Headliner CZ
Sezóna 1Epizoda 4820. leden 2022

Poslechněte si podcast: Stoupající hvězda Filip Vlček. Od John Wolfhooker po Bennyho Crista a dál… (48)

Kolem Vlčka, bylo v posledním roce opravdu živo, pozornost na sebe strhnul zejména produkcí songu Omaga pro Bena Cristovaa, který na Eurovizi slyšelo přes 200 milionů lidí. Dalším překvapením byl společný song s kapelou John Wolfhooker, ve které Vlček hraje na baskytaru a Benny se s ní v singlu Tidal Wave představil jako rockový zpěvák. „My jsme si prostě sedli,“ přikyvuje v podcastu Headliner CZ. „Překvapilo mě, jak silné má Ben rockové kořeny. Jednou mi slovo od slova odscreamoval celý Hatebreed. Říkal, že když skáčeš na snowboardu, tak nemůžeš poslouchat Katy Perry.“

V minulých dnech John Wolfhooker příjemně zaujali vlastním tvrdým singlem Singularity, kterým oznámili podpis smlouvy s velkým vydavatelstvím Warner Music, kde neskrývají ambice zkusit uspět i v zahraničí. Pokud to ovšem nebude na sílu... „Machine Gun Kelly před pár lety nastartoval vlnu návratu hudby, ve který už zase smrděj kytary,“ říká Vlček spokojeně. “Pomalu se na kytarovou hudbu začínají zase nabalovat lidi a jede vlna, která může fungovat. Ale jestli je rock relevantní, je nám trochu jedno. Nikdy jsme to řešit nemuseli.“

Řeč byla i o Vlčkově první kapele Koblížci, která právě oznámila comeback. Navzdory svému šílenému názvu to kluci z Šumperka ve své době dotáhli celkem daleko a Vlček na tom měl dost zásadní podíl. „V Koblížcích jsme měli problémy dvou kohoutů na jednom smetišti. Ve spoustě věcech jsme se nestřetli. Odešel jsem v zoufalství, že mě ostatní nemají rádi, protože se chci hudebně posunout,“ vzpomíná po letech v rozhovoru s Honzou Vedralem. Dnes už ale prý někdejší problémy zmizely. A i když v aktuální sestavě Koblížků Vlček není, neváhal se chopit produkce nového singlu Skáču přes kaluže.

Podepsaný je ale i pod dalšími ceněnými songy. Produkci dělal třeba pro Aiko, kterou jsme vyhlásili objevem roku, aktuální EP Pam Rabbit, o níž píšeme v rubrice Čerstvé zboží. Nebo The Valentines, kteří na sebe výrazně upozornili v nominačním kole na letošní Eurovizi. A Michala Horáka, který se stal objevem (nejen) na Slavících. "Přestože jsme z jiných hudebních světů, máme se rádi. Teď jsme byli dva dny zavřený ve studiu a nahrávali stepaře!" říká jeden z nejzajímavějších mladých producentů. "Dává mi příležitost načuchnout k věcem, u kterých bych jinak neměl šanci."

V seznamu Vlčkových produkcí jsou ale i podivuhodná místa. Třeba písnička Jizva křížem krážem, kterou udělal pro Lucii Vondráčkovou. „Byla to teprve moje druhá produkce. Lucka se ozvala Pam Rabbit, se kterou jsem dělal její první song, a požádala ji o písničku,“ vzpomíná Vlček pobaveně. „Bylo to úplně random. Vůbec nevím, jak se to stalo. Třeba do přímého kontaktu jsem se s Luckou dostal jenom jednou po telefonu.“ Samotné natáčení popisuje prostě: „Lucka nazpívala zpěvy v Kanadě, poslala je a já jsem to slepil. Byla to jedna z mých prvních věcí a říkal jsem si, že se na tom můžu trochu zviditelnit,“ ohlíží se dnes Vlček pobaveně.

Jak současná produkce vypadá v praxi? Jak je na tom český rock? A jak zní jeho současná generace?

43:02

Headliner CZ

Vydává: Hudební magazín Headliner

O hudbě zevnitř i zvenku. Rozhovory, komentáře, názory a souvislosti od Honzy Vedrala. Pozor, revue NOTY VOLE nově na samostatném kanálu!

