AffilBox Podcast
Sezóna 1Epizoda 3526. květen 2022

Poslechněte si podcast: Epizoda 35 - FAQ aneb na co se nás klienti často ptají

Co to je AffilBox?

  • AffilBox je řešení pro váš provizní program.

  • Trackovací nástroj

  • Nástroj na správu influencerů

Vyplatí se mi provizní program?

  • Ve většině případů ano - affiliate propagace je levnější, než PPC reklama na AdWords a FB

Chtěl bych si AffilBox vyzkoušet, je to možné?

Budu dostávat pravidelně updaty?

  • Ano je to jeden z důvodů, proč se AffilBox platí ročně a opakovaně

Proč je platba roční a ne třeba měsíční?

  • Během měsíce až 3 není možné zjistit, zdali affiliate program funguje

Co mají dělat partneři, když mě chtějí propagovat?

  • Zaregistrují se do vašeho AffilBoxu a tam naleznou propagační materiály

Jak mohu své partnery vyplácet?

  • Valná většina partnerů, kteří to myslí vážně mají živnost nebo s.r.o., takže na FA

  • Další možnosti jsou DPP, DPČ nebo v podobě slevy na produkty

Kde se mohou partneři do mého provizního programu zaregistrovat?

  • na stejné adrese, na jaké se přihlašujete vy

Za jak dlouho mi začne affiliate fungovat/vydělávat?

  • Záleží na mnoha faktorech jako konverznost eshopu, brand, nabídka zboží, cenová strategie, pokud existují partneři na trhu, atp...

  • Obecně říkáme za 3-6 měsíců ale nejsou vyjímky po 14 dnech nebo po 1 roku

Jak funguje AffilBox – je potřeba jej někam nainstalovat?

  • Není potřeba, vše funguje na našich serverech

Musí mí partneři také něco platit?

  • Nemusí, partneři se jenom registrují a začnou propagovat

Kolik času je potřeba vyčlenit na správu affiliate?

  • naprostý základ je půl hodiny až hodina denně.

  • u rozjetých kampaní může být i méně ale musíte vědět co děláte

Affiliate management půl hodiny denně.

Nechci se starat o správu, můžete to dělat vy?

O affiliate ještě vůbec nic nevím, kde se o něm dozvím něco srozumitelného?

Jaké cookies má AffilBox?

  • analytické
01:11:22

AffilBox Podcast

Vydává: Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek

AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.

Web

Před 2 týdny 40:17

Epizoda 48 - Novinky posledních měsíců

Tento díl je tak nějak o všem, co se událo posledních několik měsíců.

5. únor 2024 26:49

Epizoda 47 - Jak se daří affiliate programu Olivie.cz?

Epizodu máme i formou případové studie na blogu AffilBoxu https://www.affilbox.cz/pripadova-studie-olivie-cz/

Odkaz pro registraci do affiliate programu: https://partner.olivie.cz/

10. leden 2024 01:02:40

Epizoda 46 - Bilancování roku 2023

Novinky:

      1. Doplněna nová administrátorská notifikace na vystavení nové fakturace za licenci.
      1. Do e-mailové šablony Nová konverze přibyla proměnná [PRODUCTS] – ta vypisuje obsah objednávky dle jednotlivých produktů v ní – díky kombinaci aktivovaného pluginu Provize podle kategorie a aktualizovaným konverzním kódem.
      1. Do emailové šablony Nová registrace (partnera do programu) byla přidána proměnná Home URL pro výpis adresy, na které proběhla registrace.
      1. PartnerBox: Přihlašovací údaje v rámci rychlo-registrace se dají do clipboardu zkopírovat jediným klikem na samotný údaj.
      1. PartnerBox: Výpis přihlašovacích údajů do nově zaregistrované kampaně se vypisuje na děkovací stránce po registraci do vybrané kampaně.
      1. PartnerBox: Doplněn aktualizovatelný profil (Údaje pro AffilBox v bočním panelu) pro údaje nutné k zaregistrování do nových affiliate kampaní.
      1. PartnerBox: Přidána rychlo-registrace z Katalogu kampaní do jednotlivých AffilBoxích kampaní.
      1. PartnerBox: Do Katalogu partnerských kampaní bylo doplněno vyhledávání do bočního panelu.
      1. PartnerBox: Nově je podklad k fakturaci sdružený se samotným formulářem pro nahrání faktury na vyplacení provizí.
      1. PartnerBox: V katalogu kampaní přibyla možnost filtrace mezi kampaněmi – propojené (jste zaregistrováni a už máte přidaný program na nástěnce) a nepropojené (nemáte zaregistrovaný účet).
      1. PartnerBox: Doplněna každodenní aktualizace tematik v rámci Profilu partnera – vůči nově zapojeným kampaním v rámci dashboardu.
      1. Hotová technická příprava na rychlo-registraci z PartnerBoxu (katalogu kampaní) do AffilBoxích kampaní.
      1. Přidána nová notifikace do Notifikačního centra pro administrátory v případě neproplacení faktury za prodloužení licence.
      1. Do Notifikačního centra přidána administrátorům podpora html tagů a přímých odkazů skrze editor.
      1. Aktualizace napojení registrace partnerů na Mailchimp.
      1. Do Networku přidány počty registrovaných partnerů (kteří jsou k oslovení v rámci sítě) k jednotlivým typům propagace a tematickým kategorií.
      1. Administrátoři mají nově k dispozici statistiky ze své Zátěžové linky – najdou ji v sekci Fakturační historii v horní části.
      1. Přidán nová možnost do Networku – filtrace mezi partnery v Katalogu partnerů – Všichni, Pozvaní a Registrovaní.
      1. Do Networku jsme přidali možnost přímo pozvat vybraného partnera do programu skrze administraci – v rámci Partnerbox.cz dostane notifikaci (klasickou i push do mobilní aplikace) a e-mailové upozornění o pozvání.
      1. Spustili jsme novou licenci typu Network – s katalogem partnerů k pozvání.
      1. Do PartnerBoxu byla přidána nová sekce s Katalogem affiliate kampaní k propagaci – jen licence PRO a NETWORK.
      1. Generátor odkazů si nově pamatuje naposledy vložený odkaz z pole Odkaz – ať už ten základní předvyplněný, nebo partnerem vložený.
      1. Předvyplněn hlavní odkaz z dané reklamní kampaně do Generátoru reklamních prvků.
      1. Vyvinuli jsme nativní mobilní aplikace pro PartnerBox.cz pro iOS i Android.
      1. Do nastavení Reklamní kampaně přibyla možnost přidat tematiku dané kampaně – ta slouží posléze (pokud je zapnut Export pro katalogy) pro filtraci v katalozích na Affiliatekatalog.com a PartnerBox.cz (PRO licence).
      1. Do PartnerBoxu byla přidána funkce Partnerského profilu – zlepšuje přímé pozvání do kampaní v AffilBoxu NETWORK.
      1. Razantní zrychlení odezvy webové aplikace díky rozšíření a změně databázové infrastruktury.
      1. Plošné vypnutí uživatelských statistik (6 hodnot) v hlavičce nástěnky pro administrátory.
      1. Do předmětu při posílání nové Notifikace ze strany administrátora byl přidán čítač maximálního počtu znaků.
Sezóna 1Epizoda 4520. listopad 2023 47:23

Epizoda 45 - Aktivační a motivační kampaně

Jak aktivovat / motivovat své partnery pro větší výkony?

Novinky v AffilBox a PartnerBoxu:

