AffilBox Podcast
Sezóna 1Epizoda 2210. červen 2021

Poslechněte si podcast: Epizoda 22 - Focus na jeden projekt vs. více projektů

Co je tím myšleno? Jaké jsou důvody rozdělení focusu na více projektů? * Diverzifikace rizika * Potenciál větších zisků v dlouhém horizontu JEDEN PROJEKT Výhody: * naprostý focus na jednu věc - projekt se pohybuje rychleji kupředu * lepší přehled o delegované práci * jde se do hloubky * napadají pak synergie, které při roztržitosti nikdy nepřijdou * větší šance na autoritu * důvěryhodnost trhu, když se za projekt autor postaví * čemu se věnuješ to roste Nevýhody: * pravděpodobně zvolená nika má někde mantinely, za kterými se nedá už více vydělat (jedině expanzí) * v případě krachu přijdete o vše VÍCE PROJEKTŮ Výhody: * diverzifikace rizik (viz náš díl Podcastu) * pokud je dobře zvládnutý management, větší zisky * sdílení nákladů (nástroje, servery, linkbuilding, …) Nevýhody: * roztříštěná pozornost * těžké managovat * V případě, že projekty mají něco společného (třeba SEO) a to se stane abnormálně obtížným, je mnohem těžší pak přejít se všemi weby na jiný princip Kdy se vyplatí jeden projekt a kdy více? Kdy se vyplatí přejít z více projektů na jeden? Jak si dělit práci u více projektů?

47:28

AffilBox Podcast

Vydává: Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek

AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.

Web

Sezóna 1Epizoda 40Před 2 týdny 56:58

Epizoda 40 - O affiliate managementu s Dušanem Součkem

Odkazy z epizody: Affiliate Výzva [https://affiliatevyzva.cz/] Authority Hacker podcast [https://www.authorityhacker.com/podcast/] Umění války v byznysu [https://www.databazeknih.cz/knihy/umeni-valky-230937] Otázky na Dušana: * Když jsi se v patnácti rozhodoval co dál dělat, byl affiliate marketing pro tebe jasná volba? * Jaké jsou podle tebe největší výhody affiliate marketingu? * Na čem teď pracuješ? Jak rozděluješ svůj čas? * Představ nám affiliate programy, kde děláš affiliate manažera. * Proč jsi se rozhodl dělat affiliate management, co tě motivuje? * Jaký je rozdíl v managementu Leadgen affilu vs. ecommerce affilu? * Proč si myslíš, že právě tobě affiliate program funguje? Co je tajemství úspěchu affiliate programu? * S jakými affiliate partnery nejraději pracuješ? * Primárně používáš AffilBox pro své affiliate programy. Jakou vidíš největší výhodu AffilBoxu? *  Jak vidíš vývoj affiliate odvětví v Česku a na Slovensku? Jaké jsou podle tebe trendy pro další rok? * Jaké jsou tvé plány do budoucnosti, co se affiliate managementu týká? * Přijímáš nové klienty? * Jaký je tvůj vysněný affiliate program? Pro jakého klienta bys chtěl pracovat? * Jsi zároveň i affiliate partner. Prozradíš nám nějaké tipy pro začínající partnery?

Sezóna 1Epizoda 3917. říjen 2022 01:11:33

Epizoda 39 - Rozhovor s Janem Laiblem

Jarda vyzpovídal skvělého řečníka a obchodníka Honzu Laibla, kterého můžete znát například z projektu Každý Prodává [https://www.kazdyprodava.cz/]. Témata, které jsme v rozhovoru probrali jsou: 1. - Využití sales pro e-shopy / Ecommerce 2. Sales driven vs. marketing driven 3. Outsouring salesu vs. interní člověk 4. Pozice majitele e-shopu (firmy) v průběhu času 5. Affiliate marketing a jeho podobnost s obchodním týmem 6. Konkurence, jak k ní přistupovat? 7. Jaké kanály může e-shop využít k prodeji? 8. Studijní materiály pro všechny, kteří se chtějí stát dobrými obchodníky.

