AffilBox Podcast
Sezóna 1Epizoda 199. duben 2021

Poslechněte si podcast: Epizoda 19 - Jaké používáme strategie na linkbuilding

Jaké používáme strategie na linkbuilding a proč? Linkbuilding je naprosto zásadní pro web v jakékoliv fázi života. Často na něj affiláci zapomínají ale je to jeden z nejzásadnější signálů, kterým google rozpoznává autoritu webu. Co jsou zpětný odkazy? Proč je sbírat? 1. Hledání v SERPu Nejvíce se mi osvědčila strategie plošného oslovování webů ze serpu - princip spočívá ve vytýčení klíčových slov na které se chci umisťovat v SERPu a ty pak zadávám do google přes Mangools SERP checker (protože jsou zde nepersonalizované výsledky). Vytvářím si pak velkou tabulku s weby, klíčovým slovem na které se chci umístit s konkrétní URL a kontaktem. 1. Přes Guestposting Princip spočívá v nabídnutí napsání článku nebo přispěním názorem na nějaký jiný web s podmínkou umístění zpětného odkazu. Lze takto oslovit malé blogy i velké magazíny. Lze nabídnout i doplnění článku o cenné informace a do tohoto odstavce přidat odkaz na web. K hledání těchto příležitostí lze použít Copywriting.cz, Google, Webtrh, webdeal nebo třeba FB skupiny. 1. Nákup expirovaných domén Další velmi oblíbená metoda získávání zpětných odkazů je nákup expirovaných domén, které měly podobné téma, jako je váš web a poté je přesměrovat na váš web. Nedoporučujeme přesměrovat celou doménu na homepage ale spíše 1:1 jednotlivé URL adresy přesměrovat na existující URL adresy na vašem webu. K tomu lze využít nástroj z webu archive.org, kde se dá podívat na historické URL z webu. 1. Nákup existujících webů jako podpůrné weby Pokud máte dostatek kapitálu a času nebo lidí, tak můžete nakupovat weby z vaší niky a postupně si budovat podpůrné portfolio. Ale pozor na to aby vás google nezabanoval jako PBN (Private Backlink Network). 1. Odznaky Pokud má Váš web autoritu v oboru a informace, které na svém webu uvádíte jsou přesné, pak můžete vyzkoušet metodu, kterou já osobně mám velmi oblíbenou a tou je vytváření odznaků pro inzerenty. Vy získáte zpětný odkaz a inzerent získá ocenění, které může dávat větší důvěru v jeho produkty nebo služby u zákazníků. 1. Nákup placených PR článků na velkých magazínech a přeprodej Nákup placených PR článků na velkých magazínech a novinách, vám sice dá krátkodobý boost a pomůže v linkbuildingu. Nevýhodou je, že často bývají tyto PR články velmi drahé. 1. Získání zpětných odkazů z webů veřejných institucí Jednou z dalších pokročilejších metod je získávání odkazů na váš web z webů obcí, měst, škol, atp… tyto weby obvykle mají silnou autoritu a málo odkazů směřujících ven. Jedna z metod jak tyto odkazy získat je například nabídnout práci pro studenty na Vašem webu a napsat škole, že nabízíte pro studenty práci, zdali by mohli umístit zpětný odkaz na nabídku na webu školy. 1. Linkbaiting Poslední metodou jak pasivně/aktivně získávat odkazy je vytvořit obrovské informativní a graficky skvěle zpracované články na určité často diskutované téma. Neboli vytvořit článek, který je třeba dobrým zdrojem informací pro novináře, kteří potom mohou na váš článek organicky odkázat jako na zdroj. Nejlépe tato metoda funguje na nějaké nové a zajímavé témata o kterých není mnoho dostupných informací online v českém jazyce. 1. Broken linkbuilding Hledáte na cizích, ale tematických webech odkazy na externí zdroje, které ale už odkazují na neexistující domény/články - a nabídnete jim náhradu = svůj web/článek, popřípadě celou aktualizaci daného článku (taková varieta na guestpost).

