Sezóna 5Epizoda 727. říjen 2021

Poslechněte si podcast: Každá sekunda živáku Bert & Friends z roku 2050 je památná

„Musel jsem si vymyslet vlastní prostředky, jak něco takového nahrát,“ říká v podcastu Headliner CZ frontman Albert Romanutti. Bert & Friends uzavírají jednu kapitolu. Živák 2050: Live at Strahov přinášejí fiktivní koncert z budoucnosti a Albert se v rozhovoru s Honzou Vedralem rozpovídal o detailech, jak se něco takového nahrává. „2050 je za dlouho a zároveň je to blízko. V té době bude kapela asi pořád existovat,“ říká frontman dost možná nejoriginálnější kapely na tuzemské scéně.  „Je to potenciální hra s nostalgií. Když mi bylo pět, tak jsem sám sebe zdravil do budoucna: Alberte, až ti bude deset, tak tě zdravím. Tohle je stejný pozdrav, ale nejen pro mě, ale i pro posluchače.“ Celé album podle něj podněcuje imaginaci a posluchače dostane do jiné reality i díky binaurálnímu zvuku, který přináší beaty štěstí. „Nejtěžší bylo vytvořit zpívající tisíce lidí. Vyseděl jsem tisíce hodin nad tím, že jsem stahoval celý internet. Používal jsem různé pluginy, nahrával jsem vokály přes sebe, sbíral různý chanty z okresních fotbalů, kde křičej rodiče na děti,“ vypočítává Albert, jak se snažil vytvořit něco, co ještě nikdo neslyšel.  „Věřím, že to jde. Tahle deska je jedním z důkazů. A proto jsem tomu dal tolik práce,“ vysvětluje. „Už když jsem chodil na Ježkárnu, hájil jsem, že jde vymyslet nový žánr. Učitelé mi často říkali, že už tu všechno bylo. Říkal jsem jim, že se taky sám každý den učím nové věci, tak se je zákonitě musí učit i celý svět.“ Proč Albert jako teenager poslouchal hudbu s dotekem smrti? A jaký je rozdíl mezi skládáním vážné hudby a písniček pro Bert & Friends?  Pokud se vám podcast líbí, budeme rádi, když pro Headliner budete hlasovat [https://kristalova.lupa.cz/hlasovani/?setSubjects=1658] v anketě Křišťálová lupa.

40:57

Headliner CZ

Vydává: Headliner

O hudbě zevnitř i zvenku. Rozhovory, komentáře, názory a souvislosti od Honzy Vedrala a tvůrců hudebního časopisu Headliner.

Web

Sezóna 6Epizoda 12Před týdnem 01:04:53

Michael Kocáb: Můj cíl je nukleární odzbrojení planety!

„To je skromný, ne?“ směje se Michael Kocáb v rozhovoru s Honzou Vedralem. „Ale myslím to vážně.“  Roli frontmana Pražského výběru a politika už dávno nerozlišuje, protože fantazie je potřeba nejen v umění. Do kin právě uvádí svůj „antifilm“ Pražský výběr - Symphony Bizarre, který sám zrežíroval i sestříhal a výběrovskou nonšalancí, neurvalostí v něm na oslavu tvůrčí svobody použil všechny efekty, které by mu na filmové škole zakázali.  Proč Výběr tak dlouho nenatočil nové album? Jak spolu kapela vychází navzdory rozdílným názorům? Jak je to s Kocábovou kandidaturu na prezidenta? A bude na pokračování sólového projektu hostovat Ozzy Osbourne? Plus vzpomínky na to, jak kdysi Rolling Stones vykázali Václava Havla ze šatny. A Kamil Střihavka vztyčil prostředníček na nejvyšší hlavouny z NATO a celé vedení světa.

Sezóna 6Epizoda 11Před 3 týdny 27:36

"Pal vocuď, hajzle." Jasná zpráva Jasné páky Vladimiru Adolfiči Putinovi!

