- Podcasty
- AffilBox Podcast

Poslechněte si podcast: Epizoda 6 - Příběh za koupí AffilBoxu
Odlehčený Vánoční díl, kde vzpomínáme na to proč jsme koupili AffilBox.
AffilBox Podcast
AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.
Epizoda 43 - Změny v AffilBox licencích
Změny v Affilbox licencích Novinky: * 8. 4. Do Networku [https://www.affilbox.cz/network/] jsme přidali možnost přímo pozvat vybraného partnera do programu skrze administraci – v rámci Partnerbox.cz dostane notifikaci (klasickou i push do mobilní aplikace) a e-mailové upozornění o pozvání. * 28. 3. Spustili jsme novou licenci typu Network [https://www.affilbox.cz/network/] – s katalogem partnerů k pozvání. * 20. 3. Do PartnerBoxu byla přidána nová sekce s Katalogem affiliate kampaní k propagaci [https://www.partnerbox.cz/katalog-affiliate-kampani/] - jen licence PRO a NETWORK. * 6. 3. Generátor odkazů si nově pamatuje naposledy vložený odkaz z pole Odkaz – ať už ten základní předvyplněný, nebo partnerem vložený. Basic versus PRO Původní rozdělení na Basic a PRO, bylo už před 6 lety. Hlavní vývojové novinky, šly od té doby primárně na PRO licence. Letos tu změnu dokonáme. Když jsme AfffilBox kupovali (cca 3 roky zpět), PRO licence tvořili 5 % všech licencí. K prvnímu dubnu letošního roku tvoří tyto licence už 65 % všech platících licencí. Basic licence už několik měsíců nelze objednat. Nemáme na to žádné stížnosti, nezměnil se ani výrazně počet trialů. Co nás k té změně vedlo Partneři měli problémy, s rozdílnou funkčnosti jednotlivých licencí, a citelně více preferovali PRO licence. Směrem k inzerentům bylo náročnější vysvětlovat rozdíly. Ty hlavní výhody se totiž původně projevovaly primárně u již fungujícího programu, kdy partneři mají najednou k dispozici násobně více funkcí, které jim pomáhají k větším výdělkům. Od spuštění katalogu v PartnerBoxu, ale ta licence pomáhá i ve startu. Affiliate manažeři si změnu chválí, protože mají jednodušší start, a k dispozici přes 10 dalších funkcí, které v základní licence nebyly. Podloženo statistikami Podívali jsme se statisticky na tzv. churn, neboli úmrtnost licencí v rámci naší saas služby. PRO licence měli dle aktuálních statistik 6 krát menší úmrtnost, a průměrně dosahovali pětkrát větších obratů, než jejich obdobné programy v daném oboru na Basic licenci. A nebylo to vždy vázané na počet partnerů - Ale dá se říci, že PRO licence mají citelně větší počet partnerů. Několik měsíců příprav O změně licencí Basic na PRO už se bavíme s inzerenty od letošního ledna A nejpravděpodobněji to vypadá na plošný přechod na PRO licenci za výhodnější cenu. Část už přecházela po přidání katalogu kampaní v PartnerBoxu. A to ani nezmiňujeme motivace jít z Basicu rovnou na NETWORK, z něj jsou první inzerenti vyloženě nadšení, ale o tom až příště. Stejně tak všem inzerentům při přechodu nabízíme tzv. audit programu, abychom jim doporučili změny které jim pomohou samotnému růstu programů.
