vaše možná nejslavnější…“ poznamenávám v momentě, kdy při podrobném rozebírání jednotlivých tracků dojde na skladbu Vona říká jó. „Zapomněl si to nejdůležitější,“ odpovídá Robert Kodym. Rokenrol? „Ne, ne, ne.“ Lásku? „Správně!“ Ale ta je pro populární kapely přeci samozřejmá… „A my když jsme zamilovaný. Tak k tomu patří i sex…“ reaguje pobaveně David Koller. „Období slávy v devadesátých letech jsme si užívali a důkazem toho jsou i ty přisprostlý texty,“ vysvětluje. Ve studiu 1st Floor na Barrandově, kde kapela zkoušela na aktuální turné a vznikal tento podcast, panovala uvolněná nálada. Společně jsme se nořili do třicet let staré nahrávky a David Koller, Robert Kodym a Michal Dvořák ze sebe chrlili vzpomínky, zatímco P.B.Ch., který v té době, o níž byla řeč, z Lucie odešel, se doptával na detaily, které ho už roky zajímaly. „Jsem rád, že nezačínáme dneska,“ kýve hlavou Michal Dvořák a Robert Kodym s ním souhlasí: „Načasování skupiny Lucie byla výhra v loterii. Nám prospělo, že nám za socialismu nechtěli vydat desku. Mohli jsme se ještě dva roky zlepšovat.“
NOTY VOLE: Věci, co zažijete jen na Blues Alive. A digitální miliardář Redzed (17/122)
Podcastová revue časopisu Headliner je zpátky se sedmnáctým vydáním. Tentokrát se Dany, Honza a wlado rozprchli za různými zážitky. A přináší o tom svá svědectví. Dany si udělal „výlet do starého města za starými lidmi a starou hudbou“ a přináší obsáhlé zpravodajství z povedeného šumperského festivalu Blues Alive, kde panuje taková atmosféra, že i hvězdy jako G. Love chodí po nocích místo odpočívání v hotelu džemovat. Wlado posluchače vezme do klubu Roxy, které na koncertě Petera Hooka patřilo hudbě Joy Division a New Order. „Jsem tým Hooky,“ vysvětluje jednoznačně, proč to pro něj byla taková událost. A Honza Vedral připomene dění na Korzu Národní, kde spolu s Radkem Diestlerem z Popmusea připravili živý podcast s všeříkajícím názvem Mám styl Čendy. Krom toho se vrátíme se ke spekulativnímu festivalovému okénku z minulého vydání NOTY VOLE a uděláme jasno v tom, kde bude hrát jaká hvězda. Pogratulujeme RedZedovi k miliardě digitálních streamů, podíváme se na přehled nejposlouchanějších českých kapel a umělců. A konečně si řekneme něco víc o nových November 2nd, na které jsme minule zapomněli. Samozřejmě se ponoříme i do trendů, kde se strhne diskuse nad singlem Martiny Pártlové. Shodneme se na úrovní veršů a hudby Pavla Callty. A dojde i na Passengera, který se rozhodl za pomoci Eda Sheerana oprášit svůj největší hit. A chybět nemohou ani aktuální hudební tipy a ušní červ. Co je obsahem sedmnáctého vydání? • Jaké bylo letošní Blues Alive? • Kterak Hooky oživil Joy Division a New Order • Miliardář Redzed • Proč je podle nás skvělá deska November 2nd • Hádka o dušičce Martiny Pártlové • Pavel Callta a malta • Nový Passenger. Anebo proč je dobré mít Eda Sheerana. • Plus hudební tipy: Warhaus, Black Pumas, Lainey Wilson • A samozřejmě taky ušní červ... Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k sedmnáctí části podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.