"Po čtyřiceti letech máme stejnýho nepřítele. A nejenom my. I ty," říkají Michal Ambrož a David Koller z Jasné Páky. "Jsme zkažení americkým kapitalismem. Máme rádi, kytary, žárovky, internet a bicí Ludwig." V rozhovoru s Honzou Vedralem vzpomínají na začátky kapely na "čtvrtletních mejdanech", zákazy, které přišly po publikování legendárního článku Nová vlna se starým obsahem v bolševickém plátku Tribuna. A mluví o nahrávání nových písní z právě vydaného EP Starej každej bejt neumí, které pokřtí 5.5. v pražském Divadle Archa. 

Sezóna 6Epizoda 1013. duben 2022 53:01

Jak vniklo nejúspěšnější české album? "Skoro jsem přišel o hlas," říká Calin

Jeho album právě v digitálu drtí, co může. Jeho písně jsou v trendech ještě předtím, než vyjdou. Zcela opanoval všechny tuzemské žebříčky krom toho rádiového. Calin Pantifli je fenomén. A svou druhou desku pojmenoval sebevědomě Popstar. Přitom ještě před rokem netušil, jestli bude ještě někdy schopný zpívat. V rozhovoru s Honzou Vedralem prozrazuje okolnosti jeho vzniku i co se skrývá za jednotlivým písněmi. 

Sezóna 6Epizoda 930. březen 2022 47:19

Hudební trh roste. Může za to Adele, ABBA, Jižní Korea, nebo oblečené holky?

Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) vydala souhrnnou zprávu o stavu hudebního průmyslu za rok 2021. Kdo jsou největší hvězdy současnosti? A proč právě loňské výsledky poprvé překonaly, co bylo v devadesátých letech? Kupuje ještě někdo cédéčka? A jak se, sakra, ve statistikách objevili Fleetwood Mac a jejich Rumours? Honza Vedral a Josef Vlček uvádějí oficiální žebříček hvězd roku 2021 v souvislostech.

Sezóna 6Epizoda 816. březen 2022 54:46

Osm let Headlineru aneb debilní redakční kecy live

Headliner slaví osmé narozeniny a u této příležitosti za mikrofony podcastu Headliner CZ s šéfredaktorem Honzou Vedralem zasedli vydavatel Dany Stejskal a otec zakladatel Jarda Konáš. Výsledkem je padesát minut vzpomínání, které místy evokuje naši legendární interní diskusní skupinu Debilní redakční kecy, která zanikla tím, že jsme z ní postupně všichni uraženě odešli.  „Na jedné besedě  se objevil mladý muž, kterému jsem tykal. Myslel jsem si, že je to studentík,“ popisuje Jarda Konáš své první setkání s vydavatelem Dany Stejskalem. Všechno ale bylo jinak. „Chtěl jsem si s ním povídat o hudebních masakrech. Když jsme měli vypitou lahev, vyplynulo z toho, že by Jarda rád dělal něco navážno,“ vzpomíná Dany, kde se v roce 2014 vůbec vzala myšlenka založit hudební časopis pro tablety a chytré telefony.  Konáš tehdy začal objevovat nový svět. „Až díky Danymu jsem pochopil, že je tu úplně jiný segment médií. Byla to pro mě atmosféra vzdělávání. Jenom jsem poslouchal návrhy a říkal si, v jaké jeskyni jsem žil?“ popisuje dobu. Z nadšenectví těch dvou vznikl časopis, kterému nikdo nevěštil velkou budoucnost, jeho dnešní šéfredaktor se mu smál a jako komerční projekt ho nebrali ani ti dva, co ho zakládali. „Přiznejme si, že v tý době to vůbec nedávalo smysl. Chtěli jsme malou čtyřiceti stránkovou věc, kterou se budeme chlubit a bude hezká. Větší ambici jsem s tím neměl,“ shrnuje začátky Dany Stejskal.  Jenže zájem čtenářů rozhodnul o jiné cestě.  Cestu Headlineru lemovala řada příhod, které časopis a jeho redakci provázely. Hezky to ilustruje vznik nultého vydání, které nikdy nevyšlo, ale na jeho obálce byli Hentai Corporation. „U stolečků v Rock Café seděly nějaký máničky a řvaly na mě: Éj hudební masakry, pojď si přisednout! A to byli Hentai Corporation,“ popisuje Jarda Konáš první setkání s kapelou, která se brzy stala důležitá nejen pro nově vznikající časopis, ale i pro tuzemskou hudební scénu. „Začali tím, že vypadám jako Benny Anderson z Abby. A stali se z nás přátelé spojení alkoholovým poutem,“ vzpomíná Konáš. Kdo všechno vlastně redakcí Headlineru prošel? A co důležitého i nedůležitého jsme během těch osmi let zažili? A jakou má Headliner budoucnost? Poslechněte si speciál našeho podcastu a nezapomeňte dorazit 17.3. do Malostranské Besedy na oslavu osmých narozenin Headlineru s Kateřinou Marií Tichou a Bandjeez, Sofianem MedjMedjem, All Mad Here a Black Holes.