47:20

AffilBox Podcast

Vydává: Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek

AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.

Web

Sezóna 1Epizoda 373. srpen 2022 01:21:48

Epizoda 37 - jak na redesign affiliate webu

Každý web po zhruba 2-3 letech měl projít redesignem. Šablony a pluginy zastarávají, vyhledávače se mění s nimi požadavky na weby. V neposlední řadě, jak weby vypadaly 3 roky zpět už nemusí být aktuální a důvěryhodné. Výhody redesignu: * Nová grafika - důvěryhodnost * technická aktualizace webu - splnění požadavků vyhledávačů / rychlost webu * Šablony mohou zastarávat - už k nim není podpora developerů * pokud správně redesign provedete, můžete očekávat lepší CTR z webu, delší čas návštěvníků na webu, což je signál pro vyhledávače aby vás dali na lepší pozice. * pokud plánujete web prodat, bude se lépe prodávat po redesignu Nevýhody redesignu: * může se toho hodně pokazit :D PŘED REDESIGNEM: * rozhodnout se zdali se mění šablona nebo se přejde na builder (lze udělat svépomocí) * zadat redesign externí agentuře (nákladnější ale pravděpodobně lepší UX, rychlost webu, atp.. Redesign pomocí šablony / builderu * aktualizovat na novou šablonu * builder (elementor, oxygen, visual composer, atp…) - velká variabilita ale obvykle je potřeba si hodně pohrát s rychlostí Výhody: * větší variabilita * menší náklady (pokud děláte svépomocí) Nevýhody: * pořád jste technickým kontaktem vy - pokud se něco pokazí musíte to řešit * je potřeba ladit rychlost webu svépomocí Redesign pomocí externí agentury * je potřeba si vybrat kvalitní developery (kteří to nezabalí za rok za dva a vy zůstanete bez technického kontaktu) * Je dobré si vybrat developery, kteří spolupracují s grafiky (grafiku by měl určitě dělat profík) Výhody: * nejste technický kontatk webu a můžete se obrátit na developery pokud se něco pokazí * web bude pravděpodobně vychytaný co se rychlosti a struktury týče nevýhody: * tato varianta je mnohem nákladnější * vlastní buildery agentur PŘED REDESIGNEM WEBU UDĚLAT NA WEBU NÁSLEDUJÍCÍ: * odstranit nepoužívané pluginy * exportovat si nastavení pluginů (pokud budete kompletně přecházet na nový WP a nebudete aktualizovat současný) * zálohovat si veškerý obsah NA CO SI DÁT POZOR PŘI REDESIGNU: * textová struktura webu (H1, H2, prvky) by měly zůstat stejné, abyste eliminovali změny pozic v SERPu z důvodu změny struktury * struktura webu a url adresy by měly zůstat podobné (pozor na kategorie článků například /clanky/muj-clanek/). Pokud budete měnit url adresy nezapomeňte na příslušné 301 redirecty. * neměnte více věcí najednou - když změníte hodně věcí najednou, hůře se potom určuje co způsobilo propad pozic/návštěvnosti CO KONTROLOVAT PO REDESIGNU: * url adresy (jejich struktura) * nastavení pluginů (cachovací pluginy, SEO pluginy, tabulky, atp…) * Dodělané css prvky (kontrola, zdali se classy nezměnily) * návštěvnost a pozice (skrze seo pluginy, GA) - kontrolujte vždy alespoň měsíc po redesignu, než se změna propíše do SERPu. * vnitřní prolinkování webu - pokud se měnily URL adresy je dobré změnit prolinky, abyste neměly příliš mnoho přesměrování CASE STUDIES JARDA A ONDRA

Sezóna 1Epizoda 3618. červenec 2022 01:43:57

AffilBox Podcast epizoda 36 - Recenze jsou trendy, proč jsou tak oblíbené?