Earth: Cena pro nejúspěšnějšího autora hudby nejvíc překvapila mě (121)
Byl rezidentem naší rubriky OK Boomer, v níž jsme trochu posměšně překládali hiphopové texty do normální řeči, letos se stal podle statistik OSA nejúspěšnějším českým autorem hudby do třiceti let. Denis Bennett známý jako rapper Earth v rozhovoru Honzy Vedrala otevřeně mluví o svých začátcích. „Před vydáním prvního songu jsem si našetřil půl milionu. Chtěl jsem konkurovat těm nejlepším tady,“ vzpomíná.
NOTY VOLE: Spekulace místo edukace. Kdo přijede na Rock for People? (16/120)
Podcastová revue časopisu Headliner je tady s šestnáctým vydáním. Mohla to být krásná edukativní epizoda, ale hádky a urážky od prvního tématu, držení se pod krkem při trendech a dokonce rozbroje při hudebních tipech díky kapele která vypadla ze scénáře a sociální nesnášenlivost v country: to vše je možná předzvěst konce skupiny NTVL! Ale stále nám zbylo spoustu zajimavých plků o Rock’n’roll Hall of Fame, obsahu listopadového vydání magazínu Headliner a spekulace nad Rock for People. Trendy, tipy i ušní červ vás nemine, užijte si poslech, co když je to naposled?
Deset let dvojice Slza: Dnes mluvíme i o temných tématech (119)
„Vyrostl jsem na hard rocku. Jediné měřítko dobré hudby pro mě bylo, jestli je tam dlouhé kytarové sólo,“ vzpomíná na svoje hudební začátky překvapivě Lukáš Bundil. Hosty Honzy Vedrala v podcastu Headliner CZ byl společně se svým parťákem, zpěvákem Petrem Lexou. Jejich popové duo Slza slaví deset let existence a nedávno vydalo čtvrté album Monodrama. Jaké jsou jejich kořeny, jak je formoval úspěch a co si myslí o českém popu?
NOTY VOLE: Jsou Emma s Jordanem jako vtip o tchýni a Ferrari? (15/118)
Podcastová revue časopisu Headliner je zpátky s patnáctém vydáním. Rozebereme fenomén Viktora Sheena a jeho globální úspěch na Spotify, vypravíme se na koncert Ewy Farne, zaspekulujeme si o konci Arctic Monkeys, dotkneme se pokračujícího kokotismu bratří Gallagherů. A na závěr rozebereme důležitý krok pořadatelů Rock for People, kterým se do svého areálu na sólový koncert podařilo ulovit Eda Sheerana. Samozřejmě se ponoříme i do trendů, kde se mimo jiné zahloubáme nad podprahovými signály vánočního songu Emmy Smetana a Jordana Haje. A nemohou chybět ani aktuální hudební tipy. Co je obsahem patnáctého vydání? • Fenomén Calin a Viktor Sheen. Velká změna českého popu? • Ewa Farna a její „střídmá“ show. • Odehráli Arctic Monkeys poslední koncert? • Ed Sheeran v Hradci Králové. Co to znamená? • Proč jsou Emma a Jordan jako tchýně a Ferrari? • Bobby Blaze a Péťa Duda a romský pop v trendech • Smutný úspěch Jamaron. • Plus hudební tipy: The Libertines, Mustafa a Ivan Hlas Trio • A samozřejmě taky ušní červ... Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k patnácté části podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.
Jana Uriel Kratochvílová: To teprve uvidíte, až začnu řádit! (117)
„Ahoj, jsou tu vedra!“ vítá mě Jana Uriel Kratochvílová. Jedna z nejúžasnějších českých zpěvaček ze sebe už dávno strhla obojek popu, který ji držel ve stínu kapradiny. Místo něj má teď na hlavě kobru a v ruce plachetnici. Před koncertem, kterým 10. listopadu oslaví svoje 17. narozeniny ve velkém sále Lucerny, jsme se ještě spolu s bubeníkem a jejím partnerem Jiřím Georgem Hrubešem setkali v salonku botelu Albatros. Než jsem se stihl poprvé pořádně rozhlédnout po kajutě, bylo mi jasné, že tohle bude opravdu první podcast na vodě...