      1. Doplněna nová administrátorská notifikace na vystavení nové fakturace za licenci.
      1. Do e-mailové šablony Nová konverze přibyla proměnná [PRODUCTS] – ta vypisuje obsah objednávky dle jednotlivých produktů v ní – díky kombinaci aktivovaného pluginu Provize podle kategorie a aktualizovaným konverzním kódem.
      1. Do emailové šablony Nová registrace (partnera do programu) byla přidána proměnná Home URL pro výpis adresy, na které proběhla registrace.
      1. PartnerBox: Přihlašovací údaje v rámci rychlo-registrace se dají do clipboardu zkopírovat jediným klikem na samotný údaj.
      1. PartnerBox: Výpis přihlašovacích údajů do nově zaregistrované kampaně se vypisuje na děkovací stránce po registraci do vybrané kampaně.
      1. PartnerBox: Doplněn aktualizovatelný profil (Údaje pro AffilBox v bočním panelu) pro údaje nutné k zaregistrování do nových affiliate kampaní.
      1. PartnerBox: Přidána rychlo-registrace z Katalogu kampaní do jednotlivých AffilBoxích kampaní.
      1. PartnerBox: Do Katalogu partnerských kampaní bylo doplněno vyhledávání do bočního panelu.
      1. PartnerBox: Nově je podklad k fakturaci sdružený se samotným formulářem pro nahrání faktury na vyplacení provizí.
      1. PartnerBox: V katalogu kampaní přibyla možnost filtrace mezi kampaněmi – propojené (jste zaregistrováni a už máte přidaný program na nástěnce) a nepropojené (nemáte zaregistrovaný účet).
      1. PartnerBox: Doplněna každodenní aktualizace tematik v rámci Profilu partnera – vůči nově zapojeným kampaním v rámci dashboardu.
      1. Přidána nová notifikace do Notifikačního centra pro administrátory v případě neproplacení faktury za prodloužení licence.
      1. Do Notifikačního centra přidána administrátorům podpora html tagů a přímých odkazů skrze editor.

Aktivační kampaně

Kde zjistit, jací partneři aktuálně nepropagují

Statistiky, Reporty, Neaktivní partneři - v kalendáři vybrat za minulý měsíc - ty použít pro aktivaci - per 1 ideálně, variantou je použít je pro hromadný mailing.

Můj ověřený mail:

Zdravím,

nepotřebujete poradit ohledně affiliatu?

Nebo by se vám nehodily nějaké nové bannery či jiné reklamní prvky?

Případně co vy a recenze produktů? Díky tomu, že jsme se stali u některých značek velkobochodní prodejci, můžeme poskytnout produkty konkrétních značek k recenzi - bylo by to pro vás zajímavé?

Kdyby vás to zaujalo, klidně mi napište a ať se vám daří!

Zdraví

Kontaktovat je 1 na 1

Call je vždy rychlejší a s jasným výsledkem, nebojte se partnerům volat. Má jen nevýhodu, že pokud si domluvíte nějaký deal na míru, je důležité (do budoucna / dohledatelnost) udělat ještě telefonátu e-mail s tím, na čem jste se domluvili.

Motivační kampaně

Můžete mít aktivní partnery, kteří vodí návštěvnost, nějaké objednávky, ale vidíte, že mají rezervy v motivaci, aby vás více zapojili do svého programu.

Klouzavé bonusy

Nastavit strukturu odměn, počítající se strukturou vyšších odměn při překonání konkrétního obratu v kampani - 10 000, 50 000, 100 000 Kč za měsíc, … 

Plugin Bonusy (PRO / NETWORK = takže dnes už všichni), Nový bonus, Druh podmínky Provize / Obrat / Konverze, Časové období dat - předchozí dny (30), Podmínka větší než xyz.

Zvýšení odměny na konkrétní kategorii

Vyšší marže = vyšší provize pro partnera = doplněk Kategorie provizí - a komunikovat partnerům, že za propagovat kategorii/značku xyz budou dostávat větší odměny, protože máte větší prostor - ať už díky maržím, nebo vendor dealu s výrobcem, …

Zapojení kuponů pro nejlepší partnery

Pro nejlepší partnery (obrat větší než x, více objednávek než x, minimální stornovost) nabídněte slevové kupony s personalizovaným tvarem = typicky název brandu/webu/influencera. 

Zvýšení odměn pro testery

Navyšte % odměnu pro ty affiliate partnery, kteří vás propagují skrze reálné recenze vašich produktů - vytvářejí hodnotný obsah, budují brand a vztah s návštěvníkem = k nezaplacení.

