- Podcasty
- AffilBox Podcast

Poslechněte si podcast: Epizoda 29 - Jak se daří affiliate programu Alkohol.cz
📣 Nový díl AffilBox Podcastu je tady. Dnes se speciálním hostem Zdeňkem Dvořákem, kterého asi znáte z online prostoru pod přezdívkou Linki. Zdeněk je affiliate manažer, affilák, SEO specialista, linkbuilder a obecně člověk, který má obrovský přehled v online podnikání. Zdeňka vyzpovídal Jarda o affiliate programu Alkohol.cz, který běží na AffilBoxu. V podcastu jsme mluvili o tom, jak se affiliate programu daří, jak přistupuje k práci affiliate manažera a co vás čeká, když začnete spolupracovat s tímto úspěšným affiliate programem. 📣
Odkazy z podcastu:
Affiliate program Alkohol.cz - https://affil.alkohol.cz/registrace/
Školení Linkbuildingu - https://linki.cz/skoleni-zpetne-odkazy/
Ahrefs - https://ahrefs.com/
AffilBox Podcast
AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.
Epizoda 54: Zdeněk Dvořák a ROZHOVOR o trendech v SEO (a jeho vlivu na affiliate)
Pokračujeme s tématy, které přímo navazují na náš affiliate / influencer marketing - a tentokrát je to velmi stěžejní SEO. A pozval jsem si něj vyhlášeného SEO a linkbuilding specialistu Zdeňka Linki Dvořáka.
Ten kromě organického vyhledávání se věnuje i affiliate managementu a to pro našeho klienta Alkohol.cz (https://affil.alkohol.cz). Takže jsme probrali nejen aktuální výhled ohledně SEO, ale také AI trendy i hojně propíraný vliv affiliate programu na SEO e-shopu / inzerenta.
Probrali jsme mimo jiného i:
- malou prioritu pro optimalizaci pro vyhledávače u klientů,
- disproporci rozpočtů pro PPC versus SEO,
- jak je těžké z pozice externího dodavatele najít decision makera,
- povrchní zájem „chceme dělat SEO“, ale nic pro to neuděláme
- a hlavně affiliate a SEO - jaká tam jsou propojení.
Na další dotazy, audity, školení i konzultace můžete Zdeňka kontaktovat zde:
- https://linki.cz
- https://www.linkedin.com/in/gydous/
- https://x.com/LinkiCZ
- https://x.com/affilmanag
- https://www.zdenekdvorak.cz
- https://www.geeklife.cz
Desítky dalších dílů pro vás
Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:
https://www.affilbox.cz/podcast/
Na tento rozhovor bude v novém týdnu navazovat i partnerská část v rámci PartnerBox podcastu - o budoucnosti affiliate partnerů žijících z SEO, novými trendy na kterých se dá růst. Ale i top nástroji na analýzu a zlepšování výkonu webu v rámci organického vyhledávání.
Epizoda 53 - ROZHOVOR o redesignu webu i firmy s Janem Minaříkem z Effecto Creatives
Tentokrát jsem si do AffilBoxího podcastu pozval mého známého (UX specialistu a stratéga) Jana Minaříka z Effecto Creatives a Efektivního náboru. On stojí za designem všech mých firemních i osobních webových projektů i offline materiálů (stánky, rollupy, ...).
A také je se svým týmem za kompletním redesignem webu AffilBox.cz, který se letos projeví i v designu samotné aplikace pro affiliate a influncer marketing.
Probrali jsme spolu:
- Proč jsme chtěli po letech redesignovat
- Jak jsme přistupovali k tvorbě (cíle, analýza, rozhovory, wireframy, design, vývoj, testování, ...)
- Co se vše řešilo
- Jak dlouho jsme redesign plánovali a poté realizovali
- Náročnost nasazování
- Influenceři vs Influencer Box
- A/B testování
- Přesah do samotné aplikace
Další témata:
A také kdy je ideální začít s redesignem, s jakým očekáváním, s jakým časovým plánem a jaké Jan vidí nejčastější chyby. A také, kdy změna designu webu vychází i ze samotné změny firmy.