Web

Před šesti dny 01:59:31

DR. KARY: Jsem zvědavej, co krásnýho se ještě bude na světě dít! (202)

"Studená fúze? Kvantový počítače? Lék na rakovinu slinivky?!" vyjmenovává nadšeně MC Dr. Kary, co všechno se může na světě klidně stát. To poslední je ale bohužel diagnóza, kterou se první český propagátor raggamuffinu letos dozvěděl.

"Mám rakovinu slinivky. V mediánu to znamená pět až deset měsíců života. Ale já mířím k dvaceti," říká na úvod otevřeného podcastového rozhovoru s Honzou Vedralem.

"Ze začátku jsem nemohl spát. Už od dvanácti let mám strach z toho, že umřu. Ta představa, že usneš a už se nevzbudíš, ve mě vyvolává vertigo," popisuje svoje pocity.

Zlou diagnózu se Dr. Kary rozhodl léčit hudbou. Vyjel na poslední turné a rád by dokončil první sólovou desku.

V téměř dvouhodinovém rozhovoru mluvíme o celé jeho kariéře od folkových začátků, prvních mejdanech s Liquidem A, přes kočování a hraní se soundsystemy Gardenzitty a ProSound, vystupování s kapelami Nana Zorin či Fastfood Orchestra, nebo nahrávání kultovních Bratrů v rýmu s Indy & Wich. A taky samozřejmě dojde na osudovém setkání s Cocomanem, Boldrikem a dalšími důležitými postavami české reggae, ska i klubové scény.

Řeč je sice o smutných věcech, ale protože za mikrofonem je ten překvapivě citlivý, skromný a sečtělý hromotluk s nejhlubším hlasem v zemi, celý rozhovor je prodchnutý touhou žít. A krom rekapitulování hudebních zážitků v něm nechybí mejdany, holky, panáky, ganja... a spousta reggae.

Držíme palce ve všem, Kary!

Sezóna 1Epizoda 202Před 2 týdny 01:50:09

Míra Wanek vs. Márdi: Už jsme doma, světová sláva a 40 let v dodávce (201)

Už jsme doma slaví čtyřicet let. O tom, co všechno obnáší život kapely, která odehrála stovky koncertů po celém světě a nikdy se nevzdala češtiny ani DIY přístupu, si Míra Wanek tentokrá za asistence Honzy Vedrala povídá s Márdim z Vypsané fiXy.

Výjimečně otevřený rozhovor dvou muzikantů pojednává o klubové dřině, zahraničních turné i koncertování s popelem věrného fanouška v kapse.

Je to povídání o oddanosti i o tom, jak se z punkové kapely z Teplic stal do not a itinerářů vepsaný životní projekt.

Přijďte to oslavit na narozeninový koncert 29.7. do pražského Lucerna Music Baru.

Sezóna 1Epizoda 201Před 3 týdny 52:01

Headliner půda #5: Pravda o Rock for People (200)

Třicet let festivalu Rock for People. Třicet let příběhů, které se na plakáty nevejdou. Právě na ty se zaměřila výjezdní edice Headliner půdy, která se poprvé v historii odehrála mimo Malostranskou besedu – přímo na Conference stage v areálu festivalu. A že bylo o čem mluvit.

Na pódiu usedli tři pamětníci, kteří Rock for People znají zepředu i zezadu – moderátor a šéfredaktor Headlineru Honza Vedral, hudební publicista a autor festivalové kroniky Jarda Špulák a Márdi, frontman Vypsané Fixy, kapely, která má na Rock for People pomalu víc koncertů než festival ročníků. Nikdo z pořadatelů ovšem přizván nebyl, aby mohla zaznít celá pravda. 

Další Headliner půdu plánujeme na 8.9. O programu vám dáme vědět brzy!

Projekt Headliner půda vzniká za podpory Ministerstva kultury a ochranného svazu autorského.

Sezóna 1Epizoda 2009. červenec 2025 38:40

ADÉLA JERGOVÁ: Šílená roznožková Barbie, kterou miluje Grimes (199)

„Když jsem jako malá poprvé viděla Hannu Montanu, bylo mi jasné, že tohle je přesně to, co chci dělat,“ vypráví Adéla Jergová. O slovenské zpěvačce s růžovými vlasy jste nejspíš ještě neslyšeli, přesto má letos šanci stát se opravdu výrazným popovým jménem. A to globálně. Žije v Los Angeles, účinkovala v trháku od Netflixu a její videoklipy mají milionové views. V tom novém s ní hraje i Grimes.  A nově ji podepsal světový label Interscope.