Sezóna 1Epizoda 4414. červen 2023 34:09

Epizoda 44 - Představujeme AffilBox Network

Novinky:

      1. Do Networku přidány počty registrovaných partnerů (kteří jsou k oslovení v rámci sítě) k jednotlivým typům propagace a tematickým kategorií.
      1. Administrátoři mají nově k dispozici statistiky ze své Zátěžové linky – najdou ji v sekci Fakturační historii v horní části.
      1. Přidán nová možnost do Networku – filtrace mezi partnery v Katalogu partnerů – Všichni, Pozvaní a Registrovaní.

Představení Networku:

  • partneři z PartnerBoxu,

  • katalog partnerů v administraci AffilBoxu,

  • vyhledávání dle jména, firmy, …,

  • třídění dle stavu pozvání, tematičnosti a typu propagace,

  • detail partnera s jeho weby, možnostmi nadstandardní propagace, průměrnou měsíční návštěvností a představením (dobrovolné info),

  • pozvání na klik z katalogu, nebo skrze mail,

  • pozvání z katalogu spouští notifikaci (webovou i mobilní) v PB daného partnera + posílá mail na jeho registrovaný mail,

  • funkčně jako nadupané PRO (S2S, notifikační centrum, kategorie provizí, kupony, odkazování bez parametru, více měn, multijazyčnost, …),

  • bez limitů na zátěžovku i počet kampaní.

Potvrzený off-line zájem u inzerentů

Poprvé jsme offline prezentovali Network na konferenci Czech Online Expo (https://www.czechonlineexpo.cz/ - tedy na konci února 23) a z cca 60 schůzek/rozhovorů (nových klientů, kteří chtěli spouštět program) chtělo cca 95 % NW licenci a ne klasickou PRO = nabízely se už tehdy právě jen 2 licence o kterých jsme věděli, že se budou promovat a rozvíjet.

Ta poptávka byla enormní a právě z těchto zájemců vznikli první beta-testeři a poté i platící klienti této nové licence. Spuštění opravdu se stihlo na slibovaný březen. 

Kdo znáte vývoj webových služeb, tak spuštění na čas je vzácností, ale souviselo s tím to, že NW bylo už dost rozpracované a jen se ladily komunikační API skripty mezi oběma službama.

Letitá anabáze k databázi partnerů

Byla to také i letitá situace na trhu, kdy klienti se nás ptali, jestli máme databázi partnerů (a jak velkou), kterou mohou oslovit, či rovnou pozvat do svého programu při startu.

My jsme potřebovali tu situaci s letitým uzamčením AffilBoxů do separátní krabiček vyřešit = a to tím výsledkem bylo prve právě spuštění PartnerBoxu a posléze i postupné propojování.

Koncept uzavřenost AffilBoxů trvá

Přesto je ponechána určitá uzavřenost jednotlivých licencí, kdy partneři v PartnerBoxu se registrují separátně v samostatné službě, ale inzerenti mohou mít i své vlastní zdroje partnerů mimo náš ekosystém webů a služeb.

Bonusy při spuštění:

Cena:

  • jako PRO = 19 990 Kč bez DPH

  • plus 1 % ze schváleného obratu co přivedli partneři

Statistiky k dnešnímu dni (26. 5. 2023):

  • 379 aktivních partnerů (double-optin + aspoň 1 kampaň)

  • 130 registrovaných partnerů (double-optin - žádná kampaň)

  • 64 partnerů (bez double optinu - žádná kampaň)

Kategorie partnerů (a jejich počty):

  • Auto-moto, logistika, doprava - 31

  • Bílá elektronika - 43

  • Cestování, dovolená, zájezdy - 54

  • Cizí jazyky, překlady, kurzy - 40

  • Dětské zboží a hračky - 49

  • Domácí mazlíčci, chovatelství - 45

  • Doplňky stravy, léky - 87

  • Finance a pojištění - 39

  • IT služby - 61

  • Kosmetika - 67

  • Kultura, zábava, filmy, knihy - 57

  • Marketing, podpora podnikání, SAAS - 60

  • Móda, oblečení, šperky a hodinky - 59

  • Nábytek, vybavení domácností, domy - 65

  • Ostatní a hobby - 51

  • PC, konzole, TV, audio, foto a hry - 36

  • Poradenství, koučink, osobní rozvoj - 32

  • Potraviny, nápoje - 73

  • Sex, erotika, seznamovací portály - 38

  • Slevové portály, zážitkové agentury - 33

  • Sport, fitness - 80

  • Telefony, tarify, příslušenství k telefonům - 37

  • Vzdělání a kurzy - 46

  • Zdraví, biohacking, wellbeing - 56

Typy propagace:

  • cashback,

  • e-mail marketing,

  • kuponový web,

  • obsahový web,

  • PPC arbitráž.