Máme pro vás pokračování
Na tento rozhovor pro inzerenty, správce a majitele webů navazuje ještě díl pro PartnerBox podcast (v podobné délce) o affiliate partnerech, jak pracují s A/B testováním a jak se liší od korporátních klientů (Effecto má část klientů ze stran TOP affiláků), ...
Desítky dalších dílů pro vás
Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:
Epizoda 52 - ROZHOVOR o SEO a affiliate s Maksymem Kovryhinem z Toprankeru
Pro nový díl AffilBox podcastu jsem si pozval majitele SEO sprintové agentury Maksyma Kovryhina z Toprankeru.
SEO a partnerský marketing
Probírali jsme především přesah affiliate marketingu do jiných mark. kanálů, především do organického vyhledávání a linkbuildingu.
Začátky s affilem
A nezapomněli jsme i na začátky Maksyma s affiliatem jako takovým, ale vyloženě jako partnerskou propagaci našich kampaní jsme si oddělili do dalšího dílu podcastu - tentokrát do PartnerBoxu, kde se to více hodilo.
Novinky z AffilBoxu kolem partnerů a influencerů
Kdyby vás více zajímalo, co v rámci AffilBox.cz nově nabízíme, mrkněte se k nám - na případové studie o růstu klientů skrze partnerský marketing a další témata.
A nezapomeňte odebírat tento podcast ve své oblíbené aplikaci = letos máme v plánu vícero rozhovorů, takže by vám ani jeden neměl utéct! :)
Tímto dílem vás provázel Ondřej Martinek.
Díky moc za váš čas a poslech!
Epizoda 51 - Shrnutí roku 2024
Poslechněte si co se nám povedlo a nepovedlo v roce 2024.
V bodech:
Redesign – čistě webu, ale letos se to propíše do appky
Network licence jako hlavní tahoun
Network tracking 3. generace
překlady
postbacky a logy
Připravujeme:
větší pomoc inzerentům v růstu – Network, partneři, správa a konzultace
Redirect tracking, nové REST API
platby.
více hostů v obou podcastech 😀
Epizoda 50 - Nové měření v AffilBoxu
Novinky:
- K notifikaci o novém kuponu byla přidána informace o typu kuponu – globální x ke kampani.
- Do notifikace o novém kuponu byly přidány i odkazy na konkrétní kampaň, ke které je kupon přidán.
- V případě ručního přidání nového trackovatelného kuponu partnerovi, dostane o novém kuponu notifikaci do Notifikačního centra.
- Logování volání postbacků per instance – na vyžádání.
- Do Pokročilých statistik přidán celkový obrat získaný z affiliate programu.
- Do Network licencí přidána automatická fakturace za měsíční výkon partnerů.
- Doplněno průběžné ukládání překročení limitu (pod fakturovatelnou hranicí dokupovaných balíčků) Zátěžové linky pro výslednou fakturaci.
- V rámci bočního panelu partnerské administrace přibyl aktuální počet kampaní v rámci PartnerBoxu.
- Aktualizovány cookies prvních stran pro lepší odolnost před blokátory a internetovými prohlížeči.
- PartnerBox: V nastavení profilu je možné nastavit frekvenci posílání notifikací – jednotlivě, sdruženě za týden, sdruženě za měsíc.
- PartnerBox: Do nastavení profilu přidána možnost ovlivnit posílání notifikací z konkrétních tematických kampaní z Katalogu kampaní.
- PartnerBox: Doplnění nových notifikací v případě přidání nové reklamní kampaně do Katalogu kampaní.
- PartnerBox: Do sekce Fakturace přidané nové řazení (sorting) dle data vydání faktury.
- PartnerBox: V sekci Fakturace lze nově řadit fakturační podklady a nahrané faktury dle data narhání.
- PartnerBox: Do sekce Fakturace je doplněno řazení dle částky a data splatnosti fakturace.
- PartnerBox: Do sekce Fakturace přibyla možnost selektivně vybrat konkrétní kampaň – horní menu Filtrace.
