- Podcasty
- Akcent
Poslechněte si podcast: Tlak na novináře sílí. Sežrat nám to občas dávají úplně všichni, říká reportér
Saša Michailidis se ptá šéfredaktora Deníku Referendum Jakuba Patočky a šéfredaktora Voxpotu, reportéra Vojtěcha Boháče. Press Play Prague, první ročník filmového festivalu o novinářích a novinářkách, hostilo pražské kino Atlas. Jak jsou zobrazováni žurnalisté ve filmu? Jaká je realita? Jak silná je dnes u novinářů obava ze ztráty nezávislosti? Jak jejich práci komplikují dezinformace?
Akcent
Podcast, ve kterém si na jedno kulturní téma posvítíme z více úhlů pohledu. Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Konec slušné debaty v Čechách? Vybíjíme se na sítích. Dřív jsme chodili do hospody
Saša Michailidis se ptá filozofa Václava Němce z FF UK a moderátora podcastu Kecy a politika, experta na politický marketing Petrose Michopulose. Akcent o slovu hoststvo, kterému předcházela vltavská úvaha filozofa Tomáše Koblížka, vyvolal plno reakcí na sociálních sítích. Ale je to v podstatě jen kapka v moři sporů ve veřejném prostoru. A to i v oblasti kultury. Vzpomeňme třeba kauzy Mornštajnová vs. Toy Box nebo petice proti AVU. Proč neumíme konstruktivně debatovat?
Výběr týdne: Bob Dylan, AutoMat vs. Vltavská filharmonie, literární cena, Jan Žižka
Saša Michailidis se ptá hostů na koncerty Boba Dylana v Praze. Proč stojí za to i dnes seznámit se s tvorbou držitele Nobelovy ceny za literaturu? Spolku AutoMat se nelíbí plánované dopravní řešení kolem Vltavské filharmonie. Literární kritici založili cenu. A dnes je 600 let od úmrtí husitského vojevůdce Jana Žižky z Trocnova.
Vltavskou filharmonii ochromí auta, chodci a cyklisté budou trpět, tvrdí AutoMat
Saša Michailidis se ptá náměstka primátora hl. m. Prahy pro územní rozvoj a územní plán, architekta a urbanisty Petra Hlaváčka (za STAN) a Michala Kaliny ze spolku AutoMat. Praha právě připravuje dokumenty pro stavební povolení Vltavské filharmonie, podrobná architektonická studie už je hotová. Spolek AutoMat ale kritizuje podle něj komplikované dopravní řešení kolem kulturního komplexu. Je čas na úpravy? Jak do projektu může zasáhnout posouzení dopadů na životní prostředí?
Česko má novou literární cenu. Co má přinést čtenářům? A je vůbec potřeba?
Saša Michailidis se ptá předsedkyně Výboru spolku Ceny literární kritiky, redaktorky časopisu A2, literární historičky a kritičky Blanky Činátlové a filozofa, novináře, šéfredaktora internetové revue Přítomnost a komentátora týdeníku Euro Petra Fischera. Českou literární scénu obohatí Cena literární kritiky, která vznikla na začátku června. První laureáti budou známí v březnu příštího roku. Co nového přinese cena čtenářům? A jak přispěje k debatě o úrovni literární kritiky?
Jan Žižka do pekla, nebo do ráje? V Husitském muzeu hlasujte fazolí, láká historik
Saša Michailidis se ptá historika Roberta Novotného z Centra medievistických studií AV ČR a historika Zdeňka Vybírala z Husitského muzea v Táboře. 11. října tomu bude 600 let od úmrtí Jana Žižky z Trocnova. Co nového o husitském vojevůdci odborníci zjistili? A co zajímá laickou veřejnost? Jak proměnila náš vztah k Žižkovi biografie od Petra Čorneje? Jak experti nahlížejí filmy Otakara Vávry a Petra Jákla?
Bob Dylan v Praze zaujal výtečným hlasem, ale na piano hraje příšerně, říká publicista
Saša Michailidis se ptá hudebního publicisty z Českého rozhlasu Ondřeje Konráda a redaktora nakladatelství Argo, překladatele a publicisty Petra Onufera. Od pátku do neděle koncertoval v Praze Bob Dylan, zahájil tím evropské turné. A jeho vystoupení vyvolala rozporuplné reakce. Co vlastně dnes čekat od Dylanových koncertů i od samotného držitele Nobelovy ceny za literaturu?
Výběr týdne: ženy a fotka, hoststvo rozděluje, divadlo jako byznys, letní kinorekord
Saša Michailidis se ptá, jakou pozici mají v současnosti ženy ve fotografii a zda to vůbec je ještě téma. Slovo hoststvo stále rozděluje. Nová Spirála na pražském Výstavišti a ostravské Divadlo Mír, jak náročné je provozovat soukromý či polosoukromý umělecký prostor? Česká kina v létě přivítala rekordní počet diváků, můžou za to nejen Vlny režiséra Jiřího Mádla.
Nejúspěšnějším českým filmem letošního roku jsou Vlny. Co musí splňovat filmový trhák?
Saša Michailidis se ptá manažerky kina Edison Filmhub, které je propojené s distribuční společností Film Europe, Jaroslavou Kolibačovou a generálním ředitelem filmové a distribuční společnosti Bontonfilm Martinem Palánem. Diváci vzali česká kina útokem. Napomohly tomu Vlny či Zápisník alkoholičky. Co se stalo, že do kin přišlo v létě nejvíc lidí za čtvrt století, což vyplývá z dat Unie filmových distributorů? Může se to opakovat i v následujících měsících?
Základem jsou herci, ne tituly, říká majitel úspěšného Divadla Mír
Saša Michailidis se ptá majitele a producenta ostravského Divadla Mír Alberta Čuby a ředitele Nové Spirály na Výstavišti Praha Jana Makalouše. 3. října uvítá své první diváky multižánrový prostor Nová Spirála. Ve Vítkovicích zase vyroste nová budova Divadla Mír, poptávka po vstupenkách je totiž taková, že původní scéna nestačí. Jak provozovat soukromé nebo hybridní polosoukromé divadlo a vydělávat si na provoz bez jistoty veřejných peněz?