Sezóna 1Epizoda 2430. červenec 2021

Poslechněte si podcast: Epizoda 24 - Metriky, které sledujeme u našich affiliate webů

V každém podnikání se musí sledovat určité metriky, podle kterých lze určit trend a zdraví byznysu. U affiliate webů to není jiné. Můžeme je dělit do 3 kategorií. Metriky zdraví webu: - Rychlost webu (Core Web Vitals [https://web.dev/vitals/], Pingdom [https://tools.pingdom.com/]) - Velikost webu v MB (Pingdom, GTmetrix [https://gtmetrix.com/]) - Velikost databáze (cachovací pluginy, čistící pluginy) - Aktualizování pluginů a šablon - Nemít na webu příliš zdarma pluginů/neprověřených pluginů - Kontrola odkazů vedoucích na 404 chyby, (500, 503, atp…) - WP má funkci “stav webu”, která ukazuje co na WP zlepšit - Vyřešit upozornění a problémy v GSC - Ať už používáte jakýkoliv plugin na SEO, vždy to ukazuje nějaké “SEO zdraví článku” je dobré být v zelených číslech - Kontrola článků, jestli se nekanibalizují klíčovými slovy - Dívat se do Googlu, zdali jsou stránky indexované (site:mujweb.cz) Metriky zdraví byznysu: - Obrat provizí dohromady - náklady na pokračování webu = čistý profit - Rostoucí/Klesající návštěvnost - Bounce rate - nic moc neříká - Doba strávená na stránce - Trend vyhledávání odvětví/niche - Lze zmenšit riziko výpadku trafiku? Lze zmenšit riziko výpadku affiliate programu (viz náš podcast o rizikách v affiliate marketingu) - Cíle/události nastavené na odchozí návštěvnost z webu - sledovat jejich změny, AB testovat různé prvky Konkurence: - Sledovat obsah konkurence (co je nového, na co se zaměřují, atp…) - Sledovat jejich odhadovanou návštěvnost (Ahrefs [https://ahrefs.com/], SimilarWeb [https://www.similarweb.com/], atp..) - Sledovat jejich odkazový profil (linkbuilding na stejných webech, viz náš podcast [https://www.affilbox.cz/jake-pouzivame-strategie-na-linkbuilding/])

01:00:54

AffilBox Podcast

Vydává: Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek

AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.

Web

Sezóna 1Epizoda 3526. květen 2022 01:11:22

Epizoda 35 - FAQ aneb na co se nás klienti často ptají

Co to je AffilBox? [https://www.affilbox.cz/co-je-affilbox/] * AffilBox je řešení pro váš provizní program. * Trackovací nástroj * Nástroj na správu influencerů Vyplatí se mi provizní program? * Ve většině případů ano - affiliate propagace je levnější, než PPC reklama na AdWords a FB Chtěl bych si AffilBox vyzkoušet, je to možné? * Máme demo [https://demo.affilbox.cz/prihlaseni/] * Máme 14 dní AffilBox zdarma [https://www.affilbox.cz/objednavka/] * Těch 14 dní není na vyzkoušení affiliate marketingu ale na nastavení AB Budu dostávat pravidelně updaty? * Ano je to jeden z důvodů, proč se AffilBox platí ročně a opakovaně Proč je platba roční a ne třeba měsíční? * Během měsíce až 3 není možné zjistit, zdali affiliate program funguje Co mají dělat partneři, když mě chtějí propagovat? * Zaregistrují se do vašeho AffilBoxu a tam naleznou propagační materiály Jak mohu své partnery vyplácet? * Valná většina partnerů, kteří to myslí vážně mají živnost nebo s.r.o., takže na FA * Další možnosti jsou DPP, DPČ nebo v podobě slevy na produkty Kde se mohou partneři do mého provizního programu zaregistrovat? * na stejné adrese, na jaké se přihlašujete vy Za jak dlouho mi začne affiliate fungovat/vydělávat? * Záleží na mnoha faktorech jako konverznost eshopu, brand, nabídka zboží, cenová strategie, pokud existují partneři na trhu, atp... * Obecně říkáme za 3-6 měsíců ale nejsou vyjímky po 14 dnech nebo po 1 roku Jak funguje AffilBox – je potřeba jej někam nainstalovat? * Není potřeba, vše funguje na našich serverech Musí mí partneři také něco platit? * Nemusí, partneři se jenom registrují a začnou propagovat Kolik času je potřeba vyčlenit na správu affiliate? * naprostý základ je půl hodiny až hodina denně. * u rozjetých kampaní může být i méně ale musíte vědět co děláte Affiliate management půl hodiny denně. [https://www.affilbox.cz/affiliate-management-pul-hodiny-denne/] Nechci se starat o správu, můžete to dělat vy? * Máme službu nastavení affiliate programu [https://www.affilbox.cz/nastaveni-affiliate-programu/] * Máme vyškolené externí affiliate manažery [https://www.affilbox.cz/affiliate-manazeri/] O affiliate ještě vůbec nic nevím, kde se o něm dozvím něco srozumitelného? * máme webináře [https://www.affilbox.cz/webinare/], podcast [https://www.affilbox.cz/podcast/], mraky článků na blogu * kromě toho můžeme školit Jaké cookies má AffilBox? * analytické