Sezóna 6Epizoda 78. březen 2022 35:15

Kateřina Marie Tichá: Byl to druhý nejdramatičtější rok v mém životě…

Zpěvačka Kateřina Marie Tichá o natáčení posledního alba Davida Stypky, sbližování s Bandjeez, cenách Anděl, Jelenech, potřebě hudby i chození po horách.  „Nikdo z nás, kdo jsme byli Davidovi poblíž, nevěřil, že to takhle dopadne. On byl naprosto přesvědčenej, že to zvládne,“ ohlíží se Kateřina Marie Tichá v podcastu Headliner CZ za divokým rokem 2021, který převrátil její život vzhůru nohama.  Všechno tehdy začalo lednovým úmrtím Davida Stypky. „Zastihlo nás to nepřipravený,“ shrnuje opatrně k pocity, které prožívali i jeho nejbližší spolupracovníci. Sama se s Davidem a Bandjeez přátelila dlouho, vokály natáčela už na jejich průlomovou desku Neboj. A bez jejího hlasu by stejně neznělo ani aktuální album Dýchej, za které je Stypka posmrtně nominovaný na tři ceny Anděl.  „Řekli jsme si, že to album musíme dokončit. Byla to pro nás částečně berlička, abychom to celý zvládli,“ popisuje Tichá začátek roku 2021. „Zároveň jsme věděli, že to bude náročný a těžký. Poslouchat ty písničky a dělat na nich, ze všech úhlů je zkoumat a snažit se přijít na to, jak by to David chtěl.“  Po takovém začátku se jí ale rok 2021 přeci jen trochu projasnil. Na Andělech se s deskou Sami stala Objevem roku. A natáčení posledního alba Davida Stypky nakonec Kateřinu s Bandjeez natolik sblížilo, že se rozhodli spojit svou budoucnost a vystupovat společně. Získala tím hodně.  První pražský koncert odehráli loni na Headliner (ne)Pontonu. A od té chvíle bylo jasné, že se stanou i hlavním hostem narozenin Headlineru leots 17. března v Malostranské Besedě. A zdaleka nejen protože na těch posledních, zrušených před dvěma lety, měl na pódiu stát právě David Stypka. „Ani nevím, jak to popsat navenek. Bandjeez jsou pro mě pocit jistoty, kterou jsem nikdy neměla. Ani na pódiu ani v životě. Z těch kluků se stala rodina,“ říká Kateřina Marie Tichá v rozhovoru s Honzou Vedralem.  Vzpomíná v něm i na své začátky, které byly spojené s kapelou Jelen, s níž stále vystupuje jako speciální host. A hlavně s dlouhým obdobím hledání vlastního hudebního výrazu.  „Jsem ráda, že jsem debutovou desku tak odkládala. Když jsem v roce 2014 vydala EP, byla to sbírka prvních písniček, které jsem napsala mezi patnácti a osmnácti. Ale nebyla jsem s tím spokojená. Prostě mi to nepřišlo dost dobrý. Neuměla jsem tu desku položit před sebe a říct: Tohle to jsem já a tohle chci dělat,“ líčí Kateřina, jak období hledání vypadalo. Od jedné skladby byla schopna připravit 50 verzí s různými muzikanty a nikdy je nevypustit ven. „Musím cítit, že to dává smysl, že tam nejsou vaty a výplně, že to není sentimentální nebo hloupý. Musím o tom být přesvědčená, že je to to, co chci zrovna říct. Nechci dělat věci, aby byly. Chci je dělat, aby měly smysl,“ vysvětluje.