Základní výhody samotného konceptu recenzí / testů pro partnery * SEO * Důvěra čtenářů * Hluboký obsah * Konverzní obsah * Vyšší odměny (jiné % odměny, vyšší objednávka, ...) * Přenositelnost do zahraničí (když se stejný produkt prodává na více trzích) Nevýhody * Náklady na tvorbu * Náklady na aktualizování (nové generace) * Zastaravání * Změna URL detailu produktu u inzerenta/inzerentů Výhody pro inzerenty * Podpora brandu * SEO * Vendor marketing * Mohou se více promovat vysokomaržové produkty Nevýhody * Náklady na produkty a distribuci Původ produktů - kdo je platí * Od e-shopu - typicky můžete odkazovat jen na daného prodejce - barter * Od výrobce - dle domluvy - jejich e-shop, či kdokoliv * Partneři sami - mohou odkazovat na kohokoliv Co může ovlivnit budoucnost/podobu recenzí Google/seznam algoritmy a penalizace Co by měla splňovat (aka https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews [https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews]) Náš výstup z jeho doporučení: * Autorský obsah - média jako fotky, video, ... * Vypíchnutí hlavních ne/výhod pro koupi * Prolinkování s podobnými recenzemi u vás - kontext porovnání s příbuznými produkt * Jak se liší produkt od dřívějších generací / předchůdců * Dokázat, že jste člověk z oboru * Více odkazů z 1 recenze Legislativa: EU/Omnibus https://www.podnikatel.cz/clanky/konec-falesnych-90-slev-a-fiktivnich-recenzi-e-shopy-ceka-smrst-zmen/ Ve zkratce: * E-shopy budou mít zakázáno publikovat falešné či nepřesné recenze testy. * Budou muset ověřit, že recenze u nich jsou od reálných zákazníků, co si ten produkt koupili. * Zákazník bude v případě porušení mít právo odstoupit od objednávky/nákupu. Další zdroje: * https://www.ignitingbusiness.com/blog/9-best-practices-for-writing-product-and-service-reviews * https://blog.ondrejmartinek.cz/category/navody/jak-vytvorit-recenzni-affiliate-web-navody/ * https://linchpinseo.com/seo-best-practices-adding-reviews/ * https://zenysro.cz/magazin/jak-napsat-recenzi/ * https://blog.eshop-rychle.cz/jak-na-hodnoceni/ * https://optimalne.net/clanek/google-aktualizuje-vyhledavani-recenzi-produktu * https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/studie--jak-mohou-recenze-zakazniku-ovlivnit-prodej-produktu__s288x16473.html

