AffilBox Podcast
Sezóna 3Epizoda 6Před dvěma dny

Poslechněte si podcast: Epizoda 56 - Nová kapitola, aneb když jeden odchází a dva přichází

Máme pro vás rekapitulační díl o změnách v AffilBoxu, které už 6 let nebyly! Jarda odchází z pozice spolumajitele a jednatele a místo něj máme k Ondrovi 2 nové společníky.

Kdo, co, proč, jak? A co to znamená dál?

Nová struktura společníků AffilBoxu:

  • Jan Kadleček - SAAS Datalook.cz a agentura MBI (MarketingBi) = datová a byznys analytika (15 %)

  • Vlastimil Bláha - SAAS Exitshop.cz, Sablio.cz a 5nej.cz (34 %)

  • Ondřej Martinek - jednatel, CEO (51 %)

  • Přísun know-how, sítě kontaktů a prostředků do firmy.

  • Navázání na affiliate srdcařství, které se s námi jako téma drží roky.

  • Stále důraz na skvělé měření v rámci affiliate a influencer partnerství.

Nové směřování = vychází z bilančního AB podcastu

  • Konzultace, školení, kontext nad rámec affiliate marketingu
  • Přímá správa programů, které nemají správce
  • Agregace plateb k partnerům
  • Konstantní vývoj SAAS produktu

Důležité info:

  • Pro naše klienty se nic nemění = změna vlastnické struktury neovlivňuje chod firmy, stávající lidé zůstávají a zajišťují provoz.
  • Nové prostředky na hlubší rozvoj funkcí a rychlejší obrátky firmy.
  • Partneři si zaslouží více péče = více informací o kampaních, provázanost s reportingem a PartnerBoxem.

A později v novém měsíci pro vás natočíme i díl s novými společníky, abyste měli dostatek času a prostoru je lépe poznat. 

29:16

AffilBox Podcast

Vydává: Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek

AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.

Web

Sezóna 3Epizoda 6Včera 55:54

Epizoda 57: Marketing Miner, Google AI overviews a CEO Tomáš Novák = ROZHOVOR, co musíte slyšet, pokud vás SEO živí

Jako hosta jsem si pozval nového CEO Tomáše Nováka z Marketing Mineru = nástroje pro (nejen) české SEO specialisty. Hlavním tématem byly změny v rámci organického vyhledávání (AI Overviews), nové trendy a v neposlední řadě i jejich affiliate program, který mají u nás několik let spuštěný.

Probírali jsme primárně:

  • budoucnost SEO a organiky tak, jak ji známe.
  • GEO, či jak tomu oboru budeme říkat? Optimalizace pro dohledatelnost?
  • AI Overviews v Česku, už máme nějaká data?
  • Jaké vidíte trendy dále - předpokládám, že všechny novinky se spíše rollují z Ameriky, takže my je máme se zpožděním
  • Prodej/vývoj v MM?
  • Plány v MM - jak budete reflekovat právě změny v rámci SEO, viz Keywordino, AI přehledy, ...
  • Affiliate program https://affiliate.marketingminer.com/prihlaseni/

Desítky dalších dílů pro vás

Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:

⁠⁠https://www.affilbox.cz/podcast/⁠⁠

Na tento rozhovor bude v novém týdnu navazovat i partnerská část v ⁠⁠rámci PartnerBox podcastu⁠⁠ - o budoucnosti affiliate partnerů žijících z SEO, novými trendy na kterých se dá růst. Ale i top nástroji na analýzu a zlepšování výkonu webu v rámci organického vyhledávání.

Tímto dílem vás ⁠provázel Ondřej Martinek⁠.

Sezóna 3Epizoda 428. duben 2025 47:14

Epizoda 55 - iDoklad a jeho affiliate program - očima Jana Ptáčka (ROZHOVOR)

Pokračujeme v představování zajímavých affiliate programů, které u nás běží - a tentokrát máme na řadě iDoklad.cza Jana Ptáčka, affiliate manažera.

Zajímal jsem se, proč jako české SAAS se rozhodli v marketingu používat i affiliate marketing, co je odlišuje od konkurence, jak hodnotí sekundární vlivy programu na SEO, mailing, remarketing, ...

A samozřejmě proč jim partnerský programu nás funguje a jaké s ním mají další plány? Expanze? Nové typy partnerů? To vše se dozvíte v našem rozhovoru!

Registrace do programu je přístupná zde:

Díl si i s dalšími poznámkami můžete poslechnout i u nás na webu:

Desítky dalších dílů pro vás

Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:

⁠https://www.affilbox.cz/podcast/⁠

Na tento rozhovor bude v novém týdnu navazovat i partnerská část v ⁠rámci PartnerBox podcastu⁠ - o budoucnosti affiliate partnerů žijících z SEO, novými trendy na kterých se dá růst. Ale i top nástroji na analýzu a zlepšování výkonu webu v rámci organického vyhledávání.

Tímto dílem vás provázel Ondřej Martinek.

