AffilBox Podcast
Sezóna 1Epizoda 2925. listopad 2021

Poslechněte si podcast: Epizoda 29 - Jak se daří affiliate programu Alkohol.cz

📣 Nový díl AffilBox Podcastu je tady. Dnes se speciálním hostem Zdeňkem Dvořákem, kterého asi znáte z online prostoru pod přezdívkou Linki. Zdeněk je affiliate manažer, affilák, SEO specialista, linkbuilder a obecně člověk, který má obrovský přehled v online podnikání. Zdeňka vyzpovídal Jarda o affiliate programu Alkohol.cz, který běží na AffilBoxu. V podcastu jsme mluvili o tom, jak se affiliate programu daří, jak přistupuje k práci affiliate manažera a co vás čeká, když začnete spolupracovat s tímto úspěšným affiliate programem. 📣

Odkazy z podcastu:

Affiliate program Alkohol.cz - https://affil.alkohol.cz/registrace/

Školení Linkbuildingu - https://linki.cz/skoleni-zpetne-odkazy/

Ahrefs - https://ahrefs.com/

01:07:54

AffilBox Podcast

Vydává: Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek

AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.

Web

Sezóna 3Epizoda 3Před 2 týdny 01:27:17

Epizoda 54: Zdeněk Dvořák a ROZHOVOR o trendech v SEO (a jeho vlivu na affiliate)

Pokračujeme s tématy, které přímo navazují na náš affiliate / influencer marketing - a tentokrát je to velmi stěžejní SEO. A pozval jsem si něj vyhlášeného SEO a linkbuilding specialistu Zdeňka Linki Dvořáka.

Ten kromě organického vyhledávání se věnuje i affiliate managementu a to pro našeho klienta Alkohol.cz (https://affil.alkohol.cz). Takže jsme probrali nejen aktuální výhled ohledně SEO, ale také AI trendy i hojně propíraný vliv affiliate programu na SEO e-shopu / inzerenta.

Probrali jsme mimo jiného i:

  • malou prioritu pro optimalizaci pro vyhledávače u klientů,
  • disproporci rozpočtů pro PPC versus SEO,
  • jak je těžké z pozice externího dodavatele najít decision makera,
  • povrchní zájem „chceme dělat SEO“, ale nic pro to neuděláme
  • a hlavně affiliate a SEO - jaká tam jsou propojení.

Na další dotazy, audity, školení i konzultace můžete Zdeňka kontaktovat zde:

Desítky dalších dílů pro vás

Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:

https://www.affilbox.cz/podcast/

Na tento rozhovor bude v novém týdnu navazovat i partnerská část v rámci PartnerBox podcastu - o budoucnosti affiliate partnerů žijících z SEO, novými trendy na kterých se dá růst. Ale i top nástroji na analýzu a zlepšování výkonu webu v rámci organického vyhledávání.

Sezóna 1Epizoda 5317. březen 2025 01:05:51

Epizoda 53 - ROZHOVOR o redesignu webu i firmy s Janem Minaříkem z Effecto Creatives

Tentokrát jsem si do AffilBoxího podcastu pozval mého známého (UX specialistu a stratéga) Jana Minaříka z Effecto Creatives a Efektivního náboru. On stojí za designem všech mých firemních i osobních webových projektů i offline materiálů (stánky, rollupy, ...).

A také je se svým týmem za kompletním redesignem webu AffilBox.cz, který se letos projeví i v designu samotné aplikace pro affiliate a influncer marketing.

Probrali jsme spolu:

  • Proč jsme chtěli po letech redesignovat
  • Jak jsme přistupovali k tvorbě (cíle, analýza, rozhovory, wireframy, design, vývoj, testování, ...)
  • Co se vše řešilo
  • Jak dlouho jsme redesign plánovali a poté realizovali
  • Náročnost nasazování
  • Influenceři vs Influencer Box
  • A/B testování
  • Přesah do samotné aplikace

Další témata:

A také kdy je ideální začít s redesignem, s jakým očekáváním, s jakým časovým plánem a jaké Jan vidí nejčastější chyby. A také, kdy změna designu webu vychází i ze samotné změny firmy.

