Čteme vám Garáž.cz
NejnovějšíVčera

Poslechněte si podcast: Blackout ochromil Česko: Co se bez proudu děje s benzinkami? Jak si poradit bez semaforů? A co nabíjení elektromobilů?

Článek Jakuba Suchomela. Fungování České republiky dnes poznamenal rozsáhlý výpadek elektřiny. Netýká se jen domácností, ale i řidičů, kteří jsou zrovna na cestách.

Masivní výpadek elektřiny, který byl způsoben v rozvodně Výškov, dnes zasáhl velkou část České republiky. V některých městech byla ochromena i doprava a MHD. Víte, co dělat, když zhasnou semafory nebo chcete zajet na čerpací stanici?

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

03:29

Čteme vám Garáž.cz

Vydává: Garáž.cz

Už pět let je Garáž.cz nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Ale hlavně přinášíme původní a originální obsah, který nikde jinde nenajdete! Poslechněte si unikátní reportáže, rady a nejrůznější motoristická témata, která se vám budou za volantem hodit každý den. Jsme Garáž.cz a o autech víme všechno!

Web

Včera 06:11

Za tragickou smrt fotbalisty Joty mohla prasklá pneumatika. Proč se tak děje? Jedna příčina je nejčastější

Článek Jana Majurníka. Včerejší zpráva o tragické smrti známého fotbalisty Liverpoolu Dioga Joty obletěla svět. Prvotní příčinou měla být podle některých zdrojů prasklá pneumatika, což není úplně výjimečná závada a může se stát každému. Jenže když se to špatně sejde, následky mohou být fatální. Proč ale pneumatiky praskají?

Pneumatika je jedinou spojnicí mezi automobilem a vozovkou. Jde o díl, který na silnici přenáší zrychlení i zpomalení a také se stará o zatáčení. Podle typu auta je obutí konstruované do různých rychlostí a také dostatečně naddimenzované.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před dvěma dny 03:18

Nejprodávanější SUV Kia po modernizaci přijíždí do Česka. Pořád nabídne diesel, rovnou se slevou 50 tisíc

Článek Stanislava Kolmana. Moderní technologie, široké spektrum motorů a plošné zvýhodnění všech variant. Oblíbená Kia Sportage s omlazenou tváří a výbavou se pomalu zabydluje na českém trhu.

Letní facelift Kie Sportage přinesl drobné, avšak šikovné vychytávky. Zvenčí auto prokouklo díky jiným nárazníkům a přepracovaným světlometům. Uvnitř zaujme hlavně nový dvouramenný volant a digitálnější pracoviště řidiče. Ten teď spolupracuje se dvěma 12,3″ obrazovkami a desetipalcovým head-up displejem. Zajímavostí jsou i schované výdechy ventilace.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před dvěma dny 03:50

Koenigsegg představuje hyperauto se zvláštním jménem a drtivým výkonem. I kdybyste na něj měli, nekoupíte ho

Článek Jana Majurníka. Že Lamborghini pojmenovává svoje auta podle býků, je známá věc, ale že Koenigsegg uvede svůj nejnovější a na okruhy orientovaný hypersport s odkazem na koně? To by čekal málokdo. Za touto na první pohled podivností se nicméně skrývá osobní příběh a hodně, ale hodně neelektrifikovaných hřebců.

Přivítejte nejnovější přírůstek do rodiny švédských hypersportů. Tohle je Koenigsegg Sadair's Spear (v překladu Sadairovo kopí), výkonný, lehký a na okruhy orientovaný vůz silně vázaný na zakladatele Christiana.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před dvěma dny 06:37

Proč se u nás silnice opravují tak dlouho? Protože na nich nikdo nepracuje!

Článek Dalibora Žáka. Nejsem silničář, nejsem stavební inženýr. Jsem jen člověk, který se pohybuje po silnicích a s čím dál větším nepochopením sleduje, co se kolem nich děje. Pokud máte kvalifikované vysvětlení, proč to jinak nejde, sem s ním. Ale zvenku to prostě působí bídně. Hlasujte také v přiložené anketě, jak to vidíte vy.