NOTY VOLE: Jak se z tvrďáků Dymytry stalo pět smutných koblížků (14/116)
Podcastová revue časopisu Headliner je zpátky se čtrnáctým vydáním. Dozvíte se, jaké bude nové album Rolling Stones, které jsme slyšeli jako první v republice. Probereme kauzu rozpadu skupiny Dymytry i sólové ambice pana Protea. Dojde i na Marpa a nový singl Klenoty, ve kterém překvapivě dobře rapuje i Lenny. A také na koncerty U2 v lasvegaské hale Sphere, kterou jsme si na facebooku Headlineru mohli prohlídnout i zevnitř. Ponoříme se do trendů, kde boduje PTK, Kateřina Marie Tichá i Xindl X. A nemohou chybět ani aktuální hudební tipy. Co je obsahem čtrnáctého vydání? • Rolling Stones: První dojmy z prvního alba • Dymytry: Proč je dobré nemít Protea • Je PTK béčkový Yzomandias? • Kateřina Marie Tichá poprvé s The Bandjeez • A spor o nový singl Xindla X • Plus hudební tipy: Moře dní, Zach Bryan, Old Dominion • A samozřejmě taky ušní červ... Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k čtrnácté řásti podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.
Tereza Černochová: Komunisti tátovi zatli tipec. Svině byly všude (115)
"Když ti táta zahrál písničku na kytaru, měl jsi slzy v očích," vzpomíná v rozhovoru s Honzou Vedralem Tereza Černochová. K nedožitým osmdesátinám svého otce nyní pořádá čtyři koncerty za doprovodu B Side Bandu. Možná i proto, že i v ní zůstává pocit, že Karel Černoch coby fenomenální zpěvák zůstal v české společnosti tak trochu nedoceněný. Zásadní ránu jeho slibně rozjeté kariéře uštědřil komunistický režim. Když v roce 1969 vyhrál Bratislavskou lyru s Písní o mé zemi, přišel tvrdý zákaz vystupování. "Myslím, že ho to semlelo psychicky i kariérně. Je zajímavý, že už to nikdy znova naplno nenastartoval. Už to nikdy nebylo tak velké. Ale na druhou stranu to k něčemu bylo. Napadlo mě to nedávno. V ten nejhorší čas nemusel lízt do všech těch komunistických zadků. Měl zákaz, tak toho byl ušetřenej," vypráví Tereza Černochová. Řeč byla i o jejích začátcích i konci Black Milk, spolupráci s Monkey Business, se kterými chodila tak dlouho na pivo, až s nimi začala zpívat. A samozřejmě i o aktuálním albu Slečna náročná, na kterém geniálně zrýmovala slova "bavorák" a "bramborák".
NOTY VOLE: Dolly Parton není Dolly Buster. A pubertální vášně nad Blink-182 (13/114)
Podcastová revue časopisu Headliner ve třináctém vydání konečně dostála názvu revue. Zavítáme na Verandu Danyho Stejskala, zhodnotíme nový singl Blink-182 i egománii Davida Kollera, které sluší černobílá. A dopustíme se úvahy, zda už jsme na konci éry Yzomandiase. Co je obsahem třináctého vydání? * Blink-182: Má cenu se těšit na jejich album? * David Koller: Velkolepé uzavření projektu * Vypsaná fixa - Na Sedmičce je to punk! * Dolly Parton má jiné přednosti než Dolly Buster * Yzomandias a jeho repetice, repetice, repetice * Ponor do trendů: Vydá Škwor velkou rockovou desku? Bavič nebo písničkář Michal Horák. A Mikolas kopírka Josef. * Tipy: Sto zvířat naposled, Krajina Ró a chvála kytar, Emily Ann Roberts a trochu popu do toho country. * A samozřejmě taky ušní červ... Pánové Ságo, Šroubek a Šéfík vás zvou k třináctéčásti podcastové revue časopisu Headliner. Vítejte ve světě hudby, tak jak ji vidíme a slyšíme my.