AffilBox Podcast
Sezóna 1Epizoda 114. únor 2021

Poslechněte si podcast: Epizoda 11 - Co je affiliate marketing?

Co je affiliate marketing? Kdo na trhu figuruje? Proč byste měli chtít mít affiliate marketing pro svůj byznys? O tom vše bude dnešní epizoda!

01:12:19

AffilBox Podcast

Vydává: Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek

AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.

Web

Sezóna 1Epizoda 45Před 2 týdny 47:23

Epizoda 45 - Aktivační a motivační kampaně

Jak aktivovat / motivovat své partnery pro větší výkony? Novinky v AffilBox a PartnerBoxu: * 17. 10. Doplněna nová administrátorská notifikace na vystavení nové fakturace za licenci. * 7. 8. Do e-mailové šablony Nová konverze přibyla proměnná [PRODUCTS] – ta vypisuje obsah objednávky dle jednotlivých produktů v ní – díky kombinaci aktivovaného pluginu Provize podle kategorie [https://www.affilbox.cz/provize-podle-kategorii-produktu/] a aktualizovaným konverzním kódem [https://www.affilbox.cz/konverzni-kod/]. * 10. 7. Do emailové šablony Nová registrace (partnera do programu) byla přidána proměnná Home URL pro výpis adresy, na které proběhla registrace. * 11. 7. PartnerBox: Přihlašovací údaje v rámci rychlo-registrace se dají do clipboardu zkopírovat jediným klikem na samotný údaj. * 11. 7. PartnerBox: Výpis přihlašovacích údajů do nově zaregistrované kampaně se vypisuje na děkovací stránce po registraci do vybrané kampaně. * 11. 7. PartnerBox: Doplněn aktualizovatelný profil (Údaje pro AffilBox v bočním panelu) pro údaje nutné k zaregistrování do nových affiliate kampaní. * 11. 7. PartnerBox: Přidána rychlo-registrace z Katalogu kampaní [https://www.partnerbox.cz/rychla-registrace/] do jednotlivých AffilBoxích kampaní. * 10. 7. PartnerBox: Do Katalogu partnerských kampaní bylo doplněno vyhledávání do bočního panelu. * 10. 7. PartnerBox: Nově je podklad k fakturaci sdružený se samotným formulářem pro nahrání faktury na vyplacení provizí. * 9. 7. PartnerBox: V katalogu kampaní přibyla možnost filtrace mezi kampaněmi – propojené (jste zaregistrováni a už máte přidaný program na nástěnce) a nepropojené (nemáte zaregistrovaný účet). * 5. 7. PartnerBox: Doplněna každodenní aktualizace tematik v rámci Profilu partnera – vůči nově zapojeným kampaním v rámci dashboardu. * 30. 6. Přidána nová notifikace do Notifikačního centra pro administrátory v případě neproplacení faktury za prodloužení licence. * 12. 6. Do Notifikačního centra [https://www.affilbox.cz/notifikacni-centrum/] přidána administrátorům podpora html tagů a přímých odkazů skrze editor. Aktivační kampaně Kde zjistit, jací partneři aktuálně nepropagují Statistiky, Reporty, Neaktivní partneři - v kalendáři vybrat za minulý měsíc - ty použít pro aktivaci - per 1 ideálně, variantou je použít je pro hromadný mailing. Můj ověřený mail: Zdravím, nepotřebujete poradit ohledně affiliatu? Nebo by se vám nehodily nějaké nové bannery či jiné reklamní prvky? Případně co vy a recenze produktů? Díky tomu, že jsme se stali u některých značek velkobochodní prodejci, můžeme poskytnout produkty konkrétních značek k recenzi - bylo by to pro vás zajímavé? Kdyby vás to zaujalo, klidně mi napište a ať se vám daří! Zdraví Kontaktovat je 1 na 1 Call je vždy rychlejší a s jasným výsledkem, nebojte se partnerům volat. Má jen nevýhodu, že pokud si domluvíte nějaký deal na míru, je důležité (do budoucna / dohledatelnost) udělat ještě telefonátu e-mail s tím, na čem jste se domluvili. Motivační kampaně Můžete mít aktivní partnery, kteří vodí návštěvnost, nějaké objednávky, ale vidíte, že mají rezervy v motivaci, aby vás více zapojili do svého programu. Klouzavé bonusy Nastavit strukturu odměn, počítající se strukturou vyšších odměn při překonání konkrétního obratu v kampani - 10 000, 50 000, 100 000 Kč za měsíc, …  Plugin Bonusy (PRO / NETWORK = takže dnes už všichni), Nový bonus, Druh podmínky Provize / Obrat / Konverze, Časové období dat - předchozí dny (30), Podmínka větší než xyz. Zvýšení odměny na konkrétní kategorii Vyšší marže = vyšší provize pro partnera = doplněk Kategorie provizí - a komunikovat partnerům, že za propagovat kategorii/značku xyz budou dostávat větší odměny, protože máte větší prostor - ať už díky maržím, nebo vendor dealu s výrobcem, … Zapojení kuponů pro nejlepší partnery Pro nejlepší partnery (obrat větší než x, více objednávek než x, minimální stornovost) nabídněte slevové kupony s personalizovaným tvarem = typicky název brandu/webu/influencera.  Zvýšení odměn pro testery Navyšte % odměnu pro ty affiliate partnery, kteří vás propagují skrze reálné recenze vašich produktů - vytvářejí hodnotný obsah, budují brand a vztah s návštěvníkem = k nezaplacení.