Sezóna 6Epizoda 62. březen 2022 39:30

7krát3: Saxofon je klišé. Ale řekl jsem si, když už porno, tak pořádný

Štěpán Hebík loni překvapivě vyhrál Anděla, coby nejlepší interpret. Nyní přechází k novému vydavatelství a zaujal singlem Headphones v produkci Romana Holého.  „Ten saxofon byl můj nápad. Trochu jsem se bál, co mi na to Roman řekne, protože začít song saxofonem je hrozný klišé. Ale řekl jsem si, když už porno, tak pořádný,“ vypráví 7krát3 v rozhovoru s Honzou Vedralem v podcastu Headliner CZ.  Skladba samotná vznikla spontánně. „Projížděli jsme si beaty a já si do toho něco zabroukal. Roman to najednou zastavil a řekl. Tohle je naše věc, pojďme na ní dělat,“ popisuje atmosféru v proslulém funkhousu v Sušici 7krát3. Nad skladbou se scházeli několikrát. „Byl u toho i Matěj Ruppert a příjemně to dovajbovával svojí přítomností. Matěj je pořád můj pěveckej vzor. Co se týče technické stránky věci, vždycky se mi to líbilo.“ Podobným vzorem mu byl ostatně i Roman Holý. Se svojí někdejší kapelou Pub Animals mu Hebík dokonce natočil poctu na remixové album Monkey Business, ke které vzniknul i vtipný klip o marné vlakové výpravě z Českých Budějovic do Sušice. „Od dvanácti let jsme vzhlíželi ke kapelám jako Monkey BUsiness a J.A.R., chtěli jsme to dotáhnout. Ale ten klip byl realistický. Roman byl už tehdy náš vzor. O to větší radost jsem měl, když teď zavolal,“ vysvětluje 7krát3, že novinka je vlastně splněním snu.  Singl Headphones je pro něj začátek nové éry. S koncem labelu Biggboss, který ho objevil, se Hebík rozhodnul změnit vydavatele i managment. Headphones jako první vlašťovka přitom vychází hned ve dvou verzích. Krom originálu s filmovým klipem s Janem Cinou v hlavní roli vznikl i samostatný remix od Mr. Moustache, ke kterému režisér Benjamin Buttler natočil další klip. „Když jsem ten remix poslouchal, došlo mi, že je to rovnocenný track k originálu. A tak jsem se rozhodl ho tak brát,“ vysvětluje 7krát3. „Je to pro mě důkaz, že zpěvová linka se dá udělat do jakékoliv podoby,“ komentuje osmdesátkami nasáklý remix.  Řeč byla i o nařčení s plagiátorství, kterému 7krát3 nedávno čelil ohledně staršího singlu Pobývám tu. „Na tom songu jsem se učil produkovat a hodně přitom poslouchal zahraniční věci. Zpětně musím uznat, že ta podobnost tam je a že by mi neublížilo, kdybych napsal do titulků, že jsem se inspiroval Charliem Wilsonem,“ vysvětluje Hebík narovinu.  Po koncertě, který 7krát3 odehraje 17.3. v Lucerna Music Baru, už plánuje další singly. „Logickým postupem u mě je, že je dám na EP. Krátké formáty mi totiž vyhovují. Celé album zatím nechci. Možná až budu mít v hlavě nějakou koncepci, která bude držet pohromadě. Zatím mě baví, když má každý song jinou náladu,“ vysvětluje 7krát3. Proč je čeština pro r’n’b a soul těžký jazyk? Jaké jsou Štěpánovy kořeny v reggae? Jak prožíval boom prvního singlu Promiň? A co dělal jeho táta na zámořské lodi? 