Máme pro vás pokračování

Na tento rozhovor pro inzerenty, správce a majitele webů navazuje ještě díl pro PartnerBox podcast (v podobné délce) o affiliate partnerech, jak pracují s A/B testováním a jak se liší od korporátních klientů (Effecto má část klientů ze stran TOP affiláků), ...

Desítky dalších dílů pro vás

Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:

Sezóna 2Epizoda 26. únor 2025 24:15

Epizoda 52 - ROZHOVOR o SEO a affiliate s Maksymem Kovryhinem z Toprankeru

Pro nový díl AffilBox podcastu jsem si pozval majitele SEO sprintové agentury Maksyma Kovryhina z Toprankeru.

SEO a partnerský marketing

Probírali jsme především přesah affiliate marketingu do jiných mark. kanálů, především do organického vyhledávání a linkbuildingu.

Začátky s affilem

A nezapomněli jsme i na začátky Maksyma s affiliatem jako takovým, ale vyloženě jako partnerskou propagaci našich kampaní jsme si oddělili do dalšího dílu podcastu - tentokrát do PartnerBoxu, kde se to více hodilo.

Novinky z AffilBoxu kolem partnerů a influencerů

Kdyby vás více zajímalo, co v rámci AffilBox.cz nově nabízíme, mrkněte se k nám - na případové studie o růstu klientů skrze partnerský marketing a další témata.

A nezapomeňte odebírat tento podcast ve své oblíbené aplikaci = letos máme v plánu vícero rozhovorů, takže by vám ani jeden neměl utéct! :)

Tímto dílem vás provázel Ondřej Martinek.

Díky moc za váš čas a poslech!

Sezóna 1Epizoda 5131. leden 2025 26:25

Epizoda 51 - Shrnutí roku 2024

Poslechněte si co se nám povedlo a nepovedlo v roce 2024.

V bodech:

Připravujeme:

  • větší pomoc inzerentům v růstu – Network, partneři, správa a konzultace

  • Redirect tracking, nové REST API

  • platby.

  • více hostů v obou podcastech 😀

Epizoda 5028. srpen 2024 24:25

Epizoda 50 - Nové měření v AffilBoxu

Novinky:

      1. K notifikaci o novém kuponu byla přidána informace o typu kuponu – globální x ke kampani.
      1. Do notifikace o novém kuponu byly přidány i odkazy na konkrétní kampaň, ke které je kupon přidán.
      1. V případě ručního přidání nového trackovatelného kuponu partnerovi, dostane o novém kuponu notifikaci do Notifikačního centra.
      1. Logování volání postbacků per instance – na vyžádání.
      1. Do Pokročilých statistik přidán celkový obrat získaný z affiliate programu.
      1. Do Network licencí přidána automatická fakturace za měsíční výkon partnerů.
      1. Doplněno průběžné ukládání překročení limitu (pod fakturovatelnou hranicí dokupovaných balíčků) Zátěžové linky pro výslednou fakturaci.
      1. V rámci bočního panelu partnerské administrace přibyl aktuální počet kampaní v rámci PartnerBoxu.
      1. Aktualizovány cookies prvních stran pro lepší odolnost před blokátory a internetovými prohlížeči.
      1. PartnerBox: V nastavení profilu je možné nastavit frekvenci posílání notifikací – jednotlivě, sdruženě za týden, sdruženě za měsíc.
      1. PartnerBox: Do nastavení profilu přidána možnost ovlivnit posílání notifikací z konkrétních tematických kampaní z Katalogu kampaní.
      1. PartnerBox: Doplnění nových notifikací v případě přidání nové reklamní kampaně do Katalogu kampaní.
      1. PartnerBox: Do sekce Fakturace přidané nové řazení (sorting) dle data vydání faktury.
      1. PartnerBox: V sekci Fakturace lze nově řadit fakturační podklady a nahrané faktury dle data narhání.
      1. PartnerBox: Do sekce Fakturace je doplněno řazení dle částky a data splatnosti fakturace.
      1. PartnerBox: Do sekce Fakturace přibyla možnost selektivně vybrat konkrétní kampaň – horní menu Filtrace.
      1. PartnerBox: V sekci Fakturace byla doplně nová filtrace dle odběratele na fakturačním podkladu.
      1. PartnerBox: Doplněna filtrace dle stavu zaplaceno Ano / ne do sekce Fakturace.
      1. PartnerBox: Doplněno filtrování do sekce fakturace dle stavu nahrání faktury – Vše, Ano (nahraná) a Ne (doposud nenahraná – ani v PartnerBoxu, ani v konkrétním AffilBoxu).
      1. Přepracování měřících cookies (z tracking kódů) pro lepší odolnost adblockům.