Epizoda 42 - AffilBox VS. vlastní řešení
V epizodě 42 AffilBox podcastu jsme rozebrali výhody a nevýhody AffilBoxu vs. vlastního řešení (to znamená naprogramované svými developery) Vlastní řešení vs. SAAS aplikace Výhody a nevýhody jednotlivých variant Vlastní řešení Výhody * Kompletně si ho navrhnete a vyvinete pro své unikátní použití * Máte plnou kontrolu nad daty Nevýhody * Vysoká peněžní náročnost * Dlouho trvá od rozhodnutí, přes vývoj, přes reálné nasazení * Dostupnost je na vaši zodpovědnost * Bezpečnost je na vaši zodpovědnost * Musíte neustále dovyvíjet dle posledních trendů (S2S) * Bude téměř nemožné vyvinout pro sebe řešení ve 100 % funkcí co hotová řešení dělají přes 10 let * Pravděpodobně nebudete mít mobilní aplikaci/návazné služby * Nebudete mít pravděpodobně API pro partnery SAAS pronajaté řešení Výhody * S programem můžete začít během 5 minut od rozhodnutí mít affiliate * Nestaráte se o vývoj * Nestaráte se o bezpečnost * Nestaráte se o stabilitu / dostupnost * Partneři mají ihned k dispozici známé rozhraní * Vždy je to třetí strana, která je nezávislá a tedy důvěryhodná * Mobilní aplikace pro iOS / Android * Přes API či konverzní kódy napojíte vše od e-shopu, po lead-gen, či saas Nevýhody * Data svěřujete třetí straně (ale to řeší GDPR a smlouva) * Opakované platby - měsíční/roční předplatné * Nemusí sedět 100 % vašemu záměru
Epizoda 41 - Bilancování roku 2022
Zpětně bilancujeme rok 2022, díváme se co se nám povedlo v AffilBoxu a co se nám zase nepovedlo. Dejte nám vědět do komentářů, jak se dařilo vám v uplynulém roce.
Epizoda 40 - O affiliate managementu s Dušanem Součkem
Odkazy z epizody: Affiliate Výzva [https://affiliatevyzva.cz/] Authority Hacker podcast [https://www.authorityhacker.com/podcast/] Umění války v byznysu [https://www.databazeknih.cz/knihy/umeni-valky-230937] Otázky na Dušana: * Když jsi se v patnácti rozhodoval co dál dělat, byl affiliate marketing pro tebe jasná volba? * Jaké jsou podle tebe největší výhody affiliate marketingu? * Na čem teď pracuješ? Jak rozděluješ svůj čas? * Představ nám affiliate programy, kde děláš affiliate manažera. * Proč jsi se rozhodl dělat affiliate management, co tě motivuje? * Jaký je rozdíl v managementu Leadgen affilu vs. ecommerce affilu? * Proč si myslíš, že právě tobě affiliate program funguje? Co je tajemství úspěchu affiliate programu? * S jakými affiliate partnery nejraději pracuješ? * Primárně používáš AffilBox pro své affiliate programy. Jakou vidíš největší výhodu AffilBoxu? * Jak vidíš vývoj affiliate odvětví v Česku a na Slovensku? Jaké jsou podle tebe trendy pro další rok? * Jaké jsou tvé plány do budoucnosti, co se affiliate managementu týká? * Přijímáš nové klienty? * Jaký je tvůj vysněný affiliate program? Pro jakého klienta bys chtěl pracovat? * Jsi zároveň i affiliate partner. Prozradíš nám nějaké tipy pro začínající partnery?
Epizoda 39 - Rozhovor s Janem Laiblem
Jarda vyzpovídal skvělého řečníka a obchodníka Honzu Laibla, kterého můžete znát například z projektu Každý Prodává [https://www.kazdyprodava.cz/]. Témata, které jsme v rozhovoru probrali jsou: 1. - Využití sales pro e-shopy / Ecommerce 2. Sales driven vs. marketing driven 3. Outsouring salesu vs. interní člověk 4. Pozice majitele e-shopu (firmy) v průběhu času 5. Affiliate marketing a jeho podobnost s obchodním týmem 6. Konkurence, jak k ní přistupovat? 7. Jaké kanály může e-shop využít k prodeji? 8. Studijní materiály pro všechny, kteří se chtějí stát dobrými obchodníky.