Sezóna 6Epizoda 521. únor 2022 50:29

Jiří Burian: Kouzlo Kapitána Dema? Udělat z problémů hit

„V pozadí se směju tomu, co všechno se s Kapitánem děje,“ říká v podcastu Headliner CZ producent Jiří Burian. Jak se octnul s humorem z kapelní dodávky na jednom pódiu s Markem Ztraceným v O2 aréně? A jak to ovlivnilo jeho sólovou tvorbu? Studio Jiřího Buriana nabízí velkorysý prostor a krásný výhled na Prahu. Dovolit si ho může, protože skrz svůj někdejší sranda projekt pochopil, co s sebou nese úspěch. „I když dnes produkuju popový jména, dávám do toho, co jsem se naučil za patnáct, dvacet let na nezávislé scéně. A to samé dělám i s Demem,“ říká dnes muzikant, který pomáhal formovat tuzemskou indie scénu a pro český pop dlouho neměl pochopení.  Na začátku tomu přitom vůbec nic nenasvědčovalo. „První koncert jako Kapitán Demo jsem měl na svatbě Saši Michailidise. Producent Ondřej Ježek mi tehdy říkal, že když to dotáhnu, natočí mi album zadarmo. Ale že to nesmím nikomu říkat,“ vzpomíná Buriana na úplné začátky. Jeho nahrávky se tehdy poslouchaly hlavně po kapelních dodávkách nebo mezi fanoušky Radia 1 a nic nenasvědčovalo tomu, že se z nich mohou stát rádiové hity.  „Až když jsme dvakrát za sebou vyprodali Roxy, začal jsem si říkat, že je to zajímavý i z komerčního hlediska. Zlatíčka pak byly gamechanger,“ vzpomíná Burian na píseň, kterou na sebe strhnul pozornost i mimo svou bublinu. „Fanoušky už teď rozdělujeme na ty, co chodí na Zlatíčka a na ty, kteří mají rádi ten původní humor. Zlatíčka přitom nejsou žádné Ztrácíš. Pořád je to dost kontroverzní a ironický text.“ Stát se součástí mainstreamu byl podle něj od začátku plán. A proto mu nedělá problém zazpívat si s Markem Ztraceným v O2 aréně. "Společný song by s ním ale Kapitán nenatočil," říká Burian.  Je pravda, že se u nás úspěch neodpouští? „Když se na to člověk chce takhle dívat, tak určitě. Pro mě je ale důležité, jestli je člověk tu věc schopen někam posouvat.“ zdůrazňuje Burian.  „To nejdůležitější jsou songy, témata a styl humoru. A to se z mojí strany vyvíjí,“ naráží na šesté album Mistr světa všeho.  „Největší kouzlo Dema je v odstraňování problémů společnosti,“ zdůrazňuje během rozhovoru s Honzou Vedralem Jiří Burian. „Když z problémů uděláš hit, lidi se jim smějou nebo o nich zpívají. A už s nimi nemají takový problém.“ Povedlo se mu to dříve s předjíždějícími kamiony nebo třeba na nové desce v písničce Benga. „Problém otočím v lásku. Sám na sobě vidím, že to funguje,“ vysvětluje Burian podstatu Kapitána Dema.  „Teď mi nejvíc vadí rap. Jsem toho přehlcenej. Jakmile začne někdo rapovat, tak to vypínám. Už mě to nudí,“ rozpovídá se Burian trochu překvapivě o hudebních stylech. Je to svým způsobem rovná hra. Zatímco čeští rappeři Dema nenávidí. Pro Dema jsou čeští rappeři vyčerpaní. „Nejvíc mi vadí témata. Přijde mi, že je to pořád dokola. Je to dvacet slov, která se opakují pořád dokola: Cash, čůza, máma, ulice, značky, crew, bratři, většinou je tam dick. Prostě pořád dokola,“ popisuje Demo stav, do kterého se svým šestým albem dospěl. „Přijde mi lepší udělat diss track na přírodu, než na Separa. je to sofistikovanější než „čubko, hul můj dick“.“ Jaké má Kapitán Demo hranice? Vrátí se někdy Southpaw ke koncertování? Jak vznikla hymna pro Filipa Topola? Jaký byl koncert s Michalem Davidem v kasínu? A proč Burian nevydává tiskové zprávy ke svým sólovým deskám? 

