- Podcasty
- Quest

Poslechněte si podcast: Ať žijí duchové. Ghostwire: Tokyo fascinuje japonskou mytologií, ale jako hra hlavně nudí
Jarda, Šárka a Lukáš se tentokrát sešli ve studiu, aby probrali nejnovější počin herního hororového mistra Šindžiho Mikamiho, který víc než strašení tentokrát akcentuje spiritualitu, tajemno a nadpřirozeno. Ghostwire: Tokyo od Tango Gameworks nicméně funguje víc jako encyklopedie mýtů Země vycházejícího slunce, mezi akčními adventurami v otevřeném světě jde o nanejvýš průměrného zástupce.
Quest
Hrajete hry? Nebo jste je třeba kdysi hráli, a teď nevíte, kde s nimi znovu začít? Ať už spadáte do jakékoliv kategorie, pořad Quest si dal za cíl vás jejich světem provést.
Která herní série by měla skončit a jaké studio je nejlepší? Quest odpovídá na dotazy posluchačů
Pořad Quest, který se na vlnách Radia Wave už skoro sedm let věnuje počítačovým hrám, až doposud nikdy neměl dotazovou sekci. Jarda, Šárka a Lukáš skoro tři sta dílů neodbavili otázky vás, věrných posluchačů a posluchaček, ale čas odpovědí konečně nadešel.
Herní jaro ve znamení temné pestrosti. Redfall posílá na lov upírů, Diablo IV je zase návratem domů
Šárka se vrátila z Varšavy s čerstvými dojmy z upírské střílečky Redfall od studia Arkane. Ona i Jarda si navíc vyzkoušeli uzavřenou betu Diabla IV, které se v červnu chystá znovu rozpoutat klikací peklo na počítačích i konzolích. Jak se podle nich rýsuje letošní hráčské jaro?
Příšera, potvora, enemák. Proč je zabíjení ve hrách zábavné a co to vypovídá o hráčích?
Jarda, Lukáš a Šárka ve studiu tentokrát přivítali herního vědce Jaroslava Švelcha. Společně probrali jeho novou knihu Player vs. Monster, která mapuje historii herních protivníků za uplynulé půlstoletí, nejoblíbenější příšery, které se jim vryly do paměti, ale i co obnáší výzkum videoher jako takových.
Moderní předělávka ikonické strategie Pharaoh: New Era dává na odiv, v čem je její originál lepší
Remaky, remastery a všemožné další rebooty herních klasik jsou v kurzu. K navrátivším legendám se nově připojila i milovaná egyptská budovatelská strategie Pharaoh z roku 1999, kterou Jarda řadí k nejlepším hrám všech dob. Proč se na tenhle seznam Pharaoh: A New Era navzdory snahám tvůrců nedostane?
Superhrdinské Marvel’s Midnight Suns jsou napůl randící simulátor, napůl taktická tahová strategie
Jarda, Lukáš a Šárka si tentokrát vzali na paškál taktické RPG z komiksového univerza, Marvel’s Midnight Suns. Jak se studiu Firaxis povedlo zkombinovat simulátor běžného života superhrdinů s komplexním soubojovým systémem, který do klasické formulky netradičně zamíchal karty?
Inspiruje mě výtvarné umění i snění, říká autor průzkumnické hry Afterglitch Vladimír Kudělka
Možnost si tvořit po svém bez ohledu na případný úspěch je pro herního vývojáře Vladimíra Kudělku prioritou. Svojskosti tak dal průchod jak ve svém debutu Rememoried z roku 2015, tak i v nedávné explorativní sci-fi adventuře Afterglitch. V obou případech se ale dostavil i onen případný úspěch – první hra mu vydělala dost na vývoj druhé, která se dočkala rovnou dvou nominací na ocenění prestižního festivalu nezávislých her IGF.
Jak se od dob Člověče, nezlob se! změnila pravidla? Deskovky můžete hrát, i když nemáte kamarády
Jarda, Lukáš a Šárka tentokrát ve studiu přivítali svého kolegu, moderátora Wavu, miláčka posluchačského publika a milovníka deskových her všeho druhu, Jardu Petříka. Ten si s Jardou-nehostem zanotoval ohledně módních trendů i stálic na stolním poli a Lukáše se Šárkou se společně pokusili přesvědčit, že jsou deskové hry zábava.
Hogwarts Legacy je skvělý první pokus. Těží z nostalgie generace, která vyrostla na Harrym Potterovi
Generaci největších fanoušků a fanynek Harryho Pottera už dávno není -náct. Na herní splnění své fantazie o virtuálním studiu na škole čar a kouzel v Bradavicích si od dokončení filmové ságy museli počkat skoro dvanáct let. Hogwarts Legacy hravě zvládne splnit některé jejich sny, v jiných aspektech ale výrazně pokulhává.
Croc, velitelka Shepard, Hejhači Mišima. Která herní postava by nejlíp vykonávala prezidentský úřad?
Druhé kolo historicky třetí přímé volby prezidenta České republiky je v plném proudu. Do Questu sice nezavítá Marcela Augustová, ale Jarda s Šárkou a Lukášem se rozhodli rozseknout odvěkou otázku: Která postava z četných herních světů by na příštích pět let usedla do prezidentského křesla, kdyby nebyla pouze fiktivním shlukem pixelů?
Principy věžové obrany. Žánr tower defense ušel od arkádových automatů dlouhou cestu
Žánr tower defense alias věžová obrana tvoří společně se spoj tři a manažerskými tycoony jeden z pilířů bezplatných her v prohlížeči. Jejich vývoj ovšem neskončil ani v osmdesátých letech na automatech, ani u freewarových titulů na sociálních sítích a mobilech. Tower defense hry nezmizely – jen se v žánrovém mixu distribuovaných titulů přetavily v herní mechanismy.