Každý řidič v Česku zná ten pocit. Projíždíte obcí, okreskou nebo městem a najednou narazíte na semafory, výkop, uzavírku. A když tam tudy jedete za týden znovu, nic se nezměnilo. Nikoho tam nevidíte. Jen červená, díry a jeden opuštěný bagr, jehož lžíce sklesle zírá do trávy, asi jako spadlé obličeje všech řidičů, kteří tudy musí nějak projet. Opravy silnic u nás zkrátka trvají příšerně dlouho. A je to snad proto, že by byly složité? Ne. Je to proto, že na nich nikdo nepracuje.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před dvěma dny 10:02

Nízký nájezd a spolehlivost: Vybrali jsme ojetiny, které koupíte za cenu nejlevnějšího nového auta na trhu

Článek Dalibora Žáka. Jaká slušná ojetá auta se dají koupit za 290 tisíc korun? Tolik totiž stojí aktuálně nejlevnější nové auto na českém trhu. Takže co vybrat, když se nechcete moc vzdalovat od pocitu koupě nového vozu, ale nízký nájezd a pár let stáří jste ochotni akceptovat?

To jsme zase dostali kartáč, když jsme psali, jaké zajímavé (a tak trochu šílené) ojetiny se dají koupit za cenu nejlevnější nové škodovky. Copak jste nepochopili, že to byla především legrace? To si nemůžete jen přečíst titulek a pak hned dštít v diskusi oheň a síru. Jasně jsme psali, že jsou to auta tak trochu „mimo“. Ono je potřeba si to ale přečíst.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před dvěma dny 04:41

300koňový španělský fešák: Cupra Leon má rychlosti i stylu na rozdávání

Článek Martina Jánského. Když se vám v redakci sejdou dva 300koňové bílé hot hatche, nemůžete se ubránit jistému srovnání. A odlišností je kupodivu celá řada, i když jsou obě silniční střely od značek pod křídly jednoho koncernu…

Je 300 koní hodně, nebo málo? Protože většina českých řidičů jezdí nejspíš obyčejným autem s výkonem kolem sto až sto padesáti koní, bude se vám stádo s dvojnásobným počtem hlav zdát nesmyslně velké. Ale věřte, že za volantem je to tak akorát, abyste se bavili beze strachu (s trochou rozumu). Navíc výkonová převaha se hodí i v běžných situacích – každé předjíždění a připojování do rychlejšího pruhu je hračkou.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před dvěma dny 05:50

Další čínská značka vstupuje na český trh. Má silné zázemí, po krku půjde Škodovce i Dacii

Článek Jana Majurníka. V Česku je další čínská značka, kterou v rámci Evropy zastřešuje známý koncern Stellantis. Leapmotor zprvu zabojuje proti Dacii Spring, ale troufá si také na plně elektrický Enyaq. S tím rozdílem, že proti němu má v rukávu jedno benzinové eso.

Čínská značka Leapmotor je v Česku a pod silným importérem Emil Frey, což je mezinárodní společnost, která k nám dováží ještě devět dalších značek Stellantisu.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před třemi dny 05:56

Jak používat klimatizaci v autě při úmorných vedrech: Správný postup je jasně daný, málokdo se jím ale řídí

Článek Dalibora Žáka. Bez klimatizace si dnes auto už nedokážeme vůbec představit a třeba v bazarech jsou ojetiny bez této vymoženosti prakticky neprodejné, a to i v té nejlevnější kategorii. Plno lidí ale klimatizaci používá nevhodně či neefektivně. Přinášíme vám proto starší článek s nadčasovými tipy.

My lidé jsme strašně zhýčkaní. Pořád se nám něco nelíbí. Nadáváme na zimu, nadáváme na vedro, nadáváme na sucho, nadáváme na déšť. Nadáváme vlastně na všechno. Nadáváme tedy i na to, že máme v autě horko, protože jsme byli líní udělat těch sto kroků navíc od lesa a nechali jsme ho raději stát hned u vchodu na koupaliště na přímém slunečním světle.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!

Před třemi dny 02:48

Vin Diesel prozradil, kdy a jak skončí Rychle a zběsile. Bude to doják, měl tři podmínky

Článek Stanislava Kolmana. Filmová série Rychle a zběsile se po skoro čtvrtstoletí existence blíží ke svému závěru. Jedna z hlavních postav a spoluproducent Vin Diesel o víkendu prozradil první informace o očekávaném finiši.

První díl Rychle a zběsile zamířil na plátna kin v roce 2001. Hlavní dějová linka dnes čítá celkem deset filmů, ústřední postava Dominica Toretta (Vin Diesel) chyběla v jediném. Po úvodu v Los Angeles pokračovala série v Miami, Tokiu, až se nakonec rozprostřela do celého světa… a vlastně i vesmíru.

Celý článek čtěte zde.

· Další články, ale také testy a reportáže najdete na motoristickém serveru Garáž.cz.

· Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.

· Sledujte Garáž na sociálních sítích: Facebook // Instagram.

· Garáž je nejčtenějším motoristickým online magazínem v Česku! Testujeme nová auta, pomáháme s výběrem ojetin. Jsme Garáž.cz a autech víme všechno!