Epizoda 38 - Mastermind
AB podcast - Mastermindy Recap: * ShopCamp, * mobilní aplikace, * notifikační centrum. Mastermindy * Co je mastermind - setkání profesionálů, kteří si navzájem nekonkurují a sdílejí své zkušenosti. * Podoba - online / offline * Počet lidí - cca 2-10 * Kdo se má setkávat (nekonkurenční obory, podobná velikost, podobná cílová skupina / segment) * Opakovanost / frekvence * Otevřená kniha na setkání a plná důvěra, mimo “NDA” * Moderace debaty Podoba/forma setkání Hotseat (téma dne) Vyžaduje více přípravy, hlavní účastník mluví do hloubky o problematice/svému problému/zjištění = typicky 1 téma na 1 setkání a ostatní do toho přidávají své zkušenosti a postřehy x Průběžné * Co jste řešili poslední týden * Jaké problémy jste měli * S čím potřebujete poradit Konkrétní časový plán - počet členů x 15 min například na každého Alternativy/varianty Více networkující, méně otevřené, méně konkrétních use-casů/čísel, více proměnlivých účastníků, … * Byznys snídaně BforB - https://www.bforb.cz/ [https://www.bforb.cz/] * ECommerce Beers - https://www.ecommercebeers.com/ [https://www.ecommercebeers.com/] Výzva pro brněnský MM o affiliate / SAAS Další zdroje: https://navolnenoze.cz/novinky/mastermind/ [https://navolnenoze.cz/novinky/mastermind/] MasterMind klub - uzavřená komunita pro CEO, majitele a ... [https://mastermindklub.cz/]https://mastermindklub.cz [https://mastermindklub.cz/] https://mladypodnikatel.cz/jak-vyuzit-mastermind-skupiny-podnikani-t29401 [https://mladypodnikatel.cz/jak-vyuzit-mastermind-skupiny-podnikani-t29401] https://www.sevenin.cz/mastermind.html [https://www.sevenin.cz/mastermind.html]
Epizoda 37 - jak na redesign affiliate webu
Každý web po zhruba 2-3 letech měl projít redesignem. Šablony a pluginy zastarávají, vyhledávače se mění s nimi požadavky na weby. V neposlední řadě, jak weby vypadaly 3 roky zpět už nemusí být aktuální a důvěryhodné. Výhody redesignu: * Nová grafika - důvěryhodnost * technická aktualizace webu - splnění požadavků vyhledávačů / rychlost webu * Šablony mohou zastarávat - už k nim není podpora developerů * pokud správně redesign provedete, můžete očekávat lepší CTR z webu, delší čas návštěvníků na webu, což je signál pro vyhledávače aby vás dali na lepší pozice. * pokud plánujete web prodat, bude se lépe prodávat po redesignu Nevýhody redesignu: * může se toho hodně pokazit :D PŘED REDESIGNEM: * rozhodnout se zdali se mění šablona nebo se přejde na builder (lze udělat svépomocí) * zadat redesign externí agentuře (nákladnější ale pravděpodobně lepší UX, rychlost webu, atp.. Redesign pomocí šablony / builderu * aktualizovat na novou šablonu * builder (elementor, oxygen, visual composer, atp…) - velká variabilita ale obvykle je potřeba si hodně pohrát s rychlostí Výhody: * větší variabilita * menší náklady (pokud děláte svépomocí) Nevýhody: * pořád jste technickým kontaktem vy - pokud se něco pokazí musíte to řešit * je potřeba ladit rychlost webu svépomocí Redesign pomocí externí agentury * je potřeba si vybrat kvalitní developery (kteří to nezabalí za rok za dva a vy zůstanete bez technického kontaktu) * Je dobré si vybrat developery, kteří spolupracují s grafiky (grafiku by měl určitě dělat profík) Výhody: * nejste technický kontatk webu a můžete se obrátit na developery pokud se něco pokazí * web bude pravděpodobně vychytaný co se rychlosti a struktury týče nevýhody: * tato varianta je mnohem nákladnější * vlastní buildery agentur PŘED REDESIGNEM WEBU UDĚLAT NA WEBU NÁSLEDUJÍCÍ: * odstranit nepoužívané pluginy * exportovat si nastavení pluginů (pokud budete kompletně přecházet na nový WP a nebudete aktualizovat současný) * zálohovat si veškerý obsah NA CO SI DÁT POZOR PŘI REDESIGNU: * textová struktura webu (H1, H2, prvky) by měly zůstat stejné, abyste eliminovali změny pozic v SERPu z důvodu změny struktury * struktura webu a url adresy by měly zůstat podobné (pozor na kategorie článků například /clanky/muj-clanek/). Pokud budete měnit url adresy nezapomeňte na příslušné 301 redirecty. * neměnte více věcí najednou - když změníte hodně věcí najednou, hůře se potom určuje co způsobilo propad pozic/návštěvnosti CO KONTROLOVAT PO REDESIGNU: * url adresy (jejich struktura) * nastavení pluginů (cachovací pluginy, SEO pluginy, tabulky, atp…) * Dodělané css prvky (kontrola, zdali se classy nezměnily) * návštěvnost a pozice (skrze seo pluginy, GA) - kontrolujte vždy alespoň měsíc po redesignu, než se změna propíše do SERPu. * vnitřní prolinkování webu - pokud se měnily URL adresy je dobré změnit prolinky, abyste neměly příliš mnoho přesměrování CASE STUDIES JARDA A ONDRA
AffilBox Podcast epizoda 36 - Recenze jsou trendy, proč jsou tak oblíbené?