Nové Next gen V4 měření

Aktuálně jsme v průběhu migrace na nové trackovací a konverzní kódy (next gen V4) - které ovlivní veškeré měření.

A výhodou oproti dřívějším migracím je, že nemusíte měnit nic na svých kódech a webech

A to samé platí pro partnery, nemusí měnit nic na svých odkazech, kuponech, kampaních, pokračují dále beze změn.

Tu hlavní práci se změnami a vývojem děláme primárně na své straně! 

Co díky nové generaci trackingu postupně získáte?

Nově budeme mít:

  1. Vazbu mezi samotným klikem od partnera, vůči finální konverzi (interní click-id), takže budeme moci vizualizovat jaký poslední klik byl původcem konkrétní konverze (pokud zde nebyl jen trackovatelný kupon bez samotného kliku přes affiliate link).

  2. Následně budeme moci u konverzí vzniklých díky trackovatelným kuponům kontrolovat, jestli před nimi nebyl i proklik (a tedy cookies) stejného partnera, abychom do informací ke konverzi mohli přidat i původní kanál ze samotného kliku.

  3. Díky vazbě klik-konverze budeme moci výhledově pro vás i partnery automaticky počítat průměrný čas vzniku konverze. Je to zajímavé info, které může být - per partner - počítáno, abyste s nimi počítali pro různé marketingové strategie, …

  4. V rámci Network licencí (stále nejpoptávanější typ licence) nám tato změna umožní díky bázi partnerů přidat novou konverzní vrstvu, u které očekáváme navýšení % změření nových konverzí - souvisí to právě s technologií samotného Networku.

  5. Díky této nové verzi měření jsme mohli zapracovat taktéž na další ochraně proti adblockům a striktnějším pravidlům jednotlivých prohlížečů.

  6. A v poslední řadě stále udržujeme tracking a naše metody měření, aby byly kompatibilní s GDPR pravidly.

Myslíme, že tato probíhající úprava trackingů (záměrně připravovaná na prázdniny, abychom všichni měli plnou sílu na blížící se Vánoce) udělá radost všem.

8. duben 2024 39:17

Epizoda 49 - Správa influencerů díky AffilBoxu

Spravujete influencery? A můžeme to vidět? Konec excelovským tabulkám, objevte sílu AffilBoxu.

8. březen 2024 40:17

Epizoda 48 - Novinky posledních měsíců

Tento díl je tak nějak o všem, co se událo posledních několik měsíců.

5. únor 2024 26:49

Epizoda 47 - Jak se daří affiliate programu Olivie.cz?

Epizodu máme i formou případové studie na blogu AffilBoxu https://www.affilbox.cz/pripadova-studie-olivie-cz/

Odkaz pro registraci do affiliate programu: https://partner.olivie.cz/

10. leden 2024 01:02:40

Epizoda 46 - Bilancování roku 2023

Novinky:

      1. Doplněna nová administrátorská notifikace na vystavení nové fakturace za licenci.
      1. Do e-mailové šablony Nová konverze přibyla proměnná [PRODUCTS] – ta vypisuje obsah objednávky dle jednotlivých produktů v ní – díky kombinaci aktivovaného pluginu Provize podle kategorie a aktualizovaným konverzním kódem.
      1. Do emailové šablony Nová registrace (partnera do programu) byla přidána proměnná Home URL pro výpis adresy, na které proběhla registrace.
      1. PartnerBox: Přihlašovací údaje v rámci rychlo-registrace se dají do clipboardu zkopírovat jediným klikem na samotný údaj.
      1. PartnerBox: Výpis přihlašovacích údajů do nově zaregistrované kampaně se vypisuje na děkovací stránce po registraci do vybrané kampaně.
      1. PartnerBox: Doplněn aktualizovatelný profil (Údaje pro AffilBox v bočním panelu) pro údaje nutné k zaregistrování do nových affiliate kampaní.
      1. PartnerBox: Přidána rychlo-registrace z Katalogu kampaní do jednotlivých AffilBoxích kampaní.
      1. PartnerBox: Do Katalogu partnerských kampaní bylo doplněno vyhledávání do bočního panelu.
      1. PartnerBox: Nově je podklad k fakturaci sdružený se samotným formulářem pro nahrání faktury na vyplacení provizí.
      1. PartnerBox: V katalogu kampaní přibyla možnost filtrace mezi kampaněmi – propojené (jste zaregistrováni a už máte přidaný program na nástěnce) a nepropojené (nemáte zaregistrovaný účet).
      1. PartnerBox: Doplněna každodenní aktualizace tematik v rámci Profilu partnera – vůči nově zapojeným kampaním v rámci dashboardu.
      1. Hotová technická příprava na rychlo-registraci z PartnerBoxu (katalogu kampaní) do AffilBoxích kampaní.
      1. Přidána nová notifikace do Notifikačního centra pro administrátory v případě neproplacení faktury za prodloužení licence.
      1. Do Notifikačního centra přidána administrátorům podpora html tagů a přímých odkazů skrze editor.
      1. Aktualizace napojení registrace partnerů na Mailchimp.
      1. Do Networku přidány počty registrovaných partnerů (kteří jsou k oslovení v rámci sítě) k jednotlivým typům propagace a tematickým kategorií.
      1. Administrátoři mají nově k dispozici statistiky ze své Zátěžové linky – najdou ji v sekci Fakturační historii v horní části.
      1. Přidán nová možnost do Networku – filtrace mezi partnery v Katalogu partnerů – Všichni, Pozvaní a Registrovaní.
      1. Do Networku jsme přidali možnost přímo pozvat vybraného partnera do programu skrze administraci – v rámci Partnerbox.cz dostane notifikaci (klasickou i push do mobilní aplikace) a e-mailové upozornění o pozvání.
      1. Spustili jsme novou licenci typu Network – s katalogem partnerů k pozvání.
      1. Do PartnerBoxu byla přidána nová sekce s Katalogem affiliate kampaní k propagaci – jen licence PRO a NETWORK.
      1. Generátor odkazů si nově pamatuje naposledy vložený odkaz z pole Odkaz – ať už ten základní předvyplněný, nebo partnerem vložený.
      1. Předvyplněn hlavní odkaz z dané reklamní kampaně do Generátoru reklamních prvků.
      1. Vyvinuli jsme nativní mobilní aplikace pro PartnerBox.cz pro iOS i Android.
      1. Do nastavení Reklamní kampaně přibyla možnost přidat tematiku dané kampaně – ta slouží posléze (pokud je zapnut Export pro katalogy) pro filtraci v katalozích na Affiliatekatalog.com a PartnerBox.cz (PRO licence).
      1. Do PartnerBoxu byla přidána funkce Partnerského profilu – zlepšuje přímé pozvání do kampaní v AffilBoxu NETWORK.
      1. Razantní zrychlení odezvy webové aplikace díky rozšíření a změně databázové infrastruktury.
      1. Plošné vypnutí uživatelských statistik (6 hodnot) v hlavičce nástěnky pro administrátory.
      1. Do předmětu při posílání nové Notifikace ze strany administrátora byl přidán čítač maximálního počtu znaků.
Sezóna 1Epizoda 4520. listopad 2023 47:23

Epizoda 45 - Aktivační a motivační kampaně

Jak aktivovat / motivovat své partnery pro větší výkony?

