Headliner CZ
Sezóna 1Epizoda 4820. leden 2022

Poslechněte si podcast: Stoupající hvězda Filip Vlček. Od John Wolfhooker po Bennyho Crista a dál… (48)

Kolem Vlčka, bylo v posledním roce opravdu živo, pozornost na sebe strhnul zejména produkcí songu Omaga pro Bena Cristovaa, který na Eurovizi slyšelo přes 200 milionů lidí. Dalším překvapením byl společný song s kapelou John Wolfhooker, ve které Vlček hraje na baskytaru a Benny se s ní v singlu Tidal Wave představil jako rockový zpěvák. „My jsme si prostě sedli,“ přikyvuje v podcastu Headliner CZ. „Překvapilo mě, jak silné má Ben rockové kořeny. Jednou mi slovo od slova odscreamoval celý Hatebreed. Říkal, že když skáčeš na snowboardu, tak nemůžeš poslouchat Katy Perry.“ V minulých dnech John Wolfhooker příjemně zaujali vlastním tvrdým singlem Singularity, kterým oznámili podpis smlouvy s velkým vydavatelstvím Warner Music, kde neskrývají ambice zkusit uspět i v zahraničí. Pokud to ovšem nebude na sílu... „Machine Gun Kelly před pár lety nastartoval vlnu návratu hudby, ve který už zase smrděj kytary,“ říká Vlček spokojeně. “Pomalu se na kytarovou hudbu začínají zase nabalovat lidi a jede vlna, která může fungovat. Ale jestli je rock relevantní, je nám trochu jedno. Nikdy jsme to řešit nemuseli.“ Řeč byla i o Vlčkově první kapele Koblížci, která právě oznámila comeback. Navzdory svému šílenému názvu to kluci z Šumperka ve své době dotáhli celkem daleko a Vlček na tom měl dost zásadní podíl. „V Koblížcích jsme měli problémy dvou kohoutů na jednom smetišti. Ve spoustě věcech jsme se nestřetli. Odešel jsem v zoufalství, že mě ostatní nemají rádi, protože se chci hudebně posunout,“ vzpomíná po letech v rozhovoru s Honzou Vedralem. Dnes už ale prý někdejší problémy zmizely. A i když v aktuální sestavě Koblížků Vlček není, neváhal se chopit produkce nového singlu Skáču přes kaluže. Podepsaný je ale i pod dalšími ceněnými songy. Produkci dělal třeba pro Aiko, kterou jsme vyhlásili objevem roku, aktuální EP Pam Rabbit, o níž píšeme v rubrice Čerstvé zboží. Nebo The Valentines, kteří na sebe výrazně upozornili v nominačním kole na letošní Eurovizi. A Michala Horáka, který se stal objevem (nejen) na Slavících. "Přestože jsme z jiných hudebních světů, máme se rádi. Teď jsme byli dva dny zavřený ve studiu a nahrávali stepaře!" říká jeden z nejzajímavějších mladých producentů. "Dává mi příležitost načuchnout k věcem, u kterých bych jinak neměl šanci." V seznamu Vlčkových produkcí jsou ale i podivuhodná místa. Třeba písnička Jizva křížem krážem, kterou udělal pro Lucii Vondráčkovou. „Byla to teprve moje druhá produkce. Lucka se ozvala Pam Rabbit, se kterou jsem dělal její první song, a požádala ji o písničku,“ vzpomíná Vlček pobaveně. „Bylo to úplně random. Vůbec nevím, jak se to stalo. Třeba do přímého kontaktu jsem se s Luckou dostal jenom jednou po telefonu.“ Samotné natáčení popisuje prostě: „Lucka nazpívala zpěvy v Kanadě, poslala je a já jsem to slepil. Byla to jedna z mých prvních věcí a říkal jsem si, že se na tom můžu trochu zviditelnit,“ ohlíží se dnes Vlček pobaveně. Jak současná produkce vypadá v praxi? Jak je na tom český rock? A jak zní jeho současná generace?

43:02

Headliner CZ

Vydává: Headliner

O hudbě zevnitř i zvenku. Rozhovory, komentáře, názory a souvislosti od Honzy Vedrala a tvůrců hudebního časopisu Headliner.

Web

Sezóna 1Epizoda 82Před dvěma dny 48:23

Objev jménem Rozálie: Rozladěná držka, hra tří rukou a postelové pravdy (82)

S debutovým albem se zjevila koncem loňského roku. Nesleduje na něm žádné trendy ani nehledá novou formu. Prostě tahá držky a zpívá leckdy obhroublé, ale pravdivé texty ze života mladé holky. Tedy z toho svého. Stane se Rozálie objevem letošního roku, nebo je na to už „stará“? Poslechněte si rozhovor Honzy Vedrala, který doplňuje titulní článek [https://www.headliner.cz/2023-1/rozladena-drzka] lednového Headlineru. 