Sezóna 1Epizoda 4414. červen 2023 34:09

Epizoda 44 - Představujeme AffilBox Network

Novinky: * 9. 5. Do Networku přidány počty registrovaných partnerů (kteří jsou k oslovení v rámci sítě) k jednotlivým typům propagace a tematickým kategorií. * 24. 4. Administrátoři mají nově k dispozici statistiky ze své Zátěžové linky [https://www.affilbox.cz/zatezova-linka/] – najdou ji v sekci Fakturační historii v horní části. * 24. 4. Přidán nová možnost do Networku – filtrace mezi partnery v Katalogu partnerů – Všichni, Pozvaní a Registrovaní.  Představení Networku: * partneři z PartnerBoxu, * katalog partnerů v administraci AffilBoxu, * vyhledávání dle jména, firmy, …, * třídění dle stavu pozvání, tematičnosti a typu propagace, * detail partnera s jeho weby, možnostmi nadstandardní propagace, průměrnou měsíční návštěvností a představením (dobrovolné info), * pozvání na klik z katalogu, nebo skrze mail, * pozvání z katalogu spouští notifikaci (webovou i mobilní) v PB daného partnera + posílá mail na jeho registrovaný mail, * funkčně jako nadupané PRO (S2S, notifikační centrum, kategorie provizí, kupony, odkazování bez parametru, více měn, multijazyčnost, …), * bez limitů na zátěžovku i počet kampaní. Potvrzený off-line zájem u inzerentů Poprvé jsme offline prezentovali Network na konferenci Czech Online Expo (https://www.czechonlineexpo.cz/ [https://www.czechonlineexpo.cz/] - tedy na konci února 23) a z cca 60 schůzek/rozhovorů (nových klientů, kteří chtěli spouštět program) chtělo cca 95 % NW licenci a ne klasickou PRO = nabízely se už tehdy právě jen 2 licence o kterých jsme věděli, že se budou promovat a rozvíjet. Ta poptávka byla enormní a právě z těchto zájemců vznikli první beta-testeři a poté i platící klienti této nové licence. Spuštění opravdu se stihlo na slibovaný březen.  Kdo znáte vývoj webových služeb, tak spuštění na čas je vzácností, ale souviselo s tím to, že NW bylo už dost rozpracované a jen se ladily komunikační API skripty mezi oběma službama. Letitá anabáze k databázi partnerů Byla to také i letitá situace na trhu, kdy klienti se nás ptali, jestli máme databázi partnerů (a jak velkou), kterou mohou oslovit, či rovnou pozvat do svého programu při startu. My jsme potřebovali tu situaci s letitým uzamčením AffilBoxů do separátní krabiček vyřešit = a to tím výsledkem bylo prve právě spuštění PartnerBoxu a posléze i postupné propojování. Koncept uzavřenost AffilBoxů trvá Přesto je ponechána určitá uzavřenost jednotlivých licencí, kdy partneři v PartnerBoxu se registrují separátně v samostatné službě, ale inzerenti mohou mít i své vlastní zdroje partnerů mimo náš ekosystém webů a služeb. Bonusy při spuštění: * zvýrazněný zápis na Affiliatekatalog.com [https://www.affilbox.cz/novy-affiliate-katalog/#premiove-doporuceni], * představení programu v magazínu na PB [https://www.partnerbox.cz/magazin/predstavujeme/], * jednorázová notifikace partnerům v PB [https://www.partnerbox.cz/]. Cena: * jako PRO = 19 990 Kč bez DPH * plus 1 % ze schváleného obratu co přivedli partneři Statistiky k dnešnímu dni (26. 5. 2023): * 379 aktivních partnerů (double-optin + aspoň 1 kampaň) * 130 registrovaných partnerů (double-optin - žádná kampaň) * 64 partnerů (bez double optinu - žádná kampaň) Kategorie partnerů (a jejich počty): * Auto-moto, logistika, doprava - 31 * Bílá elektronika - 43 * Cestování, dovolená, zájezdy - 54 * Cizí jazyky, překlady, kurzy - 40 * Dětské zboží a hračky - 49 * Domácí mazlíčci, chovatelství - 45 * Doplňky stravy, léky - 87 * Finance a pojištění - 39 * IT služby - 61 * Kosmetika - 67 * Kultura, zábava, filmy, knihy - 57 * Marketing, podpora podnikání, SAAS - 60 * Móda, oblečení, šperky a hodinky - 59 * Nábytek, vybavení domácností, domy - 65 * Ostatní a hobby - 51 * PC, konzole, TV, audio, foto a hry - 36 * Poradenství, koučink, osobní rozvoj - 32 * Potraviny, nápoje - 73 * Sex, erotika, seznamovací portály - 38 * Slevové portály, zážitkové agentury - 33 * Sport, fitness - 80 * Telefony, tarify, příslušenství k telefonům - 37 * Vzdělání a kurzy - 46 * Zdraví, biohacking, wellbeing - 56 Typy propagace: * cashback, * e-mail marketing, * kuponový web, * obsahový web, * PPC arbitráž. * produktový katalog, * recenzní web, * speciální typ propagace, * srovnávací web.