Novinky v AffilBox a PartnerBoxu:

      1. Doplněna nová administrátorská notifikace na vystavení nové fakturace za licenci.
      1. Do e-mailové šablony Nová konverze přibyla proměnná [PRODUCTS] – ta vypisuje obsah objednávky dle jednotlivých produktů v ní – díky kombinaci aktivovaného pluginu Provize podle kategorie a aktualizovaným konverzním kódem.
      1. Do emailové šablony Nová registrace (partnera do programu) byla přidána proměnná Home URL pro výpis adresy, na které proběhla registrace.
      1. PartnerBox: Přihlašovací údaje v rámci rychlo-registrace se dají do clipboardu zkopírovat jediným klikem na samotný údaj.
      1. PartnerBox: Výpis přihlašovacích údajů do nově zaregistrované kampaně se vypisuje na děkovací stránce po registraci do vybrané kampaně.
      1. PartnerBox: Doplněn aktualizovatelný profil (Údaje pro AffilBox v bočním panelu) pro údaje nutné k zaregistrování do nových affiliate kampaní.
      1. PartnerBox: Přidána rychlo-registrace z Katalogu kampaní do jednotlivých AffilBoxích kampaní.
      1. PartnerBox: Do Katalogu partnerských kampaní bylo doplněno vyhledávání do bočního panelu.
      1. PartnerBox: Nově je podklad k fakturaci sdružený se samotným formulářem pro nahrání faktury na vyplacení provizí.
      1. PartnerBox: V katalogu kampaní přibyla možnost filtrace mezi kampaněmi – propojené (jste zaregistrováni a už máte přidaný program na nástěnce) a nepropojené (nemáte zaregistrovaný účet).
      1. PartnerBox: Doplněna každodenní aktualizace tematik v rámci Profilu partnera – vůči nově zapojeným kampaním v rámci dashboardu.
      1. Přidána nová notifikace do Notifikačního centra pro administrátory v případě neproplacení faktury za prodloužení licence.
      1. Do Notifikačního centra přidána administrátorům podpora html tagů a přímých odkazů skrze editor.

Aktivační kampaně

Kde zjistit, jací partneři aktuálně nepropagují

Statistiky, Reporty, Neaktivní partneři - v kalendáři vybrat za minulý měsíc - ty použít pro aktivaci - per 1 ideálně, variantou je použít je pro hromadný mailing.

Můj ověřený mail:

Zdravím,

nepotřebujete poradit ohledně affiliatu?

Nebo by se vám nehodily nějaké nové bannery či jiné reklamní prvky?

Případně co vy a recenze produktů? Díky tomu, že jsme se stali u některých značek velkobochodní prodejci, můžeme poskytnout produkty konkrétních značek k recenzi - bylo by to pro vás zajímavé?

Kdyby vás to zaujalo, klidně mi napište a ať se vám daří!

Zdraví

Kontaktovat je 1 na 1

Call je vždy rychlejší a s jasným výsledkem, nebojte se partnerům volat. Má jen nevýhodu, že pokud si domluvíte nějaký deal na míru, je důležité (do budoucna / dohledatelnost) udělat ještě telefonátu e-mail s tím, na čem jste se domluvili.

Motivační kampaně

Můžete mít aktivní partnery, kteří vodí návštěvnost, nějaké objednávky, ale vidíte, že mají rezervy v motivaci, aby vás více zapojili do svého programu.

Klouzavé bonusy

Nastavit strukturu odměn, počítající se strukturou vyšších odměn při překonání konkrétního obratu v kampani - 10 000, 50 000, 100 000 Kč za měsíc, … 

Plugin Bonusy (PRO / NETWORK = takže dnes už všichni), Nový bonus, Druh podmínky Provize / Obrat / Konverze, Časové období dat - předchozí dny (30), Podmínka větší než xyz.

Zvýšení odměny na konkrétní kategorii

Vyšší marže = vyšší provize pro partnera = doplněk Kategorie provizí - a komunikovat partnerům, že za propagovat kategorii/značku xyz budou dostávat větší odměny, protože máte větší prostor - ať už díky maržím, nebo vendor dealu s výrobcem, …

Zapojení kuponů pro nejlepší partnery

Pro nejlepší partnery (obrat větší než x, více objednávek než x, minimální stornovost) nabídněte slevové kupony s personalizovaným tvarem = typicky název brandu/webu/influencera. 

Zvýšení odměn pro testery

Navyšte % odměnu pro ty affiliate partnery, kteří vás propagují skrze reálné recenze vašich produktů - vytvářejí hodnotný obsah, budují brand a vztah s návštěvníkem = k nezaplacení.