Adéla Jergová, jednadvacetiletá rodačka z Bratislavy, je ten typ, kterému velmi brzy došlo, že z Česka nebo Slovenska se světový pop dělat nedá. „Uvědomila jsem si, že všechny moje oblíbené popové hvězdy jsou Američanky. Řekla jsem si, že když už sama nemůžu být odtamtud, můžu tak alespoň znít,“ vzpomíná na dětství. „Takže jsem hodiny sledovala americké youtubery a rozhovory s mými oblíbenými zpěvačkami a trénovala angličtinu, abych zněla perfektně jako ony,“ popisuje s až chladnou racionalitou, kterou v sobě obyčejně holky na základce nemají.

V podcastu Honzy Vedrala se dozvíte, jak její hudební příběh začal. A jak bude pokračovat? To se teprve uvidí.

PS: Omluvte sníženou kvalitu nahrávky

Sezóna 1Epizoda 19923. červen 2025 57:27

Headliner půda #4: Kde jsou peníze? Jak funguje Spotify, granty a co znamená vyprodat Eden (část 2 / 198)

Digitální streamovací platformy mění způsob, jakým posloucháme hudbu. Ale také způsob, jakým se (ne)uživí ti, kdo ji tvoří. V druhé části debaty Headliner Půdy s podtitulem Kde jsou peníze? jsme se ponořili hlouběji do ekonomiky hudebního provozu – od Spotify přes koncertní haly až po grantové výzvy.

Na pódiu Malostranské besedy se potkali tři zástupci různých hudebních světů: Petr Ostrouchov (Animal Music), Lukáš Rychtařík (Championship Music) a Štěpán Suchochleb (Blues Alive). Každý má jiné publikum, jiný typ interpretů, jiný přístup ke koncertům, produkci i distribuci. Co je spojuje? Všichni se dlouhodobě snaží přežít v systému, kde peníze za hudbu tečou, ale často úplně jinam, než by si přáli.

Záznam z druhé poloviny večera Headliner půdy, který se konal 5.5. v Malostranské besedě, uzavírá hudební vystoupení Petra Ostrouchova. Přišel i speciální host Mirek Tabák.

Další Headliner půdu plánujeme na 8.9. O programu vám dáme vědět brzy!

Projekt Headliner půda vzniká za podpory Ministerstva kultury a ochranného svazu autorského.

Sezóna 1Epizoda 19810. červen 2025 01:11:04

Headliner půda #4: Kde jsou peníze? Všude kolem nás! (část 1 / 197)

Veřejné peníze, granty, sponzoři, mecenáši, ale také klesající honoráře z vydávání alb, koncertní a festivalový byznys a práce takřka zadarmo. Ve čtvrtém pokračování Headliner Půdy moderovaném Honzou Vedralem se otevřeně mluví o tom, kde jsou v hudbě peníze – a kde rozhodně ne.

Hosté:

•	Lukáš Rychtařík (Championship Music, manažer Bena Cristovaa)

•	Štěpán Suchochleb (ředitel festivalu Blues Alive)

•	Petr Ostrouchov (hudebník, producent, zakladatel labelu Animal Music)

Diskuse se věnuje grantovým výzvám, spolupráci se státem, komerčním partnerstvím, ale i tomu kde a pro koho peníze na české hudební scéně jsou. Záznam z první poloviny večera, který se konal 5.5. V Malostranské besedě, uzavírá hudební vystoupení Petra Ostrouchova.

Projekt Headliner půda vzniká za podpory Ministerstva kultury a ochranného svazu autorského.

Sezóna 1Epizoda 19726. květen 2025 01:07:07

Karel Deniš: Výjimečný příběh Petra Muka. Víra, bolest, sláva a Oceán (196)

Rok 2025 přináší trojí výročí spojené se zpěvákem Petrem Mukem – 60 let od jeho narození, 40 let od vzniku skupiny Oceán a 24. května to bylo 15 let od jeho úmrtí. V podcastu Headliner CZ se k jeho příběhu vrací producent Karel Deniš, který s Mukem spolupracoval více než dvě dekády. Společně s Honzou Vedralem mapují výjimečnou kariéru zpěváka, jenž zásadně ovlivnil podobu české populární hudby.