Sezóna 1Epizoda 342. květen 2022 50:18

Epizoda 34 - jarní úklid

AffilBox: * Zpřístupnění pravidel Bonusů pro partnery – v rámci dané reklamní kampaně v záložce Bonusy. * Zviditelnění matice/tabulky provizí pro partnery – vycházející z nastavení Kategorie provizí v dané kampani. * Funkčnost Externího SMTP přesunuta z Nastavení aplikace do samostatného pluginu pro volitelné zapnutí. * Přidána podpora a_chan (ukliďte si v affiliate programu a přejděte k nám :D) * Do Fakturace doplněn sloupec s datem nahrání faktury – platí jen pro nově nahrané faktury od tohoto data. * Přidána možnost exportu dat ze sekce Fakturace. * Doplněn sorting (řazení) do jednotlivých tabulkových prvků – Report prokliků, Report konverzí,  Reportu kanálů. * Přidáno řazení dle času/hodnot do Pokročilých statistik. * Znemožněno zadání subdomény obsahující affil/affiliate pro spouštění partnerského programu na vlastní doméně – z důvodu častější blokace těchto subdomén ze stran blokátorů reklam a prohlížečů. Ondra Jarní úklid: * Zbavování se domén, které jsem i za rok, dva nevyužil * Příprava u webů, které budu brzy prodávat, protože se jim vůbec nevěnuji. * Úklid v projektech v rámci Trella/todoistu, čistka zaplevelení. * Příprava 1 affiliate projektu, co mám v 3 zemích, na solidní redesign. Jarda Jarní úklid: * Dokončujeme migraci 5nej na nový design (s tím se váže spousta věcí včetné úklidu v textech) * Na serveru mám weby, které dávno nic nevydělávají a zabírají místo, takže prodávám. * Čistím to-do buď tasky deleguju, dělám nebo už nejsou aktuální/potřeba a tak je mažu. ! Jarní úklid pro naše posluchače: Pokud něco prodáváte, ať už doménu nebo celý projekt, dejte affilákům vědět v komentářích pod podcastem na webu AffilBoxu ! Napište co nejvíce informací a nezapomeňte dát cenu!

Sezóna 1Epizoda 3319. duben 2022 31:11

Epizoda 33 - Jak se daří affiliate programu SmartEmailingu?

Rozhovor s Ondřejem Ratajským (SmartEmailing [https://www.smartemailing.cz/]) a Jardou Janíčkem (AffilBox [https://www.affilbox.cz/]) o affiliate programu, který SmartEmailing postavil na platformě AffilBox.   - Proč lifetime provize jsou výhodné pro strategii affiliate programu?  - Jak velkou část obratu tvoří affiliate marketing?   To a mnohem více se dozvíte ve videu.   Odkazy z rozhovoru: Affiliate program SmartEmailing: https://partneri.smartemailing.cz/registrace/ [https://partneri.smartemailing.cz/registrace/] Knihy:  https://zenyvecommerce.cz  [https://zenyvecommerce.cz ] https://www.vitalvibe-longevity.cz/kniha/ [https://www.vitalvibe-longevity.cz/kniha/]

Sezóna 1Epizoda 3217. březen 2022 01:08:25

Epizoda 32 - 5 zajímavých affiliate niche pro 2022

5 zajímavých affiliate niche, které bychom zvažovali pro nové weby v roce 2022. Všechny niche mají potenciál do budoucnosti.

