- Podcasty
- AffilBox Podcast

Poslechněte si podcast: Epizoda 9 - Analýza 3 úspěšných zahraničních affiliate projektů
S Ondrou jsme se podívali na 3 úspěšné zahraniční affiliate projekty - websiteplanet.com, toptenreviews.com a picodi.com.
Analyzovali jsme následující:
Návštěvnost
Počet zpětných odkazů + počet unikátních domén
DR ahrefs
Traffic odkud
Sledující na soc. sítích
Hlavní kanál monetizace
Co dělají dobře
Co nedělají ne ve smyslu, že je to špatně
Co si z toho vzít?
AffilBox Podcast
AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.
Epizoda 57: Marketing Miner, Google AI overviews a CEO Tomáš Novák = ROZHOVOR, co musíte slyšet, pokud vás SEO živí
Jako hosta jsem si pozval nového CEO Tomáše Nováka z Marketing Mineru = nástroje pro (nejen) české SEO specialisty. Hlavním tématem byly změny v rámci organického vyhledávání (AI Overviews), nové trendy a v neposlední řadě i jejich affiliate program, který mají u nás několik let spuštěný.
Probírali jsme primárně:
- budoucnost SEO a organiky tak, jak ji známe.
- GEO, či jak tomu oboru budeme říkat? Optimalizace pro dohledatelnost?
- AI Overviews v Česku, už máme nějaká data?
- Jaké vidíte trendy dále - předpokládám, že všechny novinky se spíše rollují z Ameriky, takže my je máme se zpožděním
- Prodej/vývoj v MM?
- Plány v MM - jak budete reflekovat právě změny v rámci SEO, viz Keywordino, AI přehledy, ...
- Affiliate program https://affiliate.marketingminer.com/prihlaseni/
Desítky dalších dílů pro vás
Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:
https://www.affilbox.cz/podcast/
Na tento rozhovor bude v novém týdnu navazovat i partnerská část v rámci PartnerBox podcastu - o budoucnosti affiliate partnerů žijících z SEO, novými trendy na kterých se dá růst. Ale i top nástroji na analýzu a zlepšování výkonu webu v rámci organického vyhledávání.
Tímto dílem vás provázel Ondřej Martinek.
Epizoda 56 - Nová kapitola, aneb když jeden odchází a dva přichází
Máme pro vás rekapitulační díl o změnách v AffilBoxu, které už 6 let nebyly! Jarda odchází z pozice spolumajitele a jednatele a místo něj máme k Ondrovi 2 nové společníky.
Kdo, co, proč, jak? A co to znamená dál?
Nová struktura společníků AffilBoxu:
Jan Kadleček - SAAS Datalook.cz a agentura MBI (MarketingBi) = datová a byznys analytika (15 %)
Vlastimil Bláha - SAAS Exitshop.cz, Sablio.cz a 5nej.cz (34 %)
Ondřej Martinek - jednatel, CEO (51 %)
Přísun know-how, sítě kontaktů a prostředků do firmy.
Navázání na affiliate srdcařství, které se s námi jako téma drží roky.
Stále důraz na skvělé měření v rámci affiliate a influencer partnerství.
Nové směřování = vychází z bilančního AB podcastu
- Konzultace, školení, kontext nad rámec affiliate marketingu
- Přímá správa programů, které nemají správce
- Agregace plateb k partnerům
- Konstantní vývoj SAAS produktu
Důležité info:
- Pro naše klienty se nic nemění = změna vlastnické struktury neovlivňuje chod firmy, stávající lidé zůstávají a zajišťují provoz.
- Nové prostředky na hlubší rozvoj funkcí a rychlejší obrátky firmy.
- Partneři si zaslouží více péče = více informací o kampaních, provázanost s reportingem a PartnerBoxem.
A později v novém měsíci pro vás natočíme i díl s novými společníky, abyste měli dostatek času a prostoru je lépe poznat.
Epizoda 55 - iDoklad a jeho affiliate program - očima Jana Ptáčka (ROZHOVOR)
Pokračujeme v představování zajímavých affiliate programů, které u nás běží - a tentokrát máme na řadě iDoklad.cza Jana Ptáčka, affiliate manažera.
Zajímal jsem se, proč jako české SAAS se rozhodli v marketingu používat i affiliate marketing, co je odlišuje od konkurence, jak hodnotí sekundární vlivy programu na SEO, mailing, remarketing, ...
A samozřejmě proč jim partnerský programu nás funguje a jaké s ním mají další plány? Expanze? Nové typy partnerů? To vše se dozvíte v našem rozhovoru!
Registrace do programu je přístupná zde:
Díl si i s dalšími poznámkami můžete poslechnout i u nás na webu:
Desítky dalších dílů pro vás
Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:
https://www.affilbox.cz/podcast/
Na tento rozhovor bude v novém týdnu navazovat i partnerská část v rámci PartnerBox podcastu - o budoucnosti affiliate partnerů žijících z SEO, novými trendy na kterých se dá růst. Ale i top nástroji na analýzu a zlepšování výkonu webu v rámci organického vyhledávání.
