- Podcasty
- Online Plus
Poslechněte si podcast: Expert: Facebook už mladé zpátky nedostane. Změna by mohla odradit i jeho starší cílovou skupinu
Sociální síť TikTok je založena na zobrazování nepřetržitého proudu krátkých zábavných videí doplněných hudbou a efekty. Nastolila tak nový trend mezi sociálními sítěmi. Zvyšující se obliba sítě TikTok ovlivňuje i zaběhlé sociální sítě jako Facebook či Instagram. Obě sítě pod hlavičkou společnosti Meta tak, ve snaze více zapůsobit na mladší uživatele, uvažují o změně na podobný model.
Online Plus
Co se děje ve světě nových médií, vysvětlují odborníci ze světa IT, fanoušci internetu a pionýři mobilních aplikací.
Sociální sítě facebook a instagram začnou častěji nabízet krátká videa i lidem, kteří nepatří mezi jejich sledované osoby
Snaží se tak konkurovat síti Tik tok, založené na krátkých videosekvencích a algoritmickém objevování nového obsahu. O budoucnosti sociálních sítí diskutují Adam Zbiejczuk ze serveru inluencer.cz a redaktor Deníku N Petr Koubský. Moderuje David Slížek.
Lidé chtějí pořád něco nového a Netflix usnul na vavřínech, komentuje Koubský odliv předplatitelů
Nejpopulárnější streamovací služba Netflix i ve druhém čtvrtletí tohoto roku ztratila téměř milion předplatitelů. „Vedení Netflixu si patrně oddechlo. Původní odhady totiž počítaly s poklesem o dva miliony,“ připomíná šéfredaktor serveru Lupa.cz David Slížek.
Jsem zvědavý, jak velké politické zemětřesení aféra s lobbingem Uberu vyvolá, říká redaktor Koubský
Dopravní společnost Uber, která rozhýbala i náš svět taxikářských služeb, často vědomě porušovala zákony a lobbovala u politiků. Vyplývá to z interních dokumentů, které utajený zdroj předal britskému deníku The Guardian a sdružení International Consortium of Investigative Journalists. „Nečekal jsem, že celá záležitost půjde takto daleko a vysoko,“ říká v pořadu Online Plus redaktor Deníku N Petr Koubský.
Právník Vobořil: Chytré kamery nepřetržitě rozpoznávají tváře. Brzy to snad bude muset povolit soud
Evropská komise usiluje o zákaz užívání systémů s tzv. umělou inteligencí, zvláště biometrického sledování v reálném čase na veřejných prostranstvích. Bude to znamenat konec chytrých kamer, které umí rozpoznat lidské tváře?
Technologie rozpoznávání lidí? „Města je mají nakoupené, ale zatím je nepoužívají,“ tvrdí Vobořil
Obchody používající rozpoznávání obličeje k identifikaci zákazníků, kteří v minulosti v kradli. Školy identifikující studenty, kteří si zaplatili obědy. Nebo firmy, které z obličeje posuzují, zda uchazeči o práci vykazují známky nadšení a ochoty se učit. Někomu to může znít jako pasáže ze science fiction, podle nedávné britské studie ale jde o reálné příklady využití takzvané biometrické technologie.
Petr Koubský: Být hříčkou v rukou Facebooku není dlouhodobě rozumná strategie
Zatímco Google News se po osmi letech vrací na španělský mediální trh, v Americe končí dohoda mezi Facebookem a velkými vydavatelskými domy. Podle ní společnost Meta platila za zpravodajský obsah desítky milionů dolarů ročně. „Facebook zvažuje, že bude médiím platit méně. Velcí vydavatelé ve Spojených státech by tak mohli přijít o miliony dolarů,“ komentuje situaci David Slížek, šéfredaktor serveru Lupa.cz.
Podání žaloby proti zablokování dezinformačních webů je užitečné, soudí novinář Koubský
U soudu se bude řešit způsob, jakým v Česku došlo k zablokování dezinformačních webů po ruské invazi na Ukrajinu. Žalobu podala dvě občanská sdružení obviňující ministerstvo obrany z porušení principu právního státu a základních práv občana. „Cílem žaloby je podle sdružení to, aby se do budoucna vyjasnily ústavní limity blokování webů a aby stát začal problematiku řešit systémově,“ popisuje šéfredaktor serveru lupa.cz David Slížek.
Omezování svobody slova kvůli sociálním sítím? „Čím dřív si to vyjasníme, tím líp,“ říká Koubský
Měly by mít sociální sítě jako Facebook, Twitter nebo Youtube právo smazat příspěvky svých uživatelů, které jsou z jejich pohledu nevhodné? Tuto otázku aktuálně řeší federální americký soud, který posuzuje zákon státu Texas. „Ten zakazuje sociálním sítím mazat obsah založený a názoru uživatele,“ vysvětluje David Slížek ze serveru Lupa.cz.
Zpravodajství nezajímá stejně lidí, kolik jich nechodí volit. Může tam být překryv, míní Koubský
Nadační fond nezávislé žurnalistiky a dobrovolnická organizace Česko.Digital vyvinuly dva nástroje, které mají lidi přitáhnout ke zpravodajství. Průzkumy totiž ukázaly, že se o dění kolem sebe nezajímá až 40 procent z nás. „Část společnosti v jakémkoli věkovému profilu vždy bude víceméně lhostejná k tomu, co se kolem nich odehrává. Zajímají je prostě jiné věci,“ komentuje Petr Koubský.