Sezóna 1Epizoda 81Před týdnem 01:11:50

Hraboš z Našrot: Historky problémové mládeže, co si čuchla k undergroundu (81)

Aneb začalo to Křečovýma žilama a Gumovým knedlíkem. Jednoho dne se u nás v redakci zjevil nečekaně Petr „Hraboš“ Hrabalik a přinesl s sebou dva poklady. Honza Vedral si s ním hned domluvil natáčení podcastu o Hrabošově kapele Našrot. Jeden z prvních českých hardcorových spolků totiž oslaví 28. ledna v pražském klubu Vagon 35 let na scéně.

Sezóna 1Epizoda 80Před 3 týdny 01:16:10

32 Bar Talk: Nikol Bóková o sběhnutí od klasiky k jazzu (80)

Klavíristka Nikol Bóková byla dalším hostem podcastu 32 Bar Talk, který společně připravují magazín Headliner a festival JazzFestBrno. Mladá talentovaná umělkyně vystudovala klasický klavír, zároveň však propadla jazzu a toto její okouzlení vedlo v roce 2019 k nominaci a v roce 2021 k zisku Ceny Anděl v jazzové kategorii. „Ze začátku jsem se cítila v jazzu trochu nemístně, jako jazzová umělkyně jsem si nepřipadala, říkala jsem, že je nonsens se takto zařazovat. Ale teď už se v něm cítím jako ryba ve vodě, protože dokáže nabídnout absolutní svobodu,“ prozradila moderátorovi, svému kamarádovi a nástrojovému kolegovi v jedné osobě Martinovi Konvičkovi.

Sezóna 1Epizoda 7927. prosinec 2022 01:14:16

Rok v české hudbě: Žbirkův odkaz, Ztraceného triumf a Nohavicovy provokace (79)

Vlček, Konáš a Vedral se ohlížejí za rokem 2022 (nejen) v české hudbě. 

Sezóna 1Epizoda 7815. prosinec 2022 54:28

Pražská hudba II: Agenti jsou ostří jako břitva. Rock for People hraje vabank (78)

"Je to ekonomicky tak náročný ročník, že jedině vyprodanost je meta, které musíme dosáhnout," říká ředitel Rock for People Michal Thomes v rozhovoru s Honzou Vedralem o chystaném pokračování festivalu Rock for People. Zatímco většinu hudebních pořadatelů i klubů v republice covidová a energetická krize přidusila, jeho společnost Ameba se rozhodla uspořádat největší ročník v historii. Potřebuje, aby na něj přišlo 40 tisíc diváků. "Dvě hlavní kapely na rok 2023 stojí víc, než celý line up letošního roku včetně Green Day. Tu mičudu jsme si poslali hodně dopředu a teď se musíme hodně ohánět, abychom ji dohnali," vysvětluje Thomes.   S Green Day  si podle něj Rock for People vyzkoušel vstup do extraligy a úplně jinou úroveň produkce. "Když tříčlenná kapela napíše, že přijede dvaceti kamióny a patnácti autobusy a v týmu má 90 lidí a co všechno potřebují. Z toho už nebyla cesta, jak to po česku pošolíchat," vysvětluje evoluci festivalu. Headlinery ročníku 2023 jsou proto kapely Slipknot, Muse, Machine Gun Kelly a The 1975.  Co to znamená pořádat tak velký festival a co ve festivalové branži změnila uplynulá léta? "S nostalgií vzpomínám na covidové roky, kdy agenti kapel byli hodní  a pokorní a říkali nám, že jsme na stejné lodi, musíme si navzájem pomáhat a v téhle krizi musíme čelit společnými silami. A teď už je po krizi a jsou ostrý jak břitvy," prozrazuje detaily z pořádání hudebních festivalů. Velké spory totiž nejsou jen o peníze, ale i o takzvaný billing - jakým písmem a v jaké pozici bude který interpret uvededný na plakátu. "To letos řešíme pořád. Je to extrémní poměřování velikostí fontů," vypráví pobaveně Thomes.  Pořádání festivalu je podle něj  uměním čelit krizím odjakživa. "Nějaké přichází permanentě. Pořád se něco děje a nkdy nic není v ideálním uspořádání. To, čemu jsme čelili za covidu a co prožíváme teď, ale i tak hraje prim," přiznává Thomes. A líčí problémy, které provázely rok 2022, kdy v Evropě došly tourbusy a řada kapel na poslední chvíli rušila bez náhrady a na účet pořadatelů celá turné. Festival Rock for People se sice koná v Hradci Králové, ale společnost Ameba má kanceláře v Praze, kde se také během roku věnuje pořádání koncertů. Zde také Thomes ještě před covidem naplánoval sérii velkých koncertů pod širým nebem nazvanou Prague Summer Festival. "To byl projekt, který jsme si vymysleli pro Ledárny v Braníku. Kvůli covidu neprobehnul a kolem Ledáren začalo být rušno. Nebyli jsme na stejném místě, ale Praha 4 nám to nakonec ze strachu před peticemi zrušila," vzpomíná na martyrium pořádání. "Octli jsme se v situaci, kdy jsme měli domluvené kapely, zaplacené zálohy, ale neměli jsme kde ty koncerty udělat. Naštěstí jsme nakonec našli nové místo, které jsme nazvali Powerstation. Kvůli komplikacím to ale nebyl ekonomicky nejúspěšnější projekt," dodává. "Je velkou otázkou, jestli s tím budeme v příští sezóně pokračovat. Je před námi nejistota. Nevíme, co udělá letošní zima, kdy všichni straší drahými energiemi a kousek od nás se válčí. Výhled je nejistý, soustředíme se na naši vlajkovou loď Rock for People. A s rozhodnutím o ostatních projektech vyčkáváme." O podcastové sérii Pražská hudba II Naplnily se vize během krize? V druhé sérii podcastů Pražská hudba se hudební časopis Headliner vrací k reálným dopadům koronavirové krize na hudební branži a dění v Praze. Jak se pražská hudební scéna, její podoba i vnitřní chod proměnily? To se dozvídáme prostřednictvím konkrétních příběhů umělců, promotérů, provozovatelů klubů, zástupců technických profesí či producentů. Projekt je realizován s finanční podporou hlavního města Prahy.  

