- Podcasty
- Headliner CZ

Poslechněte si podcast: Ewa Farna: Dětství v šoubyznysu, O2 aréna i kluci, co řvali: „Ukaž kozy!“ (88)
"Zpívat jsem vždycky chtěla. Nikdo mě do toho netlačil. Moji rodiče se mě na to ptali každý den, než podepsali smlouvu s Leškem Wronkou. A ta smlouva se chystala strašně dlouho, snad rok. Objevil mě v jedenácti letech a když mi byl dvanáct, zkoušeli mi vysvětlit, co to znamená závazek," popisuje Ewa Farna v rozhovoru s Honzou Vedralem svoje začátky. Řeč byla o mnoha tématech: Jak prožívala první vystoupení na diskotékách, proč si ze všeho nejvíc přála jezdit kapelní dodávkou, o hodnotících poradách po koncertech, o tom jak z pódia vyhlásila "dovolenou v Terezíně" i o Ewině cestě k tvůrčí samostatnosti, kořenech její paličatosti, nejlepším hudebním zážitku a udržování balancu mezi světy Slavíků a Andělů. Před oslavou třicetin, které chystá 14. října v O2 aréně, jsme s Ewou Farnou prozkoumali kořeny současného českého popu i to, jak ho vnímá holka, která v něm prožila dětství, vyrostla, složila maturitu a dospěla.
Headliner CZ
O hudbě zevnitř i zvenku. Rozhovory, komentáře, názory a souvislosti od Honzy Vedrala a tvůrců hudebního časopisu Headliner.
32 Bar Talk: Talent jménem Daniel Bulatkin. Proč studovat jazz v zahraničí? (87)
Pianista Daniel Bulatkin je považován za jeden z největších talentů české jazzové scény. Narodil se roku 1999 v Praze a už ve svých patnácti letech získal třetí místo v prestižní soutěži Pianista roku pořádané firmou PETROF, které se účastnil jako nejmladší soutěžící v historii. Záhy začal hrát v kapelách se zkušenými jazzmany. V dnešní době je k slyšení jako sideman ve formacích od straight-ahead a moderního jazzu až k prog-rocku, neo-soulu, či world music. Zároveň pilně pracuje na vlastních projektech a druhým rokem získává zkušenosti při studiu v Rotterdamu. V podcastu 32 Bar Talk, který společně s magazínem Headliner připravuje festival JazzFestBrno, se rozpovídal také o své lásce k hammondkám či o tom, že ne všechno v Nizozemsku je zase úplně růžové. Moderátorem podcastu je trumpetista Jakub Gatěk.
Headliner slaví 9. narozeniny! Proč za námi přijít ve čtvrtek do Besedy? (86)
Honza Vedral a Dany Stejskal vás v nové epizodě zvou na 9. narozeniny časopisu Headliner, které se konají 9.3. v pražské Malostranské Besedě. Jak zní píseň, kterou nám složil Circus Ponorka k narozeninám? Proč spolu s ním letos zahrají právě James Harries, November 2nd a The Atavists? A co právě řešíme za redakčními dveřmi Headlineru? Poslechněte si podcast Headliner CZ a přijďte to s námi oslavit do Malostranské Besedy. Vstup je jako vždy zdarma.
David Urban: Legendární party na Hradě aneb 25 let od Jeleního příkopu (85)
Letos uplyne 25 let od legendárního festivalu Jelení příkop. Na to, jak The Orb demolovali prezidentskou vilu a catering se podával v Míčovně Pražského Hradu vzpomíná v rozhovoru s Honzou Vedralem David Urban z agentury D Smack U Promotion. Řeč byla i o domlouvání koncertů v devadesátých letech a řadě akcí, jakými byly koncerty Franz Ferdinand nebo Marilyna Mansona, o nichž se dnes vyprávějí legendy. I o tom, jak je to s promotérskou branží dnes a jak se u nás z neznámé zahraniční kapely může stát koncertní trhák jako třeba v případě Yungbluda. Pokud úsudku Davida Urbana věříte, určitě nevynechejte Algiers, nebo Kid Kapichi, nebo jakýkoliv dalí z jeho koncertů. Díky za všechny komentáře, sdílení a hodnocení podcastu Headliner CZ. Nic není za paywallem, všechno si můžete poslechnout zdarma. Více na www.headliner.cz [//www.headliner.cz]
Našli jsme největšího koncertního fanouška v Česku? (84)
„Pearl Jam poprvé v Praze? Mám nahrávku!“ směje se speciální host Honzy Vedrala v podcastu Headliner CZ Marek Johnny Větrovec. Je opravdu největším žijícím koncertním fanouškem v Praze a možná i v republice?