Sezóna 3Epizoda 38. duben 2025 01:27:17

Epizoda 54 - Zdeněk Dvořák a ROZHOVOR o trendech v SEO (a jeho vlivu na affiliate)

Pokračujeme s tématy, které přímo navazují na náš affiliate / influencer marketing - a tentokrát je to velmi stěžejní SEO. A pozval jsem si něj vyhlášeného SEO a linkbuilding specialistu Zdeňka Linki Dvořáka.

Ten kromě organického vyhledávání se věnuje i affiliate managementu a to pro našeho klienta Alkohol.cz (https://affil.alkohol.cz). Takže jsme probrali nejen aktuální výhled ohledně SEO, ale také AI trendy i hojně propíraný vliv affiliate programu na SEO e-shopu / inzerenta.

Probrali jsme mimo jiného i:

  • malou prioritu pro optimalizaci pro vyhledávače u klientů,
  • disproporci rozpočtů pro PPC versus SEO,
  • jak je těžké z pozice externího dodavatele najít decision makera,
  • povrchní zájem „chceme dělat SEO“, ale nic pro to neuděláme
  • a hlavně affiliate a SEO - jaká tam jsou propojení.

Na další dotazy, audity, školení i konzultace můžete Zdeňka kontaktovat zde:

Desítky dalších dílů pro vás

Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:

https://www.affilbox.cz/podcast/

Na tento rozhovor bude v novém týdnu navazovat i partnerská část v rámci PartnerBox podcastu - o budoucnosti affiliate partnerů žijících z SEO, novými trendy na kterých se dá růst. Ale i top nástroji na analýzu a zlepšování výkonu webu v rámci organického vyhledávání.

Sezóna 1Epizoda 5317. březen 2025 01:05:51

Epizoda 53 - ROZHOVOR o redesignu webu i firmy s Janem Minaříkem z Effecto Creatives

Tentokrát jsem si do AffilBoxího podcastu pozval mého známého (UX specialistu a stratéga) Jana Minaříka z Effecto Creatives a Efektivního náboru. On stojí za designem všech mých firemních i osobních webových projektů i offline materiálů (stánky, rollupy, ...).

A také je se svým týmem za kompletním redesignem webu AffilBox.cz, který se letos projeví i v designu samotné aplikace pro affiliate a influncer marketing.

Probrali jsme spolu:

  • Proč jsme chtěli po letech redesignovat
  • Jak jsme přistupovali k tvorbě (cíle, analýza, rozhovory, wireframy, design, vývoj, testování, ...)
  • Co se vše řešilo
  • Jak dlouho jsme redesign plánovali a poté realizovali
  • Náročnost nasazování
  • Influenceři vs Influencer Box
  • A/B testování
  • Přesah do samotné aplikace

Další témata:

A také kdy je ideální začít s redesignem, s jakým očekáváním, s jakým časovým plánem a jaké Jan vidí nejčastější chyby. A také, kdy změna designu webu vychází i ze samotné změny firmy.

Máme pro vás pokračování

Na tento rozhovor pro inzerenty, správce a majitele webů navazuje ještě díl pro PartnerBox podcast (v podobné délce) o affiliate partnerech, jak pracují s A/B testováním a jak se liší od korporátních klientů (Effecto má část klientů ze stran TOP affiláků), ...

Desítky dalších dílů pro vás

Tento i další díly si můžete poslechnout jak na vaší oblíbené podcastové platformě (Spotify, Apple, ...), ale i s doprovodnými materiály a poznámkami přímo na našem webu AffilBox.cz, v sekci podcasty:

Sezóna 2Epizoda 26. únor 2025 24:15

Epizoda 52 - ROZHOVOR o SEO a affiliate s Maksymem Kovryhinem z Toprankeru

Pro nový díl AffilBox podcastu jsem si pozval majitele SEO sprintové agentury Maksyma Kovryhina z Toprankeru.

SEO a partnerský marketing

Probírali jsme především přesah affiliate marketingu do jiných mark. kanálů, především do organického vyhledávání a linkbuildingu.

Začátky s affilem

A nezapomněli jsme i na začátky Maksyma s affiliatem jako takovým, ale vyloženě jako partnerskou propagaci našich kampaní jsme si oddělili do dalšího dílu podcastu - tentokrát do PartnerBoxu, kde se to více hodilo.

Novinky z AffilBoxu kolem partnerů a influencerů

Kdyby vás více zajímalo, co v rámci AffilBox.cz nově nabízíme, mrkněte se k nám - na případové studie o růstu klientů skrze partnerský marketing a další témata.

A nezapomeňte odebírat tento podcast ve své oblíbené aplikaci = letos máme v plánu vícero rozhovorů, takže by vám ani jeden neměl utéct! :)

Tímto dílem vás provázel Ondřej Martinek.

Díky moc za váš čas a poslech!

Sezóna 1Epizoda 5131. leden 2025 26:25

Epizoda 51 - Shrnutí roku 2024

Poslechněte si co se nám povedlo a nepovedlo v roce 2024.

V bodech:

Připravujeme:

  • větší pomoc inzerentům v růstu – Network, partneři, správa a konzultace

  • Redirect tracking, nové REST API

  • platby.