Tímto dílem vás provázel Ondřej Martinek.
Epizoda 54 - Zdeněk Dvořák a ROZHOVOR o trendech v SEO (a jeho vlivu na affiliate)
Pokračujeme s tématy, které přímo navazují na náš affiliate / influencer marketing - a tentokrát je to velmi stěžejní SEO. A pozval jsem si něj vyhlášeného SEO a linkbuilding specialistu Zdeňka Linki Dvořáka.
Ten kromě organického vyhledávání se věnuje i affiliate managementu a to pro našeho klienta Alkohol.cz (https://affil.alkohol.cz). Takže jsme probrali nejen aktuální výhled ohledně SEO, ale také AI trendy i hojně propíraný vliv affiliate programu na SEO e-shopu / inzerenta.
Probrali jsme mimo jiného i:
- malou prioritu pro optimalizaci pro vyhledávače u klientů,
- disproporci rozpočtů pro PPC versus SEO,
- jak je těžké z pozice externího dodavatele najít decision makera,
- povrchní zájem „chceme dělat SEO“, ale nic pro to neuděláme
- a hlavně affiliate a SEO - jaká tam jsou propojení.
Na další dotazy, audity, školení i konzultace můžete Zdeňka kontaktovat zde:
- https://linki.cz
- https://www.linkedin.com/in/gydous/
- https://x.com/LinkiCZ
- https://x.com/affilmanag
- https://www.zdenekdvorak.cz
- https://www.geeklife.cz
Desítky dalších dílů pro vás
Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:
https://www.affilbox.cz/podcast/
Na tento rozhovor bude v novém týdnu navazovat i partnerská část v rámci PartnerBox podcastu - o budoucnosti affiliate partnerů žijících z SEO, novými trendy na kterých se dá růst. Ale i top nástroji na analýzu a zlepšování výkonu webu v rámci organického vyhledávání.
Epizoda 53 - ROZHOVOR o redesignu webu i firmy s Janem Minaříkem z Effecto Creatives
Tentokrát jsem si do AffilBoxího podcastu pozval mého známého (UX specialistu a stratéga) Jana Minaříka z Effecto Creatives a Efektivního náboru. On stojí za designem všech mých firemních i osobních webových projektů i offline materiálů (stánky, rollupy, ...).
A také je se svým týmem za kompletním redesignem webu AffilBox.cz, který se letos projeví i v designu samotné aplikace pro affiliate a influncer marketing.
Probrali jsme spolu:
- Proč jsme chtěli po letech redesignovat
- Jak jsme přistupovali k tvorbě (cíle, analýza, rozhovory, wireframy, design, vývoj, testování, ...)
- Co se vše řešilo
- Jak dlouho jsme redesign plánovali a poté realizovali
- Náročnost nasazování
- Influenceři vs Influencer Box
- A/B testování
- Přesah do samotné aplikace
Další témata:
A také kdy je ideální začít s redesignem, s jakým očekáváním, s jakým časovým plánem a jaké Jan vidí nejčastější chyby. A také, kdy změna designu webu vychází i ze samotné změny firmy.
Máme pro vás pokračování
Na tento rozhovor pro inzerenty, správce a majitele webů navazuje ještě díl pro PartnerBox podcast (v podobné délce) o affiliate partnerech, jak pracují s A/B testováním a jak se liší od korporátních klientů (Effecto má část klientů ze stran TOP affiláků), ...
Desítky dalších dílů pro vás
Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:
Epizoda 52 - ROZHOVOR o SEO a affiliate s Maksymem Kovryhinem z Toprankeru
Pro nový díl AffilBox podcastu jsem si pozval majitele SEO sprintové agentury Maksyma Kovryhina z Toprankeru.
SEO a partnerský marketing
Probírali jsme především přesah affiliate marketingu do jiných mark. kanálů, především do organického vyhledávání a linkbuildingu.
Začátky s affilem
A nezapomněli jsme i na začátky Maksyma s affiliatem jako takovým, ale vyloženě jako partnerskou propagaci našich kampaní jsme si oddělili do dalšího dílu podcastu - tentokrát do PartnerBoxu, kde se to více hodilo.
Novinky z AffilBoxu kolem partnerů a influencerů
Kdyby vás více zajímalo, co v rámci AffilBox.cz nově nabízíme, mrkněte se k nám - na případové studie o růstu klientů skrze partnerský marketing a další témata.
A nezapomeňte odebírat tento podcast ve své oblíbené aplikaci = letos máme v plánu vícero rozhovorů, takže by vám ani jeden neměl utéct! :)
Tímto dílem vás provázel Ondřej Martinek.
Díky moc za váš čas a poslech!
Epizoda 51 - Shrnutí roku 2024
Poslechněte si co se nám povedlo a nepovedlo v roce 2024.
