- Podcasty
- Filmové premiéry Pavla Sladkého
Poslechněte si podcast: Láska, Sex a Sny jsou velmi svobodné filmy. Závěr trilogie směřuje k pocitům, naznačuje kritik
Česká kina dnes začínají uvádět snímek Sny. Je to vítězný film letošního festivalu Berlinale a zároveň závěr volné trilogie Láska, Sex a Sny. „Jsou to velmi svobodné filmy o velmi svobodných postavách ve společnosti, která jim neklade žádné velké limity – ani v sexualitě, ani v lásce –, ale přesto zažívají nějaké přerody, tápání a hledání. A v tomto jsou ty filmy cenné,“ říká filmový kritik Radiožurnálu Pavel Sladký.
Filmové premiéry Pavla Sladkého
Filmový kritik Radiožurnálu představuje nejnovější snímky, které vstupují do českých kin.
Absolutně žádný sentiment, ale chytré paradoxy. Černá krimi Není jiná možnost nedojí emoce zbytečně
„Nemám jinou možnost než vraždit.“ Alespoň tak to vidí hlavní hrdina satirické filmové komedie Není jiná možnost, když přijde o práci i rodinné jistoty a dojde mu trpělivost. Vyhlédne si konkurenty, kteří by se mohli ucházet o stejnou práci, a jde po nich. „I když je to film relativně dlouhý, protože skutečnost je komplikovaná a to, jak nás Park Chan-wook celým případem provleče, chvilku trvá, je to zábavná a velmi chytrá podívaná,“ přibližuje filmový kritik Pavel Sladký.
Čarodějka: Druhá část se jedničce nevyrovná, jen doklepává příběh. Dost jsem se nudil, říká Sladký
Česká kina nově promítají druhý díl výpravného fantasy muzikálu Čarodějka, který se odehrává v kouzelné zemi Oz. „Zatímco první díl disponoval tím, že nám představil ten svět, trikové efekty, kostýmy i pěvecké výkony, druhý díl už v tobě nic takto nového nemá a jenom doklepává ten příběh mezi dvěma nutnými spojnicemi, mezi kterými se pohybuje,“ říká filmový kritik Radiožurnálu Pavel Sladký.
Běžící muž je spíš zabijákem času než palčivou satirou. Jde o velmi průměrné dílo, hodnotí Sladký
Film Běžící muž je akční sci-fi snímek a zároveň satira na společnost a média. Podle předlohy Stephena Kinga ho natočil režisér Edgar Wright. „Hodnotím ho jako velmi průměrné dílo současného Hollywoodu. Jako film, na kterém je vidět, že hodně zestárla předloha z 80. let. Přece jenom některé věci už v současné popkultuře stihly Běžícího muže předběhnout, protože žijeme v audiovizi několik let po masivním úspěchu Hry na oliheň,“ říká filmový kritik Pavel Sladký.
Sladký: Die My Love je sólo pro Jennifer Lawrence a její vnitřní nejistoty. Není to líbivá podívaná
Film Die My Love s Jennifer Lawrence a Robertem Pattinsonem jde do českých kin. Britská režisérka Lynne Ramsay svoji novinku natočila jako psychothriller kombinovaný s černou komedií. „Celkově film není úplně líbivou podívanou. Ta je ale zároveň odlehčovaná nebo minimálně zpestřovaná velmi černým a velmi pronikavým humorem,“ popisuje filmový kritik Pavel Sladký. „Z hlediska psychologické studie půjde u jednu z nejpronikavějších rolí Jennifer Lawrence,“ míní.
Dokument Co s Péťou? mísí poetickou rovinu s tématem péče. Má širší platnost, míní Sladký
Co s Péťou? Tak se jmenuje nový dokumentární film, který v premiéře uvedl jihlavský festival dokumentárních filmů a ode dneška ho promítají i další kina po celém Česku. Titulní Péťa je dospívající muž s poruchou autistického spektra. Stará se o něj jeho otec, ovdovělý Petr Jochec. „Hodnotím hodně vysoko to, že filmaři dokázali bezprostředně a velmi intimně zachytit nejrůznější situace ze života rodiny – někdy hrozivé, někdy dojemné,“ říká filmový kritik Pavel Sladký.
Jak Transylvánií obchází strašidla postsocialismu. Satira Kontinental '25 dýchá současností
Hrdinkou satirického filmu Kontinental '25 je soudní vykonavatelka, která se pokouší vystěhovat bezdomovce z kotelny, aby majitel objekt mohl začít rekonstruovat. Celé se to ale zvrtne. Telefonem natočený snímek nahlíží gentrifikaci rumunské Kluže, války svědomí a situaci postsocialismu. „Radu Jude je podle mě velice nesystematický režisér, který má strašně systematický zájem o současnost, o kapitalismus, o to, jak dopadá na naše životy,“ říká filmový kritik Pavel Sladký.
Film Obvinění může působit revizionisticky. Měl by mít jasnější názor, míní Sladký
Julia Roberts hraje v novém dramatu Obvinění vysokoškolskou profesorku Almu. Když její oblíbená studentka obviní jednoho z profesorčiných kolegů ze znásilnění, na povrch začínají vyplouvat různé věci. Film natočil původem italský režisér Luca Guadagnino a zasadil ho na jednu z nejprestižnějších univerzit světa. „Je to snímek, který se snaží mluvit o moci a privilegiích v nejrůznějším slova smyslu,“ říká filmový kritik Radiožurnálu Pavel Sladký.
Stezka života je romantické drama odehrávající se na cestě. Jeho silnou stránkou jsou herecké výkony
Britští manželé Raynor a Moth přišli o všechno. Exekutoři jim sebrali dům i peníze. Moth má navíc neurodegenerativní onemocnění, které mu nedává šanci na dlouhý život. Nevědí, co si počít, a tak vezmou stan a vydají se na tisíc kilometrů dlouhou cestu podél pobřeží Anglie. „Je to film, který kolísá mezi realitou poutě a určitým patosem, který to přináší do jejich života. A ten, musím říct, snáším o poznání hůř,“ přiznává filmový kritik Radiožurnálu Pavel Sladký.
Nahoře nebe, v dolině já přináší nezvyklý pohled na sociální téma. Předností filmu je citlivá režie
Filmový debut Nahoře nebe, v dolině já přináší vhled do života 15letého kluka, který žije u babičky v jedné z chudých vesnic na Slovensku. Po premiéře na tokijském a karlovarském filmovém festivalu se film Kataríny Gramatové začíná promítat v českých kinech. „Pro citlivou režii, která překlenuje zásadní sociální a politická témata dneška, film považuji za jedno z nejpříjemnějších překvapení nejenom slovenské kinematografie letošního roku,“ říká filmový kritik Pavel Sladký.
Sirat je silná podívaná směřující k existenciální výpovědi. Není to příjemná road movie, říká kritik
V marocké poušti se koná rave party. V davu, který se vlní do rytmu elektronické hudby, se proplétá Lewis, postarší muž s malým synem. Každému ukazuje fotku svojí dcery, kterou hledá, protože se mu už dlouho neozvala. Takový je začátek snímku Sirat, který vstupuje do českých kin. „Film ve své intenzitě není oddechovou podívanou,“ říká filmový kritik Radiožurnálu Pavel Sladký. „Nejenom svým hrdinům, ale i publiku nabízí různá zadní vrátka do ne úplně příjemných věcí,“ dodává.