Sezóna 1Epizoda 3114. únor 2022 48:51

Epizoda 31 - Jak se daří affiliate programu Econea.cz?

Ondra je dlouholetým affiliate manažerem affiliate programu Econea.cz. Jak dlouho affiliate program funguje? Proč se tomuto affiliate programu tak daří? Jaké strategie Ondra používá? To vše a mnohem více se dozvíte v našem podcastu.

Sezóna 1Epizoda 303. leden 2022 01:12:31

Epizoda 30 - Bilancování roku 2021

Budou 3 části, co se povedlo v AffilBoxu, Zhodnocení predikcí affiliate manažerů. Naše predikce pro rok 2022. Co se povedlo v AffilBoxu: * Partnerbox, dashboard pro partnery. Funguje a využívá jej k dnešnímu dni 736 affiliate partnerů. * V AffilBoxu byl dlouhodobě problém s obchodními podmínkami, zjednodušili jsme jejich zadávání. * Nový průvodce nastavením AffilBoxu, který s inzerenty projde základní nastavení AffilBoxu krok po kroku. * Máme ochrannou známku na AffilBox. * Při registraci do AffilBoxů se u českých partnerů stahují data z Aresu, je to tak velmi jednoduché a rychlé. * AffilBox je kompletně přeložený do celkem 7 jazyků. Kromě toho je možné podle jazyka servírovat různé obch. podmínky, různé nástěnky s různými informacemi, pro konkrétní zemi. * AffilBox nyní interně parsuje XML feed pro účely různých provizí podle kategorií e-shopu. Nemusíme se tak spoléhal na externí služby. * Změna fakturačního systému, nyní za AffilBox můžete zaplatit i třeba Bitcoinem :-) * Oprášení S2S trackingu (který máme roky) a aktivní nabízení inzerentům. Další věci, co se povedly: * Kompletně jsme přeložili web affilbox.cz a máme nyní anglickou verzi na affilbox.com - chystame expanzi * Náš podcast se umístil na třetím místě v žebříčku webtop100 Co plánujeme: * AffilBox budeme dále vylepšovat a přidávat nové funkce. Chceme se soustředit na zahraničí ale rozhodně nebudeme zanedbávat československý trh. * Chystáme: * nové API * úprava a vylepšení reklamních prvků * notifikační centrum (vysvětlíme, co chceme aby to umělo) * deeplink generátor - jednoduché vytvoření affil linku na jakoukoliv adresu na webu inzerenta * napojení na zahraniční platformy * v PartnerBoxu přibudou klasické statistiky a filtrace našich kampaní. * Také do něj postupně chystáme napojení na používané affiliate sítě, aby partneři měli jednoduchý a rychlý přehled o jejich affiliate podnikání.

Sezóna 1Epizoda 2925. listopad 2021 01:07:54

Epizoda 29 - Jak se daří affiliate programu Alkohol.cz

📣 Nový díl AffilBox Podcastu je tady. Dnes se speciálním hostem Zdeňkem Dvořákem, kterého asi znáte z online prostoru pod přezdívkou Linki. Zdeněk je affiliate manažer, affilák, SEO specialista, linkbuilder a obecně člověk, který má obrovský přehled v online podnikání. Zdeňka vyzpovídal Jarda o affiliate programu Alkohol.cz [http://alkohol.cz/], který běží na AffilBoxu. V podcastu jsme mluvili o tom, jak se affiliate programu daří, jak přistupuje k práci affiliate manažera a co vás čeká, když začnete spolupracovat s tímto úspěšným affiliate programem. 📣 Odkazy z podcastu: Affiliate program Alkohol.cz - https://affil.alkohol.cz/registrace/ Školení Linkbuildingu - https://linki.cz/skoleni-zpetne-odkazy/ Ahrefs - https://ahrefs.com/