Základní výhody samotného konceptu recenzí / testů pro partnery * SEO * Důvěra čtenářů * Hluboký obsah * Konverzní obsah * Vyšší odměny (jiné % odměny, vyšší objednávka, ...) * Přenositelnost do zahraničí (když se stejný produkt prodává na více trzích) Nevýhody * Náklady na tvorbu * Náklady na aktualizování (nové generace) * Zastaravání * Změna URL detailu produktu u inzerenta/inzerentů Výhody pro inzerenty * Podpora brandu * SEO * Vendor marketing * Mohou se více promovat vysokomaržové produkty Nevýhody * Náklady na produkty a distribuci Původ produktů - kdo je platí * Od e-shopu - typicky můžete odkazovat jen na daného prodejce - barter * Od výrobce - dle domluvy - jejich e-shop, či kdokoliv * Partneři sami - mohou odkazovat na kohokoliv Co může ovlivnit budoucnost/podobu recenzí Google/seznam algoritmy a penalizace Co by měla splňovat (aka https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews [https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews]) Náš výstup z jeho doporučení: * Autorský obsah - média jako fotky, video, ... * Vypíchnutí hlavních ne/výhod pro koupi * Prolinkování s podobnými recenzemi u vás - kontext porovnání s příbuznými produkt * Jak se liší produkt od dřívějších generací / předchůdců * Dokázat, že jste člověk z oboru * Více odkazů z 1 recenze Legislativa: EU/Omnibus https://www.podnikatel.cz/clanky/konec-falesnych-90-slev-a-fiktivnich-recenzi-e-shopy-ceka-smrst-zmen/ Ve zkratce: * E-shopy budou mít zakázáno publikovat falešné či nepřesné recenze testy. * Budou muset ověřit, že recenze u nich jsou od reálných zákazníků, co si ten produkt koupili. * Zákazník bude v případě porušení mít právo odstoupit od objednávky/nákupu. Další zdroje: * https://www.ignitingbusiness.com/blog/9-best-practices-for-writing-product-and-service-reviews * https://blog.ondrejmartinek.cz/category/navody/jak-vytvorit-recenzni-affiliate-web-navody/ * https://linchpinseo.com/seo-best-practices-adding-reviews/ * https://zenysro.cz/magazin/jak-napsat-recenzi/ * https://blog.eshop-rychle.cz/jak-na-hodnoceni/ * https://optimalne.net/clanek/google-aktualizuje-vyhledavani-recenzi-produktu * https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/studie--jak-mohou-recenze-zakazniku-ovlivnit-prodej-produktu__s288x16473.html
Epizoda 35 - FAQ aneb na co se nás klienti často ptají
Co to je AffilBox? [https://www.affilbox.cz/co-je-affilbox/] * AffilBox je řešení pro váš provizní program. * Trackovací nástroj * Nástroj na správu influencerů Vyplatí se mi provizní program? * Ve většině případů ano - affiliate propagace je levnější, než PPC reklama na AdWords a FB Chtěl bych si AffilBox vyzkoušet, je to možné? * Máme demo [https://demo.affilbox.cz/prihlaseni/] * Máme 14 dní AffilBox zdarma [https://www.affilbox.cz/objednavka/] * Těch 14 dní není na vyzkoušení affiliate marketingu ale na nastavení AB Budu dostávat pravidelně updaty? * Ano je to jeden z důvodů, proč se AffilBox platí ročně a opakovaně Proč je platba roční a ne třeba měsíční? * Během měsíce až 3 není možné zjistit, zdali affiliate program funguje Co mají dělat partneři, když mě chtějí propagovat? * Zaregistrují se do vašeho AffilBoxu a tam naleznou propagační materiály Jak mohu své partnery vyplácet? * Valná