Sezóna 1Epizoda 779. prosinec 2022 48:02

Oto Klempíř: Danuše, hobluj! Hudební bitva prezidentských kandidátu (77)

Improvizovaná podcastová revue Oto Klempíře a Honzy Vedrala na téma stavu české populární hudby, která začala vánoční pohodou, aby vyvrcholila nikýmnevypsanou soutěží Headliner hledá soundtrack pro prezidentské kandidáty.  Zásadní myšlenky: "Eskalace Dobra proti chystané desce J.A.R. zní jako dorostenecká kapela."  "Bez sněhu není vánoční píseň."  "Generál by mohl lidem nabízet v písni poslední kulku zdarma." 

Sezóna 1Epizoda 7623. listopad 2022 55:35

Pražská hudba II: Odložené oslavy Tata Bojs aneb Kluci kde ste po patnácti letech (76)

„Byl to vždycky takový otloukánek, jsem rád, že se toho vinylu taky dočkala,“ říká baskytarista Mardoša o aktuální reedici desky Kluci kde ste?, kterou Tata Bojs křtí 23.11. v pražském Divadle Archa.  „Byla to druhá deska, kterou jsme si připravili celou v našem domácím studiu. Pořád jsme jezdili na Deltu a něco hledali,“ vzpomíná na její nahrávání zpěvák a bubeník Milan Cais.  Mardoša a Cais coby hosté Honzy Vedrala podrobili pozapomenuté album po letech pitvě. „Digitální studia tehdy začínala. Peníze, které nám dala firma na studio, jsme použili na techniku vlastního studia. Na těch deskách je to zvukově znát,“ ohlíží se za albem, z něhož pochází jejich možná největší hit Pěšáci.  „Mělo to velkej ohlas na Myspace!“ vzpomíná pobaveně Mardoša na album, na němž hostuje i kultovní undergroundová formace Ženy.  Došlo ale i na další témata. Co bude s Tata Bojs po odchodu Jury Hradila? Jak se změnil jejich přístup k tvorbě po patnácti letech? A co čekat od sci-fi filmu, který i v době covidu o kapele chystal na příští rok režisér Marek Najbrt? O podcastové sérii Pražská hudba II Naplnily se vize během krize? V druhé sérii podcastů Pražská hudba se hudební časopis Headliner vrací k reálným dopadům koronavirové krize na hudební branži a dění v Praze. Jak se pražská hudební scéna, její podoba i vnitřní chod proměnily? To se dozvídáme prostřednictvím konkrétních příběhů umělců, promotérů, provozovatelů klubů, zástupců technických profesí či producentů. Projekt je realizován s finanční podporou hlavního města Prahy.