Sezóna 1Epizoda 385. říjen 2022 56:02

Epizoda 38 - Mastermind

AB podcast - Mastermindy Recap: * ShopCamp, * mobilní aplikace, * notifikační centrum. Mastermindy * Co je mastermind - setkání profesionálů, kteří si navzájem nekonkurují a sdílejí své zkušenosti. * Podoba - online / offline * Počet lidí - cca 2-10 * Kdo se má setkávat (nekonkurenční obory, podobná velikost, podobná cílová skupina / segment) * Opakovanost / frekvence * Otevřená kniha na setkání a plná důvěra, mimo “NDA” * Moderace debaty Podoba/forma setkání Hotseat (téma dne) Vyžaduje více přípravy, hlavní účastník mluví do hloubky o problematice/svému problému/zjištění = typicky 1 téma na 1 setkání a ostatní do toho přidávají své zkušenosti a postřehy x Průběžné * Co jste řešili poslední týden * Jaké problémy jste měli * S čím potřebujete poradit Konkrétní časový plán - počet členů x 15 min například na každého Alternativy/varianty Více networkující, méně otevřené, méně konkrétních use-casů/čísel, více proměnlivých účastníků, … * Byznys snídaně BforB - https://www.bforb.cz/ [https://www.bforb.cz/] * ECommerce Beers - https://www.ecommercebeers.com/ [https://www.ecommercebeers.com/] Výzva pro brněnský MM o affiliate / SAAS Další zdroje: https://navolnenoze.cz/novinky/mastermind/ [https://navolnenoze.cz/novinky/mastermind/] MasterMind klub - uzavřená komunita pro CEO, majitele a ... [https://mastermindklub.cz/]https://mastermindklub.cz [https://mastermindklub.cz/] https://mladypodnikatel.cz/jak-vyuzit-mastermind-skupiny-podnikani-t29401 [https://mladypodnikatel.cz/jak-vyuzit-mastermind-skupiny-podnikani-t29401] https://www.sevenin.cz/mastermind.html [https://www.sevenin.cz/mastermind.html]

Sezóna 1Epizoda 373. srpen 2022 01:21:48

Epizoda 37 - jak na redesign affiliate webu

Každý web po zhruba 2-3 letech měl projít redesignem. Šablony a pluginy zastarávají, vyhledávače se mění s nimi požadavky na weby. V neposlední řadě, jak weby vypadaly 3 roky zpět už nemusí být aktuální a důvěryhodné. Výhody redesignu: * Nová grafika - důvěryhodnost * technická aktualizace webu - splnění požadavků vyhledávačů / rychlost webu * Šablony mohou zastarávat - už k nim není podpora developerů * pokud správně redesign provedete, můžete očekávat lepší CTR z webu, delší čas návštěvníků na webu, což je signál pro vyhledávače aby vás dali na lepší pozice. * pokud plánujete web prodat, bude se lépe prodávat po redesignu Nevýhody redesignu: * může se toho hodně pokazit :D PŘED REDESIGNEM: * rozhodnout se zdali se mění šablona nebo se přejde na builder (lze udělat svépomocí) * zadat redesign externí agentuře (nákladnější ale pravděpodobně lepší UX, rychlost webu, atp.. Redesign pomocí šablony / builderu * aktualizovat na novou šablonu * builder (elementor, oxygen, visual composer, atp…) - velká variabilita ale obvykle je potřeba si hodně pohrát s rychlostí Výhody: * větší variabilita * menší náklady (pokud děláte svépomocí) Nevýhody: * pořád jste technickým kontaktem vy - pokud se něco pokazí musíte to řešit * je potřeba ladit rychlost webu svépomocí Redesign pomocí externí agentury * je potřeba si vybrat kvalitní developery (kteří to nezabalí za rok za dva a vy zůstanete bez technického kontaktu) * Je dobré si vybrat developery, kteří spolupracují s grafiky (grafiku by měl určitě dělat profík) Výhody: * nejste technický kontatk webu a můžete se obrátit na developery pokud se něco pokazí * web bude pravděpodobně vychytaný co se rychlosti a struktury týče nevýhody: * tato varianta je mnohem nákladnější * vlastní buildery agentur PŘED REDESIGNEM WEBU UDĚLAT NA WEBU NÁSLEDUJÍCÍ: * odstranit nepoužívané pluginy * exportovat si nastavení pluginů (pokud budete kompletně přecházet na nový WP a nebudete aktualizovat současný) * zálohovat si veškerý obsah NA CO SI DÁT POZOR PŘI REDESIGNU: * textová struktura webu (H1, H2, prvky) by měly zůstat stejné, abyste eliminovali změny pozic v SERPu z důvodu změny struktury * struktura webu a url adresy by měly zůstat podobné (pozor na kategorie článků například /clanky/muj-clanek/). Pokud budete měnit url adresy nezapomeňte na příslušné 301 redirecty. * neměnte více věcí najednou - když změníte hodně věcí najednou, hůře se potom určuje co způsobilo propad pozic/návštěvnosti CO KONTROLOVAT PO REDESIGNU: * url adresy (jejich struktura) * nastavení pluginů (cachovací pluginy, SEO pluginy, tabulky, atp…) * Dodělané css prvky (kontrola, zdali se classy nezměnily) * návštěvnost a pozice (skrze seo pluginy, GA) - kontrolujte vždy alespoň měsíc po redesignu, než se změna propíše do SERPu. * vnitřní prolinkování webu - pokud se měnily URL adresy je dobré změnit prolinky, abyste neměly příliš mnoho přesměrování CASE STUDIES JARDA A ONDRA

Sezóna 1Epizoda 3618. červenec 2022 01:43:57

AffilBox Podcast epizoda 36 - Recenze jsou trendy, proč jsou tak oblíbené?