  • produktový katalog,

  • recenzní web,

  • speciální typ propagace,

  • srovnávací web.

Sezóna 1Epizoda 4316. květen 2023 35:10

Epizoda 43 - Změny v AffilBox licencích

Změny v Affilbox licencích

Novinky:

      1. Do Networku jsme přidali možnost přímo pozvat vybraného partnera do programu skrze administraci – v rámci Partnerbox.cz dostane notifikaci (klasickou i push do mobilní aplikace) a e-mailové upozornění o pozvání.
      1. Spustili jsme novou licenci typu Network – s katalogem partnerů k pozvání.
      1. Do PartnerBoxu byla přidána nová sekce s Katalogem affiliate kampaní k propagaci - jen licence PRO a NETWORK.
      1. Generátor odkazů si nově pamatuje naposledy vložený odkaz z pole Odkaz – ať už ten základní předvyplněný, nebo partnerem vložený.

Basic versus PRO

Původní rozdělení na Basic a PRO, bylo už před 6 lety. Hlavní vývojové novinky, šly od té doby primárně na PRO licence. Letos tu změnu dokonáme.

Když jsme AfffilBox kupovali (cca 3 roky zpět), PRO licence tvořili 5 % všech licencí. K prvnímu dubnu letošního roku tvoří tyto licence už 65 % všech platících licencí.

Basic licence už několik měsíců nelze objednat. Nemáme na to žádné stížnosti, nezměnil se ani výrazně počet trialů.

Co nás k té změně vedlo

Partneři měli problémy, s rozdílnou funkčnosti jednotlivých licencí, a citelně více preferovali PRO licence.

Směrem k inzerentům bylo náročnější vysvětlovat rozdíly. Ty hlavní výhody se totiž původně projevovaly primárně u již fungujícího programu, kdy partneři mají najednou k dispozici násobně více funkcí, které jim pomáhají k větším výdělkům. Od spuštění katalogu v PartnerBoxu, ale ta licence pomáhá i ve startu.

Affiliate manažeři si změnu chválí, protože mají jednodušší start, a k dispozici přes 10 dalších funkcí, které v základní licence nebyly.

Podloženo statistikami

Podívali jsme se statisticky na tzv. churn, neboli úmrtnost licencí v rámci naší saas služby.

PRO licence měli dle aktuálních statistik 6 krát menší úmrtnost, a průměrně dosahovali pětkrát větších obratů, než jejich obdobné programy v daném oboru na Basic licenci. A nebylo to vždy vázané na počet partnerů - Ale dá se říci, že PRO licence mají citelně větší počet partnerů.

Několik měsíců příprav

O změně licencí Basic na PRO už se bavíme s inzerenty od letošního ledna A nejpravděpodobněji to vypadá na plošný přechod na PRO licenci za výhodnější cenu. Část už přecházela po přidání katalogu kampaní v PartnerBoxu.

A to ani nezmiňujeme motivace jít z Basicu rovnou na NETWORK, z něj jsou první inzerenti vyloženě nadšení, ale o tom až příště.

Stejně tak všem inzerentům při přechodu nabízíme tzv. audit programu, abychom jim doporučili změny které jim pomohou samotnému růstu programů.