32 Bar Talk: David Dorůžka o tom, co je skryto za notami (83)
Jazzový kytarista David Dorůžka byl dalším hostem podcastu 32 Bar Talk, který společně připravují magazín Headliner a festival JazzFestBrno. David Dorůžka prožil léta na přelomu milénia na proslulé Berklee College of Music v Bostonu. Škola udělila Dorůžkovi vedle plného stipendia také několik ocenění, např. Wayne Shorter Award a Jimi Hendrix Award. Tehdy se zúčastnil také mistrovského kurzu pro mladé hudebníky v Coloradu, kde jeho lektory byli mimo jiné Herbie Hancock, Brian Blade, Joshua Redman a Christian McBride. Dnes je Dorůžka nejen úspěšným skladatelem a hudebníkem, ale sám se stal také pedagogem. „Jakákoliv institucionalizace umění může při špatném přístupu uměleckému vyjádření ublížit, na druhou stranu si ale myslím, že školství plní i mnoho pozitivních rolí. Dnes to mají muzikanti daleko snazší, mají informace, spoustu učitelů, nejsou tam žádná rizika,“ prozradil moderátorovi, hudebníkovi a svému bývalému žákovi Martinovi Konvičkovi.
Objev jménem Rozálie: Rozladěná držka, hra tří rukou a postelové pravdy (82)
S debutovým albem se zjevila koncem loňského roku. Nesleduje na něm žádné trendy ani nehledá novou formu. Prostě tahá držky a zpívá leckdy obhroublé, ale pravdivé texty ze života mladé holky. Tedy z toho svého. Stane se Rozálie objevem letošního roku, nebo je na to už „stará“? Poslechněte si rozhovor Honzy Vedrala, který doplňuje titulní článek [https://www.headliner.cz/2023-1/rozladena-drzka] lednového Headlineru.
Hraboš z Našrot: Historky problémové mládeže, co si čuchla k undergroundu (81)
Aneb začalo to Křečovýma žilama a Gumovým knedlíkem. Jednoho dne se u nás v redakci zjevil nečekaně Petr „Hraboš“ Hrabalik a přinesl s sebou dva poklady. Honza Vedral si s ním hned domluvil natáčení podcastu o Hrabošově kapele Našrot. Jeden z prvních českých hardcorových spolků totiž oslaví 28. ledna v pražském klubu Vagon 35 let na scéně.
32 Bar Talk: Nikol Bóková o sběhnutí od klasiky k jazzu (80)
Klavíristka Nikol Bóková byla dalším hostem podcastu 32 Bar Talk, který společně připravují magazín Headliner a festival JazzFestBrno. Mladá talentovaná umělkyně vystudovala klasický klavír, zároveň však propadla jazzu a toto její okouzlení vedlo v roce 2019 k nominaci a v roce 2021 k zisku Ceny Anděl v jazzové kategorii. „Ze začátku jsem se cítila v jazzu trochu nemístně, jako jazzová umělkyně jsem si nepřipadala, říkala jsem, že je nonsens se takto zařazovat. Ale teď už se v něm cítím jako ryba ve vodě, protože dokáže nabídnout absolutní svobodu,“ prozradila moderátorovi, svému kamarádovi a nástrojovému kolegovi v jedné osobě Martinovi Konvičkovi.
Rok v české hudbě: Žbirkův odkaz, Ztraceného triumf a Nohavicovy provokace (79)
Vlček, Konáš a Vedral se ohlížejí za rokem 2022 (nejen) v české hudbě.