Sezóna 1Epizoda 4316. květen 2023 35:10

Epizoda 43 - Změny v AffilBox licencích

Změny v Affilbox licencích Novinky: * 8. 4. Do Networku [https://www.affilbox.cz/network/] jsme přidali možnost přímo pozvat vybraného partnera do programu skrze administraci – v rámci Partnerbox.cz dostane notifikaci (klasickou i push do mobilní aplikace) a e-mailové upozornění o pozvání. * 28. 3. Spustili jsme novou licenci typu Network [https://www.affilbox.cz/network/] – s katalogem partnerů k pozvání. * 20. 3. Do PartnerBoxu byla přidána nová sekce s Katalogem affiliate kampaní k propagaci [https://www.partnerbox.cz/katalog-affiliate-kampani/] - jen licence PRO a NETWORK. * 6. 3. Generátor odkazů si nově pamatuje naposledy vložený odkaz z pole Odkaz – ať už ten základní předvyplněný, nebo partnerem vložený. Basic versus PRO Původní rozdělení na Basic a PRO, bylo už před 6 lety. Hlavní vývojové novinky, šly od té doby primárně na PRO licence. Letos tu změnu dokonáme. Když jsme AfffilBox kupovali (cca 3 roky zpět), PRO licence tvořili 5 % všech licencí. K prvnímu dubnu letošního roku tvoří tyto licence už 65 % všech platících licencí. Basic licence už několik měsíců nelze objednat. Nemáme na to žádné stížnosti, nezměnil se ani výrazně počet trialů. Co nás k té změně vedlo Partneři měli problémy, s rozdílnou funkčnosti jednotlivých licencí, a citelně více preferovali PRO licence. Směrem k inzerentům bylo náročnější vysvětlovat rozdíly. Ty hlavní výhody se totiž původně projevovaly primárně u již fungujícího programu, kdy partneři mají najednou k dispozici násobně více funkcí, které jim pomáhají k větším výdělkům. Od spuštění katalogu v PartnerBoxu, ale ta licence pomáhá i ve startu. Affiliate manažeři si změnu chválí, protože mají jednodušší start, a k dispozici přes 10 dalších funkcí, které v základní licence nebyly. Podloženo statistikami Podívali jsme se statisticky na tzv. churn, neboli úmrtnost licencí v rámci naší saas služby. PRO licence měli dle aktuálních statistik 6 krát menší úmrtnost, a průměrně dosahovali pětkrát větších obratů, než jejich obdobné programy v daném oboru na Basic licenci. A nebylo to vždy vázané na počet partnerů - Ale dá se říci, že PRO licence mají citelně větší počet partnerů. Několik měsíců příprav O změně licencí Basic na PRO už se bavíme s inzerenty od letošního ledna A nejpravděpodobněji to vypadá na plošný přechod na PRO licenci za výhodnější cenu. Část už přecházela po přidání katalogu kampaní v PartnerBoxu. A to ani nezmiňujeme motivace jít z Basicu rovnou na NETWORK, z něj jsou první inzerenti vyloženě nadšení, ale o tom až příště. Stejně tak všem inzerentům při přechodu nabízíme tzv. audit programu, abychom jim doporučili změny které jim pomohou samotnému růstu programů.