Sezóna 1Epizoda 281. listopad 2021 01:07:11

Epizoda 28 - Cookies po 1. 1. 2022

Co se mění Nově nutný souhlas, bez něj se nemůže nic ukládat = od 1. 1. budou na všech webech (které pracují s cookies soubory - jak svými, tak cizími) tzv. cookie lišty či brány. A specifické je ještě to, že na vstupu potřebujete nejen ne/souhlas uživatele, ale on ho musí mít možnost/právo i kdykoliv změnit. Pro to slouží už hotové cookies consent management nástroje typu: * CookieBot.com, * Usercentrics.com, * Ethyca.com, * Consentmanager.net, * OneTrust.com, * Cookiefirst.com, * Cookiehub.com * a další. Týká se veškerého on-line dění To se netýká jen affiliate, ale celého on-line výkonnostního marketingu, analytiky, PPC, remarketingu, … všeho co doposud známe a považujeme za moderní internetové metody jak propagace, tak jejího analyzování. V zahraničí to funguje déle, než u nás. Máme druhý nejhorší zákon co se týče přísnosti textace, nejhorší by dle rešerší právníků mělo být sousední Rakousko. Dopad Zde bohužel nemáme křišťálovou kouli, takže můžeme pracovat jen s informacemi ze zahraničí. Některé zdroje mluví o 30 % nesouhlasu, některé 10 %, 20 %, … Za nás to bude někde uprostřed, třeba 20 %, které to ovlivní. Tuto hladinu přibližně potvrdil na základě svého A/B testování zástupce Livesportu, který vystoupil na proběhlém Datarestartu od agentury Taste. V EU získáváme až 80 % souhlasů. Bylo to odlišné napříč EU v jednotlivých zemích: * Velká Británie 86 % * Maďarsko 80 % * Německo 72.5 % * Finsko 77 % Pro kontext a upřímnost byly i horší země: * Itálie 65 % * Belgie 67 % * a další Neboli není to pevné a plošně tvrditelné číslo - každý inzerent (i v každé zemi kde působí) bude mít svou průměrnou hladinu, ale do toho každý partner má unikátní mix návštěvnosti a ta taky bude mít jiná % konverze do ne/souhlasu. Řešení Budeme se věnovat nejčistšímu řešení, které je aktuálně dle právníků ve hře. Až praxe sama ukáže, jak se na jednotlivé implementace budou dívat soudy a jestli to nařízení nebude jemnější, než čekáme. Aktivní řešení * S2S tracking * Tracking kuponů * Co největší snaha o souhlas (ovlivní jak inzerenti, tak partneři) Alaternativní řešení * Sampling (dopočítání konverzí dle vzorku) * Navýšení odměn partnerů TIP: Je možné dle právníků už dnes sbírat souhlasy svých návštěvníků a tedy si optimalizovat UX, textaci, mít už zpětnou vazbu od analytiků/markeťáků k implementaci a tím mít náskok oproti ostatním.

