- Podcasty
- Filmové premiéry Pavla Sladkého
Poslechněte si podcast: Více než životopisné drama. Úplně neznámý je skvělý hudební film, který působí věrohodně
Režisér James Mangold, známý svou různorodostí, natočil životopisný film o začátcích kariéry Boba Dylana s názvem Úplně neznámý. Snímek čerpá z knihy Dylan se dal na elektriku, která popisuje přechod od folku k rocku. „Jedná se o portrét Dylana skrze hudbu, ale také o lidi kolem známého zpěváka a jejich přístup k hudbě,“ přibližuje kritik Sladký. Sám Dylan na sociálních sítích uvedl, že se na snímek těší, protože jej v něm ztvárňuje Timothée Chalamet.
Filmové premiéry Pavla Sladkého
Filmový kritik Radiožurnálu představuje nejnovější snímky, které vstupují do českých kin.
Nikdo mě nemá rád je artový snímek, který má velké mezery v práci s dialogy, hodnotí kritik
V pořadí druhý snímek tvůrců Petra Kazdy a Tomáše Weinreba s názvem Nikdo mě nemá rád vypráví příběh mladé ženy Sáry, která žije v každodenní rutině a osamělosti. Do doby, než pozná Martina. Snímek není příjemným pohlazením – vypráví o pocitech stísnění a nepřijetí společností. „Film chce iritovat a znejišťovat, má ambice atakovat společenské konvence, ale klade si vyšší cíle, než kterých se mu daří dosáhnout,“ shrnuje kritik Pavel Sladký.
Trans lidi očima stárnoucího člověka. Film Mosty přesahuje úzce vymezené queer téma, míní Sladký
Stárnoucí Gruzínka, bývalá učitelka, se vydává do Istanbulu, aby zjistila, co se stalo s její dávno ztracenou neteří. Patrá ale patrně po někom, kdo nechce být nalezen. Film Mosty švédsko-gruzínského režiséra Levana Akina začala 9. ledna uvádět česká kina. „Je to výborný snímek, který nabízí pohled na trans komunitu a na Istanbul, kde ta komunita sídlí, očima někoho, kdo stárne, kdo se snaží vnímat proměňující se svět a kdo hledá cestu sám k sobě,“ říká kritik Pavel Sladký.
Nosferatu se dočkal nového zpracování. Příliš neděsí, ale oslovuje výtvarným provedením, říká Sladký
Americký režisér Robert Eggers natočil novou verzi klasického hororu o Drákulovi. Film Nosferatu má dnes, 2. ledna premiéru v českých kinech jako jeden z prvních snímků letošního roku. „Robert Eggers se rád pohybuje na hraně legend, mýtů a historických reálií,“ říká filmový kritik Radiožurnálu Pavel Sladký. „Společně se svým kameramanem Jarinem Blaschkem stvořili skvělé, výtvarně velmi působivé symbolické obrazy,“ hodnotí.
Robbie Williams jako šimpanz. Vzhledem k jeho minulosti to dává smysl, hodnotí nový snímek kritik
V průběhu svátků se dočkáme pokračování Lvího krále nebo Ježka Sonica, ale také dvou filmů určených dospělému publiku. V jednom z nich jsou hlavními hrdiny kominíci a film se jmenuje jednoduše Sex. Ve druhém případě jde o autobiografii zpěváka Robbieho Williamse, kterého představuje šimpanz. „Williams nestál o to, aby vznikl další standardní, nudný biografický film o tom, jak se dere za slávou,“ říká kritik Pavel Sladký. „Ten film je díky tomu obrazově i jinak docela divoký.“
Nalezeno v překladu: Nepatřičnými otázkami Francouzka proniká do života v Koreji, nastiňuje kritik
Neznalá scénáře předem a v šatech, ve kterých do Koreje přiletěla, hraje francouzská hvězda Isabelle Huppert ve filmu Nalezeno v překladu učitelku, která se otázkami sama učí o tamní povaze. „Taková prazvláštní víla, o které nevíme, kde se vzala a proč takto znejisťuje životy lidí,“ říká Pavel Sladký o dalším z příběhů o příbězích korejského režiséra Hong San-soo. „I když vypadají natočené levně a levou zadní, mají leckdy až filozofický přesah,“ přibližuje filmový kritik.
Filozofující snímek Pro smilování chce znepokojovat. Dokáže zaskočit i zkušené diváky, míní Sladký
Oceňovaný, v některých detailech skandální a plný všudypřítomného pocitu viny, ale také černého humoru. Takový je nový film francouzského režiséra Alaina Guiraudieho. „Je to skutečně zneklidňující snímek o vině, snímek o lidech, kteří se nejvíc bojí toho, po čem nejvíc sami touží. Je to film plný vnitřního napětí,“ líčí filmový kritik Pavel Sladký. „Postavy se pořád vracejí na ta samá místa, znova a znova. A máme pocit, že se to celé odehrává trochu ve spirále,“ popisuje.
Největší překvapení roku. Skromný film Od marca do mája nahlíží rodinnou každodennost, říká Sladký
Milý, autentický a neokázalý. Takovými slovy charakterizují diváci nový česko-slovenský film Od marca do mája, a kritik Pavel Sladký souhlasí. „Film klade velký důraz na každodennost té rodiny, do které zasáhne zpráva, že maminka je znovu těhotná v pokročilém věku,“ vysvětluje zápletku skromného snímku soustředěného na neformální rozmluvy a drobná gesta. „Právě proto, že děti dospívají a asi brzo odejdou, je to zatížené možná i lehkou nostalgií,“ dokresluje atmosféru kritik.
Heretik by chtěl být sofistikovaným hororem. Hodně se v něm mluví, komentuje Sladký
Do českých kin vstupuje americký hororový snímek Heretik. Hlavní roli pana Reeda v něm hraje slavný britský herec Hugh Grant, který se v posledních letech objevuje v temnějších rolích. „Heretik je film, který je hodně založený na dialozích, hodně se v něm mluví, je možná trochu dlouhý, a ne všechny zvraty jsou úplně nepředvídatelné. Nicméně je to film, který se zároveň chce dotýkat aktuálních témat, chce komentovat slepou víru,“ popisuje filmový kritik Pavel Sladký.
Gladiátorův syn se vrací pro pomstu. Ridley Scott skládá poctu sám sobě, říká filmový kritik Sladký
Režisér a producent Ridley Scott navazuje na svůj veleúspěšný snímek z roku 2000 a znovu vypráví příběh o intrikách ve starověkém Římě a soubojích v koloseu filmem Gladiátor II. Hlavního hrdinu, syna prvního gladiátora 16 let poté, hraje Paul Mescal. „Ridley Scott je fascinovaný muži, kteří musí bojovat, ačkoliv nechtějí. Mescal se svým charismatem se mu do konceptu docela dobře hodí,“ poukazuje kritik Pavel Sladký na opakování motivů a efektní podívané známé z prvního dílu.
Je to ve hvězdách ukazuje bizár astrologických seancí, nikomu se ale nevysmívá, cení kritik Sladký
Zpola dokumentárně sleduje snímek Je to ve hvězdách astroložku Lucianu a osudy lidí, kteří v marné snaze dosáhnout štěstí a lásky následují její rady do odlehlých koutů světa. „Peter Kerekes bez zásahu natáčel sekvence astrologicko-psychologických setkání u Luciany, a potom sledoval ty lidi při jejich různých obyčejných situacích,“ vynáší publicista Pavel Sladký ze zákulisí snímku. „Všechno velice dovedně mísí tak, aby se ani lidem, ani Lucianě nevysmíval,“ cení režii.