V bodech:
Redesign – čistě webu, ale letos se to propíše do appky
Network licence jako hlavní tahoun
Network tracking 3. generace
překlady
postbacky a logy
Připravujeme:
větší pomoc inzerentům v růstu – Network, partneři, správa a konzultace
Redirect tracking, nové REST API
platby.
více hostů v obou podcastech 😀
Epizoda 50 - Nové měření v AffilBoxu
Novinky:
- K notifikaci o novém kuponu byla přidána informace o typu kuponu – globální x ke kampani.
- Do notifikace o novém kuponu byly přidány i odkazy na konkrétní kampaň, ke které je kupon přidán.
- V případě ručního přidání nového trackovatelného kuponu partnerovi, dostane o novém kuponu notifikaci do Notifikačního centra.
- Logování volání postbacků per instance – na vyžádání.
- Do Pokročilých statistik přidán celkový obrat získaný z affiliate programu.
- Do Network licencí přidána automatická fakturace za měsíční výkon partnerů.
- Doplněno průběžné ukládání překročení limitu (pod fakturovatelnou hranicí dokupovaných balíčků) Zátěžové linky pro výslednou fakturaci.
- V rámci bočního panelu partnerské administrace přibyl aktuální počet kampaní v rámci PartnerBoxu.
- Aktualizovány cookies prvních stran pro lepší odolnost před blokátory a internetovými prohlížeči.
- PartnerBox: V nastavení profilu je možné nastavit frekvenci posílání notifikací – jednotlivě, sdruženě za týden, sdruženě za měsíc.
- PartnerBox: Do nastavení profilu přidána možnost ovlivnit posílání notifikací z konkrétních tematických kampaní z Katalogu kampaní.
- PartnerBox: Doplnění nových notifikací v případě přidání nové reklamní kampaně do Katalogu kampaní.
- PartnerBox: Do sekce Fakturace přidané nové řazení (sorting) dle data vydání faktury.
- PartnerBox: V sekci Fakturace lze nově řadit fakturační podklady a nahrané faktury dle data narhání.
- PartnerBox: Do sekce Fakturace je doplněno řazení dle částky a data splatnosti fakturace.
- PartnerBox: Do sekce Fakturace přibyla možnost selektivně vybrat konkrétní kampaň – horní menu Filtrace.
- PartnerBox: V sekci Fakturace byla doplně nová filtrace dle odběratele na fakturačním podkladu.
- PartnerBox: Doplněna filtrace dle stavu zaplaceno Ano / ne do sekce Fakturace.
- PartnerBox: Doplněno filtrování do sekce fakturace dle stavu nahrání faktury – Vše, Ano (nahraná) a Ne (doposud nenahraná – ani v PartnerBoxu, ani v konkrétním AffilBoxu).
- Přepracování měřících cookies (z tracking kódů) pro lepší odolnost adblockům.
Nové Next gen V4 měření
Aktuálně jsme v průběhu migrace na nové trackovací a konverzní kódy (next gen V4) - které ovlivní veškeré měření.
A výhodou oproti dřívějším migracím je, že nemusíte měnit nic na svých kódech a webech.
A to samé platí pro partnery, nemusí měnit nic na svých odkazech, kuponech, kampaních, pokračují dále beze změn.
Tu hlavní práci se změnami a vývojem děláme primárně na své straně!
Co díky nové generaci trackingu postupně získáte?
Nově budeme mít:
Vazbu mezi samotným klikem od partnera, vůči finální konverzi (interní click-id), takže budeme moci vizualizovat jaký poslední klik byl původcem konkrétní konverze (pokud zde nebyl jen trackovatelný kupon bez samotného kliku přes affiliate link).
Následně budeme moci u konverzí vzniklých díky trackovatelným kuponům kontrolovat, jestli před nimi nebyl i proklik (a tedy cookies) stejného partnera, abychom do informací ke konverzi mohli přidat i původní kanál ze samotného kliku.
Díky vazbě klik-konverze budeme moci výhledově pro vás i partnery automaticky počítat průměrný čas vzniku konverze. Je to zajímavé info, které může být - per partner - počítáno, abyste s nimi počítali pro různé marketingové strategie, …
V rámci Network licencí (stále nejpoptávanější typ licence) nám tato změna umožní díky bázi partnerů přidat novou konverzní vrstvu, u které očekáváme navýšení % změření nových konverzí - souvisí to právě s technologií samotného Networku.
Díky této nové verzi měření jsme mohli zapracovat taktéž na další ochraně proti adblockům a striktnějším pravidlům jednotlivých prohlížečů.
A v poslední řadě stále udržujeme tracking a naše metody měření, aby byly kompatibilní s GDPR pravidly.
Myslíme, že tato probíhající úprava trackingů (záměrně připravovaná na prázdniny, abychom všichni měli plnou sílu na blížící se Vánoce) udělá radost všem.
Epizoda 49 - Správa influencerů díky AffilBoxu
Spravujete influencery? A můžeme to vidět? Konec excelovským tabulkám, objevte sílu AffilBoxu.
Epizoda 48 - Novinky posledních měsíců
Tento díl je tak nějak o všem, co se událo posledních několik měsíců.