Sezóna 1Epizoda 3526. květen 2022 01:11:22

Epizoda 35 - FAQ aneb na co se nás klienti často ptají

Co to je AffilBox? [https://www.affilbox.cz/co-je-affilbox/] * AffilBox je řešení pro váš provizní program. * Trackovací nástroj * Nástroj na správu influencerů Vyplatí se mi provizní program? * Ve většině případů ano - affiliate propagace je levnější, než PPC reklama na AdWords a FB Chtěl bych si AffilBox vyzkoušet, je to možné? * Máme demo [https://demo.affilbox.cz/prihlaseni/] * Máme 14 dní AffilBox zdarma [https://www.affilbox.cz/objednavka/] * Těch 14 dní není na vyzkoušení affiliate marketingu ale na nastavení AB Budu dostávat pravidelně updaty? * Ano je to jeden z důvodů, proč se AffilBox platí ročně a opakovaně Proč je platba roční a ne třeba měsíční? * Během měsíce až 3 není možné zjistit, zdali affiliate program funguje Co mají dělat partneři, když mě chtějí propagovat? * Zaregistrují se do vašeho AffilBoxu a tam naleznou propagační materiály Jak mohu své partnery vyplácet? * Valná většina partnerů, kteří to myslí vážně mají živnost nebo s.r.o., takže na FA * Další možnosti jsou DPP, DPČ nebo v podobě slevy na produkty Kde se mohou partneři do mého provizního programu zaregistrovat? * na stejné adrese, na jaké se přihlašujete vy Za jak dlouho mi začne affiliate fungovat/vydělávat? * Záleží na mnoha faktorech jako konverznost eshopu, brand, nabídka zboží, cenová strategie, pokud existují partneři na trhu, atp... * Obecně říkáme za 3-6 měsíců ale nejsou vyjímky po 14 dnech nebo po 1 roku Jak funguje AffilBox – je potřeba jej někam nainstalovat? * Není potřeba, vše funguje na našich serverech Musí mí partneři také něco platit? * Nemusí, partneři se jenom registrují a začnou propagovat Kolik času je potřeba vyčlenit na správu affiliate? * naprostý základ je půl hodiny až hodina denně. * u rozjetých kampaní může být i méně ale musíte vědět co děláte Affiliate management půl hodiny denně. [https://www.affilbox.cz/affiliate-management-pul-hodiny-denne/] Nechci se starat o správu, můžete to dělat vy? * Máme službu nastavení affiliate programu [https://www.affilbox.cz/nastaveni-affiliate-programu/] * Máme vyškolené externí affiliate manažery [https://www.affilbox.cz/affiliate-manazeri/] O affiliate ještě vůbec nic nevím, kde se o něm dozvím něco srozumitelného? * máme webináře [https://www.affilbox.cz/webinare/], podcast [https://www.affilbox.cz/podcast/], mraky článků na blogu * kromě toho můžeme školit Jaké cookies má AffilBox? * analytické

Sezóna 1Epizoda 342. květen 2022 50:18

Epizoda 34 - jarní úklid

AffilBox: * Zpřístupnění pravidel Bonusů pro partnery – v rámci dané reklamní kampaně v záložce Bonusy. * Zviditelnění matice/tabulky provizí pro partnery – vycházející z nastavení Kategorie provizí v dané kampani. * Funkčnost Externího SMTP přesunuta z Nastavení aplikace do samostatného pluginu pro volitelné zapnutí. * Přidána podpora a_chan (ukliďte si v affiliate programu a přejděte k nám :D) * Do Fakturace doplněn sloupec s datem nahrání faktury – platí jen pro nově nahrané faktury od tohoto data. * Přidána možnost exportu dat ze sekce Fakturace. * Doplněn sorting (řazení) do jednotlivých tabulkových prvků – Report prokliků, Report konverzí,  Reportu kanálů. * Přidáno řazení dle času/hodnot do Pokročilých statistik. * Znemožněno zadání subdomény obsahující affil/affiliate pro spouštění partnerského programu na vlastní doméně – z důvodu častější blokace těchto subdomén ze stran blokátorů reklam a prohlížečů. Ondra Jarní úklid: * Zbavování se domén, které jsem i za rok, dva nevyužil * Příprava u webů, které budu brzy prodávat, protože se jim vůbec nevěnuji. * Úklid v projektech v rámci Trella/todoistu, čistka zaplevelení. * Příprava 1 affiliate projektu, co mám v 3 zemích, na solidní redesign. Jarda Jarní úklid: * Dokončujeme migraci 5nej na nový design (s tím se váže spousta věcí včetné úklidu v textech) * Na serveru mám weby, které dávno nic nevydělávají a zabírají místo, takže prodávám. * Čistím to-do buď tasky deleguju, dělám nebo už nejsou aktuální/potřeba a tak je mažu. ! Jarní úklid pro naše posluchače: Pokud něco prodáváte, ať už doménu nebo celý projekt, dejte affilákům vědět v komentářích pod podcastem na webu AffilBoxu ! Napište co nejvíce informací a nezapomeňte dát cenu!

Sezóna 1Epizoda 3319. duben 2022 31:11

Epizoda 33 - Jak se daří affiliate programu SmartEmailingu?