23. březen 2023 35:46

Epizoda 42 - AffilBox VS. vlastní řešení

V epizodě 42 AffilBox podcastu jsme rozebrali výhody a nevýhody AffilBoxu vs. vlastního řešení (to znamená naprogramované svými developery) Vlastní řešení vs. SAAS aplikace Výhody a nevýhody jednotlivých variant Vlastní řešení Výhody * Kompletně si ho navrhnete a vyvinete pro své unikátní použití * Máte plnou kontrolu nad daty Nevýhody * Vysoká peněžní náročnost * Dlouho trvá od rozhodnutí, přes vývoj, přes reálné nasazení * Dostupnost je na vaši zodpovědnost * Bezpečnost je na vaši zodpovědnost * Musíte neustále dovyvíjet dle posledních trendů (S2S) * Bude téměř nemožné vyvinout pro sebe řešení ve 100 % funkcí co hotová řešení dělají přes 10 let * Pravděpodobně nebudete mít mobilní aplikaci/návazné služby * Nebudete mít pravděpodobně API pro partnery SAAS pronajaté řešení Výhody * S programem můžete začít během 5 minut od rozhodnutí mít affiliate * Nestaráte se o vývoj * Nestaráte se o bezpečnost * Nestaráte se o stabilitu / dostupnost * Partneři mají ihned k dispozici známé rozhraní * Vždy je to třetí strana, která je nezávislá a tedy důvěryhodná * Mobilní aplikace pro iOS / Android * Přes API či konverzní kódy napojíte vše od e-shopu, po lead-gen, či saas Nevýhody * Data svěřujete třetí straně (ale to řeší GDPR a smlouva) * Opakované platby - měsíční/roční předplatné * Nemusí sedět 100 % vašemu záměru

Sezóna 1Epizoda 4231. prosinec 2022 01:08:47

Epizoda 41 - Bilancování roku 2022

Zpětně bilancujeme rok 2022, díváme se co se nám povedlo v AffilBoxu a co se nám zase nepovedlo. Dejte nám vědět do komentářů, jak se dařilo vám v uplynulém roce.

Sezóna 1Epizoda 4015. listopad 2022 56:58

Epizoda 40 - O affiliate managementu s Dušanem Součkem

Odkazy z epizody: Affiliate Výzva [https://affiliatevyzva.cz/] Authority Hacker podcast [https://www.authorityhacker.com/podcast/] Umění války v byznysu [https://www.databazeknih.cz/knihy/umeni-valky-230937] Otázky na Dušana: * Když jsi se v patnácti rozhodoval co dál dělat, byl affiliate marketing pro tebe jasná volba? * Jaké jsou podle tebe největší výhody affiliate marketingu? * Na čem teď pracuješ? Jak rozděluješ svůj čas? * Představ nám affiliate programy, kde děláš affiliate manažera. * Proč jsi se rozhodl dělat affiliate management, co tě motivuje? * Jaký je rozdíl v managementu Leadgen affilu vs. ecommerce affilu? * Proč si myslíš, že právě tobě affiliate program funguje? Co je tajemství úspěchu affiliate programu? * S jakými affiliate partnery nejraději pracuješ? * Primárně používáš AffilBox pro své affiliate programy. Jakou vidíš největší výhodu AffilBoxu? *  Jak vidíš vývoj affiliate odvětví v Česku a na Slovensku? Jaké jsou podle tebe trendy pro další rok? * Jaké jsou tvé plány do budoucnosti, co se affiliate managementu týká? * Přijímáš nové klienty? * Jaký je tvůj vysněný affiliate program? Pro jakého klienta bys chtěl pracovat? * Jsi zároveň i affiliate partner. Prozradíš nám nějaké tipy pro začínající partnery?