Sezóna 1Epizoda 2725. říjen 2021 51:34

Epizoda 27 - Zrychlujeme Wordpress web

* 30. 9. Aktualizován plugin Kategorie provizí [https://www.affilbox.cz/provize-podle-kategorii-produktu/] – externí zpracování xml feedu bylo nahrazeno interním parserem pro vyšší rychlost a škálovatelnost. * 28. 9. Do filtrace katalogu kampaní [https://affiliatekatalog.com/kampane/] přidáno abecední řazení kategorií. * 25. 9. V rámci AffiliateKatalog.com [https://affiliatekatalog.com/] doplněna každodenní rutina ohledně aktualizace agregovaných dat na hlavní stránce. * 8. 9. Partnerům byla doplněna nová hláška do sekce Fakturace, která informuje o čekání na podklady k fakturaci (v případě, že má inzerent nastavené ruční schvalování podkladů). více v novinkách. [https://www.affilbox.cz/novinky/] Kde zjistit jak si web vede? https://gtmetrix.com/ [https://gtmetrix.com/] https://tools.pingdom.com/ [https://tools.pingdom.com/] https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ [https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/] 80% zrychlení se dá udělat svépomocí - není na to potřeba zasahovat do kódu. Výchozí pozice - naprosto zásadní parametry: * kvalitní hosting (aktuální PHP verze, DB verze, atp..) * dobrou, rychlou, aktualizovanou šablonu * kvalitní pluginy (a ne mnoho) Must have: * Vždy udržovat WP, pluginy, šablonu aktuální * dobrý cachovací plugin (ideálně nastavit speciálně pro šablonu, hosting)- cachování, minifikace css, JS atp.. * plugin pro minifikaci obrázků (zmenšení velikosti obrázků bez zmenšení kvality) * kraken.io * GZIP komprese (součástí cachovacích pluginů) Nice to have: * plugin na “čištění webu” (často součástí cachovacího pluginu) - čistit databázi, verze příspěvků, atp… * lazy loading obrázků a skriptů na stránce (často součástí cachovacího pluginu) * CDNko - wp rocket [https://shareasale.com/r.cfm?b=1075949&u=1609039&m=74778&urllink=&afftrack=]

Sezóna 1Epizoda 2622. září 2021 01:11:41

Epizoda 26 - Jak jít s projektem do zahraničí?

Novinky v AB: inzertní okénko: * Notifikační centrum v PartnerBoxu * Rychlejší registrace partnerů skrze natáhnutí údajů z IČ - ARES * Ochranná známka AffilBoxu * Stát, ze kterého pochází partner * Notifikace ohledně uzamčení/ukončení partnerského programu * Nové umístění výběru jazyka na registr/přihlašovací stránce * Nové jazyky: Polština, Španělština, Italština více na https://www.affilbox.cz/novinky/ Jak jít do zahraničí s affiliate webem? Postup přípravy: Jak vybrat země? 1. západ - vysoká konkurence ale hodně affil programů 2. východ - nízká konkurence ale málo affil programů Dle affiliate kampaní? * expandovat s inzerentem. Například náš top4sport.cz. * expandovat podle niche (průzkum dopředu na katalozích) * expandovat vyhledávaným obsahem, ačkoliv v zahraničí není affil (adsense, atp…) * expandovat podle dostupnosti jazykového páru (pouze ale pokud jedno z předchozích platí) Nová doména / subfoldery / subdoména Nová doména (národní koncovka): * výhody: největší autorita pro uživatele i Google, lze dobře oddělit a prodat, pokud na to přijde * nevýhody: kompletně nový webový systém, náročné na management, linkbuilding je potřeba dělat pro každou doménu zvlášť Subdoména: * výhody: žádné mě nenapadají :D * nevýhody: neoddělitelná od hlavní domény ale chová se jako samostatná doména ohledně linkbuildingu, náročný management, nejméně autoritativní, co se Googlu týče Subfoldery: * výhody: linkbuildingem v jednotlivých zemích je posilována hlavní doména, jednoduchá na management * nevýhody: není autoritativní jako samostatná doména, není oddělitelná a prodatelná Automatický překlad nebo člověk? * automatický překlad + korektura nejlevnější a nejlepší varianta * lidi jsou drahý ale kvalitnější WPML / ručně (polylang a jiné alternativy) 1. Přes WPML (WordPress Multilingual Plugin [https://wpml.org/]) 2. Přes multisite a pak použít automatický překlad + korekci 3. Přes jiný nástroj, který umožní to, co potřebujete udělat Dobrý nástroj: Multilingual PRO - levný a lighweight. Hreflangy * hreflangy jsou odkazy napříč jazyky, které propojují navzájem “stejné” obsahy a pomáhají Googlu pochopit, že se nejedná o duplicitu ale o překlad. Google translator / DeepL * Deepl je lepší :) Na co si dát pozor: * legislativa ohledně označování affil spolupráce v jednotlivých zemích * nezapomeňte přeložit i alt popisky a popisky obrázků, tabulky, tlačítka nebo například kotvy v textu * nezapomeňte dodat správné jazykové mutace pluginů