23. březen 2023 35:46

Epizoda 42 - AffilBox VS. vlastní řešení

V epizodě 42 AffilBox podcastu jsme rozebrali výhody a nevýhody AffilBoxu vs. vlastního řešení (to znamená naprogramované svými developery)

Vlastní řešení vs. SAAS aplikace

Výhody a nevýhody jednotlivých variant

Vlastní řešení

Výhody

  • Kompletně si ho navrhnete a vyvinete pro své unikátní použití

  • Máte plnou kontrolu nad daty

Nevýhody

  • Vysoká peněžní náročnost

  • Dlouho trvá od rozhodnutí, přes vývoj, přes reálné nasazení

  • Dostupnost je na vaši zodpovědnost

  • Bezpečnost je na vaši zodpovědnost

  • Musíte neustále dovyvíjet dle posledních trendů (S2S)

  • Bude téměř nemožné vyvinout pro sebe řešení ve 100 % funkcí co hotová řešení dělají přes 10 let

  • Pravděpodobně nebudete mít mobilní aplikaci/návazné služby

  • Nebudete mít pravděpodobně API pro partnery

SAAS pronajaté řešení

Výhody

  • S programem můžete začít během 5 minut od rozhodnutí mít affiliate

  • Nestaráte se o vývoj

  • Nestaráte se o bezpečnost

  • Nestaráte se o stabilitu / dostupnost

  • Partneři mají ihned k dispozici známé rozhraní

  • Vždy je to třetí strana, která je nezávislá a tedy důvěryhodná

  • Mobilní aplikace pro iOS / Android

  • Přes API či konverzní kódy napojíte vše od e-shopu, po lead-gen, či saas

Nevýhody

  • Data svěřujete třetí straně (ale to řeší GDPR a smlouva)

  • Opakované platby - měsíční/roční předplatné

  • Nemusí sedět 100 % vašemu záměru

Sezóna 1Epizoda 4231. prosinec 2022 01:08:47

Epizoda 41 - Bilancování roku 2022

Zpětně bilancujeme rok 2022, díváme se co se nám povedlo v AffilBoxu a co se nám zase nepovedlo. Dejte nám vědět do komentářů, jak se dařilo vám v uplynulém roce.

Sezóna 1Epizoda 4015. listopad 2022 56:58

Epizoda 40 - O affiliate managementu s Dušanem Součkem

Odkazy z epizody:

Affiliate Výzva

Authority Hacker podcast

Umění války v byznysu

Otázky na Dušana:

  • Když jsi se v patnácti rozhodoval co dál dělat, byl affiliate marketing pro tebe jasná volba?

  • Jaké jsou podle tebe největší výhody affiliate marketingu?

  • Na čem teď pracuješ? Jak rozděluješ svůj čas?

  • Představ nám affiliate programy, kde děláš affiliate manažera.

  • Proč jsi se rozhodl dělat affiliate management, co tě motivuje?

  • Jaký je rozdíl v managementu Leadgen affilu vs. ecommerce affilu?

  • Proč si myslíš, že právě tobě affiliate program funguje? Co je tajemství úspěchu affiliate programu?

  • S jakými affiliate partnery nejraději pracuješ?

  • Primárně používáš AffilBox pro své affiliate programy. Jakou vidíš největší výhodu AffilBoxu?

  • Jak vidíš vývoj affiliate odvětví v Česku a na Slovensku? Jaké jsou podle tebe trendy pro další rok?

  • Jaké jsou tvé plány do budoucnosti, co se affiliate managementu týká?

  • Přijímáš nové klienty?

  • Jaký je tvůj vysněný affiliate program? Pro jakého klienta bys chtěl pracovat?

  • Jsi zároveň i affiliate partner. Prozradíš nám nějaké tipy pro začínající partnery?

Sezóna 1Epizoda 3917. říjen 2022 01:11:33

Epizoda 39 - Rozhovor s Janem Laiblem

Jarda vyzpovídal skvělého řečníka a obchodníka Honzu Laibla, kterého můžete znát například z projektu Každý Prodává.

Témata, které jsme v rozhovoru probrali jsou:

    • Využití sales pro e-shopy / Ecommerce
  1. Sales driven vs. marketing driven

  2. Outsouring salesu vs. interní člověk

  3. Pozice majitele e-shopu (firmy) v průběhu času

  4. Affiliate marketing a jeho podobnost s obchodním týmem

  5. Konkurence, jak k ní přistupovat?

  6. Jaké kanály může e-shop využít k prodeji?

  7. Studijní materiály pro všechny, kteří se chtějí stát dobrými obchodníky.