Čteme vám Garáž.cz
Epizoda 7652. prosinec 2024

Poslechněte si podcast: Dejte sbohem kotoučům i destičkám: Mercedes vymyslel brzdy, které se nikdy neopotřebují. Revoluce je možná blízko

Článek Jana Majurníka. Prodejci tuningových dílů tvrdí, že auto musí nejprve vypadat a potom jet. Úpravci výkonu říkají opak, nicméně my si myslíme, že auta musí především umět brzdit. A právě v tomto směru vymyslel Mercedes úplně nové řešení, které dává sbohem tradičním kotoučům i destičkám.

Automobilka Mercedes-Benz je známá svými inovacemi napříč historií. Například jako první představila v roce 1978 sériově montovaný systém ABS (když nepočítáme Jensen FF z roku 1966, který měl obdobu ABS) nebo sériově implementovala elektronickou stabilizaci podvozku.

Celý článek čtěte zde. 

  • Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.
  • Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
  • Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.
  • Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!
02:58

Čteme vám Garáž.cz

Vydává: Garáž.cz

Už pět let je Garáž.cz nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Ale hlavně přinášíme původní a originální obsah, který nikde jinde nenajdete! Poslechněte si unikátní reportáže, rady a nejrůznější motoristická témata, která se vám budou za volantem hodit každý den. Jsme Garáž.cz a o autech víme všechno!

Web

Včera 11:11

Úžasný sporťák, který zářil v bondovce i Pretty Woman: Lotus Esprit je zajímavá skládačka, navíc skvěle jezdí

Článek Františka Vahaly. Lotus Esprit se vyráběl skoro tři dekády a za tu dobu prošel výraznou evolucí od původního jednoduchého, hranatého auta až po zakulacenou bestii s osmiválcem, co vkročila až do současného tisíciletí. Vyzkoušeli jsme verzi Turbo z roku 1991 a trochu nasáli pocit z této speciální britské rodiny.

Co vlastně dneska Lotus nabízí za auta? Nebýt stánku na festivalu rychlosti v Goodwoodu, tak bych upřímně neměl ani tušení – modelová řada je nečekaně široká. Zatímco já vzpomínám hlavně na úžasný Elise 111R, dnešní portfolio obsahuje různá auta – od hypersportu až po elektrické SUV.

Celý článekčtěte zde .

  • Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.
  • Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
  • Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.
  • Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!
Včera 09:03

Tato auta byla počátkem milénia na vrcholu a definovala úspěch. Dnes už nekoupíte ani jedno z nich

Článek Davida Bureše. Vyšší střední třída na evropských trzích dnes patří výhradně modelům prémiových značek. Před zhruba 20 lety tu však byla i řada sedanů mainstreamových značek.

Automobily v posledních desetiletích významně vyrostly, což se podepsalo na řadě segmentů. Dnešní malé městské hatchbacky velikostně odpovídají někdejším kompaktům, střední třída zase vyrostla do takové míry, že někteří její zástupci velikostně překonali někdejší modely vyšší střední třídy. Právě vyšší střední třída i kvůli tomu prakticky vymizela, respektive omezila se jen na vozy prémiových značek.

Celý článekčtěte zde .

  • Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.
  • Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
  • Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.
  • Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!
Před dvěma dny 05:40

Nejlevnější, nejvýkonnější, nejojetější… Našli jsme největší kuriozity mezi kabriolety v naší inzerci

Článek Tomáše Hrbka. Jestli rádi řídíte a chcete si užívat léto a slunce na maximum, určitě jste alespoň někdy zapřemýšleli nad tím, jestli byste si neměli koupit kabriolet. Možná vám s rozhodováním pomůžeme.

Vybrat otevřené auto totiž není jednoduché. Nabídka je široká, a to jak mezi novými vozy, tak ojetinami. Ostatně jen na našem inzertním portálu Sauto.cz se aktuálně nachází více než 1 200 kabrioletů a roadsterů.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před třemi dny 03:29

Blackout ochromil Česko: Co se bez proudu děje s benzinkami? Jak si poradit bez semaforů? A co nabíjení elektromobilů?

Článek Jakuba Suchomela. Fungování České republiky dnes poznamenal rozsáhlý výpadek elektřiny. Netýká se jen domácností, ale i řidičů, kteří jsou zrovna na cestách.

Masivní výpadek elektřiny, který byl způsoben v rozvodně Výškov, dnes zasáhl velkou část České republiky. V některých městech byla ochromena i doprava a MHD. Víte, co dělat, když zhasnou semafory nebo chcete zajet na čerpací stanici?

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před třemi dny 06:11

Za tragickou smrt fotbalisty Joty mohla prasklá pneumatika. Proč se tak děje? Jedna příčina je nejčastější

Článek Jana Majurníka. Včerejší zpráva o tragické smrti známého fotbalisty Liverpoolu Dioga Joty obletěla svět. Prvotní příčinou měla být podle některých zdrojů prasklá pneumatika, což není úplně výjimečná závada a může se stát každému. Jenže když se to špatně sejde, následky mohou být fatální. Proč ale pneumatiky praskají?