většina partnerů, kteří to myslí vážně mají živnost nebo s.r.o., takže na FA * Další možnosti jsou DPP, DPČ nebo v podobě slevy na produkty Kde se mohou partneři do mého provizního programu zaregistrovat? * na stejné adrese, na jaké se přihlašujete vy Za jak dlouho mi začne affiliate fungovat/vydělávat? * Záleží na mnoha faktorech jako konverznost eshopu, brand, nabídka zboží, cenová strategie, pokud existují partneři na trhu, atp... * Obecně říkáme za 3-6 měsíců ale nejsou vyjímky po 14 dnech nebo po 1 roku Jak funguje AffilBox – je potřeba jej někam nainstalovat? * Není potřeba, vše funguje na našich serverech Musí mí partneři také něco platit? * Nemusí, partneři se jenom registrují a začnou propagovat Kolik času je potřeba vyčlenit na správu affiliate? * naprostý základ je půl hodiny až hodina denně. * u rozjetých kampaní může být i méně ale musíte vědět co děláte Affiliate management půl hodiny denně. [https://www.affilbox.cz/affiliate-management-pul-hodiny-denne/] Nechci se starat o správu, můžete to dělat vy? * Máme službu nastavení affiliate programu [https://www.affilbox.cz/nastaveni-affiliate-programu/] * Máme vyškolené externí affiliate manažery [https://www.affilbox.cz/affiliate-manazeri/] O affiliate ještě vůbec nic nevím, kde se o něm dozvím něco srozumitelného? * máme webináře [https://www.affilbox.cz/webinare/], podcast [https://www.affilbox.cz/podcast/], mraky článků na blogu * kromě toho můžeme školit Jaké cookies má AffilBox? * analytické
Epizoda 34 - jarní úklid
AffilBox: * Zpřístupnění pravidel Bonusů pro partnery – v rámci dané reklamní kampaně v záložce Bonusy. * Zviditelnění matice/tabulky provizí pro partnery – vycházející z nastavení Kategorie provizí v dané kampani. * Funkčnost Externího SMTP přesunuta z Nastavení aplikace do samostatného pluginu pro volitelné zapnutí. * Přidána podpora a_chan (ukliďte si v affiliate programu a přejděte k nám :D) * Do Fakturace doplněn sloupec s datem nahrání faktury – platí jen pro nově nahrané faktury od tohoto data. * Přidána možnost exportu dat ze sekce Fakturace. * Doplněn sorting (řazení) do jednotlivých tabulkových prvků – Report prokliků, Report konverzí, Reportu kanálů. * Přidáno řazení dle času/hodnot do Pokročilých statistik. * Znemožněno zadání subdomény obsahující affil/affiliate pro spouštění partnerského programu na vlastní doméně – z důvodu častější blokace těchto subdomén ze stran blokátorů reklam a prohlížečů. Ondra Jarní úklid: * Zbavování se domén, které jsem i za rok, dva nevyužil * Příprava u webů, které budu brzy prodávat, protože se jim vůbec nevěnuji. * Úklid v projektech v rámci Trella/todoistu, čistka zaplevelení. * Příprava 1 affiliate projektu, co mám v 3 zemích, na solidní redesign. Jarda Jarní úklid: * Dokončujeme migraci 5nej na nový design (s tím se váže spousta věcí včetné úklidu v textech) * Na serveru mám weby, které dávno nic nevydělávají a zabírají místo, takže prodávám. * Čistím to-do buď tasky deleguju, dělám nebo už nejsou aktuální/potřeba a tak je mažu. ! Jarní úklid pro naše posluchače: Pokud něco prodáváte, ať už doménu nebo celý projekt, dejte affilákům vědět v komentářích pod podcastem na webu AffilBoxu ! Napište co nejvíce informací a nezapomeňte dát cenu!