- PartnerBox: V sekci Fakturace byla doplně nová filtrace dle odběratele na fakturačním podkladu.
- PartnerBox: Doplněna filtrace dle stavu zaplaceno Ano / ne do sekce Fakturace.
- PartnerBox: Doplněno filtrování do sekce fakturace dle stavu nahrání faktury – Vše, Ano (nahraná) a Ne (doposud nenahraná – ani v PartnerBoxu, ani v konkrétním AffilBoxu).
- Přepracování měřících cookies (z tracking kódů) pro lepší odolnost adblockům.
Nové Next gen V4 měření
Aktuálně jsme v průběhu migrace na nové trackovací a konverzní kódy (next gen V4) - které ovlivní veškeré měření.
A výhodou oproti dřívějším migracím je, že nemusíte měnit nic na svých kódech a webech.
A to samé platí pro partnery, nemusí měnit nic na svých odkazech, kuponech, kampaních, pokračují dále beze změn.
Tu hlavní práci se změnami a vývojem děláme primárně na své straně!
Co díky nové generaci trackingu postupně získáte?
Nově budeme mít:
Vazbu mezi samotným klikem od partnera, vůči finální konverzi (interní click-id), takže budeme moci vizualizovat jaký poslední klik byl původcem konkrétní konverze (pokud zde nebyl jen trackovatelný kupon bez samotného kliku přes affiliate link).
Následně budeme moci u konverzí vzniklých díky trackovatelným kuponům kontrolovat, jestli před nimi nebyl i proklik (a tedy cookies) stejného partnera, abychom do informací ke konverzi mohli přidat i původní kanál ze samotného kliku.
Díky vazbě klik-konverze budeme moci výhledově pro vás i partnery automaticky počítat průměrný čas vzniku konverze. Je to zajímavé info, které může být - per partner - počítáno, abyste s nimi počítali pro různé marketingové strategie, …
V rámci Network licencí (stále nejpoptávanější typ licence) nám tato změna umožní díky bázi partnerů přidat novou konverzní vrstvu, u které očekáváme navýšení % změření nových konverzí - souvisí to právě s technologií samotného Networku.
Díky této nové verzi měření jsme mohli zapracovat taktéž na další ochraně proti adblockům a striktnějším pravidlům jednotlivých prohlížečů.
A v poslední řadě stále udržujeme tracking a naše metody měření, aby byly kompatibilní s GDPR pravidly.
Myslíme, že tato probíhající úprava trackingů (záměrně připravovaná na prázdniny, abychom všichni měli plnou sílu na blížící se Vánoce) udělá radost všem.
Epizoda 49 - Správa influencerů díky AffilBoxu
Spravujete influencery? A můžeme to vidět? Konec excelovským tabulkám, objevte sílu AffilBoxu.
Epizoda 48 - Novinky posledních měsíců
Tento díl je tak nějak o všem, co se událo posledních několik měsíců.
Epizoda 47 - Jak se daří affiliate programu Olivie.cz?
Epizodu máme i formou případové studie na blogu AffilBoxu https://www.affilbox.cz/pripadova-studie-olivie-cz/
Odkaz pro registraci do affiliate programu: https://partner.olivie.cz/
Epizoda 46 - Bilancování roku 2023
Novinky:
- Doplněna nová administrátorská notifikace na vystavení nové fakturace za licenci.
- Do e-mailové šablony Nová konverze přibyla proměnná [PRODUCTS] – ta vypisuje obsah objednávky dle jednotlivých produktů v ní – díky kombinaci aktivovaného pluginu Provize podle kategorie a aktualizovaným konverzním kódem.
- Do emailové šablony Nová registrace (partnera do programu) byla přidána proměnná Home URL pro výpis adresy, na které proběhla registrace.
- PartnerBox: Přihlašovací údaje v rámci rychlo-registrace se dají do clipboardu zkopírovat jediným klikem na samotný údaj.
- PartnerBox: Výpis přihlašovacích údajů do nově zaregistrované kampaně se vypisuje na děkovací stránce po registraci do vybrané kampaně.