Sezóna 1Epizoda 7516. listopad 2022 37:15

Největší bizáry Slavíků. Gott prohrál a Forejt je slavnější než Neckář (75)

Jarda Konáš a Honza Vedral se rozhodli podrobně rozebrat výsledky letošního udílení a hlasování v anketě Český slavík. Jak relevantní a důsledná je anketa, ve které podle pořadatelů skončil poslední Karel Gott, kuchař slavný z bulváru má víc hlasů než ikona české populární hudby a řada hlasujících ani nepozná, co je to kapela?  A jaká byla nejpozitivnějí zpráva šedesátého ročníku Slavíků, kterou měla v režii TV Nova?

Sezóna 1Epizoda 7410. listopad 2022 24:46

Pražská hudba II: Pohled do subkultury. Nobodylisten o dokumentu Generace A (74)

"Jsem z toho taky v rozpacích. Ale není to žádný oslavný dokument, kde by seděla maminka a babička a vyprávěly, jak jsem skvělej," vypráví pražský dýdžej a producent Jakub Nobodylisten Strach v rozhovoru s Honzou Vedralem o dokumentu Generace A: Ať si každej dělá, co chce. "Je to zachycení doby a světa kolem mě. Lidi z jiných světů se z něj dozvědí něco o subkultuře," popisuje snímek režiséra Kryštofa Zvolánka,  který měl premiéru na jihlavském filmovém festivalu. Nobodylisten za sebou má silný rok. Je podepsaný pod úspěšným mixtapem J.EDEN E-GEN, který udělal pro Yzomandiase, produkoval část alba Emmy Smetany a Jordana Haje a znovu naskočil do kolotoče večírků a dýdžejských parties, ze kterých před covidovým obdobím vystavěl fenomén jménem Addict. "Tempo, kterým jsme já a parta kolem jeli, bylo vražedný. Neuměli jsme na nic říct ne. Naučil jsem se zpomalit," ohlíží se nyní za obdobím posledních dvou let.  * Jak souviselo covidové období se vznikem labelu Addict Sound? * Proč je nyní v hibernaci? * Jak vznikal dokument Generace A?  * Kde se bude konat další Addict? * Jak zamíchal s životem Jakuba Stracha bulvár? * A kdy bude nové album VR/Nobody? "Konečně zase prožíváme naplno rozjetou podzimní a zimní sezónu. Teď nezzbývá, než to všechno dohrát a dát si zase chvíli pauzu. Potřebuju zmizet," uzavírá Jakub Nobodylisten Strach.  O podcastové sérii Pražská hudba II Naplnily se vize během krize? V druhé sérii podcastů Pražská hudba se hudební časopis Headliner vrací k reálným dopadům koronavirové krize na hudební branži a dění v Praze. Jak se pražská hudební scéna, její podoba i vnitřní chod proměnily? To se dozvídáme prostřednictvím konkrétních příběhů umělců, promotérů, provozovatelů klubů, zástupců technických profesí či producentů. Projekt je realizován s finanční podporou hlavního města Prahy.

Sezóna 1Epizoda 732. listopad 2022 32:08

Pražská hudba II: Nová éra Malostranské besedy začne brzy (73)

Mohou ještě dnes existovat domovské klubové scény pro mladé kapely? I o tom si Honza Vedral povídal s dramaturgem Malostranské besedy Martinem "Wóďou" Vodehnalem v dalším pokračování volného podcastového cyklu Pražská hudba II. Řeč byla i o jeho zkušenostech tourmanažera Vypsané fixy a akustických koncertech, za které Wóďa vyměnil hraní s půlpunkovou kapelou Špuntkvaně. "Chodí míň lidí. Víc si rozmýšlí, než na něco přijdou. I u stálic, které měly vyprodáno dopředu, trvá, než se koncert vyprodá. Nalákat lidi, aby přišli, nám dá mnohem větší práci," popisuje Vodehnal realitu pražských hudebních klubů po covidu. "Je těžký lákat lidi někam, kam se jim nechce. Pojďme se na to ale podívat tak, že nějaká zábava být musí, nebo se z toho zblázníme," dívá se ale do budoucnosti pozitivně. V roce 2023 by rád konečně naplnil svoji vizi, aby se z Malostranské besedy stal klub nejen pro generaci rodičů dnešních teenagerů, ale svůj domov tu našly i mladé kapely a scény kolem nich.   Bude se do Besedy jednou chodit i na hip hop? I o tom byla řeč v novém vydání podcastu Headliner CZ.  O podcastové sérii Pražská hudba II Naplnily se vize během krize? V druhé sérii podcastů Pražská hudba se hudební časopis Headliner vrací k reálným dopadům koronavirové krize na hudební branži a dění v Praze. Jak se pražská hudební scéna, její podoba i vnitřní chod proměnily? To se dozvídáme prostřednictvím konkrétních příběhů umělců, promotérů, provozovatelů klubů, zástupců technických profesí či producentů. Projekt je realizován s finanční podporou hlavního města Prahy.