Základní výhody samotného konceptu recenzí / testů pro partnery * SEO * Důvěra čtenářů * Hluboký obsah * Konverzní obsah * Vyšší odměny (jiné % odměny, vyšší objednávka, ...) * Přenositelnost do zahraničí (když se stejný produkt prodává na více trzích) Nevýhody * Náklady na tvorbu * Náklady na aktualizování (nové generace) * Zastaravání * Změna URL detailu produktu u inzerenta/inzerentů Výhody pro inzerenty * Podpora brandu * SEO * Vendor marketing * Mohou se více promovat vysokomaržové produkty Nevýhody * Náklady na produkty a distribuci Původ produktů - kdo je platí * Od e-shopu - typicky můžete odkazovat jen na daného prodejce - barter * Od výrobce - dle domluvy - jejich e-shop, či kdokoliv * Partneři sami - mohou odkazovat na kohokoliv Co může ovlivnit budoucnost/podobu recenzí Google/seznam algoritmy a penalizace Co by měla splňovat (aka https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews [https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews]) Náš výstup z jeho doporučení: * Autorský obsah - média jako fotky, video, ... * Vypíchnutí hlavních ne/výhod pro koupi * Prolinkování s podobnými recenzemi u vás - kontext porovnání s příbuznými produkt * Jak se liší produkt od dřívějších generací / předchůdců * Dokázat, že jste člověk z oboru * Více odkazů z 1 recenze Legislativa: EU/Omnibus https://www.podnikatel.cz/clanky/konec-falesnych-90-slev-a-fiktivnich-recenzi-e-shopy-ceka-smrst-zmen/ Ve zkratce: * E-shopy budou mít zakázáno publikovat falešné či nepřesné recenze testy. * Budou muset ověřit, že recenze u nich jsou od reálných zákazníků, co si ten produkt koupili. * Zákazník bude v případě porušení mít právo odstoupit od objednávky/nákupu. Další zdroje: * https://www.ignitingbusiness.com/blog/9-best-practices-for-writing-product-and-service-reviews * https://blog.ondrejmartinek.cz/category/navody/jak-vytvorit-recenzni-affiliate-web-navody/ * https://linchpinseo.com/seo-best-practices-adding-reviews/ * https://zenysro.cz/magazin/jak-napsat-recenzi/ * https://blog.eshop-rychle.cz/jak-na-hodnoceni/ * https://optimalne.net/clanek/google-aktualizuje-vyhledavani-recenzi-produktu * https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/studie--jak-mohou-recenze-zakazniku-ovlivnit-prodej-produktu__s288x16473.html

Sezóna 1Epizoda 3526. květen 2022 01:11:22

Epizoda 35 - FAQ aneb na co se nás klienti často ptají

Co to je AffilBox? [https://www.affilbox.cz/co-je-affilbox/] * AffilBox je řešení pro váš provizní program. * Trackovací nástroj * Nástroj na správu influencerů Vyplatí se mi provizní program? * Ve většině případů ano - affiliate propagace je levnější, než PPC reklama na AdWords a FB Chtěl bych si AffilBox vyzkoušet, je to možné? * Máme demo [https://demo.affilbox.cz/prihlaseni/] * Máme 14 dní AffilBox zdarma [https://www.affilbox.cz/objednavka/] * Těch 14 dní není na vyzkoušení affiliate marketingu ale na nastavení AB Budu dostávat pravidelně updaty? * Ano je to jeden z důvodů, proč se AffilBox platí ročně a opakovaně Proč je platba roční a ne třeba měsíční? * Během měsíce až 3 není možné zjistit, zdali affiliate program funguje Co mají dělat partneři, když mě chtějí propagovat? * Zaregistrují se do vašeho AffilBoxu a tam naleznou propagační materiály Jak mohu své partnery vyplácet? * Valná většina partnerů, kteří to myslí vážně mají živnost nebo s.r.o., takže na FA * Další možnosti jsou DPP, DPČ nebo v podobě slevy na produkty Kde se mohou partneři do mého provizního programu zaregistrovat? * na stejné adrese, na jaké se přihlašujete vy Za jak dlouho mi začne affiliate fungovat/vydělávat? * Záleží na mnoha faktorech jako konverznost eshopu, brand, nabídka zboží, cenová strategie, pokud existují partneři na trhu, atp... * Obecně říkáme za 3-6 měsíců ale nejsou vyjímky po 14 dnech nebo po 1 roku Jak funguje AffilBox – je potřeba jej někam nainstalovat? * Není potřeba, vše funguje na našich serverech Musí mí partneři také něco platit? * Nemusí, partneři se jenom registrují a začnou propagovat Kolik času je potřeba vyčlenit na správu affiliate? * naprostý základ je půl hodiny až hodina denně. * u rozjetých kampaní může být i méně ale musíte vědět co děláte Affiliate management půl hodiny denně. [https://www.affilbox.cz/affiliate-management-pul-hodiny-denne/] Nechci se starat o správu, můžete to dělat vy? * Máme službu nastavení affiliate programu [https://www.affilbox.cz/nastaveni-affiliate-programu/] * Máme vyškolené externí affiliate manažery [https://www.affilbox.cz/affiliate-manazeri/] O affiliate ještě vůbec nic nevím, kde se o něm dozvím něco srozumitelného? * máme webináře [https://www.affilbox.cz/webinare/], podcast [https://www.affilbox.cz/podcast/], mraky článků na blogu * kromě toho můžeme školit Jaké cookies má AffilBox? * analytické