Sezóna 1Epizoda 3917. říjen 2022 01:11:33

Epizoda 39 - Rozhovor s Janem Laiblem

Jarda vyzpovídal skvělého řečníka a obchodníka Honzu Laibla, kterého můžete znát například z projektu Každý Prodává [https://www.kazdyprodava.cz/]. Témata, které jsme v rozhovoru probrali jsou: 1. - Využití sales pro e-shopy / Ecommerce 2. Sales driven vs. marketing driven 3. Outsouring salesu vs. interní člověk 4. Pozice majitele e-shopu (firmy) v průběhu času 5. Affiliate marketing a jeho podobnost s obchodním týmem 6. Konkurence, jak k ní přistupovat? 7. Jaké kanály může e-shop využít k prodeji? 8. Studijní materiály pro všechny, kteří se chtějí stát dobrými obchodníky.

Sezóna 1Epizoda 385. říjen 2022 56:02

Epizoda 38 - Mastermind

AB podcast - Mastermindy Recap: * ShopCamp, * mobilní aplikace, * notifikační centrum. Mastermindy * Co je mastermind - setkání profesionálů, kteří si navzájem nekonkurují a sdílejí své zkušenosti. * Podoba - online / offline * Počet lidí - cca 2-10 * Kdo se má setkávat (nekonkurenční obory, podobná velikost, podobná cílová skupina / segment) * Opakovanost / frekvence * Otevřená kniha na setkání a plná důvěra, mimo “NDA” * Moderace debaty Podoba/forma setkání Hotseat (téma dne) Vyžaduje více přípravy, hlavní účastník mluví do hloubky o problematice/svému problému/zjištění = typicky 1 téma na 1 setkání a ostatní do toho přidávají své zkušenosti a postřehy x Průběžné * Co jste řešili poslední týden * Jaké problémy jste měli * S čím potřebujete poradit Konkrétní časový plán - počet členů x 15 min například na každého Alternativy/varianty Více networkující, méně otevřené, méně konkrétních use-casů/čísel, více proměnlivých účastníků, … * Byznys snídaně BforB - https://www.bforb.cz/ [https://www.bforb.cz/] * ECommerce Beers - https://www.ecommercebeers.com/ [https://www.ecommercebeers.com/] Výzva pro brněnský MM o affiliate / SAAS Další zdroje: https://navolnenoze.cz/novinky/mastermind/ [https://navolnenoze.cz/novinky/mastermind/] MasterMind klub - uzavřená komunita pro CEO, majitele a ... [https://mastermindklub.cz/]https://mastermindklub.cz [https://mastermindklub.cz/] https://mladypodnikatel.cz/jak-vyuzit-mastermind-skupiny-podnikani-t29401 [https://mladypodnikatel.cz/jak-vyuzit-mastermind-skupiny-podnikani-t29401] https://www.sevenin.cz/mastermind.html [https://www.sevenin.cz/mastermind.html]

Sezóna 1Epizoda 373. srpen 2022 01:21:48

Epizoda 37 - jak na redesign affiliate webu

Každý web po zhruba 2-3 letech měl projít redesignem. Šablony a pluginy zastarávají, vyhledávače se mění s nimi požadavky na weby. V neposlední řadě, jak weby vypadaly 3 roky zpět už nemusí být aktuální a důvěryhodné. Výhody redesignu: * Nová grafika - důvěryhodnost * technická aktualizace webu - splnění požadavků vyhledávačů / rychlost webu * Šablony mohou zastarávat - už k nim není podpora developerů * pokud správně redesign provedete, můžete očekávat lepší CTR z webu, delší čas návštěvníků na webu, což je signál pro vyhledávače aby vás dali na lepší pozice. * pokud plánujete web prodat, bude se lépe prodávat po redesignu Nevýhody redesignu: * může se toho hodně pokazit :D PŘED REDESIGNEM: * rozhodnout se zdali se mění šablona nebo se přejde na builder (lze udělat svépomocí) * zadat redesign externí agentuře (nákladnější ale pravděpodobně lepší UX, rychlost webu, atp.. Redesign pomocí šablony / builderu * aktualizovat na novou šablonu * builder (elementor, oxygen, visual composer, atp…) - velká variabilita ale obvykle je potřeba si hodně pohrát s rychlostí Výhody: * větší variabilita * menší náklady (pokud děláte svépomocí) Nevýhody: * pořád jste technickým kontaktem vy - pokud se něco pokazí musíte to řešit * je potřeba ladit rychlost webu svépomocí Redesign pomocí externí agentury * je potřeba si vybrat kvalitní developery (kteří to nezabalí za rok za dva a vy zůstanete bez technického kontaktu) * Je dobré si vybrat developery, kteří spolupracují s grafiky (grafiku by měl určitě dělat profík) Výhody: * nejste technický kontatk webu a můžete se obrátit na developery pokud se něco pokazí * web bude pravděpodobně vychytaný co se rychlosti a struktury týče nevýhody: * tato varianta je mnohem nákladnější * vlastní buildery agentur PŘED REDESIGNEM WEBU UDĚLAT NA WEBU NÁSLEDUJÍCÍ: * odstranit nepoužívané pluginy * exportovat si nastavení pluginů (pokud budete kompletně přecházet na nový WP a nebudete aktualizovat současný) * zálohovat si veškerý obsah NA CO SI DÁT POZOR PŘI REDESIGNU: * textová struktura webu (H1, H2, prvky) by měly zůstat stejné, abyste eliminovali změny pozic v SERPu z důvodu změny struktury * struktura webu a url adresy by měly zůstat podobné (pozor na kategorie článků například /clanky/muj-clanek/). Pokud budete měnit url adresy nezapomeňte na příslušné 301 redirecty. * neměnte více věcí najednou - když změníte hodně věcí najednou, hůře se potom určuje co způsobilo propad pozic/návštěvnosti CO KONTROLOVAT PO REDESIGNU: * url adresy (jejich struktura) * nastavení pluginů (cachovací pluginy, SEO pluginy, tabulky, atp…) * Dodělané css prvky (kontrola, zdali se classy nezměnily) * návštěvnost a pozice (skrze seo pluginy, GA) - kontrolujte vždy alespoň měsíc po redesignu, než se změna propíše do SERPu. * vnitřní prolinkování webu - pokud se měnily URL adresy je dobré změnit prolinky, abyste neměly příliš mnoho přesměrování CASE STUDIES JARDA A ONDRA