Sezóna 6Epizoda 411. únor 2022 52:47

Orion: Letos PSH oslaví 30 let. Jsem šťastnej že se tomu repíčku daří

Loni začal zpívat ("frázovat na nějakým tónu") v projektu Gruppo Salsiccia, s domovskými PSH slavil dvacet let od debutu Repertoár a vydal sólové album Teritorium III, které se aktuálně dostalo i do širších nominací v Andělech. „Sólový koncerty jsem dlouho nehrál,“ říká Orion v podcastu Headliner CZ před plánovaným křtem alba 3. března 2022 v pražském Lucerna Music Baru.   Často se uvádí, že Orionovým prvním sólovým albem bylo před devatenácti lety první Teritorium, ale dá se to brát i jinak. „Už první dvě dema PSH byly vlastně moje sólový desky,“ vypráví Orion.  Texty na ně psal pod lavicí a nahrával na počítači Amiga s kamarádem Ondřejem Čihákem, který si říkal Shitness. „Nejdřív jsme točili na kazeťák, ale pak jsme se přes Sifona seznámili s Ondřejem Ježkem z OTK a ten měl čtyřstopej Tascam, tak už to šlo,“ popisuje Orion v rozhovoru s Honzou Vedralem vznik prvních, dnes už pro mnoho kultovních nahrávek PSH, které kolovaly Prahou na tisíckrát okopírovaných  kazetách. „Ondřej dokonce ty originály někde má, jednou je zrestaurujeme a vydáme znova. A znova na kazetách.“  Aniž by to parta kamarádů ze sídliště tušila, tehdy spolu začali vytvářet skutečnou rapovou scénu a kořeny žánr, který u nás dnes dominuje všem žebříčkům, krom těch rádiových. „Dneska už se ke mě věci dostávají pomalu a oklikou. Nejsme v tom znalec, jako jsme byli dřív,“ srovnává Orion období, kdy hořel jenom pro rap se současností. „Když jsme začali dělat rap, byli jsme apriori proti všemu. Když jsme chodili na DJ Trávu do Bunkru a on najednou začal hrát house, tak jsem ho bytostně nenáviděl, protože zradil repíček,“ vypráví pobaveně. „Člověk, jak stárne, ale poznává krásu hudby obecně. A tak si zase doposlouchávám jiný věci. Třeba Pink Floyd a starý bigbíty.“  Svoji pozici na hiphopové scéně dnes bere střízlivě. „Nový generace rapperů teď objevují svět, který jsme už prošli. Je to hnací motor naší kultury. Valí se to vlna za vlnou dál a to mi přijde skvělý. Ale já bych v patnácti taky neposlouchal svýho tátu,“ je Orion spokojený s vývojem žánru, který svými Slony pomáhal rozjíždět. „Nemrzí mě, že nejsme s PSH tam, kde je Viktor Sheen. My jsme tam byli v jiný době a jinak. To, že jsme vůbec ještě někde, je pro mě důležitý. Máme svůj status a na tom si můžeme plout. Kdysi jsem měl na Vltavě speedboat, teď už mi stačí pramička,“ vypráví spokojeně.  Svoji pozici v současném rapu vidí Orion jasně: „Já jsem ještě dál než nejdál. Já už jsem tak daleko, že jsem zase zpátky na začátku.“ Jaké jsou příběhy písní na třetím Teritoriu? Proč nemá Orion Spotify a nenakupuje věci online? Kdy vyjde první album Gruppo Salsiccia? A proč jsou ochotní odehrát koncert jedině za bitcoin? A co se bude dít po konci BiggBossu?