Sezóna 1Epizoda 342. květen 2022 50:18

Epizoda 34 - jarní úklid

AffilBox: * Zpřístupnění pravidel Bonusů pro partnery – v rámci dané reklamní kampaně v záložce Bonusy. * Zviditelnění matice/tabulky provizí pro partnery – vycházející z nastavení Kategorie provizí v dané kampani. * Funkčnost Externího SMTP přesunuta z Nastavení aplikace do samostatného pluginu pro volitelné zapnutí. * Přidána podpora a_chan (ukliďte si v affiliate programu a přejděte k nám :D) * Do Fakturace doplněn sloupec s datem nahrání faktury – platí jen pro nově nahrané faktury od tohoto data. * Přidána možnost exportu dat ze sekce Fakturace. * Doplněn sorting (řazení) do jednotlivých tabulkových prvků – Report prokliků, Report konverzí,  Reportu kanálů. * Přidáno řazení dle času/hodnot do Pokročilých statistik. * Znemožněno zadání subdomény obsahující affil/affiliate pro spouštění partnerského programu na vlastní doméně – z důvodu častější blokace těchto subdomén ze stran blokátorů reklam a prohlížečů. Ondra Jarní úklid: * Zbavování se domén, které jsem i za rok, dva nevyužil * Příprava u webů, které budu brzy prodávat, protože se jim vůbec nevěnuji. * Úklid v projektech v rámci Trella/todoistu, čistka zaplevelení. * Příprava 1 affiliate projektu, co mám v 3 zemích, na solidní redesign. Jarda Jarní úklid: * Dokončujeme migraci 5nej na nový design (s tím se váže spousta věcí včetné úklidu v textech) * Na serveru mám weby, které dávno nic nevydělávají a zabírají místo, takže prodávám. * Čistím to-do buď tasky deleguju, dělám nebo už nejsou aktuální/potřeba a tak je mažu. ! Jarní úklid pro naše posluchače: Pokud něco prodáváte, ať už doménu nebo celý projekt, dejte affilákům vědět v komentářích pod podcastem na webu AffilBoxu ! Napište co nejvíce informací a nezapomeňte dát cenu!

Sezóna 1Epizoda 3319. duben 2022 31:11

Epizoda 33 - Jak se daří affiliate programu SmartEmailingu?

Rozhovor s Ondřejem Ratajským (SmartEmailing [https://www.smartemailing.cz/]) a Jardou Janíčkem (AffilBox [https://www.affilbox.cz/]) o affiliate programu, který SmartEmailing postavil na platformě AffilBox.   - Proč lifetime provize jsou výhodné pro strategii affiliate programu?  - Jak velkou část obratu tvoří affiliate marketing?   To a mnohem více se dozvíte ve videu.   Odkazy z rozhovoru: Affiliate program SmartEmailing: https://partneri.smartemailing.cz/registrace/ [https://partneri.smartemailing.cz/registrace/] Knihy:  https://zenyvecommerce.cz  [https://zenyvecommerce.cz ] https://www.vitalvibe-longevity.cz/kniha/ [https://www.vitalvibe-longevity.cz/kniha/]

Sezóna 1Epizoda 3217. březen 2022 01:08:25

Epizoda 32 - 5 zajímavých affiliate niche pro 2022

5 zajímavých affiliate niche, které bychom zvažovali pro nové weby v roce 2022. Všechny niche mají potenciál do budoucnosti.

Sezóna 1Epizoda 3114. únor 2022 48:51

Epizoda 31 - Jak se daří affiliate programu Econea.cz?

Ondra je dlouholetým affiliate manažerem affiliate programu Econea.cz. Jak dlouho affiliate program funguje? Proč se tomuto affiliate programu tak daří? Jaké strategie Ondra používá? To vše a mnohem více se dozvíte v našem podcastu.