Sezóna 1Epizoda 3618. červenec 2022 01:43:57

AffilBox Podcast epizoda 36 - Recenze jsou trendy, proč jsou tak oblíbené?

Základní výhody samotného konceptu recenzí / testů pro partnery * SEO * Důvěra čtenářů * Hluboký obsah * Konverzní obsah * Vyšší odměny (jiné % odměny, vyšší objednávka, ...) * Přenositelnost do zahraničí (když se stejný produkt prodává na více trzích) Nevýhody * Náklady na tvorbu * Náklady na aktualizování (nové generace) * Zastaravání * Změna URL detailu produktu u inzerenta/inzerentů Výhody pro inzerenty * Podpora brandu * SEO * Vendor marketing * Mohou se více promovat vysokomaržové produkty Nevýhody * Náklady na produkty a distribuci Původ produktů - kdo je platí * Od e-shopu - typicky můžete odkazovat jen na daného prodejce - barter * Od výrobce - dle domluvy - jejich e-shop, či kdokoliv * Partneři sami - mohou odkazovat na kohokoliv Co může ovlivnit budoucnost/podobu recenzí Google/seznam algoritmy a penalizace Co by měla splňovat (aka https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews [https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews]) Náš výstup z jeho doporučení: * Autorský obsah - média jako fotky, video, ... * Vypíchnutí hlavních ne/výhod pro koupi * Prolinkování s podobnými recenzemi u vás - kontext porovnání s příbuznými produkt * Jak se liší produkt od dřívějších generací / předchůdců * Dokázat, že jste člověk z oboru * Více odkazů z 1 recenze Legislativa: EU/Omnibus https://www.podnikatel.cz/clanky/konec-falesnych-90-slev-a-fiktivnich-recenzi-e-shopy-ceka-smrst-zmen/ Ve zkratce: * E-shopy budou mít zakázáno publikovat falešné či nepřesné recenze testy. * Budou muset ověřit, že recenze u nich jsou od reálných zákazníků, co si ten produkt koupili. * Zákazník bude v případě porušení mít právo odstoupit od objednávky/nákupu. Další zdroje: * https://www.ignitingbusiness.com/blog/9-best-practices-for-writing-product-and-service-reviews * https://blog.ondrejmartinek.cz/category/navody/jak-vytvorit-recenzni-affiliate-web-navody/ * https://linchpinseo.com/seo-best-practices-adding-reviews/ * https://zenysro.cz/magazin/jak-napsat-recenzi/ * https://blog.eshop-rychle.cz/jak-na-hodnoceni/ * https://optimalne.net/clanek/google-aktualizuje-vyhledavani-recenzi-produktu * https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/studie--jak-mohou-recenze-zakazniku-ovlivnit-prodej-produktu__s288x16473.html