Rozhovor s Ondřejem Ratajským (SmartEmailing [https://www.smartemailing.cz/]) a Jardou Janíčkem (AffilBox [https://www.affilbox.cz/]) o affiliate programu, který SmartEmailing postavil na platformě AffilBox.   - Proč lifetime provize jsou výhodné pro strategii affiliate programu?  - Jak velkou část obratu tvoří affiliate marketing?   To a mnohem více se dozvíte ve videu.   Odkazy z rozhovoru: Affiliate program SmartEmailing: https://partneri.smartemailing.cz/registrace/ [https://partneri.smartemailing.cz/registrace/] Knihy:  https://zenyvecommerce.cz  [https://zenyvecommerce.cz ] https://www.vitalvibe-longevity.cz/kniha/ [https://www.vitalvibe-longevity.cz/kniha/]

Sezóna 1Epizoda 3217. březen 2022 01:08:25

Epizoda 32 - 5 zajímavých affiliate niche pro 2022

5 zajímavých affiliate niche, které bychom zvažovali pro nové weby v roce 2022. Všechny niche mají potenciál do budoucnosti.

Sezóna 1Epizoda 3114. únor 2022 48:51

Epizoda 31 - Jak se daří affiliate programu Econea.cz?

Ondra je dlouholetým affiliate manažerem affiliate programu Econea.cz. Jak dlouho affiliate program funguje? Proč se tomuto affiliate programu tak daří? Jaké strategie Ondra používá? To vše a mnohem více se dozvíte v našem podcastu.

Sezóna 1Epizoda 303. leden 2022 01:12:31

Epizoda 30 - Bilancování roku 2021

Budou 3 části, co se povedlo v AffilBoxu, Zhodnocení predikcí affiliate manažerů. Naše predikce pro rok 2022. Co se povedlo v AffilBoxu: * Partnerbox, dashboard pro partnery. Funguje a využívá jej k dnešnímu dni 736 affiliate partnerů. * V AffilBoxu byl dlouhodobě problém s obchodními podmínkami, zjednodušili jsme jejich zadávání. * Nový průvodce nastavením AffilBoxu, který s inzerenty projde základní nastavení AffilBoxu krok po kroku. * Máme ochrannou známku na AffilBox. * Při registraci do AffilBoxů se u českých partnerů stahují data z Aresu, je to tak velmi jednoduché a rychlé. * AffilBox je kompletně přeložený do celkem 7 jazyků. Kromě toho je možné podle jazyka servírovat různé obch. podmínky, různé nástěnky s různými informacemi, pro konkrétní zemi. * AffilBox nyní interně parsuje XML feed pro účely různých provizí podle kategorií e-shopu. Nemusíme se tak spoléhal na externí služby. * Změna fakturačního systému, nyní za AffilBox můžete zaplatit i třeba Bitcoinem :-) * Oprášení S2S trackingu (který máme roky) a aktivní nabízení inzerentům. Další věci, co se povedly: * Kompletně jsme přeložili web affilbox.cz a máme nyní anglickou verzi na affilbox.com - chystame expanzi * Náš podcast se umístil na třetím místě v žebříčku webtop100 Co plánujeme: * AffilBox budeme dále vylepšovat a přidávat nové funkce. Chceme se soustředit na zahraničí ale rozhodně nebudeme zanedbávat československý trh. * Chystáme: * nové API * úprava a vylepšení reklamních prvků * notifikační centrum (vysvětlíme, co chceme aby to umělo) * deeplink generátor - jednoduché vytvoření affil linku na jakoukoliv adresu na webu inzerenta * napojení na zahraniční platformy * v PartnerBoxu přibudou klasické statistiky a filtrace našich kampaní. * Také do něj postupně chystáme napojení na používané affiliate sítě, aby partneři měli jednoduchý a rychlý přehled o jejich affiliate podnikání.