Sezóna 6Epizoda 320. leden 2022 43:02

Stoupající hvězda Filip Vlček. Od John Wolfhooker po Bennyho Crista a dál…

Kolem Vlčka, bylo v posledním roce opravdu živo, pozornost na sebe strhnul zejména produkcí songu Omaga pro Bena Cristovaa, který na Eurovizi slyšelo přes 200 milionů lidí. Dalším překvapením byl společný song s kapelou John Wolfhooker, ve které Vlček hraje na baskytaru a Benny se s ní v singlu Tidal Wave představil jako rockový zpěvák. „My jsme si prostě sedli,“ přikyvuje v podcastu Headliner CZ. „Překvapilo mě, jak silné má Ben rockové kořeny. Jednou mi slovo od slova odscreamoval celý Hatebreed. Říkal, že když skáčeš na snowboardu, tak nemůžeš poslouchat Katy Perry.“ V minulých dnech John Wolfhooker příjemně zaujali vlastním tvrdým singlem Singularity, kterým oznámili podpis smlouvy s velkým vydavatelstvím Warner Music, kde neskrývají ambice zkusit uspět i v zahraničí. Pokud to ovšem nebude na sílu... „Machine Gun Kelly před pár lety nastartoval vlnu návratu hudby, ve který už zase smrděj kytary,“ říká Vlček spokojeně. “Pomalu se na kytarovou hudbu začínají zase nabalovat lidi a jede vlna, která může fungovat. Ale jestli je rock relevantní, je nám trochu jedno. Nikdy jsme to řešit nemuseli.“ Řeč byla i o Vlčkově první kapele Koblížci, která právě oznámila comeback. Navzdory svému šílenému názvu to kluci z Šumperka ve své době dotáhli celkem daleko a Vlček na tom měl dost zásadní podíl. „V Koblížcích jsme měli problémy dvou kohoutů na jednom smetišti. Ve spoustě věcech jsme se nestřetli. Odešel jsem v zoufalství, že mě ostatní nemají rádi, protože se chci hudebně posunout,“ vzpomíná po letech v rozhovoru s Honzou Vedralem. Dnes už ale prý někdejší problémy zmizely. A i když v aktuální sestavě Koblížků Vlček není, neváhal se chopit produkce nového singlu Skáču přes kaluže. Podepsaný je ale i pod dalšími ceněnými songy. Produkci dělal třeba pro Aiko, kterou jsme vyhlásili objevem roku, aktuální EP Pam Rabbit, o níž píšeme v rubrice Čerstvé zboží. Nebo The Valentines, kteří na sebe výrazně upozornili v nominačním kole na letošní Eurovizi. A Michala Horáka, který se stal objevem (nejen) na Slavících. "Přestože jsme z jiných hudebních světů, máme se rádi. Teď jsme byli dva dny zavřený ve studiu a nahrávali stepaře!" říká jeden z nejzajímavějších mladých producentů. "Dává mi příležitost načuchnout k věcem, u kterých bych jinak neměl šanci." V seznamu Vlčkových produkcí jsou ale i podivuhodná místa. Třeba písnička Jizva křížem krážem, kterou udělal pro Lucii Vondráčkovou. „Byla to teprve moje druhá produkce. Lucka se ozvala Pam Rabbit, se kterou jsem dělal její první song, a požádala ji o písničku,“ vzpomíná Vlček pobaveně. „Bylo to úplně random. Vůbec nevím, jak se to stalo. Třeba do přímého kontaktu jsem se s Luckou dostal jenom jednou po telefonu.“ Samotné natáčení popisuje prostě: „Lucka nazpívala zpěvy v Kanadě, poslala je a já jsem to slepil. Byla to jedna z mých prvních věcí a říkal jsem si, že se na tom můžu trochu zviditelnit,“ ohlíží se dnes Vlček pobaveně. Jak současná produkce vypadá v praxi? Jak je na tom český rock? A jak zní jeho současná generace?