- Podcasty
- Čelisti
Poslechněte si podcast: Luxusní rekreace v Bugonii. Yorgos Lanthimos nabízí filmový all inclusive
Šokující řecký výstředník, který nám vytrhl první Špičák, v lehkém trikotu přešel Alpy a povařil lidského Humra ve vlastní šťávě, se vydává do světa paranoie a konspirací ve filmu, který není Chudáčkem, nýbrž naší letošní Favoritkou. Vítejte ve světě, kde už neexistuje pravda ani láska.
Čelisti
60 minut dravého filmového lovu: horké novinky z filmového oceánu, hlavní filmová událost týdne i drobný plankton aktuálního filmového dění. To vše uvízne každý týden v Čelistech.
Dům plný coleslawu. Je atomové drama Kathryn Bigelow spíš big, nebo low?
Čelisti měly hodinu na to zhodnotit nové filmy. Což je výrazně víc, než má americký prezident a týmy expertů na vyhodnocení akutního jaderného ohrožení v novém procedurálním thrilleru Dům plný dynamitu. Aleš, Tonda a Tomák byli ohledně novinky režisérky Kathryn Bigelow ve při. Zatímco Aleš navrhoval okamžitý jaderný útok na sídlo Netflixu, Tondu a Tomáka představa globální atomové katastrofy vyděsila o poznání víc.
Matthew jede Autobusem naděje. A Paul Greengrass je stále highway king
Jednoho Trávu Čelisti vyprovodily na věčnosti, druhého vychválily za to, jak udržuje svou režijní metodu stále žhavou. To všechno v díle, kde kritický žár schladil proudem tekoucí irský stout.
Jedna bomba za druhou. Zaslouží si hype spíš P. T. Anderson, nebo Sirat?
Aleš, Honza a Tomák se sešli ve studiu, aby rozsekli kardinální otázku: Který je nejexplozivnější film letošního roku? Je to novinka Paula Tomase Andersona Jedna bitva za druhou, nebo infernální pouť marockou pouští Sirat? Debata nad oběma filmy šla až na krev.
Jak se kakalo za chůze? Dlouhý pochod je jedna z nejkrutějších adaptací Stephena Kinga
Čelistní trio Aleše, Vítka a Tomáka muselo nejprve pohřbít obyčejného člověka a zároveň největšího kovboje Roberta Redforda. Tomák se rozněžnil při vzpomínce na návštěvu utažského města Park City, kde se koná slavný festival Sundance a kde Redford vybudoval jakousi utopii uprostřed skutečné Ameriky. Ale pak už přišel na řadu naopak velmi dystopický americký příběh, syrový thriller Dlouhý pochod.
Na druhé straně léta čeká burčák. Bublavé mystérium narušuje citlivé letní drama o dospívání
Čelisti tentokrát hodnotí filmy podle toho, kolik burčáku je nutné zkonzumovat, aby se vám líbily. Velmi dobře z této metody vychází subtilní novinka Vojtěcha Strakatého Na druhé straně léta. Citlivé letní drama o skupině dívek, které tráví léto u vody, i když by ho chtěly trávit někde jinde, nezkazí ani poněkud nedomrlé mystérium bublajícího jezírka na nedalekém ostrůvku.
Mládí a život v h*jzlu. Darren Aronofsky chce bavit i trestat
O tématu stárnutí, chátrání a existenčních propadů by Aleš s Vítem mohli sepisovat eseje. Podobně jako hrdinové filmů amerického režiséra Darrena Aronofského, v nichž je každý záchvěv slastného eskapismu vyvážený velrybí dávkou mizérie.
Kdo je tady Vetřelec? Pozemšťané se bojí xenomorfa, dokumentarista Robin Kvapil dezolátů
Aleš, Vítek a Tomák se ve studiu tentokrát nemohli shodnout, jestli je děsivější slovo vetřelec, nebo vlastenec. A nerozluštili ani otázku, zda se mimozemský xenomorf v novém seriálu z prostředí slavné ságy vydal na Zemi na Velký vlastenecký výlet.
Našel Frank Drebin rozkošného bobříka? Nová Bláznivá střela jednou trefí a pětkrát mimo
Lidské smaženice Vítek, Honza, Tomák a Aleš se ve studiu tentokrát sešli především proto, aby zjistili, zda mezi nimi panuje dokonalá shoda. Ukázalo se, že ne. Kromě problematiky chrupu, protéz a Tomákových sykavek muselo dojít k zásadnímu rozuzlení: Dokázal Liam Neeson nahradit Leslieho Nielsena? A co na to Tomákovy sykavky?
Krvavá polívka pro duši. Hodina zmizení je výživný návrat mistra hororu
Co se stane, když se v americkém maloměstě potká Stephen King, úzkost ze stáří, noční můry rodičovství a autor skvostného hororu Barbar? Čelisti mají jasno. Tenhle vývar z kostí staví žánr na nohy.
Nauč Vorla létat! Pracák je snesitelnější varianta než Džob
Zatímco část filmově-kritické letky Aleš a Vít stále trávila lahodné utopence Petra Čtvrtníčka, který si den předtím na Letní filmové škole otevřel své řeznické Krmítko, dělník audiovize Tomáš Stejskal nelenil, zelenil a našel si po letech pivního sprejování konečně seriózní Džob.