Sezóna 1Epizoda 2925. listopad 2021 01:07:54

Epizoda 29 - Jak se daří affiliate programu Alkohol.cz

📣 Nový díl AffilBox Podcastu je tady. Dnes se speciálním hostem Zdeňkem Dvořákem, kterého asi znáte z online prostoru pod přezdívkou Linki. Zdeněk je affiliate manažer, affilák, SEO specialista, linkbuilder a obecně člověk, který má obrovský přehled v online podnikání. Zdeňka vyzpovídal Jarda o affiliate programu Alkohol.cz [http://alkohol.cz/], který běží na AffilBoxu. V podcastu jsme mluvili o tom, jak se affiliate programu daří, jak přistupuje k práci affiliate manažera a co vás čeká, když začnete spolupracovat s tímto úspěšným affiliate programem. 📣 Odkazy z podcastu: Affiliate program Alkohol.cz - https://affil.alkohol.cz/registrace/ Školení Linkbuildingu - https://linki.cz/skoleni-zpetne-odkazy/ Ahrefs - https://ahrefs.com/

Sezóna 1Epizoda 281. listopad 2021 01:07:11

Epizoda 28 - Cookies po 1. 1. 2022

Co se mění Nově nutný souhlas, bez něj se nemůže nic ukládat = od 1. 1. budou na všech webech (které pracují s cookies soubory - jak svými, tak cizími) tzv. cookie lišty či brány. A specifické je ještě to, že na vstupu potřebujete nejen ne/souhlas uživatele, ale on ho musí mít možnost/právo i kdykoliv změnit. Pro to slouží už hotové cookies consent management nástroje typu: * CookieBot.com, * Usercentrics.com, * Ethyca.com, * Consentmanager.net, * OneTrust.com, * Cookiefirst.com, * Cookiehub.com * a další. Týká se veškerého on-line dění To se netýká jen affiliate, ale celého on-line výkonnostního marketingu, analytiky, PPC, remarketingu, … všeho co doposud známe a považujeme za moderní internetové metody jak propagace, tak jejího analyzování. V zahraničí to funguje déle, než u nás. Máme druhý nejhorší zákon co se týče přísnosti textace, nejhorší by dle rešerší právníků mělo být sousední Rakousko. Dopad Zde bohužel nemáme křišťálovou kouli, takže můžeme pracovat jen s informacemi ze zahraničí. Některé zdroje mluví o 30 % nesouhlasu, některé 10 %, 20 %, … Za nás to bude někde uprostřed, třeba 20 %, které to ovlivní. Tuto hladinu přibližně potvrdil na základě svého A/B testování zástupce Livesportu, který vystoupil na proběhlém Datarestartu od agentury Taste. V EU získáváme až 80 % souhlasů. Bylo to odlišné napříč EU v jednotlivých zemích: * Velká Británie 86 % * Maďarsko 80 % * Německo 72.5 % * Finsko 77 % Pro kontext a upřímnost byly i horší země: * Itálie 65 % * Belgie 67 % * a další Neboli není to pevné a plošně tvrditelné číslo - každý inzerent (i v každé zemi kde působí) bude mít svou průměrnou hladinu, ale do toho každý partner má unikátní mix návštěvnosti a ta taky bude mít jiná % konverze do ne/souhlasu. Řešení Budeme se věnovat nejčistšímu řešení, které je aktuálně dle právníků ve hře. Až praxe sama ukáže, jak se na jednotlivé implementace budou dívat soudy a jestli to nařízení nebude jemnější, než čekáme. Aktivní řešení * S2S tracking * Tracking kuponů * Co největší snaha o souhlas (ovlivní jak inzerenti, tak partneři) Alaternativní řešení * Sampling (dopočítání konverzí dle vzorku) * Navýšení odměn partnerů TIP: Je možné dle právníků už dnes sbírat souhlasy svých návštěvníků a tedy si optimalizovat UX, textaci, mít už zpětnou vazbu od analytiků/markeťáků k implementaci a tím mít náskok oproti ostatním.