Rozhovor přináší svědectví o vzniku hitů, hledání víry, úžasných koncertech, hudební revoluci i o tom, jak Muk ve své hudbě otevřeně zpracovával psychickou nemoc. Deniš přibližuje také okolnosti britského turné s Erasure, rozpad kapely Oceán, židovskou inspiraci Šalomu i vznik posledního alba, které vyšlo krátce před Mukovou smrtí.

V podcastu se dozvíte o Denišově aktuální knize, Oceán, alom, Petr Muk (a já) i o aktuální výstavě v Popmuseu.

Sezóna 1Epizoda 19615. květen 2025 59:46

Headliner Půda #3: Jak se prosadit - koncert pravdy (část 2 / 195)

Ve druhé části záznamu diskusního večera Headliner Půda na téma Jak se prosadit se Honza Vedral se svými hosty Lenny, Jiřím Koubou a Kateřinou Královou dostává od obecných otázek k těm nejkonkrétnějším. Jaké kroky vedou k hudebnímu úspěchu? Proč virální hit nestačí a co následuje po něm? Lenny mluví o své cestě mezi popem a rokenrolem, Jiří Kouba o budování kariéry Pam Rabbit a síle TikToku. Kateřina Králová přidává postřehy z PR zákulisí a připomíná, že za každým úspěchem stojí dřina – a dobře zvolené cíle. Zazní i důležitá otázka: Co je vlastně koncert pravdy?

Projekt Headliner půda vzniká za podpory Ministerstva kultury a ochranného svazu autorského.

Sezóna 1Epizoda 19527. duben 2025 01:05:00

Headliner Půda #3: Jak se prosadit. Aneb úspěchu se dá jít naproti (část 1 / 194)

Zpěvačka Lenny, píáristka Kateřina Králová a umělecký ředitel Universal Music Jiří Kouba byli hosty Honzy Vedrala na třetím setkání projektu Headliner Půda, který je určen pro lidi "do" muziky a "od" muziky.

Tentokrát se hosté věnovali tématu Jak se prosadit. V Malostranské besedě mluvili o úspěchu, zkušenostech, které k němu vedou, a o tom, že hudební kariéra se nedá narýsovat jen na papíře, ale občas je to potřeba. A že autenticita, trpělivost a práce mohou ledacos přiblížit. Třeba i čísla.

Poslechněte si první část záznamu. Brzy vám nabídneme i druhou. A přijďte na další natáčení, které se v Galerii Malostranské besedy koná již v pondělí 5.5. od 19:00.

Téma tentokrát bude: Kde jsou peníze? A hosty Lukáš Rychtařík z Championship Music, Štěpán Suchochleb z Blues Alive a Petr Ostrouchov z Animal Music, který bude i zpívat a hrát.

Projekt Headliner půda vzniká za podpory Ministerstva kultury a Ochranného svazu autorského.

Sezóna 1Epizoda 19416. duben 2025 01:07:01

Bombarďák Petr Janda: Když jsem vydělal miliony, vrátil jsem je do muziky (193)

Petr Janda. Kytarista, skladatel, frontman Olympicu – ale taky pracant, který za šedesát let na scéně neztratil zápal. V sedmnácti zahodil housle, v dvaaosmdesáti pořád skládá nové písničky, objíždí koncerty doma i v Americe, denně cvičí alespoň hodinu na kytaru a třikrát týdně hraje tenis. Místo důchodu? Nová deska Bombarďák, která zní syrově a živě.

V rozhovoru s Honzou Vedralem vzpomíná na klub Olympic, kde to všechno začalo, i na dobu, kdy ještě nebylo jisté, jestli se v rocku smí zpívat česky. Vypráví, jak vznikl hit Želva, jak ho ovlivnil metal, proč si nikdy nepsal taháky s texty – a taky, proč investoval vlastní miliony, co mu slavné písničky vynesly, do Rockmapy, aby dal šanci tehdy novým kapelám jako Arakain nebo Kabát.

A dojde i na dnes již legendární píseň Kaťata, na kterou nepanuje jednotný názor ani v samotném Olympicu.