- PartnerBox: Doplněn aktualizovatelný profil (Údaje pro AffilBox v bočním panelu) pro údaje nutné k zaregistrování do nových affiliate kampaní.
- PartnerBox: Přidána rychlo-registrace z Katalogu kampaní do jednotlivých AffilBoxích kampaní.
- PartnerBox: Do Katalogu partnerských kampaní bylo doplněno vyhledávání do bočního panelu.
- PartnerBox: Nově je podklad k fakturaci sdružený se samotným formulářem pro nahrání faktury na vyplacení provizí.
- PartnerBox: V katalogu kampaní přibyla možnost filtrace mezi kampaněmi – propojené (jste zaregistrováni a už máte přidaný program na nástěnce) a nepropojené (nemáte zaregistrovaný účet).
- PartnerBox: Doplněna každodenní aktualizace tematik v rámci Profilu partnera – vůči nově zapojeným kampaním v rámci dashboardu.
- Hotová technická příprava na rychlo-registraci z PartnerBoxu (katalogu kampaní) do AffilBoxích kampaní.
- Přidána nová notifikace do Notifikačního centra pro administrátory v případě neproplacení faktury za prodloužení licence.
- Do Notifikačního centra přidána administrátorům podpora html tagů a přímých odkazů skrze editor.
- Aktualizace napojení registrace partnerů na Mailchimp.
- Do Networku přidány počty registrovaných partnerů (kteří jsou k oslovení v rámci sítě) k jednotlivým typům propagace a tematickým kategorií.
- Administrátoři mají nově k dispozici statistiky ze své Zátěžové linky – najdou ji v sekci Fakturační historii v horní části.
- Přidán nová možnost do Networku – filtrace mezi partnery v Katalogu partnerů – Všichni, Pozvaní a Registrovaní.
- Do Networku jsme přidali možnost přímo pozvat vybraného partnera do programu skrze administraci – v rámci Partnerbox.cz dostane notifikaci (klasickou i push do mobilní aplikace) a e-mailové upozornění o pozvání.
- Spustili jsme novou licenci typu Network – s katalogem partnerů k pozvání.
- Do PartnerBoxu byla přidána nová sekce s Katalogem affiliate kampaní k propagaci – jen licence PRO a NETWORK.
- Generátor odkazů si nově pamatuje naposledy vložený odkaz z pole Odkaz – ať už ten základní předvyplněný, nebo partnerem vložený.
- Předvyplněn hlavní odkaz z dané reklamní kampaně do Generátoru reklamních prvků.
- Vyvinuli jsme nativní mobilní aplikace pro PartnerBox.cz pro iOS i Android.
- Do nastavení Reklamní kampaně přibyla možnost přidat tematiku dané kampaně – ta slouží posléze (pokud je zapnut Export pro katalogy) pro filtraci v katalozích na Affiliatekatalog.com a PartnerBox.cz (PRO licence).
- Do PartnerBoxu byla přidána funkce Partnerského profilu – zlepšuje přímé pozvání do kampaní v AffilBoxu NETWORK.
- Razantní zrychlení odezvy webové aplikace díky rozšíření a změně databázové infrastruktury.
- Plošné vypnutí uživatelských statistik (6 hodnot) v hlavičce nástěnky pro administrátory.
- Do předmětu při posílání nové Notifikace ze strany administrátora byl přidán čítač maximálního počtu znaků.
Epizoda 45 - Aktivační a motivační kampaně
Jak aktivovat / motivovat své partnery pro větší výkony?
Novinky v AffilBox a PartnerBoxu:
- Doplněna nová administrátorská notifikace na vystavení nové fakturace za licenci.
- Do e-mailové šablony Nová konverze přibyla proměnná [PRODUCTS] – ta vypisuje obsah objednávky dle jednotlivých produktů v ní – díky kombinaci aktivovaného pluginu Provize podle kategorie a aktualizovaným konverzním kódem.
- Do emailové šablony Nová registrace (partnera do programu) byla přidána proměnná Home URL pro výpis adresy, na které proběhla registrace.