  • více hostů v obou podcastech 😀

Epizoda 5028. srpen 2024 24:25

Epizoda 50 - Nové měření v AffilBoxu

Novinky:

      1. K notifikaci o novém kuponu byla přidána informace o typu kuponu – globální x ke kampani.
      1. Do notifikace o novém kuponu byly přidány i odkazy na konkrétní kampaň, ke které je kupon přidán.
      1. V případě ručního přidání nového trackovatelného kuponu partnerovi, dostane o novém kuponu notifikaci do Notifikačního centra.
      1. Logování volání postbacků per instance – na vyžádání.
      1. Do Pokročilých statistik přidán celkový obrat získaný z affiliate programu.
      1. Do Network licencí přidána automatická fakturace za měsíční výkon partnerů.
      1. Doplněno průběžné ukládání překročení limitu (pod fakturovatelnou hranicí dokupovaných balíčků) Zátěžové linky pro výslednou fakturaci.
      1. V rámci bočního panelu partnerské administrace přibyl aktuální počet kampaní v rámci PartnerBoxu.
      1. Aktualizovány cookies prvních stran pro lepší odolnost před blokátory a internetovými prohlížeči.
      1. PartnerBox: V nastavení profilu je možné nastavit frekvenci posílání notifikací – jednotlivě, sdruženě za týden, sdruženě za měsíc.
      1. PartnerBox: Do nastavení profilu přidána možnost ovlivnit posílání notifikací z konkrétních tematických kampaní z Katalogu kampaní.
      1. PartnerBox: Doplnění nových notifikací v případě přidání nové reklamní kampaně do Katalogu kampaní.
      1. PartnerBox: Do sekce Fakturace přidané nové řazení (sorting) dle data vydání faktury.
      1. PartnerBox: V sekci Fakturace lze nově řadit fakturační podklady a nahrané faktury dle data narhání.
      1. PartnerBox: Do sekce Fakturace je doplněno řazení dle částky a data splatnosti fakturace.
      1. PartnerBox: Do sekce Fakturace přibyla možnost selektivně vybrat konkrétní kampaň – horní menu Filtrace.
      1. PartnerBox: V sekci Fakturace byla doplně nová filtrace dle odběratele na fakturačním podkladu.
      1. PartnerBox: Doplněna filtrace dle stavu zaplaceno Ano / ne do sekce Fakturace.
      1. PartnerBox: Doplněno filtrování do sekce fakturace dle stavu nahrání faktury – Vše, Ano (nahraná) a Ne (doposud nenahraná – ani v PartnerBoxu, ani v konkrétním AffilBoxu).
      1. Přepracování měřících cookies (z tracking kódů) pro lepší odolnost adblockům.

Nové Next gen V4 měření

Aktuálně jsme v průběhu migrace na nové trackovací a konverzní kódy (next gen V4) - které ovlivní veškeré měření.

A výhodou oproti dřívějším migracím je, že nemusíte měnit nic na svých kódech a webech

A to samé platí pro partnery, nemusí měnit nic na svých odkazech, kuponech, kampaních, pokračují dále beze změn.

Tu hlavní práci se změnami a vývojem děláme primárně na své straně! 

Co díky nové generaci trackingu postupně získáte?

Nově budeme mít:

  1. Vazbu mezi samotným klikem od partnera, vůči finální konverzi (interní click-id), takže budeme moci vizualizovat jaký poslední klik byl původcem konkrétní konverze (pokud zde nebyl jen trackovatelný kupon bez samotného kliku přes affiliate link).

  2. Následně budeme moci u konverzí vzniklých díky trackovatelným kuponům kontrolovat, jestli před nimi nebyl i proklik (a tedy cookies) stejného partnera, abychom do informací ke konverzi mohli přidat i původní kanál ze samotného kliku.

  3. Díky vazbě klik-konverze budeme moci výhledově pro vás i partnery automaticky počítat průměrný čas vzniku konverze. Je to zajímavé info, které může být - per partner - počítáno, abyste s nimi počítali pro různé marketingové strategie, …

  4. V rámci Network licencí (stále nejpoptávanější typ licence) nám tato změna umožní díky bázi partnerů přidat novou konverzní vrstvu, u které očekáváme navýšení % změření nových konverzí - souvisí to právě s technologií samotného Networku.

  5. Díky této nové verzi měření jsme mohli zapracovat taktéž na další ochraně proti adblockům a striktnějším pravidlům jednotlivých prohlížečů.

  6. A v poslední řadě stále udržujeme tracking a naše metody měření, aby byly kompatibilní s GDPR pravidly.

Myslíme, že tato probíhající úprava trackingů (záměrně připravovaná na prázdniny, abychom všichni měli plnou sílu na blížící se Vánoce) udělá radost všem.

8. duben 2024 39:17

Epizoda 49 - Správa influencerů díky AffilBoxu

Spravujete influencery? A můžeme to vidět? Konec excelovským tabulkám, objevte sílu AffilBoxu.

8. březen 2024 40:17

Epizoda 48 - Novinky posledních měsíců

Tento díl je tak nějak o všem, co se událo posledních několik měsíců.