Pneumatika je jedinou spojnicí mezi automobilem a vozovkou. Jde o díl, který na silnici přenáší zrychlení i zpomalení a také se stará o zatáčení. Podle typu auta je obutí konstruované do různých rychlostí a také dostatečně naddimenzované.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před čtyřmi dny 03:18

Nejprodávanější SUV Kia po modernizaci přijíždí do Česka. Pořád nabídne diesel, rovnou se slevou 50 tisíc

Článek Stanislava Kolmana. Moderní technologie, široké spektrum motorů a plošné zvýhodnění všech variant. Oblíbená Kia Sportage s omlazenou tváří a výbavou se pomalu zabydluje na českém trhu.

Letní facelift Kie Sportage přinesl drobné, avšak šikovné vychytávky. Zvenčí auto prokouklo díky jiným nárazníkům a přepracovaným světlometům. Uvnitř zaujme hlavně nový dvouramenný volant a digitálnější pracoviště řidiče. Ten teď spolupracuje se dvěma 12,3″ obrazovkami a desetipalcovým head-up displejem. Zajímavostí jsou i schované výdechy ventilace.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před čtyřmi dny 03:50

Koenigsegg představuje hyperauto se zvláštním jménem a drtivým výkonem. I kdybyste na něj měli, nekoupíte ho

Článek Jana Majurníka. Že Lamborghini pojmenovává svoje auta podle býků, je známá věc, ale že Koenigsegg uvede svůj nejnovější a na okruhy orientovaný hypersport s odkazem na koně? To by čekal málokdo. Za touto na první pohled podivností se nicméně skrývá osobní příběh a hodně, ale hodně neelektrifikovaných hřebců.

Přivítejte nejnovější přírůstek do rodiny švédských hypersportů. Tohle je Koenigsegg Sadair's Spear (v překladu Sadairovo kopí), výkonný, lehký a na okruhy orientovaný vůz silně vázaný na zakladatele Christiana.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před čtyřmi dny 06:37

Proč se u nás silnice opravují tak dlouho? Protože na nich nikdo nepracuje!

Článek Dalibora Žáka. Nejsem silničář, nejsem stavební inženýr. Jsem jen člověk, který se pohybuje po silnicích a s čím dál větším nepochopením sleduje, co se kolem nich děje. Pokud máte kvalifikované vysvětlení, proč to jinak nejde, sem s ním. Ale zvenku to prostě působí bídně. Hlasujte také v přiložené anketě, jak to vidíte vy.

Každý řidič v Česku zná ten pocit. Projíždíte obcí, okreskou nebo městem a najednou narazíte na semafory, výkop, uzavírku. A když tam tudy jedete za týden znovu, nic se nezměnilo. Nikoho tam nevidíte. Jen červená, díry a jeden opuštěný bagr, jehož lžíce sklesle zírá do trávy, asi jako spadlé obličeje všech řidičů, kteří tudy musí nějak projet. Opravy silnic u nás zkrátka trvají příšerně dlouho. A je to snad proto, že by byly složité? Ne. Je to proto, že na nich nikdo nepracuje.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před čtyřmi dny 10:02

Nízký nájezd a spolehlivost: Vybrali jsme ojetiny, které koupíte za cenu nejlevnějšího nového auta na trhu

Článek Dalibora Žáka. Jaká slušná ojetá auta se dají koupit za 290 tisíc korun? Tolik totiž stojí aktuálně nejlevnější nové auto na českém trhu. Takže co vybrat, když se nechcete moc vzdalovat od pocitu koupě nového vozu, ale nízký nájezd a pár let stáří jste ochotni akceptovat?

To jsme zase dostali kartáč, když jsme psali, jaké zajímavé (a tak trochu šílené) ojetiny se dají koupit za cenu nejlevnější nové škodovky. Copak jste nepochopili, že to byla především legrace? To si nemůžete jen přečíst titulek a pak hned dštít v diskusi oheň a síru. Jasně jsme psali, že jsou to auta tak trochu „mimo“. Ono je potřeba si to ale přečíst.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před čtyřmi dny 04:41

300koňový španělský fešák: Cupra Leon má rychlosti i stylu na rozdávání

Článek Martina Jánského. Když se vám v redakci sejdou dva 300koňové bílé hot hatche, nemůžete se ubránit jistému srovnání. A odlišností je kupodivu celá řada, i když jsou obě silniční střely od značek pod křídly jednoho koncernu…

Je 300 koní hodně, nebo málo? Protože většina českých řidičů jezdí nejspíš obyčejným autem s výkonem kolem sto až sto padesáti koní, bude se vám stádo s dvojnásobným počtem hlav zdát nesmyslně velké. Ale věřte, že za volantem je to tak akorát, abyste se bavili beze strachu (s trochou rozumu). Navíc výkonová převaha se hodí i v běžných situacích – každé předjíždění a připojování do rychlejšího pruhu je hračkou.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!