- PartnerBox: Přihlašovací údaje v rámci rychlo-registrace se dají do clipboardu zkopírovat jediným klikem na samotný údaj.
- PartnerBox: Výpis přihlašovacích údajů do nově zaregistrované kampaně se vypisuje na děkovací stránce po registraci do vybrané kampaně.
- PartnerBox: Doplněn aktualizovatelný profil (Údaje pro AffilBox v bočním panelu) pro údaje nutné k zaregistrování do nových affiliate kampaní.
- PartnerBox: Přidána rychlo-registrace z Katalogu kampaní do jednotlivých AffilBoxích kampaní.
- PartnerBox: Do Katalogu partnerských kampaní bylo doplněno vyhledávání do bočního panelu.
- PartnerBox: Nově je podklad k fakturaci sdružený se samotným formulářem pro nahrání faktury na vyplacení provizí.
- PartnerBox: V katalogu kampaní přibyla možnost filtrace mezi kampaněmi – propojené (jste zaregistrováni a už máte přidaný program na nástěnce) a nepropojené (nemáte zaregistrovaný účet).
- PartnerBox: Doplněna každodenní aktualizace tematik v rámci Profilu partnera – vůči nově zapojeným kampaním v rámci dashboardu.
- Přidána nová notifikace do Notifikačního centra pro administrátory v případě neproplacení faktury za prodloužení licence.
- Do Notifikačního centra přidána administrátorům podpora html tagů a přímých odkazů skrze editor.
Aktivační kampaně
Kde zjistit, jací partneři aktuálně nepropagují
Statistiky, Reporty, Neaktivní partneři - v kalendáři vybrat za minulý měsíc - ty použít pro aktivaci - per 1 ideálně, variantou je použít je pro hromadný mailing.
Můj ověřený mail:
Zdravím,
nepotřebujete poradit ohledně affiliatu?
Nebo by se vám nehodily nějaké nové bannery či jiné reklamní prvky?
Případně co vy a recenze produktů? Díky tomu, že jsme se stali u některých značek velkobochodní prodejci, můžeme poskytnout produkty konkrétních značek k recenzi - bylo by to pro vás zajímavé?
Kdyby vás to zaujalo, klidně mi napište a ať se vám daří!
Zdraví
Kontaktovat je 1 na 1
Call je vždy rychlejší a s jasným výsledkem, nebojte se partnerům volat. Má jen nevýhodu, že pokud si domluvíte nějaký deal na míru, je důležité (do budoucna / dohledatelnost) udělat ještě telefonátu e-mail s tím, na čem jste se domluvili.
Motivační kampaně
Můžete mít aktivní partnery, kteří vodí návštěvnost, nějaké objednávky, ale vidíte, že mají rezervy v motivaci, aby vás více zapojili do svého programu.
Klouzavé bonusy
Nastavit strukturu odměn, počítající se strukturou vyšších odměn při překonání konkrétního obratu v kampani - 10 000, 50 000, 100 000 Kč za měsíc, …
Plugin Bonusy (PRO / NETWORK = takže dnes už všichni), Nový bonus, Druh podmínky Provize / Obrat / Konverze, Časové období dat - předchozí dny (30), Podmínka větší než xyz.
Zvýšení odměny na konkrétní kategorii
Vyšší marže = vyšší provize pro partnera = doplněk Kategorie provizí - a komunikovat partnerům, že za propagovat kategorii/značku xyz budou dostávat větší odměny, protože máte větší prostor - ať už díky maržím, nebo vendor dealu s výrobcem, …
Zapojení kuponů pro nejlepší partnery
Pro nejlepší partnery (obrat větší než x, více objednávek než x, minimální stornovost) nabídněte slevové kupony s personalizovaným tvarem = typicky název brandu/webu/influencera.
Zvýšení odměn pro testery
Navyšte % odměnu pro ty affiliate partnery, kteří vás propagují skrze reálné recenze vašich produktů - vytvářejí hodnotný obsah, budují brand a vztah s návštěvníkem = k nezaplacení.